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ウガンダの蒸留酒市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Uganda Spirits Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ウガンダの蒸留酒市場は2021年に16億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率約5.7%で成長し、2027年には22億8000万米ドルの市場に達すると予測しています。... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,699
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110 英語

 

サマリー

ウガンダの蒸留酒市場は2021年に16億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率約5.7%で成長し、2027年には22億8000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、弊社では、様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

スピリッツとは、穀物や果実から抽出した糖を発酵させ、蒸留して製造されるアルコール飲料のことです。アルコール度数が10%以上の蒸留飲料がスピリッツに該当する。密閉された樽の中で十分に熟成させ、好みの味、色、アルコール度数に仕上げる。一般的な蒸留酒の種類には、ウイスキー、ラム、ウォッカ、ジン、ブランデーなどがある。ウガンダでは、さまざまな部族が伝統的にスピリッツの組成に似た穀物ベースのアルコール飲料を調合しています。その結果、ウガンダの人々はアルコールの消費に対してすでに伝統的な考えを持っており、これが同国の蒸留酒産業の成長に大きく寄与しています。

ウガンダの蒸留酒市場の動向
西洋文化の浸透と都市化の進展が、ウガンダの蒸留酒の需要を促進しています。これに伴い、特に社会人やミレニアル世代を中心とした社交やカジュアル飲酒の傾向が強まっていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、ユニークで革新的な飲酒体験を求める消費者の高級アルコール飲料への支出が増加していることも、同国の製品需要をさらに押し上げています。これに加えて、ウガンダではワイナリーや醸造所の数が増加していることも、重要な成長促進要因となっています。さらに、複数の製品メーカーが、特に女性の愛飲家向けにアルコール度数を抑えた風味豊かなスピリッツや混合飲料を発売しており、これがウガンダのスピリッツ市場をさらに拡大させています。さらに、政府機関による法的認可や近代的な小売施設の進化により、スピリッツの入手性が高まっていることも、同国の製品需要を加速しています。また、ウガンダの明るい経済見通しと観光客の増加により、海外からの投資がHoReCaセクターに集まり、アルコール飲料の売上が伸びています。さらに、ウガンダのさまざまな実店舗のアルコール・ショップは、オンライン小売プラットフォームを活用して商品の販売を強化し、より多くの人々にアプローチしています。さらに、生物分解性のパッケージング・ソリューションや製造工程における持続可能な方法を含む付加価値の高い製品バリエーションの導入は、今後数年間、ウガンダのスピリッツ市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、ウガンダの蒸留酒市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品タイプおよび流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ウイスキー
ウォッカ
ジン
ブランデー
ラム酒
その他

流通チャネル別構成比

オントレード
オフトレード
専門店
スーパーマーケットとハイパーマーケット
オンラインショップ
その他

競合の状況
本レポートでは、市場の競争状況についても分析しており、主要なプレーヤーとして、Africa Spirits Limited、Distell、Leading Distillers (U) Ltd (Leading Group of Companies (LGoC)), Pernod Ricard, Premier Distilleries Limited, Uganda Breweries Limited (East African Breweries Limited) and West Nile Distilling (Adrikos) などが挙げられます。本レポートで回答した主な質問
ウガンダの蒸留酒市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はウガンダの蒸留酒業界にどのような影響を及ぼしたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
流通経路に基づく市場の内訳は?
ウガンダの蒸留酒産業のバリューチェーンにはどのような段階がありますか?
ウガンダの蒸留酒産業における主要な推進要因と課題は何ですか?
ウガンダの蒸留酒産業の構造と主要プレイヤーは?
ウガンダの蒸留酒産業における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Uganda Spirits Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Vodka
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Gin
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Brandy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Rum
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 On-Trade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Off-Trade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Off-Trade Channels
7.2.2.1 Specialty Retailers
7.2.2.1.1 Market Trends
7.2.2.1.2 Market Forecast
7.2.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2.2.1 Market Trends
7.2.2.2.2 Market Forecast
7.2.2.3 Online
7.2.2.3.1 Market Trends
7.2.2.3.2 Market Forecast
7.2.2.4 Others
7.2.2.4.1 Market Trends
7.2.2.4.2 Market Forecast
7.2.3 Market Forecast
8 SWOT Analysis
8.1 Strengths
8.2 Weaknesses
8.3 Opportunities
8.4 Threats
9 Value Chain Analysis
10 Porters Five Forces Analysis
10.1 Overview
10.2 Bargaining Power of Buyers
10.3 Bargaining Power of Suppliers
10.4 Degree of Competition
10.5 Threat of New Entrants
10.6 Threat of Substitutes
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profile of Key Players
11.3.1 Africa Spirits Limited
11.3.1.1 Company Overview
11.3.1.2 Product Portfolio
11.3.2 Distell
11.3.2.1 Company Overview
11.3.2.2 Product Portfolio
11.3.3 Leading Distillers (U) Ltd (Leading Group of Companies (LGoC))
11.3.3.1 Company Overview
11.3.3.2 Product Portfolio
11.3.4 Pernod Ricard
11.3.4.1 Company Overview
11.3.4.2 Product Portfolio
11.3.5 Premier Distilleries Limited
11.3.5.1 Company Overview
11.3.5.2 Product Portfolio
11.3.6 Uganda Breweries Limited (East African Breweries Limited)
11.3.6.1 Company Overview
11.3.6.2 Product Portfolio
11.3.7 West Nile Distilling (Adrikos)
11.3.7.1 Company Overview
11.3.7.2 Product Portfolio

