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セルフサービスBI市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Self-Service BI Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のセルフサービスBI市場は、2021年に68億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.09%を示し、2027年までに155億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のセルフサービスBI市場は、2021年に68億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.09%を示し、2027年までに155億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

セルフサービス型ビジネスインテリジェンス(BI)は、データ分析の手法であり、分析以外のバックグラウンドを持つビジネスオペレーターがデータセットにアクセスし、探索できるようにするものです。BIは、情報技術(IT)チームを必要とせずに、データの並べ替え、フィルタリング、分析、可視化を可能にします。さらに、複数の部署でのコラボレーションを促進し、アドホッククエリーを活用することもできます。また、効率性の向上、顧客満足度の向上、売上と利益の増加など、ビジネス上の好結果につながる情報に基づいた意思決定も支援します。その結果、営業、財務、業務、マーケティング、人事など、さまざまな分野でセルフサービスBIの利用が増加している。

セルフサービスBIの市場動向
グローバル化、インターネットの普及、ソーシャルメディアプラットフォームの利用拡大、Eコマースの急成長などにより、世界中で構造化および非構造化データの量が急増している。これは、中小企業によるデータ分析ソリューションの採用が拡大していることと相まって、サービス-サービスBIの採用にプラスの影響を与える重要な要因の1つとなっています。これは、ビジネス分析プロセスを分散化する上で、企業を支援するものです。さらに、BIにおけるクラウドコンピューティング技術の台頭は、市場参加者に有利な成長機会を提供しています。これとは別に、多くの国の政府機関がデジタル決済の利用を奨励しているため、オンライン決済に移行する個人の数が大幅に増加しています。その結果、銀行などの金融機関は、既存の労働力をより効率的に活用するための技術的なソリューションを求めています。このことは、組織がより機敏になり、市場での競争力を維持する必要性の高まりとともに、世界中でセルフサービスBIの活用にプラスの影響を及ぼしています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のセルフサービスBI市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、導入モデル、アプリケーション、業種に基づき市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

ソフトウェア
サービス

デプロイメントモデル別構成比。

オンプレミス
クラウド型

アプリケーション別構成比

セールス&マーケティング
顧客エンゲージメントと分析
不正行為とセキュリティ管理
リスクとコンプライアンス管理
予測的資産保全
サプライチェーンマネジメントと調達
その他

産業分野別構成比

BFSI
小売・Eコマース
通信・IT
政府・防衛
ヘルスケア
製造業
メディア・エンターテイメント
運輸・物流
エネルギー・公益事業
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境は、Cisco Systems Inc.、HCL Technologies Limited、Hewlett Packard Enterprise Company、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、MicroStrategy Incorporated、Oracle Corporation、QlikTech International AB、SAP SE、SAS Institute Inc、Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc) 、TIBCO Software Inc、UiPath IncおよびZoho Corporation Pvt. Ltdの主要企業のプロファイルと共に検討されている。本レポートで回答した主な質問
世界のセルフサービスBI市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のセルフサービスBI市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
構成要素に基づく市場の内訳は?
導入モデルに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のセルフサービスBI市場の構造、主要プレイヤーは?
業界における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Self-Service BI Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Model
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Sales and Marketing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Customer Engagement and Analysis
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Fraud and Security Management
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Risk and Compliance Management
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Predictive Asset Maintenance
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Supply Chain Management and Procurement
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail and E-Commerce
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Telecom and IT
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government and Defense
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Manufacturing
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Media and Entertainment
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Transportation and Logistics
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
9.9 Energy and Utilities
9.9.1 Market Trends
9.9.2 Market Forecast
9.10 Others
9.10.1 Market Trends
9.10.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Cisco Systems Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 HCL Technologies Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Hewlett Packard Enterprise Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 International Business Machines Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Microsoft Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 MicroStrategy Incorporated
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Oracle Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 QlikTech International AB
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 SAP SE
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 SAS Institute Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 SWOT Analysis
15.3.11 Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.)
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 TIBCO Software Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 SWOT Analysis
15.3.13 UiPath Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.14 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global self-service BI market reached a value of US$ 6.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 15.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 15.09% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Self-service business intelligence (BI) is a data analytics approach enabling business operators from non-analytical background to access and explore data sets. It allows them to sort, filter, analyze and visualize data without the requirement of the information technology (IT) team. Besides this, it helps businesses promote collaboration on multiple divisions and utilize ad hoc querying. As it also assists in making informed decisions that lead to positive business outcomes, which include improving efficiency, better customer satisfaction, and higher revenue and profits. Consequently, there is a rise in the utilization of self-service BI in different fields, such as sales, finance, operations, marketing, and human resources.

Self-Service BI Market Trends:
There is a surge in the volume of structured and unstructured data across the globe, which can be accredited to globalization, increasing internet penetration, rising utilization of social media platforms and the burgeoning e-commerce sector. This, in confluence with the growing adoption of data analytics solutions by small and medium-sized enterprises (SMEs), represents one of the key factors positively influencing the adoption of service-service BI. It aids businesses in decentralizing the business analytical process. Moreover, the increasing emergence of cloud computing technologies in BI is offering lucrative growth opportunities to market players. Apart from this, as governing agencies of numerous countries are encouraging the utilization of digital payments, there is a considerable rise in the number of individuals shifting towards online payments. As a result, financial institutes like banks are seeking technological solutions to make their existing workforce more efficient. This, along with the growing need for organizations to be more agile and retain a competitive edge in the market, are positively influencing the utilization of self-service BI around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global self-service BI market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, deployment model, application and industry vertical.

Breakup by Component:

Software
Services

Breakup by Deployment Model:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Application:

Sales and Marketing
Customer Engagement and Analysis
Fraud and Security Management
Risk and Compliance Management
Predictive Asset Maintenance
Supply Chain Management and Procurement
Others

Breakup by Industry Vertical:

BFSI
Retail and E-Commerce
Telecom and IT
Government and Defense
Healthcare
Manufacturing
Media and Entertainment
Transportation and Logistics
Energy and Utilities
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cisco Systems Inc., HCL Technologies Limited, Hewlett Packard Enterprise Company, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, MicroStrategy Incorporated, Oracle Corporation, QlikTech International AB, SAP SE, SAS Institute Inc., Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.), TIBCO Software Inc., UiPath Inc. and Zoho Corporation Pvt. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global self-service BI market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global self-service BI market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment model?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global self-service BI market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Self-Service BI Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Model
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Sales and Marketing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Customer Engagement and Analysis
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Fraud and Security Management
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Risk and Compliance Management
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Predictive Asset Maintenance
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Supply Chain Management and Procurement
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail and E-Commerce
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Telecom and IT
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government and Defense
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Manufacturing
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Media and Entertainment
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Transportation and Logistics
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
9.9 Energy and Utilities
9.9.1 Market Trends
9.9.2 Market Forecast
9.10 Others
9.10.1 Market Trends
9.10.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Cisco Systems Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 HCL Technologies Limited
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Hewlett Packard Enterprise Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 International Business Machines Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Microsoft Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 MicroStrategy Incorporated
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Oracle Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 QlikTech International AB
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 SAP SE
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 SAS Institute Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 SWOT Analysis
15.3.11 Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.)
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 TIBCO Software Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 SWOT Analysis
15.3.13 UiPath Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.14 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio

 

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