インドのギー市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Ghee Market in India: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのギー市場は、2021年に2兆6,240億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.5%を示し、2027年までに4兆7,870億インドルピーに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る
サマリーインドのギー市場は、2021年に2兆6,240億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.5%を示し、2027年までに4兆7,870億インドルピーに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ギーは、バターから乳固形分と水分を除去した後に残る純粋なバター脂肪です。タンパク質、ビタミン、炭水化物、カルシウム、鉄、オメガ3脂肪酸が豊富に含まれています。脳や心臓の健康を増進し、炎症や多くの病気を治療するのに役立ちます。さらに、免疫力を高め、便通をよくし、慢性の咳や目の病気を予防することから、インドではギー消費量が増えています。 インドのギー市場の動向と促進要因。 ギーがもたらす健康効果に対する消費者の意識が高まっていることが、インド市場の成長を後押しする重要な要因の一つとなっています。さらに、ギーはフリーラジカルを中和し、肌に栄養を与え、老化の初期段階を防ぐのに役立つため、パーソナルケア製品の処方にも応用されています。また、唇のひび割れの治療、シミの改善、クマの軽減、小さな傷の治療にも役立ちます。さらに、ギーには中鎖脂肪酸が含まれており、肝臓で直接吸収され、燃焼してエネルギーを供給するため、他の油脂よりも栄養学的に有益であると考えられています。また、抗酸化作用があり、水分が少ないため、保存性が高いのも特徴です。このように、健康志向の高まりや食生活の変化と相まって、国内でのギー需要が活性化されています。これとは別に、インドで事業を展開する主要企業は、既存の消費者層を拡大するためにプレミアム製品のバリエーションを導入しています。これに加えて、環境に優しい製品パッケージングソリューションの採用が進み、オンラインやオフラインの組織小売チャネルを通じて簡単に製品を入手できるようになったことで、市場の成長が促進されると予測されます。 主要な市場細分化 IMARC Groupでは、インドのギ-市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・州レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ別、小売・機関販売別に分類しています。 タイプ別内訳 カウギー デシ・ギー 合成油脂を使用していないため、現在インドではデシ・ギーが主流となっている。 小売・機関投資家向け売上高内訳 小売 機関投資家向け 地域別構成比 カルナータカ州 マハラシュトラ州 タミルナドゥ州 デリー グジャラート州 アンドラ・プラデシュ州、テランガーナ州 ウッタル・プラデーシュ州 西ベンガル州 ケーララ州 ハリヤナ州 パンジャブ州 ラジャスタン州 マディヤ・プラデシュ州 ビハール州 オリッサ州 ウッタルプラデシュ州は、州政府がグリーンフィールド酪農を開始し、牛乳の生産を強化するために牛の保護センターを建設しているため、国内最大の市場シェアを誇っています。 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの中には、Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd、Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd、SMC Foods Limited、Bhole Baba Dairy Industries Ltd、Rajasthan Cooperative Dairy Federation Ltd (RCDF) および Parag Milk Foods Ltd.が含まれる。本レポートで回答した主な質問 1.2021年のインドにおけるギー市場の規模は? 2.2022-2027年のインドにおけるギーの市場成長率はどの程度と予想されますか? 3.インドのギィー市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19はインドのギ-市場にどのような影響を与えたか? 5.インドのギー市場のタイプ別内訳は? 6.インドのギーの市場における主要地域は? 7.インドのギーの市場における主要なプレーヤー/企業はどこか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Dairy Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market by Organised and Unorganised Segment 5.4 Milk Production and Consumption Trends 5.4.1 Current and Historical Trends 5.4.2 Production and Consumption Forecast 5.5 Milk Production by State 5.6 Milk Production by Cattle 5.7 Milk Utilization Patterns in India 5.8 Market Forecast 6 India Ghee Industry 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Milk Procurement Price Trends 6.4.2 Ghee Price Trends 6.5 Market Breakup by Region 6.6 Market Breakup by Private and Cooperative Sector 6.7 Market Breakup by Packaging 6.8 Market Breakup by Retail and Institutional Sales 6.9 Market Breakup by Cow Ghee and Desi Ghee 6.10 Market Forecast 6.11 SWOT Analysis 6.11.1 Overview 6.11.2 Strengths 6.11.3 Weaknesses 6.11.4 Opportunities 6.11.5 Threats 6.12 Value Chain Analysis 6.13 Porter’s Five Forces Analysis 6.13.1 Overview 6.13.2 Bargaining Power of Buyers 6.13.3 Bargaining Power of Suppliers 6.13.4 Degree of Rivalry 6.13.5 Threat of New Entrants 6.13.6 Threat of Substitutes 6.14 Key Market Drivers and Success Factors 7 Market Breakup by Type 7.1 Cow Ghee 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Desi Ghee 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Retail and Institutional Sales 8.1 Retail 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Institutional 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Performance of Key Regions 9.1 Karnataka 9.1.1 Market Performance 9.1.1.1 Volume Trends 