 

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Summary

Uganda spirits market reached a value of US$ 1.62 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 2.28 Billion by 2027, growing at a CAGR of around 5.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Spirits refer to alcoholic beverages that are manufactured by distillation of fermented sugar extracted from cereal grains and fruits. Distilled beverages with more than 10% of alcoholic content fall under the spirit category. They are aged adequately in sealed barrels to have the desired taste, color, and alcohol content. Some of the common varieties of spirits include whiskey, rum, vodka, gin, brandy, etc. In Uganda, various tribes traditionally prepare grain-based alcoholic drinks that are similar to spirits composition. As a result, people in Uganda already have a traditional outlook towards the consumption of alcohol, which has primarily attributed to the growth of the spirits industry in the country.

Uganda Spirits Market Trends:
The increasing penetration of western culture, coupled with elevating levels of urbanization, are primarily driving the demand for spirits in Uganda. In line with this, the emerging trend of socializing and casual drinking, particularly among working professionals and the millennial population, is also propelling the market growth. Moreover, the rising consumer expenditures on premium alcoholic beverages for unique and innovative drinking experiences are further catalyzing the product demand in the country. Besides this, the escalating number of wineries and breweries in Uganda is acting as another significant growth-inducing factor. Additionally, several product manufacturers are launching flavored spirits and mixed beverages with limited alcohol content, particularly for female drinkers, which is further augmenting the market for spirits in Uganda. Moreover, the rise in the availability of spirits due to legal authorization by government bodies and the evolution of modern retail facilities are accelerating the product demand in the country. In line with this, Uganda’s positive economic outlook and increasing footfall of tourists are attracting foreign investments in the HoReCa sector, which is bolstering the sales of alcoholic beverages. Besides this, various brick-and-mortar alcohol shops in the country are utilizing online retail platforms for enhancing their product sales and reaching out to larger masses. Additionally, the introduction of value-added product variants involving bio-degradable packaging solutions and sustainable methods in the manufacturing process is expected to drive the Uganda spirits market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Uganda spirits market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Whiskey
Vodka
Gin
Brandy
Rum
Others

Breakup by Distribution Channel:

On-Trade
Off-Trade
Specialist Retailers
Supermarkets and Hypermarkets
Online Retail
Others

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Africa Spirits Limited, Distell, Leading Distillers (U) Ltd (Leading Group of Companies (LGoC)), Pernod Ricard, Premier Distilleries Limited, Uganda Breweries Limited (East African Breweries Limited) and West Nile Distilling (Adrikos). Key Questions Answered in This Report:
How has the Uganda spirits market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Uganda spirits industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the Uganda spirits industry?
What are the key driving factors and challenges in the Uganda spirits industry?
What is the structure of the Uganda spirits industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the Uganda spirits industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Uganda Spirits Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Vodka
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Gin
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Brandy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Rum
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 On-Trade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Off-Trade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Off-Trade Channels
7.2.2.1 Specialty Retailers
7.2.2.1.1 Market Trends
7.2.2.1.2 Market Forecast
7.2.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2.2.1 Market Trends
7.2.2.2.2 Market Forecast
7.2.2.3 Online
7.2.2.3.1 Market Trends
7.2.2.3.2 Market Forecast
7.2.2.4 Others
7.2.2.4.1 Market Trends
7.2.2.4.2 Market Forecast
7.2.3 Market Forecast
8 SWOT Analysis
8.1 Strengths
8.2 Weaknesses
8.3 Opportunities
8.4 Threats
9 Value Chain Analysis
10 Porters Five Forces Analysis
10.1 Overview
10.2 Bargaining Power of Buyers
10.3 Bargaining Power of Suppliers
10.4 Degree of Competition
10.5 Threat of New Entrants
10.6 Threat of Substitutes
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profile of Key Players
11.3.1 Africa Spirits Limited
11.3.1.1 Company Overview
11.3.1.2 Product Portfolio
11.3.2 Distell
11.3.2.1 Company Overview
11.3.2.2 Product Portfolio
11.3.3 Leading Distillers (U) Ltd (Leading Group of Companies (LGoC))
11.3.3.1 Company Overview
11.3.3.2 Product Portfolio
11.3.4 Pernod Ricard
11.3.4.1 Company Overview
11.3.4.2 Product Portfolio
11.3.5 Premier Distilleries Limited
11.3.5.1 Company Overview
11.3.5.2 Product Portfolio
11.3.6 Uganda Breweries Limited (East African Breweries Limited)
11.3.6.1 Company Overview
11.3.6.2 Product Portfolio
11.3.7 West Nile Distilling (Adrikos)
11.3.7.1 Company Overview
11.3.7.2 Product Portfolio

 

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