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モバイル決済市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Mobile Payment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のモバイル決済市場は、2021年に1兆7,860億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率22.13%で、2027年までに6兆700億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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106 英語

 

サマリー

世界のモバイル決済市場は、2021年に1兆7,860億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率22.13%で、2027年までに6兆700億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

モバイル決済とは、規制機関による金融監督のもと、携帯端末を利用して行われる自動決済のことを指します。これは電子決済の一形態で、モバイルデバイスを使用して金銭取引の承認、開始、確認を行います。これらのソリューションには、ユーザーの金融クレデンシャルにリンクされたモバイルアプリケーションの利用が含まれます。お金のやりとりは、POS(ポイント・オブ・セールス)端末と近距離無線通信を利用することで容易に行えます。モバイルPOSシステムは、加盟店のPOS端末にユーザーのデータを保存しないため、決済時の安全性が向上している。また、モバイル決済を利用することで、現金や小切手など従来の決済手段の煩わしさが軽減される。これらの自動化されたシステムは、ユーザーに利便性の向上とデータセキュリティの強化を提供します。その結果、外食産業、小売業、娯楽産業など、さまざまな最終消費者層で幅広く利用されるようになりました。

ネットワークインフラの向上がモバイル決済市場の成長を促進する

市場は主に、スマートフォンの普及率の上昇と、世界各地のネットワークインフラの大幅な改善によって牽引されています。高速インターネット接続が可能になったことで、さまざまな小売店舗が顧客のためにモバイルベースの決済オプションを設定することができるようになりました。また、モバイル決済を利用することで安全性が高まるという認識が広まっていることも、この市場を後押ししています。これらの決済は、ユーザーの口座情報やその他の貴重な情報を保存しないため、非常に安全です。モバイルアプリケーションに口座やカードに関する機密情報を入力すると、銀行がそれを検証し、お客様の個人情報の代わりとなるトークンを生成します。さらに、ワンタイムセキュリティピンと統合されたトークンを使って決済が行われます。さらに、これらのモバイル決済アプリケーションをパスコードや生体認証手段と統合することで、決済ゲートウェイと個人情報を効率的に保護し、セキュリティの盗難や詐欺の可能性を最小限に抑えることができます。

革新的な技術との融合が生み出す数多くの成長機会
現在、多くのベンダーが、これらの決済を利用した有利なロイヤルティプログラムやインセンティブプログラムを提供しています。また、より幅広い消費者層を取り込むために、Mコマース・プラットフォームの利用による大幅な割引クーポンやキャッシュバック・キャンペーンを提供している。これに加えて、さまざまなノンバンクが対人取引を支援するために事前決済手段(PPI)を導入していることも、モバイル決済市場の成長を促す主な要因となっています。さらに、主要企業は、バナーやスマートフォンの画面に表示される固有のバーコードやQRコードをスキャンすることで、簡単に支払いができるオプションを導入しています。これらの決済方法は、取引時間の短縮と安全な銀行間送金を可能にするため、最先端の技術革新と統合されています。さらに、これらの決済ソリューションに人工知能を採用する動きが活発化していることも、市場を牽引しています。この統合により、小売業者は顧客の購買パターンを認識できるようになり、ニーズに合わせたターゲットサービスを提供できるようになります。さらに、いくつかの国の政府は、デジタル決済手段の採用を促進するための取り組みを行っており、これは市場に多くの成長機会を生み出すと予想されます。また、世界市場に強い足場を持つ複数の企業が、未開拓の地域で事業を拡大し、有利なビジネスチャンスを獲得しようとしています。特に、発展途上国をターゲットにデジタル変革を進め、市場に明るい展望を生み出しています。

パンデミックの発生で高まる非接触型決済への嗜好
ユーザーは、社会的距離を置くために、従来の方法よりも非接触型の支払い方法を好むようになっています。これは、コロナウイルス病(COVID-19)が世界レベルで発生し、小売業界の買い手と売り手の両方が電子決済の導入を促進したことに起因しています。また、COVID-19の感染者が増加する中、各国政府が実施したロックダウンにより、実店舗の大半が一時的に閉鎖される事態となっています。その結果、消費者は必需品や非必需品を購入するために、eコマースサイトを広く利用するようになっています。Eコマース・プラットフォームの普及が電子決済の利用に弾みをつけ、市場に明るい見通しをもたらしています。さらに、大衆の購買パターンの変化、これらのオンラインウェブサイトが提供する柔軟な返品・交換ポリシー、多様な製品を競争力のある価格で入手できることも、この市場を後押ししています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のモバイル決済市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、取引形態とアプリケーションに基づき市場を分類しています。

取引形態別構成比。

WAP (ワイヤレスアプリケーションプロトコル)
NFC(近距離無線通信)
SMS(ショートメッセージサービス)
USSD (非構造化付加サービスデータ)
その他