9.1.1.2 Value Trends 9.1.2 Competitive Landscape 9.1.3 Market Forecast 9.1.3.1 Volume Trends 9.1.3.2 Value Trends 9.2 Maharashtra 9.2.1 Market Performance 9.2.1.1 Volume Trends 9.2.1.2 Value Trends 9.2.2 Competitive Landscape 9.2.3 Market Forecast 9.2.3.1 Volume Trends 9.2.3.2 Value Trends 9.3 Tamil Nadu 9.3.1 Market Performance 9.3.1.1 Volume Trends 9.3.1.2 Value Trends 9.3.2 Competitive Landscape 9.3.3 Market Forecast 9.3.3.1 Volume Trends 9.3.3.2 Value Trends 9.4 Delhi 9.4.1 Market Performance 9.4.1.1 Volume Trends 9.4.1.2 Value Trends 9.4.2 Competitive Landscape 9.4.3 Market Forecast 9.4.3.1 Volume Trends 9.4.3.2 Value Trends 9.5 Gujarat 9.5.1 Market Performance 9.5.1.1 Volume Trends 9.5.1.2 Value Trends 9.5.2 Competitive Landscape 9.5.3 Market Forecast 9.5.3.1 Volume Trends 9.5.3.2 Value Trends 9.6 Andhra Pradesh and Telangana 9.6.1 Market Performance 9.6.1.1 Volume Trends 9.6.1.2 Value Trends 9.6.2 Competitive Landscape 9.6.3 Market Forecast 9.6.3.1 Volume Trends 9.6.3.2 Value Trends 9.7 Uttar Pradesh 9.7.1 Market Performance 9.7.1.1 Volume Trends 9.7.1.2 Value Trends 9.7.2 Competitive Landscape 9.7.3 Market Forecast 9.7.3.1 Volume Trends 9.7.3.2 Value Trends 9.8 West Bengal 9.8.1 Market Performance 9.8.1.1 Volume Trends 9.8.1.2 Value Trends 9.8.2 Competitive Landscape 9.8.3 Market Forecast 9.8.3.1 Volume Trends 9.8.3.2 Value Trends 9.9 Kerala 9.9.1 Market Performance 9.9.1.1 Volume Trends 9.9.1.2 Value Trends 9.9.2 Competitive Landscape 9.9.3 Market Forecast 9.9.3.1 Volume Trends 9.9.3.2 Value Trends 9.10 Haryana 9.10.1 Market Performance 9.10.1.1 Volume Trends 9.10.1.2 Value Trends 9.10.2 Competitive Landscape 9.10.3 Market Forecast 9.10.3.1 Volume Trends 9.10.3.2 Value Trends 9.11 Punjab 9.11.1 Market Performance 9.11.1.1 Volume Trends 9.11.1.2 Value Trends 9.11.2 Competitive Landscape 9.11.3 Market Forecast 9.11.3.1 Volume Trends 9.11.3.2 Value Trends 9.12 Rajasthan 9.12.1 Market Performance 9.12.1.1 Volume Trends 9.12.1.2 Value Trends 9.12.2 Competitive Landscape 9.12.3 Market Forecast 9.12.3.1 Volume Trends 9.12.3.2 Value Trends 9.13 Madhya Pradesh 9.13.1 Market Performance 9.13.1.1 Volume Trends 9.13.1.2 Value Trends 9.13.2 Competitive Landscape 9.13.3 Market Forecast 9.13.3.1 Volume Trends 9.13.3.2 Value Trends 9.14 Bihar 9.14.1 Market Performance 9.14.1.1 Volume Trends 9.14.1.2 Value Trends 9.14.2 Competitive Landscape 9.14.3 Market Forecast 9.14.3.1 Volume Trends 9.14.3.2 Value Trends 9.15 Orissa 9.15.1 Market Performance 9.15.1.1 Volume Trends 9.15.1.2 Value Trends 9.15.2 Competitive Landscape 9.15.3 Market Forecast 9.15.3.1 Volume Trends 9.15.3.2 Value Trends 10 Competitive Landscape 10.1 Competitive Structure 10.2 Market Breakup by Key Players 11 Ghee Manufacturing Process 11.1 Product Overview 11.2 Detailed Process Flow 11.3 Various Types of Unit Operations Involved 11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 12 Project Details, Requirements and Costs Involved 12.1 Land Requirements and Expenditures 12.2 Construction Requirements and Expenditures 12.3 Plant Machinery 12.4 Machinery Pictures 12.5 Raw Material Requirements and Expenditures 12.6 Raw Material and Final Product Pictures 12.7 Packaging Requirements and Expenditures 12.8 Transportation Requirements and Expenditures 12.9 Utility Requirements and Expenditures 12.10 Manpower Requirements and Expenditures 12.11 Other Capital Investments 13 Loans and Financial Assistance 14 Project Economics 14.1 Capital Cost of the Project 14.2 Techno-Economic Parameters 14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain 14.4 Income Projections 14.5 Expenditure Projections 14.6 Taxation and Depreciation 14.7 Financial Analysis 14.8 Profit Analysis 15 Key Player Profile 15.1 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd 15.1.1 Company Overview 15.1.