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タンザニアのモバイルマネー市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Tanzania Mobile Money Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

タンザニアのモバイルマネー市場は、2021年に545億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年までに1204億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,699
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109 英語

 

サマリー

タンザニアのモバイルマネー市場は、2021年に545億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.2%を示し、2027年までに1204億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

モバイルマネーは、携帯電話を使ってお金を受け取り、保管し、使うことができる決済手段です。モバイルウォレット」と呼ばれたり、M-Pesa、GCash、EcoCash、Tigo Pesaなど、特定のサービスプラットフォームの名前で呼ばれることもあります。簡単で安全な電子決済により、モバイルマネーは銀行の実店舗でのアプローチに代わるものとして人気があります。

タンザニアはアフリカで最大のモバイルマネー市場です。アフリカで初めて、競合するモバイルマネーサービス間の相互運用性を導入した国でもあります。この市場を牽引してきたのは、あらゆる社会経済的背景を持つ人々の間で携帯電話が普及し、モバイルネットワークが広くカバーされ、インターネットが浸透していることです。業界レポートによると、タンザニアでは成人の 64%が金融取引に携帯電話を利用している。マイクロローン、モバイル保険、モバイルマネーによる入院保障、携帯電話事業者が提供するクレジットサービスなど、さまざまな金融サービスによって、この地域のモバイルマネーの口座数は増加しています。また、モバイルマネーは単純な送金だけでなく、貯蓄や保険、借り入れもできるように進化しています。さらに、この国の銀行は、物理的なフットプリントと顧客体験を変革しており、さまざまな金融サービスに対する幅広い認知を促進する上で、さらに役立っています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、タンザニアのモバイルマネー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの予測を提供します。当レポートでは、テクノロジー、ビジネスモデル、トランザクションタイプに基づいて市場を分類しています。

テクノロジー別の内訳

USSD
モバイルウォレット
その他

現在、タンザニアのモバイルマネー市場では、USSDがシェアの大半を占めている。

ビジネスモデル別構成比

モバイル主導型
銀行主導型

現在、タンザニアのモバイルマネー市場で最も大きなシェアを占めているのは、モバイル主導型モデルである。

トランザクションの種類別内訳

ピアツーピア
請求書払い
通信料金の補充
その他

現在、ピアツーピアの取引形態が市場で最も高いシェアを占めています。

競争環境
本レポートでは、市場の競争環境についても調査し、業界で事業を展開する主要企業のプロフィールを掲載しています。主なプレイヤーは以下の通りです。

M-Pesa (Vodacom Tanzania Limited)
Tigo Tanzania (MIC Tanzania Public Limited Company)
Airtel Money Tanzania Limited 本レポートで回答した主要な質問
タンザニアのモバイルマネー市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はタンザニアのモバイルマネー市場にどのような影響を及ぼしたか?
タンザニアのモバイルマネー市場の技術別構成比は?
タンザニアのモバイルマネー市場のビジネスモデル別構成比は?
タンザニアのモバイルマネー市場のトランザクションタイプ別の内訳は?
タンザニアのモバイルマネー市場のバリューチェーンにおける各ステージとは?
タンザニアのモバイルマネー市場における主要な推進要因と課題は何か?
タンザニアのモバイルマネー市場の構造と主要プレイヤーは?
タンザニアのモバイルマネー市場における競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Tanzania Mobile Money Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Business Model
5.6 Market Breakup by Transaction Type
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Technology
6.1 USSD
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Wallets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 Mobile Led Model
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bank Led Model
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Transaction Type
8.1 Peer to Peer
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bill Payments
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Airtime Top-ups
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Regulatory Framework
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profile of key players
10.3.1 M-Pesa (Vodacom Tanzania Limited)
10.3.2 Tigo Tanzania (MIC Tanzania Public Limited Company)
10.3.3 Airtel Money Tanzania Limited

 

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Summary

The Tanzania mobile money market reached a value of US$ 54.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 120.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile money is a payment method that allows people to receive, store and spend money using a mobile phone. It is sometimes referred as a 'mobile wallet' or by the name of a specific service platform such as M-Pesa, GCash, EcoCash, Tigo Pesa, etc. The easy and safe electronic payments make mobile money a popular alternative to bank’s brick-and-mortar approaches.

Tanzania is the largest mobile money market in Africa. It has become the first country in Africa to introduce interoperability between rival mobile money services. The market has been driven by the ubiquity of mobile phones among people from all socio-economic backgrounds with extensive coverage of mobile networks and penetration of internet. According to industry reports, 64% of adults in Tanzania use mobile phones for financial transactions. Various financial services, such as microloans, mobile insurance, hospitalization covers via mobile money and the credit services offered by mobile operators, have increased the number of mobile money accounts in the region. Mobile money has also been evolved beyond simple money transfer and allows people to save, insure and borrow money as well. Moreover, banks in the country are transforming their physical footprints and customer experience which has further helped them to promote a broader awareness of various financial services.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Tanzania mobile money market, along with forecasts for the period 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, business model and transaction type.

Breakup by Technology:

USSD
Mobile Wallets
Others

Currently, USSD holds majority of the market share in the Tanzania mobile money market.

Breakup by Business Model:

Mobile Led Model
Bank Led Model

Currently, mobile led model holds the largest share in the Tanzania mobile money market.

Breakup by Transaction Type:

Peer to Peer
Bill Payments
Airtime Top-ups
Others

Currently, peer to peer transaction type holds the highest share in the market.

Competitive Landscape:
The report has also examined the competitive landscape of the market and provides the profiles of the key players operating in the industry. Some of the key players include:

M-Pesa (Vodacom Tanzania Limited)
Tigo Tanzania (MIC Tanzania Public Limited Company)
Airtel Money Tanzania Limited Key Questions Answered in This Report:
How has the Tanzania mobile money market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Tanzania mobile money market?
What is the breakup of the Tanzania mobile money market based on the technology?
What is the breakup of the Tanzania mobile money market based on the business model?
What is the breakup of the Tanzania mobile money market based on the transaction type?
What are the various stages in the value chain of the Tanzania mobile money market?
What are the key driving factors and challenges in Tanzania mobile money market?
What is the structure of the Tanzania mobile money market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Tanzania mobile money market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Tanzania Mobile Money Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Business Model
5.6 Market Breakup by Transaction Type
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Technology
6.1 USSD
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Wallets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 Mobile Led Model
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bank Led Model
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Transaction Type
8.1 Peer to Peer
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bill Payments
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Airtime Top-ups
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Regulatory Framework
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profile of key players
10.3.1 M-Pesa (Vodacom Tanzania Limited)
10.3.2 Tigo Tanzania (MIC Tanzania Public Limited Company)
10.3.3 Airtel Money Tanzania Limited

 

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