WAP(Wireless Application Protocol)は、市場において明確な優位性を示しています。

アプリケーション別構成比。

エンターテイメント
エネルギーとユーティリティ
ヘルスケア
小売
ホスピタリティ・運輸
その他

非接触型決済への嗜好が高まっていることから、モバイル決済市場全体のシェアの大半を小売業が占めています。非接触型決済を利用すれば、現金を扱う手間を最小限に抑えることができるため、世界的に見ても小売業で広く採用されているようです。その結果、小売業者は取引時間をさらに短縮し、関係者双方の利便性を高めるために、顧客にQRコードディスプレイを提供するようになりました。

地域別構成比

アジア太平洋地域
北米
ヨーロッパ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

アジア太平洋地域は、市場において主要な地位を占めています。この背景には、スマートフォンの普及率の高さ、デジタル化の進展、新しいeコマースサイトの出現、各国政府による積極的な取り組みがあります。

競合の状況。

本レポートでは、モバイルペイメント業界の競争環境について、主要企業の詳細なプロフィールを交えて調査しています。これらのモバイル決済のトップ企業には、FIS、ジェムアルト(タレスグループ)、マスターカード、アリペイ(アントグループ)、ビザ、アップル、グーグル、サムスン電子、バーティ・エアテル、アメリカンエクスプレス、バンクオブアメリカ、シトラスペイメントソリューション、LevelUp(Grubhub Inc)、MobiKwik、ワン97コミュニケーション、オレンジ、Oxigen、スクエア、ベネモ(ペイパル、インク)、ZipCashカードサービス等が含まれます。本レポートで扱う主な質問
1.2021年の世界のモバイル決済市場規模は?
2.世界のモバイル決済市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19が世界のモバイル決済市場に与えた影響とは?
4.世界のモバイル決済市場の取引形態に基づく内訳は?
5.モバイル決済の世界市場におけるアプリケーション別の内訳は?
6.モバイル決済の世界市場における主要地域は?
7.モバイル決済の世界市場における主要プレイヤー/企業は?
8.2022-2027年の世界のモバイル決済市場の成長率はどの程度と予想されますか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Payment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Mode of Transaction
5.5 Market Breakup by Application
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Inputs
5.9.4 Product and Services
5.9.5 Marketing and Distribution
5.9.6 End Users
5.9.7 Post Sales Service
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 Price Analysis
6 Market Breakup by Mode of Transaction
6.1 WAP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 NFC
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 SMS
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 USSD
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Entertainment
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Energy and Utilities
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Healthcare
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Retail
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Hospitality and Transportation
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 FIS
9.3.2 Gemalto (Thales Group)
9.3.3 MasterCard
9.3.4 Alipay (Ant Group)
9.3.5 Visa
9.3.6 Apple
9.3.7 Google
9.3.8 Samsung Electronics
9.3.9 Bharti Airtel
9.3.10 American Express
9.3.11 Bank of America
9.3.12 Citrus Payment Solutions
9.3.13 LevelUp (Grubhub Inc.)
9.3.14 MobiKwiK
9.3.15 One97 Communication
9.3.16 Orange
9.3.17 Oxigen
9.3.18 Square
9.3.19 Venmo (PayPal, Inc.)
9.3.20 ZipCash Card Services

 

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Summary

The global mobile payment market reached a value of US$ 1,786 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6,007 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 22.13% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19,we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile payment refers to an automated payment method that is made under financial supervision by regulatory bodies using a mobile device. It is a form of e-payment that employs mobile devices to authorize, initiate and confirm the transaction of money. These solutions involve the utilization of a mobile application that is linked to the financial credentials of the users. The exchange of money is facilitated by the availability of point-of-sale (POS) terminals and nearfield communications. Since mobile POS systems do not save the user’s data on the merchant’s POS terminal, this offers enhanced safety to customers while making the payment. The usage of mobile payments has also minimized the hassle of dealing with conventional payment methods, including cash and checks. These automated systems have provided users with enhanced convenience and improved data security. As a result, they are extensively utilized across numerous operation segments across diverse end use industries, including food service, retail and entertainment.

Improving Networking Infrastructure Catalyzing Mobile Payment Market Growth

The market is primarily driven by the increasing penetration of smartphones and the significant improvements in the network infrastructure across the globe. The availability of high-speed internet connectivity has enabled various retail outlets to setup mobile-based payment options for their customers. This is being supported by the growing awareness regarding the enhanced safety associated with the use of these transactions. These payments are extremely secure as the transactions do not store the account details or other valuable information of the users. Upon entering the confidential information related to the account or card in the mobile application, the bank verifies it and generates a token as a stand-in for the customer’s personal details. The payments are further made using the token that is commonly integrated with a one-time-use security pin. Additionally, the integration of these mobile payment applications with passcodes and/or biometric authentication methods secures the payment gateway and personal details in an efficient manner, thereby minimizing the chances of security theft or fraud.

