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インドのココナッツウォーターと強化水市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


India Coconut Water and Fortified Water Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのココナッツウォーターおよび強化水市場は、2021年に4,474.30クロル(約4,000万円)の規模に達した。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.60%を示し、2027年には9,022.50クロアに達する... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,299
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153 英語

 

サマリー

インドのココナッツウォーターおよび強化水市場は、2021年に4,474.30クロル(約4,000万円)の規模に達した。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.60%を示し、2027年には9,022.50クロアに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ココナッツウォーターとは、緑色のココナッツの中にある、甘くてナッツのような風味の透明な水のことを指します。天然の電解質を多く含み、低カロリーの清涼飲料として広く飲用されており、脱水症状の予防に役立つ。強化水は、主にタンパク質、健康的な脂肪、ビタミンやミネラル、生物活性植物などを豊富に含む飲料を指します。ココナッツウォーター、強化水ともに、発がん抑制、老化防止、抗血栓性など多くの効果が期待できる。

インドのココナッツウォーターと強化水の市場動向。
インドでは、糖尿病、肥満、腎臓結石、消化器系疾患などの慢性疾患が多く、消費者の健康への関心が高まっており、健康飲料の需要が高まっています。また、大衆の健康意識の高まりも成長を促す重要な要因となっています。また、自然療法の台頭や、ココナッツウォーターや強化水の栄養価の高さに対する意識の高まりも、インド市場の成長にプラスの影響を与えています。このため、多くの業者がターメリック、ジンジャー、フルーツなど、さまざまな天然成分を配合したココナッツウォーターを販売しています。また、陸上競技やフィットネスへの参加者が増えていることも、ココナッツウォーターや強化水の普及を後押ししています。これとは別に、特に多忙なライフスタイルを送る消費者の間で、外出先で飲むためのパッケージ飲料や即席飲料への需要が高まっていることも、この地域の市場を後押ししています。さらに、カフェ文化の人気の高まりや、ココナッツウォーターミックスや濃縮物を様々な革新的な料理に利用するクイックサービスレストランの増加も、インド市場の成長をさらに促進しています。また、複数の製品メーカーが、より多くの消費者に製品を届けるために、実店舗とeコマースの両方で積極的なマーケティング戦略に取り組んでいます。また、化学添加物や保存料、人工着色料などを使用しないオーガニック製品の出現は、今後数年間にわたりインドのココナッツウォーターおよび強化水市場を牽引するものと期待されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、インドのココナッツウォーターおよび強化水市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場タイプ、パックタイプ、パックサイズ、流通チャネルに基づき市場を分類しています。

市場タイプ別内訳。

未組織
組織的

パックタイプ別構成比。

ボトル
テトラ
その他

パックサイズ別構成比

200 ML
1000 ML
500 ML
その他

販売チャネル別構成比。

スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインストア
専門店
その他

地域別構成比

北インド
デリーNCR
ウッタルプラデシュ州
ハリヤナ州
ラジャスタン
パンジャブ州
その他
西・中央インド
マハラシュトラ州
グジュラート
マディヤ・プラデシュ州
その他
東インド
西ベンガル州
ビハール州
オリッサ州
ジャルカンド州
その他
南インド
タミール・ナイドゥ
カルナータカ州
アンドラ・プラデシュ州
その他

競合の状況
業界の競争環境も調査されており、主要なプレーヤーとして、Agricoles Naturel Foods、Dabur India Limited、Hector Beverages Pvt. Ltd、Jain Agro Food Products Pvt,Manpasand Beverages Limited, Nature's First India Pvt. Ltd., Nilgai Foods Pvt. Ltd., Pure Tropic, RAW Pressery, Sakthi Coco Products, Coca-Cola India, FDC Private Limited, G7 Beverages, Hector Beverages Pvt. Ltd., NourishCo Beverages Limited, Pepsico Indiaの7社です。本レポートで回答した主な質問
インドのココナッツウォーターおよび強化ココナッツウォーター市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくのか?
COVID-19はインドのココナッツウォーター市場にどのような影響を与えたか?
市場タイプに基づく市場の内訳は?
パックタイプに基づく市場のブレークアップは?
パックサイズ別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
地域別の市場構成は?
インドのココナッツウォーター市場のバリューチェーンにおける各ステージとは?
インドのココナッツウォーター市場における主要な推進要因と課題は何か?
インドのココナッツウォーター市場の構造及び主要プレイヤーは?
インドのココナッツウォーター市場における競争はどの程度か?

