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火災保険市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Fire Insurance Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の火災保険市場は、2021年に637億6,000万米ドルの規模に達しました。IMARCグループでは、2022年から2027年の年平均成長率は7.30%で、2027年には995億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界の火災保険市場は、2021年に637億6,000万米ドルの規模に達しました。IMARCグループでは、2022年から2027年の年平均成長率は7.30%で、2027年には995億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

火災保険とは、火災の発生によって生じた損害や損失を補償する損害保険の一種です。火災保険は一般的に、個人がいくらかの追加費用を支払うことで加入できる付加的な保険として提供されています。火災事故で破壊または破損した保険対象物の交換、再建、修理にかかる費用を補償するように設計されています。最近では、消防士、水、煙による財産の損害や損失もカバーする保険が提供されている。その結果、火災保険は火災発生時の経済的負担から企業を保護するため、企業の間で支持されています。

火災保険の市場動向
火災事故の大幅な増加、および不確実性の高まりによる経済的な安全性へのニーズの高まりが、市場を牽引する主な要因となっています。また、火災保険が提供するさまざまなメリットに対する一般消費者の認識が高まっていることも、成長を促す主な要因となっています。さらに、大手保険会社は、顧客基盤を拡大し、競争力を高めるために、より包括的な補償、手頃な保険料、特典を備えた新しい保険を発売しています。これは、有利な政府政策の実施や安全基準の厳格化と相まって、製品需要を刺激しています。たとえば、インド保険監督開発庁(IRDAI)は、住宅所有者や企業を対象に、Bharat Griha Raksha、Bharat Sookshma Udyam Suraksha、Bharat Laghu Udyam Surakshaという3つの標準商品を提供するよう一般保険会社に義務付けています。これらの商品は、住宅の建物や内容物、工場、機械、株式、家具、その他の資産を対象とする。さらに、保険金請求の決済が容易であること、消費者支出の増加、いくつかの製品のイノベーションなども、市場に明るい見通しをもたらしている要因のひとつです。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の火災保険市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、対象範囲、企業規模、業種に基づき市場を分類しています。

カバレッジ別構成比

標準カバー
オプション

企業規模別構成比。

大企業
中堅・中小企業

業種別構成比。

製造業
ヘルスケア
エネルギーと公益事業
小売・消費財
IT・通信
ホスピタリティ
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Allianz SE、Amica Mutual Insurance Company、Assicurazioni Generali S.p.A., Axa S.A., Liberty Mutual Fire Insurance Company, Ping An Insurance Company of China Ltd., State Farm Insurance, The Allstate Corporation, The Government Employees Insurance Company and United Services Automobile Associationなどの主要企業のプロファイルと共に調査しています。本レポートで回答した主な質問
世界の火災保険市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
COVID-19は世界の火災保険市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
補償範囲に基づく市場の内訳は?
企業規模に基づく市場の内訳は?
業種別市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の火災保険市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fire Insurance Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Coverage
6.1 Standard Coverage
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Optional Coverage
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Enterprise Size
7.1 Large Enterprises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Small and Medium-sized Enterprises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Industry Vertical
8.1 Manufacturing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Energy and Utilities
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Retail and Consumer Goods
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 IT and Telecom
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Hospitality
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Allianz SE
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amica Mutual Insurance Company
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Assicurazioni Generali S.p.A.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Axa S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Liberty Mutual Fire Insurance Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 Ping An Insurance Company of China Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 State Farm Insurance
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 SWOT Analysis
14.3.8 The Allstate Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 The Government Employees Insurance Company
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 United Services Automobile Association
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis

 

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Summary

The global fire insurance market reached a value of US$ 63.76 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 99.5 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 7.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Fire insurance refers to a type of property insurance that provides coverage for damage and losses incurred due to a fire outbreak. It is generally available as an add-on cover that the individual can purchase by paying some extra amount. It is designed to reimburse the costs of replacement, reconstruction and repair of the insured property destroyed or damaged in a fire accident. Nowadays, insurance companies offer policies that also cover property damage or loss caused by firefighters, water or smoke. As a result, fire insurance has gained traction among businesses since it protects them from the financial burden in case of a fire breakout.

Fire Insurance Market Trends:
A significant rise in fire accidents and the growing need for financial security due to rising uncertainties represent the primary factors driving the market. Besides this, the increasing awareness about numerous benefits offered by fire insurance among the masses is another major growth-inducing factor. Additionally, the leading players are launching new policies with more comprehensive coverage, affordable premiums and benefits to expand their customer base and gain a competitive edge. This, in confluence with the implementation of favorable government policies and stringent safety standards, is catalyzing the product demand. For instance, the Insurance Regulatory and Development Authority of India (IRDAI) has mandated general insurers to provide three standard products, namely Bharat Griha Raksha, Bharat Sookshma Udyam Suraksha, and Bharat Laghu Udyam Suraksha, for homeowners and enterprises. These products will cover the home building and content, plant, machinery, stocks, furniture, and other assets. Furthermore, easy claim settlements, increasing consumer expenditure capacities and several product innovations are some of the other factors providing a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fire insurance market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on coverage, enterprise size and industry vertical.

Breakup by Coverage:

Standard Coverage
Optional Coverage

Breakup by Enterprise Size:

Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

Manufacturing
Healthcare
Energy and Utilities
Retail and Consumer Goods
IT and Telecom
Hospitality
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Allianz SE, Amica Mutual Insurance Company, Assicurazioni Generali S.p.A., Axa S.A., Liberty Mutual Fire Insurance Company, Ping An Insurance Company of China Ltd., State Farm Insurance, The Allstate Corporation, The Government Employees Insurance Company and United Services Automobile Association. Key Questions Answered in This Report:
How has the global fire insurance market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global fire insurance market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the coverage?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global fire insurance market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fire Insurance Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Coverage
6.1 Standard Coverage
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Optional Coverage
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Enterprise Size
7.1 Large Enterprises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Small and Medium-sized Enterprises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Industry Vertical
8.1 Manufacturing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Energy and Utilities
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Retail and Consumer Goods
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 IT and Telecom
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Hospitality
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Allianz SE
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amica Mutual Insurance Company
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Assicurazioni Generali S.p.A.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Axa S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Liberty Mutual Fire Insurance Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 Ping An Insurance Company of China Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 State Farm Insurance
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 SWOT Analysis
14.3.8 The Allstate Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 The Government Employees Insurance Company
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 United Services Automobile Association
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis

 

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