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学習管理システム(LMS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Learning Management System (LMS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の学習管理システム(LMS)市場は、2021年に135億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.3%を示し、2027年までに413億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界の学習管理システム(LMS)市場は、2021年に135億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.3%を示し、2027年までに413億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

学習管理システム(LMS)は、オンライントレーニングや学習プログラムの実施・管理を支援するウェブベースのアプリケーションです。カスタマイズ可能なユーザーインターフェイス、ソーシャルラーニング、モバイル対応、自動化、事前/カスタムコースウェア、ブレンドラーニングなど、数多くの機能を提供します。また、フロントエンドとバックエンドでのシームレスな体験、効率の向上、複数の学習方法のサポート、価値あるインサイトを提供します。LMSは、高速で生産性が高く、費用対効果も高いため、世界中で需要が拡大しています。

学習管理システム(LMS)の市場動向。
コロナウイルス(COVID-19)の蔓延により、各国の政府機関が予防措置として完全な閉鎖を発表。その結果、世界中の企業がLMSソリューションにシフトしており、これは市場の成長を強化する重要な要因の1つとなっています。また、従来の教育方法では費用がかさむため、従業員の教育・訓練にeラーニングサービスを導入しており、これが市場の成長に寄与しています。また、トレーニング教材の構築・管理、コンテンツの配信、個人の進捗状況の把握、トレーニング全体の規模拡大など、これらのソリューションが持つ能力にも起因していると思われます。また、医療分野では、医師や看護師がベッドサイドでのマナーや医療処置の理論的知識などのソフトスキルを習得するためのトレーニングに採用されるケースが増加しています。さらに、大手市場関係者は、LMSソリューションにモノのインターネット(IoT)を統合しつつあり、これが市場の好ましい見通しを生み出しています。また、遠隔教育の急速な普及は、教育機関におけるLMSの活用にプラスの影響を及ぼしています。これは、剽窃、学生の追跡、評価に対する技術的ソリューションの提供など、LMSが提供する幅広い利点に起因するものです。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の学習管理システム(LMS)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、ユーザータイプ、配信モード、アプリケーション、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

ソリューション
サービス

ユーザータイプ別構成比。

アカデミック
コーポレート

配信形態別構成比。

遠隔教育
インストラクターによるトレーニング
ブレンデッドラーニング

用途別構成比。

管理部門
コンテンツ管理
パフォーマンス管理
その他

エンドユーザー別構成比

政府・教育機関
ヘルスケア
IT・通信
ホスピタリティ
小売
製造業
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
また、Absorb LMS Software Inc.、Adobe Inc.、Blackboard Inc.、Cornerstone OnDemand Inc.、D2L Corporation、Docebo、Epignosis LLC、International Business Machines Corporation、McGraw Hill、Oracle Corporation、Paradiso Solutions、Pearson、SAP SE、Sumtotal Systems LLC (Skillsoft) および Xerox Corporationといった主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界の学習管理システム(LMS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の学習管理システム(LMS)市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
ユーザータイプに基づく市場の内訳は?
配信モードに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の学習管理システム(LMS)市場の構造、主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Learning Management System (LMS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by User Type
7.1 Academic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Corporate
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Delivery Mode
8.1 Distance Learning
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Instructor-Led Training
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Blended Learning
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Administration
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Content Management
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Performance Management
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Government and Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Healthcare
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Hospitality
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Manufacturing
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Absorb LMS Software Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Adobe Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Blackboard Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 SWOT Analysis
16.3.4 Cornerstone OnDemand Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.5 D2L Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Docebo
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.7 Epignosis LLC
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 International Business Machines Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 McGraw Hill
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Oracle Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Paradiso Solutions
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Pearson
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 SAP SE
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis
16.3.14 Sumtotal Systems LLC (Skillsoft)
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio
16.3.15 Xerox Corporation
16.3.15.1 Company Overview
16.3.15.2 Product Portfolio
16.3.15.3 Financials
16.3.15.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global learning management system (LMS) market reached a value of US$ 13.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 41.3 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 20.3% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

A learning management system (LMS) is a web-based application that assists in implementing and administering online training and learning programs. It provides numerous features, such as a customizable user interface, social learning, mobile compatibility, automation, pre-built and custom courseware, and blended learning. It also offers a seamless experience on the front and the back end, improved efficiency, support for multiple learning methods, and valuable insights. As it is fast, productive, cost-effective, and helps improve learning, the demand for LMS is escalating across the globe.

Learning Management System (LMS) Market Trends:
Due to the spread of the contagious coronavirus disease (COVID-19), governing agencies of numerous countries announced complete lockdowns as a preventive measure. Consequently, businesses worldwide have shifted towards LMS solutions, which represents one of the key factors strengthening the growth of the market. Additionally, they are adopting e-learning services for educating and training employees on account of the incurring expenses of traditional teaching methods, which is contributing to market growth. This can also be attributed to the ability of these solutions to build and manage training materials, deliver content, keep track of individual progress, and scale the overall training. Apart from this, they are increasingly being employed in the healthcare sector for training doctors and nurses about soft skills, such as bedside manners and theoretical knowledge of medical procedures. Furthermore, leading market players are integrating the Internet of Things (IoT) with LMS solutions, which is creating a favorable market outlook. Besides this, the rapid proliferation of distance learning has positively influenced the utilization of LMS by educational institutions. This can be accredited to a wide range of benefits offered by LMS, such as providing technological solutions to plagiarism, student tracking, and assessment.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of global learning management system (LMS) market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, user type, delivery mode, application and end user.

Breakup by Component:

Solution
Services

Breakup by User Type:

Academic
Corporate

Breakup by Delivery Mode:

Distance Learning
Instructor-Led Training
Blended Learning

Breakup by Application:

Administration
Content Management
Performance Management
Others

Breakup by End User:

Government and Education
Healthcare
IT and Telecom
Hospitality
Retail
Manufacturing
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Absorb LMS Software Inc., Adobe Inc., Blackboard Inc., Cornerstone OnDemand Inc., D2L Corporation, Docebo, Epignosis LLC, International Business Machines Corporation, McGraw Hill, Oracle Corporation, Paradiso Solutions, Pearson, SAP SE, Sumtotal Systems LLC (Skillsoft) and Xerox Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global learning management system (LMS) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global learning management system (LMS) market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the user type?
What is the breakup of the market based on the delivery mode?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global learning management system (LMS) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Learning Management System (LMS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by User Type
7.1 Academic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Corporate
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Delivery Mode
8.1 Distance Learning
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Instructor-Led Training
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Blended Learning
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Administration
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Content Management
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Performance Management
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Government and Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Healthcare
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Hospitality
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Manufacturing
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Absorb LMS Software Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Adobe Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Blackboard Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 SWOT Analysis
16.3.4 Cornerstone OnDemand Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.5 D2L Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Docebo
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.7 Epignosis LLC
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 International Business Machines Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 McGraw Hill
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Oracle Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Paradiso Solutions
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Pearson
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 SAP SE
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis
16.3.14 Sumtotal Systems LLC (Skillsoft)
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio
16.3.15 Xerox Corporation
16.3.15.1 Company Overview
16.3.15.2 Product Portfolio
16.3.15.3 Financials
16.3.15.4 SWOT Analysis

 

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