 

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Summary

The India coconut water and fortified water market reached a value of INR 4,474.30 Crore in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 9,022.50 Crore by 2027, exhibiting at a CAGR of 12.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Coconut water refers to sweet and nutty flavored clear water found inside green coconuts. It contains a high amount of natural electrolytes and is widely consumed as a low-calorie refreshing beverage that helps prevent dehydration. Fortified water mainly includes beverages that are rich in protein, healthy fats, vitamins and minerals, bioactive botanicals, etc. Both coconut water and fortified water offer numerous anticarcinogenic, antiaging, and antithrombic properties.

India Coconut Water and Fortified Water Market Trends:
In India, the rising consumer health concerns towards the high prevalence of several chronic ailments, such as diabetes, obesity, kidney stones, digestive disorders, etc., are driving the demand for healthy beverages. Furthermore, the increasing health consciousness among the masses is also acting as a significant growth-inducing factor. Additionally, the emerging trend of naturopathy, coupled with the growing awareness towards the nutritional benefits of coconut water and fortified water, is positively influencing the market growth in India. In line with this, numerous vendors are offering packaged coconut water infused with different natural ingredients, including turmeric, ginger, fruits, etc. Moreover, the increasing participation of individuals in athletics and fitness activities is further augmenting the adoption of coconut water and fortified water. Apart from this, the growing demand for packaged and ready-to-drink beverages for on-the-go consumption, particularly among the consumers with hectic lifestyles, is also propelling the regional market. Additionally, the rising popularity of café culture and elevating number of quick-service restaurants that utilize coconut water mix and concentrates in various innovative dishes, are further catalyzing the market growth in India. Besides this, several product manufacturers are focusing on aggressive marketing strategies for promoting their products across both brick-and-mortar and e-commerce platforms to reach to a larger consumer base in the country. Moreover, the emergence of organic product variants that are free from chemical additives, preservatives, artificial colors, etc., is expected to drive the coconut water and fortified water market in India over the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India coconut water and fortified water market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on market type, pack type, pack size and distribution channel.

Breakup by Market Type:

Unorganized
Organized

Breakup by Pack Type:

Bottles
Tetra
Others

Breakup by Pack Size:

200 ML
1000 ML
500 ML
Others

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Specialty Stores
Others

Breakup by Region:

North India
Delhi NCR
Uttar Pradesh
Haryana
Rajasthan
Punjab
Others
West and Central India
Maharashtra
Gujrat
Madhya Pradesh
Others
East India
West Bengal
Bihar
Orissa
Jharkhand
Others
South India
Tamil Naidu
Karnataka
Andhra Pradesh
Others

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Agricoles Naturel Foods, Dabur India Limited, Hector Beverages Pvt. Ltd., Jain Agro Food Products Pvt. Ltd., Madhura Agro Process Pvt. Ltd., Manpasand Beverages Limited, Nature’s First India Pvt. Ltd., Nilgai Foods Pvt. Ltd., Pure Tropic, RAW Pressery, Sakthi Coco Products, Coca-Cola India, FDC Private Limited, G7 Beverages, Hector Beverages Pvt. Ltd., NourishCo Beverages Limited and Pepsico India. Key Questions Answered in This Report:
How has the Indian coconut water and fortified coconut water market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the India coconut water market?
What is the breakup of the market based on the market type?
What is the breakup of the market based on the pack type?
What is the breakup of the market based on the pack size?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the region?
What are the various stages in the value chain of the Indian coconut water market?
What are the key driving factors and challenges in the Indian coconut water market?
What is the structure of the Indian coconut water market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indian coconut water market?



 

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