世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

フェムトセル市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Femtocell Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のフェムトセル市場は、2021年に21億米ドルの規模に達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2027年の間にCAGR27.8%を示し、2027年までに90億7000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
146 英語

 

サマリー

世界のフェムトセル市場は、2021年に21億米ドルの規模に達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2027年の間にCAGR27.8%を示し、2027年までに90億7000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

フェムトセルとは、モバイルネットワークの信号強度とカバーエリアを拡大するために使用される小型・軽量のセルラー基地局を指します。オフィスや家庭、建物内で携帯電話の受信状態を改善するために使用される無線機器である。フェムトセルは、携帯電話と通信し、音声通話をIPパケットに変換するリピータとして機能します。このパケットはさらに、ブロードバンド接続を介して携帯電話会社のサーバーに送信されます。これにより、迅速なデータ接続、構内音声・データサービス、呼損の減少、携帯電話の音声出力品質の向上が実現します。さらに、低消費電力、IPバックホール、自己最適化機能なども備えています。

4Gおよび5Gインフラの大幅な改善は、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。さらに、世界中で異種ネットワークに対する需要が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。ブロードバンドサービスや携帯電話の普及率が高いことから、高品質のビデオ会議、通話、ソフトウェアや音楽のダウンロードのためのネットワークカバレッジの改善に対する要求が高まっています。これに伴い、マルチテナントビル、ホテル、オフィスタワーなどでのフェムトセルの商用利用が増加していることも、市場成長に寄与しています。屋内カバレッジの向上やスマートデバイスの必要性を維持するためのモノのインターネット(IoT)との製品統合など、さまざまな技術的進歩が、その他の主要な成長促進要因として作用しています。分散型アンテナシステムやクラウド無線アクセスネットワーク(C-RAN)の活用とともに、スモールセル・インフラへの投資が増加していることも、市場をさらに押し上げる要因として期待されています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のフェムトセル市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、フォームファクター、テクノロジー、タイプ、アプリケーションに基づき、市場を分類しています。

フォームファクター別内訳。

スタンドアロン
統合型

技術別構成比。

IMS/SIPフェムトセル技術
IU-Hフェムトセル技術

タイプ別構成比。

2Gフェムトセル
CDMA
GSM/GPRS
3Gフェムトセル
W-CDMA/HSPA
CDMA2000-EVDO
TD-CDMA
4Gフェムトセル
WiMAX
LTE

アプリケーション別構成比

レジデンシャル
商業
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしてAlcatel-Lucent S.A. (Nokia)、Analog Devices、Cisco Systems、Ericsson、富士通株式会社(古河グループ)、Huawei Technologies、Juniper Networks Inc、Motorola Inc、Netgear Inc.、Samsung、ZTE Corporationなどが挙げられている。本レポートで回答した主な質問
フェムトセルの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのでしょうか?
COVID-19は世界のフェムトセル市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場とは?
フォームファクターに基づく市場の内訳は?
技術別の市場構成は?
タイプ別の市場構成は?
アプリケーション別の市場ブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
フェムトセルの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Femtocell Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Form Factor
6.1 Standalone
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Integrated
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 IMS/SIP Femtocell Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IU-H Femtocell Technology
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 2G Femtocell
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Key Technologies
8.1.2.1 CDMA
8.1.2.2 GSM/GPRS
8.1.3 Market Forecast
8.2 3G Femtocell
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Key Technologies
8.2.2.1 W-CDMA/HSPA
8.2.2.2 CDMA2000-EVDO
8.2.2.3 TD-CDMA
8.2.3 Market Forecast
8.3 4G Femtocell
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Key Technologies
8.3.2.1 WiMAX
8.3.2.2 LTE
8.3.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Residential
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alcatel-Lucent S.A. (Nokia)
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Analog Devices
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Cisco Systems
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Ericsson
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Fujitsu Limited (Furukawa Group)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Huawei Technologies
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Juniper Networks Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Motorola Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Netgear Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Samsung
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 ZTE Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global femtocell market reached a value of US$ 2.10 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.07 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 27.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Femtocell refers to a small and light-weight cellular base station used for increasing the signal strength and coverage area of mobile networks. It is a wireless device used for improving the cellular reception in an office, home or building. Femtocell acts as a repeater that communicates with the mobile phones and converts voice calls into voice over information protocol (IP) packets. These packets are further transmitted over a broadband connection to the mobile operator’s server. It offers quick data connections, in-premise voice and data services, reduced dropped calls and improved mobile voice output quality. Apart from this, it also has lower power consumption, IP backhaul and self-optimization capabilities.

Significant improvements in the 4G and 5G infrastructure are among the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the rising demand for heterogeneous networks across the globe is also driving the market growth. High penetration of broadband services and mobile phones has enhanced the requirement for improved network coverage for high-quality video conferencing, calling and downloading of software and music. In line with this, the increasing commercial applications of femtocell in multi-tenant buildings, hotels and office towers are also contributing to the market growth. Various technological advancements, such as product integration with the Internet of Things (IoT) to improve indoor coverage and maintain the need for smart devices, are acting as other major growth-inducing factors. Increasing investments in small-cell infrastructure, along with the utilization of distributed antenna systems and cloud Radio Access Network (C-RAN), are some of the other factors that are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global femtocell market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on form factor, technology, type and application.

Breakup by Form Factor:

Standalone
Integrated

Breakup by Technology:

IMS/SIP Femtocell Technology
IU-H Femtocell Technology

Breakup by Type:

2G Femtocell
CDMA
GSM/GPRS
3G Femtocell
W-CDMA/HSPA
CDMA2000-EVDO
TD-CDMA
4G Femtocell
WiMAX
LTE

Breakup by Application:

Residential
Commercial
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Alcatel-Lucent S.A. (Nokia), Analog Devices, Cisco Systems, Ericsson, Fujitsu Limited (Furukawa Group), Huawei Technologies, Juniper Networks Inc., Motorola Inc., Netgear Inc., Samsung and ZTE Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global femtocell market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global femtocell market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the form factor?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global femtocell market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Femtocell Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Form Factor
6.1 Standalone
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Integrated
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 IMS/SIP Femtocell Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IU-H Femtocell Technology
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 2G Femtocell
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Key Technologies
8.1.2.1 CDMA
8.1.2.2 GSM/GPRS
8.1.3 Market Forecast
8.2 3G Femtocell
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Key Technologies
8.2.2.1 W-CDMA/HSPA
8.2.2.2 CDMA2000-EVDO
8.2.2.3 TD-CDMA
8.2.3 Market Forecast
8.3 4G Femtocell
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Key Technologies
8.3.2.1 WiMAX
8.3.2.2 LTE
8.3.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Residential
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alcatel-Lucent S.A. (Nokia)
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Analog Devices
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Cisco Systems
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Ericsson
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Fujitsu Limited (Furukawa Group)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Huawei Technologies
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Juniper Networks Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Motorola Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Netgear Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Samsung
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 ZTE Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る