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インドのパスタ市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Pasta Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのパスタ市場は、2021年に671.8百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.44%を示し、2027年までに1,754.5百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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106 英語

 

サマリー

インドのパスタ市場は、2021年に671.8百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.44%を示し、2027年までに1,754.5百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

パスタは、生地、水、卵、野菜、油を使って作られる伝統的なイタリア料理の主食のことを指します。生地は、ペンネ、スパゲッティ、ファルファッレ、フェットチーネ、バルビネなどとして知られる様々な形に練り上げられる。パスタは、ビタミンやミネラルが豊富に含まれているため、健康にも良い食品です。現在、インドでは外食産業の拡大により、特に若い世代を中心にパスタの需要が非常に高まっています。インドにおけるパスタ市場の成長を牽引している主な要因としては、都市化の進展、ライフスタイルの変化、調理済み製品の需要増などが挙げられます。また、女性の就業率の上昇や可処分所得の増加も市場に影響を及ぼしています。さらに、健康志向の消費者はより健康的な食材を使った食品を求めるようになっており、これが全粒粉やキヌアを使ったパスタの需要増加につながっています。このほか、保存期間が長いことや調理のしやすさなども、市場の成長を維持する上で積極的な要素となっています。

主要な市場細分化
IMARC Groupでは、インドのパスタ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国別・州別の予測を掲載しています。当レポートでは、市場をタイプ、原材料、流通チャネル、料理に基づいて分類しています。

タイプ別内訳ドライパスタ
インスタントパスタ
生パスタ


市場はタイプ別にドライパスタ、インスタントパスタ、生パスタに分類される。現在、インドのパスタ市場は乾燥パスタが大半のシェアを占めている。

原材料別の内訳。

セモリナ
精製小麦粉
デュラム小麦
その他


原料別ではセモリナが最も多く、次いで精製小麦、デュラム小麦の順となっています。これは、パスタの形状を維持するのに役立つセモリナの高いグルテン含有量に起因しています。

流通経路別構成比。

機関投資家
コンビニエンスストア
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
Eリテール


流通チャネル別では、コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、施設販売、電子小売に分類される。このうち、施設販売はインドのパスタ市場において明確な優位性を示している。

料理別構成比

ホワイトソースパスタ
レッドソースパスタ
ミックスソースパスタ


料理別では、ホワイトソースパスタが最も多く、次いでレッドソースパスタ、ミックスソースパスタの順となっています。

州別構成比

ウッタルプラデーシュ州
デリー
マハラシュトラ州
グジャラート州
カルナータカ州
タミルナドゥ州
その他の地域


地域別では、ウッタルプラデシュ州、デリー、マハラシュトラ州、グジャラート州、カルナタカ州、タミルナドゥ州、その他に区分されます。

競合環境
市場の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとしてNestlé、ITC、Bambino、MTR、Del Monteなどが挙げられます。

本レポートはインドのパスタ市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概要から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他何らかの形でインドのパスタ産業に関わる方、進出を計画している方すべてにとって必読の一冊となっています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年のインドのパスタ市場規模は?
2.インドのパスタ市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19がインドのパスタ市場に与えた影響とは?
4.インドのパスタ市場のタイプ別内訳は?
5.インドのパスタ市場の原料別構成は?
6.インドのパスタ市場の流通経路別ブレークアップは?
7.インドパスタ市場の料理別構成は?
8.インドパスタ市場の主要地域は?
9.インドパスタ市場の主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Pasta Market: Industry Analysis
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Type
5.7 Market Breakup by Raw Material
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Breakup by Cuisine
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Raw Material Procurement
5.12.3 Manufacturing
5.12.4 Marketing
5.12.5 Distribution
5.12.6 End-Use
5.13 Porters Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Rivalry
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
6 Competitive Landscape
6.1 Market Structure
6.2 Market Breakup by Key Players
7 Market Breakup by Key Regions
7.1 Uttar Pradesh
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Delhi
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Maharashtra
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Gujarat
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Karnataka
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Tamil Nadu
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Other Regions
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 Dry Pasta
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Instant Pasta
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Fresh Pasta
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Raw Material
9.1 Semolina
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Refined Flour
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Durum Wheat
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 Institutional
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Convenience Stores
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Hypermarket/Supermarket
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 E-Retailing
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Cuisine
11.1 White Sauce Pasta
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Red Sauce Pasta
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Mix Sauce Pasta
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
12 India Pasta Market: Consumer Landscape
12.1 Consumer Mapping
12.1.1 By Age
12.1.2 By Gender
12.1.3 By Occupation
12.1.4 By Lifestyle
12.1.5 By Education Attainment
12.1.6 By Consumption Type (Institution)
12.2 Consumer Buying Habits
12.3 Key Reasons driving the Purchase of Pasta
13 Company Profiles
13.1 Nestle India Limited
13.2 ITC Limited
13.3 Bambino Agro Industries Limited
13.4 Del Monte
13.5 MTR Foods Private Limited

