クラウドベースのコンタクトセンター市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Cloud-based Contact Center Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のクラウドベースのコンタクトセンター市場は、2021年に177億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.10%を示し、2027年までに638億米ドルの市場に到達すると予測... もっと見る
サマリー世界のクラウドベースのコンタクトセンター市場は、2021年に177億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.10%を示し、2027年までに638億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。クラウドベースのコンタクトセンターソリューションは、複数のコミュニケーションチャネルを1つのシステムに統合し、エージェントが一貫した記録を維持しながら、電話、電子メール、インスタントメッセージで顧客とつながることができるようにするものです。また、ワークフォースマネジメントツールを提供し、エージェントとスーパーバイザーが時間を効果的に管理できるようにします。その結果、世界中の銀行、金融サービス、保険(BFSI)、消費財、小売、政府、公共、医療、製造、電気通信、情報技術(IT)などの分野で幅広い用途が見出されています。クラウドベースのコンタクトセンターの市場動向 現在、堅牢な拡張性、手頃な価格、柔軟性、機能などを理由に、クラウドコンピューティングに対する需要が高まっています。その結果、世界中の企業がコンタクトセンターの運用を従来のオンプレミス型からクラウド型に移行しつつあり、これが市場を牽引する重要な要因の1つとなっています。さらに、クラウドベースのコンタクトセンターでは、エージェントの生産性と全体的な業務効率を向上させるために、リモートで作業することが可能です。また、クラウドベースのコンタクトセンターは、セキュリティ、信頼性、利便性に優れ、価格も手ごろであることから、市場の成長を後押ししています。また、銀行、金融サービス、保険(BFSI)業界では、より高度なサービスの提供、人的ミスの削減、時間の短縮を目的としたデジタル化が急速に進んでおり、市場の成長を後押ししています。このほか、所有コストを最小限に抑え、ダウンタイムを減らし、ビジネスの継続性を確保するために、CCaaS(Contact Center as a Service)技術の利用が増加していることも、市場にプラスの影響を及ぼしています。さらに、主要な市場参加者は、自然な対話型音声応答(IVR)を提供し、顧客に対話型チャットボットを促進するための研究開発(R&D)活動に資金を提供しており、これは今後数年間の市場の成長を促進すると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のクラウドベースのコンタクトセンター市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、展開モード、組織規模、エンドユース産業に基づいて市場を分類しています。 コンポーネント別の内訳 ソリューション 自動電話分配 エージェントパフォーマンスの最適化 ダイヤラー インタラクティブ・ボイス・レスポンス コンピュータ・テレフォニー・インテグレーション アナリティクスとレポーティング サービス プロフェッショナルサービス マネージドサービス デプロイメントモード別構成比パブリッククラウド プライベートクラウド ハイブリッドクラウド 組織規模別構成比 中堅・中小企業 大企業 エンドユーズ産業別内訳。 BFSI IT・通信 メディア・エンターテインメント 小売 物流・運輸 ヘルスケア その他 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 本レポートでは、3CLogic、8x8 Inc.、Avaya Inc.、Cisco Systems Inc.、Content Guru Limited、Five9 Inc.、Genesys、NICE Ltd.、RingCentral Inc.、Talkdesk、Twilio Inc、VocalcomおよびVonageなどの主要プレイヤーのプロファイルとともに業界の競争環境も検証されています。本レポートで回答した主な質問 世界のクラウドベースのコンタクトセンター市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界のクラウドベースのコンタクトセンター市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? コンポーネントに基づく市場の内訳は? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? 組織規模に基づく市場のブレークアップは? エンドユーズ産業に基づく市場のブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のクラウド型コンタクトセンター市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Cloud-based Contact Center Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Key Segments 6.1.2.1 Automatic Call Distribution 6.1.2.2 Agent Performance Optimization 6.1.2.3 Dialers 6.1.2.4 Interactive Voice Response 6.1.2.5 Computer Telephony Integration 6.1.2.6 Analytics and Reporting 6.1.3 Market Forecast 6.2 Service 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Professional Services 6.2.2.2 Managed Services 6.2.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 Public Cloud 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Private Cloud 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Hybrid Cloud 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End Use Industry 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 IT and Telecom 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Media and Entertainment 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Retail 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Logistics and Transport 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Healthcare 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Others 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 3CLogic 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 8x8 Inc. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Avaya Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Cisco Systems Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Content Guru Limited 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Five9 Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Genesys 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 NICE Ltd. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 RingCentral Inc. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.10 Talkdesk 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Twilio Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Vocalcom 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.13 Vonage 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global cloud-based contact center market reached a value of US$ 17.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 63.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 23.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Cloud-based Contact Center Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Key Segments 6.1.2.1 Automatic Call Distribution 6.1.2.2 Agent Performance Optimization 6.1.2.3 Dialers 6.1.2.4 Interactive Voice Response 6.1.2.5 Computer Telephony Integration 6.1.2.6 Analytics and Reporting 6.1.3 Market Forecast 6.2 Service 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Professional Services 6.2.2.2 Managed Services 6.2.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 Public Cloud 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Private Cloud 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Hybrid Cloud 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End Use Industry 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 IT and Telecom 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Media and Entertainment 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Retail 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Logistics and Transport 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Healthcare 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Others 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 3CLogic 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 8x8 Inc. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Avaya Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.4 Cisco Systems Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Content Guru Limited 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Five9 Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.7 Genesys 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 NICE Ltd. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 RingCentral Inc. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.10 Talkdesk 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Twilio Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Vocalcom 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.13 Vonage 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis
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