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.1.3 Product Portfolio 15.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd. 15.2.1 Company Overview 15.2.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.2.3 Product Portfolio 15.3 SMC Foods Limited 15.3.1 Company Overview 15.3.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.3.3 Product Portfolio 15.4 Bhole Baba Dairy Industries Ltd. 15.4.1 Company Overview 15.4.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.4.3 Product Portfolio 15.5 Rajasthan Cooperative Dairy Federation Ltd (RCDF) 15.5.1 Company Overview 15.5.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.5.3 Product Portfolio 15.6 Parag Milk Foods Ltd. 15.6.1 Company Overview 15.6.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.6.3 Product Portfolio
SummaryThe ghee market in India reached a value of INR 2,624 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 4,787 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 10.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Dairy Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market by Organised and Unorganised Segment 5.4 Milk Production and Consumption Trends 5.4.1 Current and Historical Trends 5.4.2 Production and Consumption Forecast 5.5 Milk Production by State 5.6 Milk Production by Cattle 5.7 Milk Utilization Patterns in India 5.8 Market Forecast 6 India Ghee Industry 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Milk Procurement Price Trends 6.4.2 Ghee Price Trends 6.5 Market Breakup by Region 6.6 Market Breakup by Private and Cooperative Sector 6.7 Market Breakup by Packaging 6.8 Market Breakup by Retail and Institutional Sales 6.9 Market Breakup by Cow Ghee and Desi Ghee 6.10 Market Forecast 6.11 SWOT Analysis 6.11.1 Overview 6.11.2 Strengths 6.11.3 Weaknesses 6.11.4 Opportunities 6.11.5 Threats 6.12 Value Chain Analysis 6.13 Porter’s Five Forces Analysis 6.13.1 Overview 6.13.2 Bargaining Power of Buyers 6.13.3 Bargaining Power of Suppliers 6.13.4 Degree of Rivalry 6.13.5 Threat of New Entrants 6.13.6 Threat of Substitutes 6.14 Key Market Drivers and Success Factors 7 Market Breakup by Type 7.1 Cow Ghee 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Desi Ghee 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Retail and Institutional Sales 8.1 Retail 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Institutional 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Performance of Key Regions 9.1 Karnataka 9.1.1 Market Performance 9.1.1.1 Volume Trends 9.1.1.2 Value Trends 9.1.2 Competitive Landscape 9.1.3 Market Forecast 9.1.3.1 Volume Trends 9.1.3.2 Value Trends 9.2 Maharashtra 9.2.1 Market Performance 9.2.1.1 Volume Trends 9.2.1.2 Value Trends 9.2.2 Competitive Landscape 9.2.3 Market Forecast 9.2.3.1 Volume Trends 9.2.3.2 Value Trends 9.3 Tamil Nadu 9.3.1 Market Performance 9.3.1.1 Volume Trends 9.3.1.2 Value Trends 9.3.2 Competitive Landscape 9.3.3 Market Forecast 9.3.3.1 Volume Trends 9.3.3.2 Value Trends 9.4 Delhi 9.4.1 Market Performance 9.4.1.1 Volume Trends 9.4.1.2 Value Trends 9.4.2 Competitive Landscape 9.4.3 Market Forecast 9.4.3.1 Volume Trends 9.4.3.2 Value Trends 9.5 Gujarat 9.5.1 Market Performance 9.5.1.1 Volume Trends 9.5.1.2 Value Trends 9.5.2 Competitive Landscape 9.5.3 Market Forecast 9.5.3.1 Volume Trends 9.5.3.2 Value Trends 9.6 Andhra Pradesh and Telangana 9.6.1 Market Performance 9.6.1.1 Volume Trends 9.6.1.2 Value Trends 9.6.2 Competitive Landscape 9.6.3 Market Forecast 9.6.3.1 Volume Trends 9.6.3.2 Value Trends 9.7 Uttar Pradesh 9.7.1 