サウジアラビアの高級品市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Saudi Arabia Luxury Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 サウジアラビアのラグジュアリー市場は、2021年に74億1,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.72%を示し、2027年までに142億4000万米ドルに達すると予想してい... もっと見る
サマリーサウジアラビアのラグジュアリー市場は、2021年に74億1,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.72%を示し、2027年までに142億4000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。サウジアラビアは、個人の所得水準が高く、銀行・金融システムが健全であることから、世界で最も急速に経済が成長している国の一つです。その結果、自動車、時計、香水、皮革製品などの高級品の売上が増加しています。また、同国では人口が大幅に増加しており、現在、若い消費者が高級品産業の最大の起爆剤となっています。さらに、サウジアラビアでは、インフラ整備、eコマース産業の急成長、インターネットの普及率向上、旅行・観光産業の発展なども、業界の成長を後押しする要因となっています。 市場動向 サウジアラビア政府は最近、国内貿易の促進、外国直接投資(FDI)の誘致、非石油分野への多角化を目的として、4つの経済都市を開発する計画を発表しました。さらに、プラダ、ティファニー、マルベリーなどの世界的な高級ブランドは、モノブランドの店舗を設立し、地域の需要やトレンドに適応することで、サウジアラビアでの存在感を高めています。また、手頃な価格で贅沢品を手に入れたいと願う中流階級や上流階級向けに、二次的な商品ラインも導入しています。これとは別に、高級ショッピングモールの設立は、これらのブランドがこの国で事業を拡大するための十分なスペースを提供しています。さらに、ソーシャルメディアの影響とオンラインショッピングのトレンドは、買い物客がオンラインプラットフォームを通じて高級ブランドにアクセスできるようになったため、サウジアラビアの高級品市場にプラスの影響を及ぼしています。 主要市場のセグメンテーション IMARC Groupは、サウジアラビアの高級品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの予測を提供しています。当レポートでは、市場をカテゴリー、性別、流通チャネルに基づいて分類しています。 流通チャネル別内訳。 モノブランド店 マルチブランドストア オンラインストア その他 カテゴリー別構成比 旅行・ホテル 自動車 パーソナルラグジュアリーグッズ 食品・飲料 その他 現在、自動車は業界内で明確な優位性を示しています。 男女別構成比 男性 女性 現在、市場全体のシェアの大半を女性が占めています。 競争環境。 本レポートでは、業界の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。本レポートで回答した主な質問 サウジアラビアの高級品市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか? COVID-19はサウジアラビアの高級品市場にどのような影響を及ぼしたか? 人気のカテゴリーは? 性別による主要セグメントは? 主な流通経路は? 市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは? 市場の主要な推進要因と課題は何か? 市場の構造と主要プレイヤーは? 市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Saudi Arabia Luxury Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Category 5.5 Market Breakup by Gender 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Forecast 5.8 SWOT Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Strengths 5.8.3 Weaknesses 5.8.4 Opportunities 5.8.5 Threats 5.9 Value Chain Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Research and Development 5.9.3 Manufacturing 5.9.4 Marketing 5.9.5 Distributors 5.9.6 Retailers 5.9.7 End-Users 5.10 Porters Five Forces Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Bargaining Power of Buyers 5.10.3 Bargaining Power of Suppliers 5.10.4 Degree of Competition 5.10.5 Threat of New Entrants 5.10.6 Threat of Substitutes 5.11 Key Success and Risk Factors 6 Market Performance by Category 6.1 Travel and Hotel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Cars 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Personal Luxury Goods 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Food and Drinks 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Performance by Gender 7.1 Male 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Female 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Distribution Channel 8.1 Mono-brand Stores 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Multi-brand Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Competitive Landscape 9.1 Market Structure 9.2 Key Players 9.3 Profiles of Key Players
SummaryThe Saudi Arabia luxury market reached a value of US$ 7.41 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 14.24 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.72% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Saudi Arabia Luxury Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Category 5.5 Market Breakup by Gender 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Forecast 5.8 SWOT Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Strengths 5.8.3 Weaknesses 5.8.4 Opportunities 5.8.5 Threats 5.9 Value Chain Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Research and Development 5.9.3 Manufacturing 5.9.4 Marketing 5.9.5 Distributors 5.9.6 Retailers 5.9.7 End-Users 5.10 Porters Five Forces Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Bargaining Power of Buyers 5.10.3 Bargaining Power of Suppliers 5.10.4 Degree of Competition 5.10.5 Threat of New Entrants 5.10.6 Threat of Substitutes 5.11 Key Success and Risk Factors 6 Market Performance by Category 6.1 Travel and Hotel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Cars 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Personal Luxury Goods 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Food and Drinks 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Performance by Gender 7.1 Male 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Female 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Distribution Channel 8.1 Mono-brand Stores 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Multi-brand Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Competitive Landscape 9.1 Market Structure 9.2 Key Players 9.3 Profiles of Key Players
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |