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電動三輪車市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Electric Three-Wheeler Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の電動三輪車市場は、2021年に5億9620万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.60%を示し、2027年までに1,059.10 Millionドルの市場に達すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界の電動三輪車市場は、2021年に5億9620万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.60%を示し、2027年までに1,059.10 Millionドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

電動三輪車は、e-rickshawとしても知られ、高トルクの電気モーターと長寿命のバッテリーで動作します。ラストマイルの接続性、狭い道路への容易なアクセス、騒音のない移動体験を提供します。また、温室効果ガス(GHG)などの総排出量を削減することで、都市の大気環境の改善にも貢献します。これに加えて、燃料消費に伴う追加コストの削減にも役立つため、電動三輪車は便利で環境に優しい公共交通機関として、世界中で絶大な支持を得ています。電動三輪車の市場動向
大気汚染の深刻化と輸送用燃料の価格高騰により、環境に優しい自動車の採用が増加しています。これは、急成長する自動車産業と相まって、市場の成長を後押しする重要な要因の1つとなっています。さらに、各国の政府当局は、補助金や税金の減免、電気三輪車のドライバーに対する有料道路や駐車料金の免除、電気自動車(EV)用充電ステーションの配備を進めています。また、電気自動車はバッテリーの再利用が可能で、リサイクルにも適しています。また、BaaS(Battery-as-a-Service)を導入すれば、バッテリーを別個の部品としてリースできるため、電動三輪車の初期取得コストを削減できます。また、BaaSは、ステーションでの充電に比べ、手間がかからず、必要なインフラも最小限で済みます。このことは、交通渋滞や輸送コストの削減に役立つと考えられるシェアードモビリティの人気の高まりと相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、個人の環境意識の高まり、ガソリン三輪車から電気三輪車への代替の増加、総所有コスト(TCO)の最小化を支援するバッテリー価格の低下も、市場を牽引すると予測されるその他の要因の1つです。

主な市場細分化
IMARC Groupは、電動三輪車の世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、車両タイプ、パワータイプ、バッテリータイプに基づき、市場を分類しています。

車両タイプ別内訳。

旅客輸送車
ロードキャリア

電源別構成比。1000Wまで
1000W~1500W
1500W以上

電池の種類別構成比。

リチウムイオン
鉛蓄電池

地域別構成比。北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、ATUL Auto Limited、Bodo Vehicle Group Co.Ltd.、E-Tuk Factory、Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited、Jiangsu Jinpeng Group Co.Ltd., Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd., Lohia Auto Industries, Mahindra & Mahindra Limited, Omega Seiki Mobility, Piaggio & C. SpA, Scooters India Limited and Terra Motors Corporationである。本レポートで回答した主な質問
電動三輪車の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の電動三輪車市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
車種別の市場構成は?
パワータイプ別の市場構成は?
バッテリータイプ別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
電動三輪車の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electric Three-Wheeler Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Vehicle Type
6.1 Passenger Carrier
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Load Carrier
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Type
7.1 Up To 1000W
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 1000W To 1500W
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Above 1500W
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Battery Type
8.1 Lithium-Ion
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Lead Acid
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 ATUL Auto Limited
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Bodo Vehicle Group Co. Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 E-Tuk Factory
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Jiangsu Jinpeng Group Co. Ltd.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Lohia Auto Industries
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Mahindra & Mahindra Limited
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Omega Seiki Mobility
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Piaggio & C. SpA
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Scooters India Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Terra Motors Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global electric three-wheeler market reached a value of US$ 596.2 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 1,059.10 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 9.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

An electric three-wheeler, also known as an e-rickshaw, operates on high torque electric motors and longer durability batteries. It offers last-mile connectivity, easy access to narrow roads, and a noise-free travel experience. It helps improve urban air quality by reducing total greenhouse gas (GHG) and other emissions. Besides this, as it also aids in lowering additional costs associated with fuel consumption, electric three-wheeler is gaining immense traction as a convenient and eco-friendly mode of public transportation across the globe. Electric Three-Wheeler Market Trends:
Surging levels of air pollution and inflating prices of transportation fuels have resulted in the increasing adoption of green vehicles. This, in confluence with the burgeoning automobile industry, represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Besides this, governing authorities of numerous countries are offering subsidies and tax abatements, exempting drivers of electric three-wheelers from toll road or parking fees, and deploying charging stations for electric vehicles (EVs). Moreover, the batteries of these vehicles can be reused and recycled. Apart from this, the introduction of battery-as-a-service (BaaS) can reduce up-front acquisition costs of electric three-wheelers as it enables customers to lease batteries as a separate component. In addition, BaaS is less time-consuming and requires minimum infrastructure compared to charging the battery at a station. This, coupled with the growing popularity of shared mobility, which may help reduce traffic congestion and transportation costs, is fueling market growth. Furthermore, rising environmental awareness among individuals, increasing substitution of petrol-powered three-wheelers with electric three-wheelers, and reducing battery prices that aid in minimizing total costs of ownership (TCO) are some of the other factors projected to drive the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global electric three-wheeler market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on vehicle type, power type and battery type.

Breakup by Vehicle Type:

Passenger Carrier
Load Carrier

Breakup by Power Type: Up To 1000W
1000W To 1500W
Above 1500W

Breakup by Battery Type:

Lithium-Ion
Lead Acid

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ATUL Auto Limited, Bodo Vehicle Group Co. Ltd., E-Tuk Factory, Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited, Jiangsu Jinpeng Group Co. Ltd., Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd., Lohia Auto Industries, Mahindra & Mahindra Limited, Omega Seiki Mobility, Piaggio & C. SpA, Scooters India Limited and Terra Motors Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global electric three-wheeler market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global electric three-wheeler market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the vehicle type?
What is the breakup of the market based on the power type?
What is the breakup of the market based on the battery type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global electric three-wheeler market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electric Three-Wheeler Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Vehicle Type
6.1 Passenger Carrier
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Load Carrier
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Type
7.1 Up To 1000W
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 1000W To 1500W
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Above 1500W
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Battery Type
8.1 Lithium-Ion
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Lead Acid
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 ATUL Auto Limited
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Bodo Vehicle Group Co. Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 E-Tuk Factory
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Jiangsu Jinpeng Group Co. Ltd.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Lohia Auto Industries
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Mahindra & Mahindra Limited
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Omega Seiki Mobility
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Piaggio & C. SpA
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Scooters India Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Terra Motors Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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