Market Performance 9.7.1.1 Volume Trends 9.7.1.2 Value Trends 9.7.2 Competitive Landscape 9.7.3 Market Forecast 9.7.3.1 Volume Trends 9.7.3.2 Value Trends 9.8 West Bengal 9.8.1 Market Performance 9.8.1.1 Volume Trends 9.8.1.2 Value Trends 9.8.2 Competitive Landscape 9.8.3 Market Forecast 9.8.3.1 Volume Trends 9.8.3.2 Value Trends 9.9 Kerala 9.9.1 Market Performance 9.9.1.1 Volume Trends 9.9.1.2 Value Trends 9.9.2 Competitive Landscape 9.9.3 Market Forecast 9.9.3.1 Volume Trends 9.9.3.2 Value Trends 9.10 Haryana 9.10.1 Market Performance 9.10.1.1 Volume Trends 9.10.1.2 Value Trends 9.10.2 Competitive Landscape 9.10.3 Market Forecast 9.10.3.1 Volume Trends 9.10.3.2 Value Trends 9.11 Punjab 9.11.1 Market Performance 9.11.1.1 Volume Trends 9.11.1.2 Value Trends 9.11.2 Competitive Landscape 9.11.3 Market Forecast 9.11.3.1 Volume Trends 9.11.3.2 Value Trends 9.12 Rajasthan 9.12.1 Market Performance 9.12.1.1 Volume Trends 9.12.1.2 Value Trends 9.12.2 Competitive Landscape 9.12.3 Market Forecast 9.12.3.1 Volume Trends 9.12.3.2 Value Trends 9.13 Madhya Pradesh 9.13.1 Market Performance 9.13.1.1 Volume Trends 9.13.1.2 Value Trends 9.13.2 Competitive Landscape 9.13.3 Market Forecast 9.13.3.1 Volume Trends 9.13.3.2 Value Trends 9.14 Bihar 9.14.1 Market Performance 9.14.1.1 Volume Trends 9.14.1.2 Value Trends 9.14.2 Competitive Landscape 9.14.3 Market Forecast 9.14.3.1 Volume Trends 9.14.3.2 Value Trends 9.15 Orissa 9.15.1 Market Performance 9.15.1.1 Volume Trends 9.15.1.2 Value Trends 9.15.2 Competitive Landscape 9.15.3 Market Forecast 9.15.3.1 Volume Trends 9.15.3.2 Value Trends 10 Competitive Landscape 10.1 Competitive Structure 10.2 Market Breakup by Key Players 11 Ghee Manufacturing Process 11.1 Product Overview 11.2 Detailed Process Flow 11.3 Various Types of Unit Operations Involved 11.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 12 Project Details, Requirements and Costs Involved 12.1 Land Requirements and Expenditures 12.2 Construction Requirements and Expenditures 12.3 Plant Machinery 12.4 Machinery Pictures 12.5 Raw Material Requirements and Expenditures 12.6 Raw Material and Final Product Pictures 12.7 Packaging Requirements and Expenditures 12.8 Transportation Requirements and Expenditures 12.9 Utility Requirements and Expenditures 12.10 Manpower Requirements and Expenditures 12.11 Other Capital Investments 13 Loans and Financial Assistance 14 Project Economics 14.1 Capital Cost of the Project 14.2 Techno-Economic Parameters 14.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain 14.4 Income Projections 14.5 Expenditure Projections 14.6 Taxation and Depreciation 14.7 Financial Analysis 14.8 Profit Analysis 15 Key Player Profile 15.1 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd 15.1.1 Company Overview 15.1.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.1.3 Product Portfolio 15.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd. 15.2.1 Company Overview 15.2.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.2.3 Product Portfolio 15.3 SMC Foods Limited 15.3.1 Company Overview 15.3.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.3.3 Product Portfolio 15.4 Bhole Baba Dairy Industries Ltd. 15.4.1 Company Overview 15.4.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.4.3 Product Portfolio 15.5 Rajasthan Cooperative Dairy Federation Ltd (RCDF) 15.5.1 Company Overview 15.5.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.5.3 Product Portfolio 15.6 Parag Milk Foods Ltd. 15.6.1 Company Overview 15.6.2 Financials and Milk Processing Capacity 15.6.3 Product Portfolio
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2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |