世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ミールリプレースメント製品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Meal Replacement Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の食事代替品市場は、2021年に122億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年までに市場が190億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR7.5を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の食事代替品市場は、2021年に122億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年までに市場が190億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR7.5を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

食事代替製品は、全食品の食事の代わりとして機能する、あらかじめ包装され、カロリーが調整された食品です。すぐに食べられる食品、シェイク、バー、パウダーが、市場で入手可能な一般的な食事代替製品の種類です。これらの製品には、必須栄養素、脂肪、タンパク質、繊維、ビタミン、ミネラル、複合炭水化物が豊富に含まれており、不健康な食事や高カロリーの食事に代わって、その後の食欲を抑制するのに役立ちます。これらの製品は、バニラ、ストロベリー、チョコレート、ブルーベリー、オレンジなど、さまざまなフレーバーで提供されています。このような理由から、食事代替製品は、健康的で低カロリーの食事をいつでも摂ることができる便利な代替品とみなされています。肥満や糖尿病の憂慮すべき増加や、消費者の健康意識の高まりは、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。さらに、体重管理に対する消費者の意識が高まっていることも、さまざまな食事代替製品に対する需要を喚起しています。多忙なライフスタイルと多忙なスケジュールのために、消費者はますます簡単に準備できる栄養製品を含む体重管理やダイエットプログラムを選ぶようになってきています。これは、世界中の食事代替製品の需要に大きな弾みをつけています。さらに、グルテン、人工着色料、甘味料、保存料を含まない植物由来の有機食事代替シェイクの導入など、さまざまな製品のイノベーションが、別の成長促進要因として作用しています。可処分所得の増加、急速な都市化、メーカーによる積極的なプロモーション活動、オンライン小売チャネルの発達も、市場をさらに牽引すると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupでは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、食事代替製品の世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、製品タイプ、流通チャネル、用途に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別の内訳レディ・トゥ・ドリンク製品
食用バー
粉末製品
その他

販売チャネル別構成比

ハイパーマーケット・スーパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
オンラインストア
その他

アプリケーション別構成比

ウェイトゲイン
減量
フィットネス
創傷治癒
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ


競争環境。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしてAbbott Laboratories、Blue Diamond Global Ingredients Division、Bob's Red Mill Natural Foods、General Mills、Glanbia Plc、Healthy 'N Fit International Inc、Herbalife International of America Inc、Kellogg Company、Nestle SA、Nutrisystem Inc、Unilever Plc、Ksf Acquisition Corporation、その他が挙げられます。本レポートで回答した主な質問
世界のミールリプレイスメント製品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域別市場は?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
COVID-19が世界のミールリプレイスメント製品市場に与えたインパクトは?
流通チャネルに基づく市場の内訳は?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
食事代替製品の世界市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Meal Replacement Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Ready-to-Drink Products
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Edible Bars
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Powdered Products
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Hypermarkets and Supermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Convenience Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Specialty Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Weight Gain
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Weight Loss
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Physical Fitness
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Wound Healing
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Abbott Laboratories
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Blue Diamond Global Ingredients Division
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Bob's Red Mill Natural Foods
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 General Mills
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Glanbia Plc
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Healthy 'N Fit International Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Herbalife International of America Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Kellogg Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Nestlé S.A.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Nutrisystem Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Unilever Plc
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Ksf Acquisition Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global meal replacement products market reached a value of US$ 12.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 19 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.5 during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A meal replacement product is a pre-packaged and calorie-controlled food product that acts as a substitute for a whole food meal. Ready-to-eat foods, shakes, bars and powders are the common types of meal replacement products available in the market. They are rich in essential nutrients, fats, proteins, fibers, vitamins, minerals and complex carbohydrates that aid in replacing unhealthy or high-calorie meals and suppressing subsequent food cravings. These products are also available in a wide variety of flavours, such as vanilla, strawberry, chocolate, blueberry and orange. Owing to this, meal replacement products are considered to be a convenient alternative for a healthy and low-calorie meal that can be consumed at any time. An alarming increase in the prevalence of obesity and diabetes, along with rising health consciousness among consumers, is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, growing consumer awareness regarding weight management is also catalyzing the demand for various meal replacement products. Owing to the hectic lifestyles and busy schedules, consumers are increasingly opting for weight management and diet programs that include easy-to-prepare nutritional products. This has provided a significant boost to the demand for meal replacement products across the globe. Additionally, various product innovations, such as the introduction of plant-based and organic meal replacement shakes that are free of gluten, artificial colors, sweeteners and preservatives, are acting as another growth-inducing factor. Rising disposable incomes, rapid urbanization, aggressive promotional activities by manufacturers and the development of online retail channels are also projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global meal replacement products market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and application.

Breakup by Product Type: Ready-to-Drink Products
Edible Bars
Powdered Products
Others

Breakup by Distribution Channel:

Hypermarkets and Supermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others

Breakup by Application:

Weight Gain
Weight Loss
Physical Fitness
Wound Healing
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa


Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Abbott Laboratories, Blue Diamond Global Ingredients Division, Bob's Red Mill Natural Foods, General Mills, Glanbia Plc, Healthy 'N Fit International Inc., Herbalife International of America Inc., Kellogg Company, Nestle SA, Nutrisystem Inc., Unilever Plc, Ksf Acquisition Corporation, etc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global meal replacement products market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What has been the impact of COVID-19 on the global meal replacement products market?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global meal replacement products market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Meal Replacement Products Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Ready-to-Drink Products
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Edible Bars
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Powdered Products
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Hypermarkets and Supermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Convenience Stores
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Specialty Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Weight Gain
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Weight Loss
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Physical Fitness
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Wound Healing
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Abbott Laboratories
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Blue Diamond Global Ingredients Division
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Bob's Red Mill Natural Foods
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 General Mills
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Glanbia Plc
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Healthy 'N Fit International Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Herbalife International of America Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Kellogg Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Nestlé S.A.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Nutrisystem Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Unilever Plc
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Ksf Acquisition Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る