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インドのアーユルヴェーダ製品市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


India Ayurvedic Products Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのアーユルヴェーダ製品市場は、2021年に5,155億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.78%を示し、2027年までに1兆5369億インドルピーに達すると予測している... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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サマリー

インドのアーユルヴェーダ製品市場は、2021年に5,155億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.78%を示し、2027年までに1兆5369億インドルピーに達すると予測している。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

アーユルヴェーダは古代の科学であり、世界中の文化で採用されているヘルスケアシステムです。アーユルヴェーダでは、個人の体型、心拍パターン、外見、視力などを理解した上で病気を分析し、治療します。アーユルヴェーダでは、ハーブや植物、運動、食事、ライフスタイルの変化などを通じて、病気を改善するためのさまざまなプロトコールや治療法が用意されています。国内では、アーユルヴェーダのヘルスケア製品やパーソナルケア製品など、様々な種類の製品が販売されています。パーソナルケア製品では、オーラルケア、スキンケア、メイクアップ、ヘアケア、フレグランスに分類されます。一方、ヘルスケア製品は、アーユルヴェーダ栄養補助食品、アーユルヴェーダ医薬品、栄養補助食品に分類されます。インド国内の企業は、革新的なアーユルヴェーダ製品の開発と消費者の認知度向上に注力しています。インドのアーユルヴェーダ製品市場の動向と促進要因。
インドのアーユルヴェーダ製品市場を牽引する主な要因は、消費者の間で天然薬や有機薬とその効能の人気が高まっていることである。健康への関心の高まりや西洋薬の副作用に対する認識といった要因が、同国のアーユルヴェーダ製品に対する消費者の好みをさらに高めている。さらに、経済成長と所得の増加に伴い、一人当たりの医療費支出が過去数年間で大幅に増加し、アーユルヴェーダ製品市場に好影響を与えています。アーユルヴェーダ製品の流通網は大幅に改善され、都市部と農村部の両方において製品へのアクセス性が向上しています。また、インド政府は、啓発プログラムや補助金を通じてアーユルヴェーダ製品の利用を促進しています。

IMARCグループの最新レポートでは、インドのアーユルヴェーダ製品市場について、その本質的な部分をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的な概要から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近のトレンド、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドのアーユルヴェーダ製品市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画しているすべての人々にとって必読の書です。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、インドのアーユルヴェーダ製品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプや組織化/非組織化に基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ヘルスケア製品
アーユルヴェーダ ニュートラシューティカルズとダイエットサプリメント
アーユルヴェーダ医薬品
パーソナルケア製品
スキンケア
オーラルケア
ヘアケア・フレグランス

整理・整頓されている/されていないで分ける。整理されている
未組織

地域別の内訳

北インド
東インド
西・中央インド
南インド

このレポートには以下も含まれています。

主要な推進要因と課題
バリューチェーン分析
輸入と輸出
ポーターズファイブフォース分析
PESTEL分析
政府規制

競合の状況
インドのアーユルヴェーダ製品市場は大小様々な企業が存在し、価格や品質の面で競争しており、非常に断片化されている。主なプレイヤーは以下の通り。

Dabur India Ltd.
Patanjali Ayurved Limited(パタンジャリ・アーユルヴェーダ社
The Himalaya Drug Company
Vicco Laboratories
チャラクファーマ株式会社
ハムダード・ラボラトリーズ
フォレスト・エッセンシャルズ
エマティ株式会社
Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt.Ltd.(シュリー・バイディヤナート・アーユルヴェーダ・バワン社
ケララ・アユルヴェーダ社
Amrutanjan Healthcare Limited 本レポートで回答した主要な質問
1.インドのアーユルヴェーダ製品市場の予想成長率は?
2.インドのアーユルヴェーダ製品市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19はインドのアーユルヴェーダ製品市場にどのような影響を与えたか?
4.インドのアーユルヴェーダ製品市場の製品タイプ別内訳は?
5.インドのアーユルヴェーダ製品市場の組織・非組織別構成は?
6.インドのアーユルヴェーダ製品市場における主要地域は?
7.インドのアーユルヴェーダ製品市場における主要なプレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Ayurvedic Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Products Type
5.5 Market Breakup by Organized/Unorganized
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 PESTEL Analysis
5.11.1 Political
5.11.2 Economic
5.11.3 Social
5.11.4 Legal
5.11.5 Environmental
5.11.6 Technological
5.12 Price Analysis
5.12.1 Price Indicators
5.12.2 Price Structure
5.12.3 Margin Analysis
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Healthcare Products
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Breakup by Type
6.1.2.1 Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.2.2 Ayurvedic Medicines
6.1.2.2.1 Market Trends
6.1.2.2.2 Market Forecast
6.1.3 Market Forecast
6.2 Personal Care Products
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Breakup by Type
6.2.2.1 Skin Care
6.2.2.1.1 Market Trends
6.2.2.1.2 Market Forecast
6.2.2.2 Oral Care
6.2.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2.2 Market Forecast
6.2.2.3 Hair Care and Fragrances
6.2.2.3.1 Market Trends
6.2.2.3.2 Market Forecast
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Organized/Unorganized
7.1 Organized
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Unorganized
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North India
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 West and Central India
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 South India
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 East India
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Imports and Exports
10 Government Regulations
11 Strategic Recommendations
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Dabur India Ltd.
12.3.2 Patanjali Ayurved Limited
12.3.3 The Himalaya Drug Company
12.3.4 Vicco Laboratories
12.3.5 Charak Pharma Pvt. Ltd.
12.3.6 Hamdard Laboratories
12.3.7 Forest Essentials
12.3.8 Emami Ltd.
12.3.9 Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.
12.3.10 Kerala Ayurveda Ltd.
12.3.11 Amrutanjan Healthcare Limited

