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ガーナのモバイルマネー市場。業界動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Ghana Mobile Money Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ガーナのモバイルマネー市場は、2021年に920億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR32.5%を示し、2027年までに4,940億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,699
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111 英語

 

サマリー

ガーナのモバイルマネー市場は、2021年に920億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR32.5%を示し、2027年までに4,940億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

モバイルマネーは、携帯電話事業者が保有する口座に基づき、加入者の携帯電話からアクセスできる決済形態です。複雑な銀行取引ではなく、個人間のシンプルな取引を可能にします。簡単、迅速、安全でコスト効率の高い決済方法を提供します。

ガーナはアフリカの主要なモバイルマネー市場の1つである。サービス提供の利便性向上の傾向、モバイルマネー代理店網の拡大、モバイルマネーの相互運用性の実現などの要因が、この地域のモバイルマネー市場を牽引しています。また、国内のモバイルマネーシステムを強化・保護するために、さまざまな規制やガイドラインが実施されています。同国の人々は、盗難の脅威を排除するために、モバイル決済を好んで利用しています。さらに、最近のモバイルマネーの相互運用性の向上により、さまざまな用途で簡単に送金ができるようになり、効率性とアクセシビリティが向上しています。ガーナ銀行が導入したEMI(電子マネー発行者)ガイドラインは、この地域のモバイルマネー・システムの成長に大きく貢献しました。このほかにも、政府による支援、インターネット普及率の上昇、相互運用性の実現、金融リテラシーの向上など、さまざまな要因が市場の成長を加速させています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、ガーナのモバイルマネー市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの予測を提供します。当レポートでは、技術、ビジネスモデル、トランザクションの種類に基づいて市場を分類しています。

テクノロジー別の内訳

USSD
モバイルウォレット
その他

現在、ガーナのモバイルマネー市場では、USSDがシェアの大半を占めています。

ビジネスモデル別構成比

モバイル主導型
銀行主導型

現在、ガーナのモバイルマネー市場では、モバイル主導型が最も大きなシェアを占めています。

トランザクションの種類別内訳

ピアツーピア
請求書払い
通信料金の補充
その他

現在、ピアツーピアの取引形態が市場で最も高いシェアを占めています。

競争環境
本レポートでは、市場の競争環境についても調査し、業界で事業を展開する主要企業のプロフィールを掲載しています。主なプレイヤーは以下の通りです。

MTN
Vodafone
Tigo
Airtel 本レポートで回答した主な質問

ガーナのモバイルマネー市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移していくか?
COVID-19はガーナのモバイルマネー市場にどのような影響を及ぼしましたか?
ガーナのモバイルマネー市場の技術的な内訳は?
ガーナのモバイルマネー市場のビジネスモデル別構成比は?
ガーナのモバイルマネー市場の取引形態別の内訳は?
ガーナのモバイルマネー市場のバリューチェーンにおける各段階は?
ガーナのモバイルマネー市場における主要な推進要因と課題は何か?
ガーナのモバイルマネー市場の構造と主要プレーヤーはどこか?
ガーナのモバイルマネー市場における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Ghana Mobile Money Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Business Model
5.6 Market Breakup by Transaction Type
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Technology
6.1 USSD
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Wallets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 Mobile Led Model
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bank Led Model
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Transaction Type
8.1 Peer to Peer
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bill Payments
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Airtime Top-ups
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Regulatory Framework
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key players
10.3 Profile of key players
10.3.1 MTN
10.3.2 Vodafone
10.3.3 Tigo
10.3.4 Airtel

 

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Summary

The Ghana mobile money market reached a value of US$ 92 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 494 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 32.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile money is a payment type based on accounts held by a mobile operator and accessible from subscribers’ mobile phones. It offers simple person-to-person transactions rather than complex banking transactions. It provides an easy, fast, secure and cost-effective way of making payment.

Ghana is one of the major African mobile money markets. The factors like increasing trend of convenience in service delivery, expansion in mobile money agent network and implementation of mobile money interoperability, are driving the mobile money market in the region. Various regulations and guidelines have also been implemented to strengthen and protect the mobile money system in the country. People in the country are preferring mobile payment mode in order to eliminate the threat of theft. Moreover, recent developments in mobile money interoperability have boosted the efficiency and accessibility to transfer the money easily for various applications. The EMI (electronic money issuers) guidelines introduced by the bank of Ghana has contributed a lot to the growth of mobile money system in the region. In addition to this, various other factors are also accelerating the growth of the market such as government support, rising internet penetration, implementation of interoperability and increasing financial literacy.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Ghana mobile money market, along with forecasts for the period 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, business model and transaction type.

Breakup by Technology:

USSD
Mobile Wallets
Others

Currently, USSD holds majority of the market share in the Ghana mobile money market.

Breakup by Business Model:

Mobile Led Model
Bank Led Model

Currently, mobile led model holds the largest share in the Ghana mobile money market.

Breakup by Transaction Type:

Peer to Peer
Bill Payments
Airtime Top-ups
Others

Currently, peer to peer transaction type holds the highest share in the market.

Competitive Landscape:
The report has also examined the competitive landscape of the market and provides the profiles of the key players operating in the industry. Some of the key players include:

MTN
Vodafone
Tigo
Airtel Key Questions Answered in This Report:

How has the Ghana mobile money market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Ghana mobile money market?
What is the breakup of the Ghana mobile money market based on the technology?
What is the breakup of the Ghana mobile money market based on the business model?
What is the breakup of the Ghana mobile money market based on the transaction type?
What are the various stages in the value chain of the Ghana mobile money market?
What are the key driving factors and challenges in Ghana mobile money market?
What is the structure of the Ghana mobile money market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Ghana mobile money market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Ghana Mobile Money Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Business Model
5.6 Market Breakup by Transaction Type
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Technology
6.1 USSD
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Wallets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Others
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Model
7.1 Mobile Led Model
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bank Led Model
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Transaction Type
8.1 Peer to Peer
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Bill Payments
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Airtime Top-ups
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Regulatory Framework
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key players
10.3 Profile of key players
10.3.1 MTN
10.3.2 Vodafone
10.3.3 Tigo
10.3.4 Airtel

 

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