![]() 学習管理システム(LMS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Learning Management System (LMS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の学習管理システム(LMS)市場は、2021年に135億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.3%を示し、2027年までに413億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る
サマリー世界の学習管理システム(LMS)市場は、2021年に135億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.3%を示し、2027年までに413億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。学習管理システム(LMS)は、オンライントレーニングや学習プログラムの実施・管理を支援するウェブベースのアプリケーションです。カスタマイズ可能なユーザーインターフェイス、ソーシャルラーニング、モバイル対応、自動化、事前/カスタムコースウェア、ブレンドラーニングなど、数多くの機能を提供します。また、フロントエンドとバックエンドでのシームレスな体験、効率の向上、複数の学習方法のサポート、価値あるインサイトを提供します。LMSは、高速で生産性が高く、費用対効果も高いため、世界中で需要が拡大しています。 学習管理システム(LMS)の市場動向。 コロナウイルス(COVID-19)の蔓延により、各国の政府機関が予防措置として完全な閉鎖を発表。その結果、世界中の企業がLMSソリューションにシフトしており、これは市場の成長を強化する重要な要因の1つとなっています。また、従来の教育方法では費用がかさむため、従業員の教育・訓練にeラーニングサービスを導入しており、これが市場の成長に寄与しています。また、トレーニング教材の構築・管理、コンテンツの配信、個人の進捗状況の把握、トレーニング全体の規模拡大など、これらのソリューションが持つ能力にも起因していると思われます。また、医療分野では、医師や看護師がベッドサイドでのマナーや医療処置の理論的知識などのソフトスキルを習得するためのトレーニングに採用されるケースが増加しています。さらに、大手市場関係者は、LMSソリューションにモノのインターネット(IoT)を統合しつつあり、これが市場の好ましい見通しを生み出しています。また、遠隔教育の急速な普及は、教育機関におけるLMSの活用にプラスの影響を及ぼしています。これは、剽窃、学生の追跡、評価に対する技術的ソリューションの提供など、LMSが提供する幅広い利点に起因するものです。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の学習管理システム(LMS)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、ユーザータイプ、配信モード、アプリケーション、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。 コンポーネント別構成比 ソリューション サービス ユーザータイプ別構成比。 アカデミック コーポレート 配信形態別構成比。 遠隔教育 インストラクターによるトレーニング ブレンデッドラーニング 用途別構成比。 管理部門 コンテンツ管理 パフォーマンス管理 その他 エンドユーザー別構成比 政府・教育機関 ヘルスケア IT・通信 ホスピタリティ 小売 製造業 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 また、Absorb LMS Software Inc.、Adobe Inc.、Blackboard Inc.、Cornerstone OnDemand Inc.、D2L Corporation、Docebo、Epignosis LLC、International Business Machines Corporation、McGraw Hill、Oracle Corporation、Paradiso Solutions、Pearson、SAP SE、Sumtotal Systems LLC (Skillsoft) および Xerox Corporationといった主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問 世界の学習管理システム(LMS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の学習管理システム(LMS)市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場とは? コンポーネントに基づく市場の内訳は? ユーザータイプに基づく市場の内訳は? 配信モードに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の学習管理システム(LMS)市場の構造、主要プレイヤーはどこか? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Learning Management System (LMS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by User Type 7.1 Academic 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Corporate 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Delivery Mode 8.1 Distance Learning 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Instructor-Led Training 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Blended Learning 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Administration 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Content Management 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Performance Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Government and Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 IT and Telecom 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Hospitality 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Manufacturing 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Absorb LMS Software Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Adobe Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Blackboard Inc. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Cornerstone OnDemand Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.5 D2L Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Docebo 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.7 Epignosis LLC 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 International Business Machines Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 McGraw Hill 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Paradiso Solutions 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Pearson 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 SAP SE 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis 16.3.14 Sumtotal Systems LLC (Skillsoft) 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.15 Xerox Corporation 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.15.3 Financials 16.3.15.4 SWOT Analysis
SummaryThe global learning management system (LMS) market reached a value of US$ 13.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 41.3 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 20.3% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Learning Management System (LMS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by User Type 7.1 Academic 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Corporate 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Delivery Mode 8.1 Distance Learning 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Instructor-Led Training 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Blended Learning 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Administration 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Content Management 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Performance Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Government and Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 IT and Telecom 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Hospitality 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Manufacturing 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Absorb LMS Software Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Adobe Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Blackboard Inc. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Cornerstone OnDemand Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.5 D2L Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Docebo 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.7 Epignosis LLC 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 International Business Machines Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 McGraw Hill 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Paradiso Solutions 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Pearson 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 SAP SE 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis 16.3.14 Sumtotal Systems LLC (Skillsoft) 16.3.14.1 Company Overview 16.3.14.2 Product Portfolio 16.3.15 Xerox Corporation 16.3.15.1 Company Overview 16.3.15.2 Product Portfolio 16.3.15.3 Financials 16.3.15.4 SWOT Analysis
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