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モバイルマッピング市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Mobile Mapping Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のモバイルマッピング市場は、2021年に269億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.52%を示し、2027年までに634億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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108 英語

 

サマリー

世界のモバイルマッピング市場は、2021年に269億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.52%を示し、2027年までに634億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミコンの最終使用産業別の直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

モバイルマッピングとは、自動車、ゴルフカート、飛行機、船舶などの移動体を用いて地理空間情報を収集するプロセスを指す。モバイルマッピングシステムは、一般的に高度な画像システム、計測ツール、慣性計測装置(IMU)、慣性航法装置(INS)を備えている。レーダー、カメラ、レーザースキャナー、スピードセンサーなどを使って、周囲の環境を視覚化し、測定、記録、分析するのに役立ちます。また、アクセスしにくい場所を素早く、効果的に地図化することもできます。さらに、精度、生産性、安全性の向上など、多くのメリットをもたらします。

航空写真測量によるデータ取得は時間がかかるため、建設、資産管理、車両管理、ケーブルネットワークのメンテナンスなどの地理空間データを収集するために、モバイルマッピングに移行する組織がいくつかあります。これは、ポイントワイズGPSや従来の地上測量などの従来のマッピング手法と比較した場合、モバイルマッピングの納期短縮とコストの低さにも起因しています。さらに、スマートフォンメーカーは、携帯電話に低価格のGPSレシーバーとモーションセンサーを搭載し、ユーザーの位置を数メートルの精度で検出できるようにしています。このように、衛星地図技術の急速な進歩、スマートフォンへの搭載、スマートフォンの販売促進が、世界のモバイルマッピング市場の成長を強化している。さらに、モバイルアプリケーション開発者が、使いやすいモバイルマッピングアプリケーションの作成に関心を高めていることも、市場の成長を促進しています。

主な市場区分

IMARCグループは、世界のモバイルマッピング市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年~2027年の世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

ハードウェア
ソフトウェア
サービス

タイプ別内訳

3Dマッピング
ライセンス
インドアマッピング
位置情報サービス
位置情報検索

アプリケーション別構成比。

イメージングサービス
空撮モバイルマッピング
緊急対応計画
インターネットアプリケーション
施設管理
人工衛星

エンドユーザー別構成比。

政府機関
石油・ガス
鉱業
軍事
その他

地域別構成比

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

本レポートでは、Google Inc.、Tele Atlas Survey BV、NAVTEQ Corp、Leica Geosystems AG(Hexagon AB)、Trimble Inc、Topcon Corporation、NovAtel Inc、Javad GNSS Inc、Optech LLC、三菱商事、株式会社イマーシブメディア、 MapJack、NORC、Cyclomedia Technology B.V., EveryScape, Incなどのキープレイヤーについても市場競争環境の分析を行っている。

IMARCグループの最新レポートでは、世界のモバイルマッピング市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。これは、市場のマクロ的概観から、産業実績のミクロ的詳細、最近の動向、主要市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他何らかの形で世界のモバイルマッピング市場に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊です。本レポートで回答した主な質問

モバイルマッピングの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
モバイルマッピングの世界市場における主要地域市場とは?
COVID-19は世界のモバイルマッピング産業にどのような影響を与えたか?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
タイプ別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
モバイルマッピングの世界市場におけるバリューチェーンの各段階とは?
モバイルマッピングの世界市場における主要な推進要因と課題とは?
モバイルマッピングの世界的な産業構造と主要プレイヤーは?
モバイルマッピングの世界市場における競争はどの程度か?
世界のモバイルマッピング業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Mapping Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Component
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by End-User
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 3D Mapping
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Licensing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Indoor Mapping
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Location Based Services
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Location Based Search
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Imaging Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aerial Mobile Mapping
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Emergency Response Planning
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Internet Application
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Facility Management
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Satellite
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-User
9.1 Government
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Oil and Gas
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mining
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Military
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Google Inc.
15.3.2 Tele Atlas Survey BV
15.3.3 NAVTEQ Corp
15.3.4 Leica Geosystems AG (Hexagon AB)
15.3.5 Trimble Inc.
15.3.6 Topcon Corporation.
15.3.7 NovAtel Inc.
15.3.8 Javad GNSS Inc.
15.3.9 Optech LLC
15.3.10 Mitsubishi Corporation.
15.3.11 Immersive Media Co.
15.3.12 MapJack
15.3.13 NORC
15.3.14 Cyclomedia Technology B.V.
15.3.15 EveryScape, Inc.