Integration with Innovative Technologies Creating Numerous Growth Opportunities
Numerous vendors are now offering lucrative loyalty and incentive programs on the use of these payments. They are also providing heavy discount coupons and cashback offers on the usage of m-commerce platforms to attract a broader consumer base. This, along with the introduction of pre-payment instruments (PPI) by various non-bank entities to assist in conducting interpersonal transactions, is acting as a major growth-inducing factor for the mobile-payment market. Moreover, key players have introduced easy payment options by scanning a unique barcode or QR code displayed on a banner or smartphone screen. These payment procedures are integrated with cutting-edge innovations as they enable secured bank-to-bank transfers with reduced transaction time. The market is further driven by the increasing adoption of artificial intelligence with these payment solutions. This integration allows retailers to recognize the buying patterns of their customers that will assist them in providing tailored and targeted services. Moreover, governments of several countries are undertaking initiatives to promote the adoption of digital payment methods, which is anticipated to create numerous growth opportunities in the market. Multiple players with a strong foothold in the global market are also expanding their businesses in untapped regions to create lucrative business opportunities. They are especially targeting developing nations to make digital transformations, thereby creating a positive outlook for the market.

Growing Preference for Contactless Payments Amid Pandemic Outbreak
Users are preferring contactless payment methods over traditional alternatives in an attempt to practice social distancing. This can be attributed to the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) on the global level, which has facilitated the adoption of e-payments by both the buyers and the sellers across the retail sector. In line with this, the lockdowns imposed by the governments of various countries amid the increasing cases of COVID-19 have resulted in the temporary closure of the majority of the brick and mortar stores. As a result, consumers are extensively using e-commerce websites to purchase essential and non-essential items. The increasing adoption of e-commerce platforms has provided an impetus to the utilization of e-payments, thereby creating a positive outlook for the market. This is further supported by the changing purchasing patterns of the masses, the flexible return and exchange policies offered by these online websites and the availability of diverse products at competitive prices.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile payment market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on mode of transaction and application.

Breakup by Mode of Transaction:

WAP (Wireless Application Protocol)
NFC (Near field communications)
SMS (Short Message Service)
USSD (Unstructured Supplementary Service Data)
Others

WAP (Wireless Application Protocol) exhibits a clear dominance in the market.

Breakup by Application:

Entertainment
Energy and Utilities
Healthcare
Retail
Hospitality and Transportation
Others

Retail accounts for the majority of the total mobile payments market share due to the increasing preference for contactless payments. Since the use of these payments minimizes the hassle related to dealing with cash, they are widely being preferred by retailers on the global level. Consequently, retail players are now providing customers with QR code displays to further reduce the transaction time and offer enhanced convenience to both the parties involved.

Breakup by Region:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

Asia Pacific holds the leading position in the market. This can be accredited to the high adoption rates of smartphones and the increasing trend of digitization in the region, supported by the emergence of new e-commerce portals and the favorable initiatives undertaken by governments of various countries.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the mobile payments industry has been studied in the report with the detailed profiles of the key players. Some of these top mobile payment companies include FIS, Gemalto (Thales Group), MasterCard, Alipay (Ant Group), Visa, Apple, Google, Samsung Electronics, Bharti Airtel, American Express, Bank of America, Citrus Payment Solutions, LevelUp (Grubhub Inc.), MobiKwik, One97 Communication, Orange, Oxigen, Square, Venmo (PayPal, Inc.) and ZipCash Card Services. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global mobile payment market in 2021?
2. What are the key factors driving the global mobile payment market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global mobile payment market?
4. What is the breakup of the global mobile payment market based on the mode of transaction?
5. What is the breakup of the global mobile payment market based on the application?
6. What are the key regions in the global mobile payment market?
7. Who are the key players/companies in the global mobile payment market?
8. What is the expected growth rate of the global mobile payment market during 2022-2027?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Payment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Mode of Transaction
5.5 Market Breakup by Application
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Inputs
5.9.4 Product and Services
5.9.5 Marketing and Distribution
5.9.6 End Users
5.9.7 Post Sales Service
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 Price Analysis
6 Market Breakup by Mode of Transaction
6.1 WAP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 NFC
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 SMS
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 USSD
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Entertainment
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Energy and Utilities
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Healthcare
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Retail
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Hospitality and Transportation
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North America
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 FIS
9.3.2 Gemalto (Thales Group)
9.3.3 MasterCard
9.3.4 Alipay (Ant Group)
9.3.5 Visa
9.3.6 Apple
9.3.7 Google
9.3.8 Samsung Electronics
9.3.9 Bharti Airtel
9.3.10 American Express
9.3.11 Bank of America
9.3.12 Citrus Payment Solutions
9.3.13 LevelUp (Grubhub Inc.)
9.3.14 MobiKwiK
9.3.15 One97 Communication
9.3.16 Orange
9.3.17 Oxigen
9.3.18 Square
9.3.19 Venmo (PayPal, Inc.)
9.3.20 ZipCash Card Services

 

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