 

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Summary

The Indian pasta market reached a value of US$ 671.8 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,754.5 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 17.44% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Pasta refers to the staple food of tradition Italian cuisine which is made using dough, water, eggs, vegetables, and oil. The dough is kneaded into various shapes some of which are known as penne, spaghetti, farfalle, fettuccine, barbine, etc. Pasta is associated with several health benefits owing to a high concentration of vitamins and minerals. Currently, the demand for pasta is gaining immense popularity in India, particularly amongst the younger population, due to expansion in food-service restaurants. The primary factors catalysing the growth of the pasta market in India include rising urbanisation, changing lifestyles and surging demand for ready-to-eat products. In addition to this, the market is also influenced by an increasing women's employment rate coupled with rising disposable incomes. Further, the health-conscious consumers are demanding food products with healthier ingredients, which has led to a rise in the demand for pasta made with whole-wheat and quinoa. Some of the other forces that have been proactive in maintaining the market growth are longer shelf-life and ease of preparation.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian pasta market, along with forecasts at the country and state level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, raw material, distribution channel and cuisine.

Breakup by Type: Dry Pasta
Instant Pasta
Fresh Pasta


On the basis of type, the market has been segmented as dry pasta, instant pasta and fresh pasta. Currently, dry pasta dominates the Indian pasta market, holding the majority of the market share.

Breakup by Raw Material:

Semolina
Refined Flour
Durum Wheat
Others


Based on raw materials, semolina represents the largest segment, followed by refined flour and durum wheat. This can be accredited to the high gluten content of semolina which helps in maintaining the shape of pasta.

Breakup by Distribution Channel:

Institutional
Convenience Stores
Hypermarket/Supermarket
E-Retailing


On the basis of distribution channels, the market is segregated as convenience stores, supermarkets/hypermarkets, institutional and e-retail. Amongst these, institutional sales exhibit a clear dominance in the pasta market in India.

Breakup by Cuisine:

White Sauce Pasta
Red Sauce Pasta
Mix Sauce Pasta


Based on cuisines, white sauce pasta represents the largest segment, followed by the red sauce pasta and mix sauce pasta.

Breakup by State:

Uttar Pradesh
Delhi
Maharashtra
Gujarat
Karnataka
Tamil Nadu
Other Regions


Region-wise, the market has been segmented into Uttar Pradesh, Delhi, Maharashtra, Gujarat, Karnataka, Tamil Nadu and others.

Competitive Landscape
The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being Nestlé, ITC, Bambino, MTR and Del Monte.

This report provides a deep insight into the Indian pasta market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian pasta industry in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the Indian pasta market in 2021?
2. What are the key factors driving the Indian pasta market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the Indian pasta market?
4. What is the breakup of the Indian pasta market based on the type?
5. What is the breakup of the Indian pasta market based on the raw materials?
6. What is the breakup of the Indian pasta market based on the distribution channel?
7. What is the breakup of the Indian pasta market based on the cuisines?
8. What are the key regions in the Indian pasta market?
9. Who are the key companies/players in the Indian pasta market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Pasta Market: Industry Analysis
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Type
5.7 Market Breakup by Raw Material
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Breakup by Cuisine
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Raw Material Procurement
5.12.3 Manufacturing
5.12.4 Marketing
5.12.5 Distribution
5.12.6 End-Use
5.13 Porters Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Rivalry
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
6 Competitive Landscape
6.1 Market Structure
6.2 Market Breakup by Key Players
7 Market Breakup by Key Regions
7.1 Uttar Pradesh
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Delhi
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Maharashtra
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Gujarat
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Karnataka
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Tamil Nadu
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Other Regions
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 Dry Pasta
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Instant Pasta
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Fresh Pasta
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Raw Material
9.1 Semolina
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Refined Flour
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Durum Wheat
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 Institutional
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Convenience Stores
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Hypermarket/Supermarket
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 E-Retailing
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Cuisine
11.1 White Sauce Pasta
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Red Sauce Pasta
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Mix Sauce Pasta
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
12 India Pasta Market: Consumer Landscape
12.1 Consumer Mapping
12.1.1 By Age
12.1.2 By Gender
12.1.3 By Occupation
12.1.4 By Lifestyle
12.1.5 By Education Attainment
12.1.6 By Consumption Type (Institution)
12.2 Consumer Buying Habits
12.3 Key Reasons driving the Purchase of Pasta
13 Company Profiles
13.1 Nestle India Limited
13.2 ITC Limited
13.3 Bambino Agro Industries Limited
13.4 Del Monte
13.5 MTR Foods Private Limited

 

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