 

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Summary

The global mobile mapping market reached a value of US$ 26.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 63.4 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 15.52% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemicon different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile mapping refers to the process of gathering geospatial information using mobile vehicles such as cars, golf carts, airplanes and marine vessels. A mobile mapping system is generally fitted with advanced imagery systems, measurement tools, inertial measurement units (IMU) and inertial navigation systems (INS). It aids in visualizing, measuring, recording and analyzing the immediate environment by using radars, cameras, laser scanners and speed sensors. It also helps in mapping inaccessible areas quickly as well as effectively. Apart from this, it offers numerous advantages including enhanced accuracy, productivity and safety.

As the process of acquiring data through aerial photogrammetry is time-consuming, several organizations are shifting towards mobile mapping to gather geospatial data for construction, asset management, fleet management and maintenance of cable networks. This can also be accredited to the reduced delivery time and the low cost of mobile mapping when compared to other conventional mapping methods such as point-wise GPS and traditional terrestrial surveying. Moreover, smartphone manufacturers are equipping mobile phones with low-cost GPS receivers and motion sensors that can detect the location of the users within a few meters of accuracy. Thus, rapid advancements in the satellite mapping technology, its integration into smartphones and the boosting sales of smartphones are strengthening the growth of the global mobile mapping market. Further, increasing interest of mobile application developers in creating user-friendly mobile mapping applications is also catalyzing the market growth.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile mapping market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, type, application and end-user.

Breakup by Component:

Hardware
Software
Services

Breakup by Type:

3D Mapping
Licensing
Indoor Mapping
Location Based Services
Location Based Search

Breakup by Application:

Imaging Services
Aerial Mobile Mapping
Emergency Response Planning
Internet Application
Facility Management
Satellite

Breakup by End-User:

Government
Oil and Gas
Mining
Military
Others

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Google Inc., Tele Atlas Survey BV, NAVTEQ Corp, Leica Geosystems AG (Hexagon AB), Trimble Inc., Topcon Corporation, NovAtel Inc., Javad GNSS Inc., Optech LLC, Mitsubishi Corporation, Immersive Media Co., MapJack, NORC, Cyclomedia Technology B.V., EveryScape, Inc., etc.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the global mobile mapping market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global mobile mapping market in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the global mobile mapping market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global mobile mapping industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global mobile mapping industry?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the global mobile mapping industry?
What are the key driving factors and challenges in the global mobile mapping industry?
What is the structure of the global mobile mapping industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global mobile mapping industry?
What are the profit margins in the global mobile mapping industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Mapping Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Component
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by End-User
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 3D Mapping
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Licensing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Indoor Mapping
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Location Based Services
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Location Based Search
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Imaging Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aerial Mobile Mapping
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Emergency Response Planning
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Internet Application
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Facility Management
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Satellite
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-User
9.1 Government
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Oil and Gas
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mining
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Military
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Google Inc.
15.3.2 Tele Atlas Survey BV
15.3.3 NAVTEQ Corp
15.3.4 Leica Geosystems AG (Hexagon AB)
15.3.5 Trimble Inc.
15.3.6 Topcon Corporation.
15.3.7 NovAtel Inc.
15.3.8 Javad GNSS Inc.
15.3.9 Optech LLC
15.3.10 Mitsubishi Corporation.
15.3.11 Immersive Media Co.
15.3.12 MapJack
15.3.13 NORC
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