 

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Summary

The India ayurvedic products market reached a value of INR 515.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 1,536.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.78% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Ayurveda is an ancient science and healthcare system that has been adopted by cultures globally. Ayurveda analyses and cures diseases after understanding an individual’s body type, heartbeat patterns, appearance, vision, etc. There are various protocols and treatments in the ayurvedic system to rectify ailments through the use of herbs, plants, exercise, diet and changes in lifestyle. Throughout the country, various segments of ayurvedic healthcare and personal care products are available. For personal care range, the market is divided into oral care, skincare, make-up, hair care and fragrances. Whereas, for the healthcare range, the market is segmented into ayurvedic nutraceuticals, ayurvedic medicines and dietary supplements. Corporations throughout the country are focusing on developing innovative ayurvedic products and generating awareness among consumers. India Ayurvedic Products Market Trends and Drivers:
A key factor driving the Indian ayurvedic products market is increasing popularity of natural and organic medicines and their benefits among the consumers. Factors such as rising health concerns and awareness on the side-effects of western medicines is further driving the consumer preference for ayurvedic products in the country. Moreover, catalysed by economic growth and rising incomes, per capita expenditures on healthcare products have increased significantly over the past few years, creating a positive impact on the ayurvedic products market. The distribution network of ayurvedic products have improved significantly, increasing the accessibility of these products across both urban and rural regions. The government of India is also promoting the usage of ayurvedic products through awareness programmes and subsidies.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the Indian ayurvedic products market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian ayurvedic products market in any manner.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India ayurvedic products market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on products type and organized/unorganized.

Breakup by Products Type:

Healthcare Products
Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements
Ayurvedic Medicines
Personal Care Products
Skin Care
Oral Care
Hair Care and Fragrances

Breakup by Organized/Unorganized: Organized
Unorganized

Breakup by Region:

North India
East India
West and Central India
South India

This report also includes:

Key Drivers and Challenges
Value Chain Analysis
Imports and Exports
Porters Five Forces Analysis
PESTEL Analysis
Government Regulations

Competitive Landscape:
India ayurvedic products market is highly fragmented with the presence of several small and large players competing in terms of price and quality. Some of the major players in the market are:

Dabur India Ltd.
Patanjali Ayurved Limited
The Himalaya Drug Company
Vicco Laboratories
Charak Pharma Pvt. Ltd.
Hamdard Laboratories
Forest Essentials
Emami Ltd.
Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.
Kerala Ayurveda Ltd.
Amrutanjan Healthcare Limited Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the India ayurvedic products market?
2. What are the key factors driving the India ayurvedic products market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the India ayurvedic products market?
4. What is the breakup of the India ayurvedic products market based on the product type?
5. What is the breakup of the India ayurvedic products market based on the organized/unorganized?
6. What are the key regions in the India ayurvedic products market?
7. Who are the key players/companies in the India ayurvedic products market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Ayurvedic Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Products Type
5.5 Market Breakup by Organized/Unorganized
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 PESTEL Analysis
5.11.1 Political
5.11.2 Economic
5.11.3 Social
5.11.4 Legal
5.11.5 Environmental
5.11.6 Technological
5.12 Price Analysis
5.12.1 Price Indicators
5.12.2 Price Structure
5.12.3 Margin Analysis
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Healthcare Products
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Breakup by Type
6.1.2.1 Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.2.2 Ayurvedic Medicines
6.1.2.2.1 Market Trends
6.1.2.2.2 Market Forecast
6.1.3 Market Forecast
6.2 Personal Care Products
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Breakup by Type
6.2.2.1 Skin Care
6.2.2.1.1 Market Trends
6.2.2.1.2 Market Forecast
6.2.2.2 Oral Care
6.2.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2.2 Market Forecast
6.2.2.3 Hair Care and Fragrances
6.2.2.3.1 Market Trends
6.2.2.3.2 Market Forecast
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Organized/Unorganized
7.1 Organized
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Unorganized
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North India
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 West and Central India
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 South India
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 East India
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Imports and Exports
10 Government Regulations
11 Strategic Recommendations
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Dabur India Ltd.
12.3.2 Patanjali Ayurved Limited
12.3.3 The Himalaya Drug Company
12.3.4 Vicco Laboratories
12.3.5 Charak Pharma Pvt. Ltd.
12.3.6 Hamdard Laboratories
12.3.7 Forest Essentials
12.3.8 Emami Ltd.
12.3.9 Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.
12.3.10 Kerala Ayurveda Ltd.
12.3.11 Amrutanjan Healthcare Limited

 

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IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


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