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不妊治療薬市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Infertility Drugs Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

不妊治療薬の世界市場は、2021年に34億7,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には49億5000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に5.70%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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145 英語

 

サマリー

不妊治療薬の世界市場は、2021年に34億7,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には49億5000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間に5.70%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

不妊治療薬とは、不妊症の治療や個人の生殖能力を高めるために使用される様々な薬剤のことを指します。これらは、注射または経口摂取されます。一般的に使用される不妊治療薬には、ゴナドトロフィン、アロマターゼ阻害剤、選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)、ビグアナイド、排卵促進剤、ドーパミン作動薬、三環系抗うつ剤などがあります。これらは、女性では卵巣の排卵や卵胞の発育を促すことで作用し、男性ではテストステロン値を回復させ、精子の質を向上させることで妊娠を成立させるものです。近年、不妊治療薬は、妊娠できない夫婦の間で人気を集めています。

不妊治療薬の市場動向。
不妊治療薬は、妊娠に寄与する個人の能力を回復させることで、カップルの妊娠の可能性を高めることを支援するものです。その結果、不妊症や流産が増加し、市場の成長を促す主な要因となっています。これに加えて、利用可能な治療オプションに関する認識を広めるために、さまざまな国の政府によって実施されたいくつかの有利なイニシアチブは、不妊治療薬の需要を触媒しています。また、多忙な業務スケジュールやそれに伴うストレス、ライフスタイルの変化により、がん、肥満、糖尿病、甲状腺、多嚢胞性卵巣症候群(PCOS)、更年期障害などの慢性疾患の有病率が大幅に上昇しています。また、妊娠の遅れや晩婚化による出生率の低下、アルコールや薬物の過剰摂取、喫煙などの不健康な生活習慣が、製品の普及率を押し上げています。さらに、複数の主要企業が研究開発活動に取り組み、より高い有効性、低用量、副作用の少ない革新的な不妊治療薬を発売しています。さらに、これらの薬剤を開発するための公的資金の増加や、さまざまな規制機関からの迅速な薬剤認可が、市場の成長を後押ししています。その他、ジェネリック医薬品需要の高まり、医療インフラの改善、消費者支出の増加、急速な都市化、技術の進歩なども、市場の成長にプラスの影響を与えています。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界の不妊治療薬市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、薬物クラス、投与経路、流通チャネル、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

薬効分類別内訳。

ゴナドトロピン
アロマターゼ阻害剤
選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)
ビグアナイド系化合物
その他

投与経路別構成比

経口
静脈内注射
皮下
筋肉内

販売チャネル別構成比。

病院薬局
小売店
その他

エンドユーザー別構成比

男性
女性

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、アボット・ラボラトリーズ、バイエル、フェリング・ファーマシューティカルズ、リブゾン・ファーマシューティカル・グループ、マンカインド・ファーマ、メルク・アンド・カンパニー、アボット・ラボラトリーズ、フェリング・ファーマシューティカルズ、リブゾン・ファーマシューティカルズ・インクは主要企業のプロファイルと共に検証している。Inc.、Merck KGaA、Novartis AG、Pfizer Inc.、Sanofi S.A.、Theramexです。本レポートで回答した主な質問
不妊治療薬の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の不妊治療薬市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
薬効分類に基づく市場の内訳は?
投与経路に基づく市場の内訳は?
流通経路別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
不妊治療薬の世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Infertility Drugs Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Drug Class
6.1 Gonadotropin
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Aromatase Inhibitors
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Biguanides
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Route of Administration
7.1 Oral
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Intravenous
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Subcutaneous
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Intramuscular
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hospital Pharmacies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Pharmacies
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Male
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Female
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bayer AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Ferring Pharmaceuticals
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Livzon Pharmaceutical Group Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Mankind Pharma
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Merck & Co. Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Merck KGaA
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Novartis AG
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Pfizer Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sanofi S.A.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Theramex
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global infertility drugs market reached a value of US$ 3.47 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 4.95 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 5.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Infertility drugs refer to various medications used to treat infertility and enhance the reproductive health of an individual. They are either injected or taken orally. Some commonly used infertility drugs include gonadotrophins, aromatase inhibitors, selective estrogen receptor modulators (SERMs), biguanides, ovulatory stimulants, dopamine agonists, and tricyclic antidepressants. They work by stimulating ovulation and follicle development of the ovary in women, whereas they help restore testosterone levels and improve the quality of sperm in men to bring about pregnancy. In recent years, infertility drugs have gained traction among couples who are unable to conceive.

Infertility Drugs Market Trends:
Infertility drugs assist in enhancing the chances of pregnancy in couples by restoring the ability of an individual to contribute to conception. As a result, the rising incidences of infertility and miscarriage represents the primary factor driving the market growth. Besides this, several favorable initiatives undertaken by governments of various countries to spread awareness regarding the available treatment options are catalyzing the demand for infertility drugs. Additionally, there has been a significant increase in the prevalence of chronic diseases, such as cancer, obesity, diabetes, thyroid, polycystic ovarian syndrome (PCOS), and menopausal disorders, on account of hectic work schedules, accompanying stress, and lifestyle changes. Along with this, the declining fertility rates due to delayed pregnancies, late marriages, and unhealthy habits, such as excessive consumption of alcohol, drugs, and smoking, are accelerating the product adoption rates. Furthermore, several key players are engaging in research and development (R&D) activities to launch innovative infertility drugs with enhanced efficacy, lower dosage requirements, and fewer side effects. Moreover, the increasing public funding for developing these drugs and faster drug approvals from various regulatory bodies are propelling the market growth. Other factors, including the escalating demand for generic medicines, improving healthcare infrastructure, rising consumer expenditure capacities, rapid urbanization, and technological advancements, are also providing a positive thrust to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global infertility drugs market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on drug class, route of administration, distribution channel and end user.

Breakup by Drug Class:

Gonadotropin
Aromatase Inhibitors
Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs)
Biguanides
Others

Breakup by Route of Administration:

Oral
Intravenous
Subcutaneous
Intramuscular

Breakup by Distribution Channel:

Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Others

Breakup by End User:

Male
Female

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Bayer AG, Ferring Pharmaceuticals, Livzon Pharmaceutical Group Inc., Mankind Pharma, Merck & Co. Inc., Merck KGaA, Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi S.A. and Theramex. Key Questions Answered in This Report:
How has the global infertility drugs market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global infertility drugs market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the drug class?
What is the breakup of the market based on the route of administration?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global infertility drugs market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Infertility Drugs Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Drug Class
6.1 Gonadotropin
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Aromatase Inhibitors
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Biguanides
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Route of Administration
7.1 Oral
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Intravenous
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Subcutaneous
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Intramuscular
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hospital Pharmacies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Pharmacies
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Male
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Female
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bayer AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Ferring Pharmaceuticals
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Livzon Pharmaceutical Group Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Mankind Pharma
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Merck & Co. Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Merck KGaA
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Novartis AG
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Pfizer Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sanofi S.A.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Theramex
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio

 

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