世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

電子鼻の市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Electronic Nose Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

電子鼻の世界市場は、2021年に1873万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3618万米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に11.30%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

電子鼻の世界市場は、2021年に1873万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3618万米ドルの市場に到達し、2022年から2027年の間に11.30%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

電子鼻は、e-nosesとも呼ばれ、匂いや風味を検知するために設計された電子センシングシステムを指します。サンプリングシステム、パターン分類システム、化学ガスセンサーの配列で構成され、ガス、臭気、蒸気に直面したときに多数の信号を生成します。主に、果物や野菜の品質評価、成熟度の検出、種の同定に使用される。また、臭気検知、原料検査、品質表示、散水工程管理などにも利用されている。近年、電子鼻は、食品・飲料(F&B)、ヘルスケア、廃棄物管理、軍事・防衛、自動車、化粧品・パーソナルケア、包装、家電など、さまざまな産業で絶大な人気を得ている。

電子鼻の市場動向。
電子鼻は品質保証や品質管理で幅広く利用されている。その結果、高品質な製品に対する消費者の要求が高まり、市場の成長を促す主な要因となっています。このほか、品質管理、プロセスモニタリング、賞味期限調査、鮮度評価、真正性評価など、食品産業における電子鼻の幅広い採用が、製品需要を増大させています。また、各国の政府は、産業環境における安全な作業環境を確保するための予防措置の実施を奨励するために、厳しい規制を導入しています。これに伴い、労働者の安全に対する懸念が高まり、人間の感覚を模倣する電子鼻などの革新的な技術の採用が加速しています。さらに、大手メーカーは、消費者層を拡大し、競争力を高めるために、電子鼻の小型版を発売するための研究開発活動にも取り組んでいます。これらのメーカーは、屋外の環境でも正確な結果を得られるよう、コンパクトで携帯性に優れ、コスト効率の高い電子鼻を開発しており、それが市場の成長を促進しています。また、危険なガスの漏れを検知するための製品用途の増加、生物医学的用途の増加、支援技術インフラの改善などの要因も、市場成長にプラスの推進力を与えています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、電子鼻の世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、タイプ、技術タイプ、最終用途産業に基づいて市場を分類しています。

タイプ別内訳

組込み型センサー
携帯機器

技術タイプ別構成比。

金属酸化膜半導体センサー (MOS)
水晶振動子マイクロバランス(QCM)
導電性高分子(CP)
その他

最終使用産業別構成比。

軍事・防衛
ヘルスケア
食品・飲料
廃棄物管理(環境モニタリング)
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
Aernos Inc.、AIRSENSE Analytics GmbH、Alpha Mos、Chromatotec Inc.、Comon Invent B.V.、Electronic Sensor Technology Inc、Envirosuite Limited、Odotech Inc、Plasmion GmbH、Sensigent、Stratuscent Inc、The eNose Companyなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問
電子鼻の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の電子鼻市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
技術タイプに基づく市場のブレークアップは?
最終用途産業別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
電子鼻の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electronic Nose Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Embedded Sensors
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Portable Devices
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology Type
7.1 Metal Oxide Semi-Conductor Sensors (MOS)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Quartz Crystal Microbalance (QCM)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Conducting Polymers (CP)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use Industry
8.1 Military and Defense
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Food and Beverage
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Waste Management (Environmental Monitoring)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Aernos Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 AIRSENSE Analytics GmbH
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Alpha Mos
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Chromatotec Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Comon Invent B.V.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Electronic Sensor Technology Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Envirosuite Limited
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Odotech Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Plasmion GmbH
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sensigent
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Stratuscent Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 The eNose Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global electronic nose market reached a value of US$ 18.73 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 36.18 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 11.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Electronic noses, also known as e-noses, refer to electronic sensing systems designed to detect odors and flavors. They comprise a sampling system, a pattern classification system, and an array of chemical gas sensors that generate numerous signals when confronted with a gas, odor, or vapor. They are primarily used for quality evaluation, maturity detection, and species identification in fruits and vegetable testing. They are also utilized in odor detection, raw material inspection, quality signing, and sprinkling process management. In recent years, electronic noses have gained immense popularity across various industries, including food and beverage (F&B), healthcare, waste management, military and defense, automotive, cosmetics and personal care, packaging, and consumer electronics.

Electronic Nose Market Trends:
Electronic noses are extensively used in quality assurance and quality control. As a result, the escalating consumer demand for high-quality products represents the primary factor driving the market growth. Besides this, the widespread adoption of electronic noses in the food industry for quality control, process monitoring, shelf-life investigation, freshness evaluation, and authenticity assessment is augmenting the product demand. Additionally, governments of various countries are introducing stringent regulations to encourage the implementation of precautionary measures to ensure a safe working environment in an industrial setup. Along with this, the growing safety concerns among the workers are accelerating the adoption of innovative technologies, such as electronic noses, that mimic the human senses. Furthermore, the leading manufacturers are engaging in research and development (R&D) activities to launch miniaturized versions of electronic noses to expand their consumer base and gain a competitive edge. They are developing compact, portable, and cost-efficient electronic noses to offer accurate results in an open-air environment, thereby propelling the market growth. Other factors, including the rising product usage to detect leakage of hazardous gases, increasing biomedical applications, and improvements in the supportive technological infrastructure, are also providing a positive thrust to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global electronic nose market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, technology type and end use industry.

Breakup by Type:

Embedded Sensors
Portable Devices

Breakup by Technology Type:

Metal Oxide Semi-Conductor Sensors (MOS)
Quartz Crystal Microbalance (QCM)
Conducting Polymers (CP)
Others

Breakup by End Use Industry:

Military and Defense
Healthcare
Food and Beverage
Waste Management (Environmental Monitoring)
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aernos Inc., AIRSENSE Analytics GmbH, Alpha Mos, Chromatotec Inc., Comon Invent B.V., Electronic Sensor Technology Inc., Envirosuite Limited, Odotech Inc., Plasmion GmbH, Sensigent, Stratuscent Inc. and The eNose Company. Key Questions Answered in This Report:
How has the global electronic nose market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global electronic nose market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the technology type?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global electronic nose market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Electronic Nose Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Embedded Sensors
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Portable Devices
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology Type
7.1 Metal Oxide Semi-Conductor Sensors (MOS)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Quartz Crystal Microbalance (QCM)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Conducting Polymers (CP)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use Industry
8.1 Military and Defense
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Food and Beverage
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Waste Management (Environmental Monitoring)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Aernos Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 AIRSENSE Analytics GmbH
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Alpha Mos
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Chromatotec Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Comon Invent B.V.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Electronic Sensor Technology Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Envirosuite Limited
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Odotech Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Plasmion GmbH
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sensigent
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Stratuscent Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 The eNose Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る