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タンザニアの蒸留酒市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Tanzania Spirits Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

タンザニアの蒸留酒市場は、2021年に6億600万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年の市場規模が1,062百万米ドルに達し、2022年から2027年にかけてCAGR約10%で成長すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,699
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104 英語

 

サマリー

タンザニアの蒸留酒市場は、2021年に6億600万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年の市場規模が1,062百万米ドルに達し、2022年から2027年にかけてCAGR約10%で成長すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者としてレポートに含まれています。

蒸留酒とは、穀物や果実に由来する糖分を発酵させて製造されるアルコール飲料を指します。これらの飲料は、密閉された樽の中で十分に熟成され、好みの味、色、アルコール度数を持つようになる。一般的な蒸留酒の種類には、ウイスキー、ラム、ウォッカ、ジン、ブランデーなどがある。これらの飲料の味や香りは、製造工程で使用する発酵原料によって異なる。また、保存期間や容器によってアルコール度数も異なる。スピリッツは、若返りやレクリエーションのための飲み物として、様々な消費者グループに広く消費されている。

タンザニアスピリッツの市場動向
都市化の進展とアルコール飲料に対する消費者の嗜好の変化が、タンザニアの蒸留酒の需要を牽引している。また、醸造所やワイナリーの数が増加していることも、大きな成長要因となっています。このほか、特にミレニアル世代や社会人の間で社交やカジュアルな飲酒の傾向が強まっていることも、同国の市場成長をさらに後押ししています。さらに、消費者の生活水準の向上や、ユニークで革新的な飲酒体験を求める高級飲料の需要の高まりも、タンザニアの蒸留酒市場にプラスの影響を与えています。これに伴い、多くの製品メーカーが、多様な消費者の嗜好に対応するために、フレーバー付きのアルコールや混合飲料を発売しています。また、外国人投資家を惹きつける原料の豊富さと安価な労働力が、手頃な価格での高品質な製品の生産につながっ ている。さらに、国内の様々な実店舗のアルコールショップは、製品の売上を伸ばし、より多くの消費者にリーチするために、オンライン小売プラットフォームを採用しています。さらに、生物分解性の包装ソリューションや製造工程における持続可能な方法を含む付加価値の高い製品バリエーションの出現は、今後数年間、タンザニアの蒸留酒市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、タンザニアの蒸留酒市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの国別・地域別予測を掲載しています。当レポートでは、製品タイプや流通チャネルを基に市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ウイスキー
ウォッカ
ジン
ブランデー
ラム酒
その他

流通チャネル別構成比

オントレード
オフトレード
専門店
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
オンライン
その他

競合の状況
このレポートでは、市場の競争状況についても分析しており、主要なプレーヤーとして、Distell (Remgro-capevin Beleggings Ltd.), East Africa Spirits (T) Limited (EASTL), Edward Snell & Company (PTY) Ltd., La Martiniquaise (Cie Financiere Europ Prise De Participat), Mega Beverages Co.Limited、Pernod Ricard、Serengeti Breweries Limited (East African Breweries Limited)、Tanzania Breweries Limited (Anheuser-Busch InBev) および William Grant & Sons.本レポートで回答した主な質問
タンザニアの蒸留酒市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はタンザニアの蒸留酒業界にどのような影響を及ぼしたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
流通経路に基づく市場の内訳は?
タンザニアの蒸留酒産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
タンザニアの蒸留酒産業における主要な推進要因と課題とは?
タンザニアの蒸留酒産業の構造と主要プレイヤーは?
タンザニアの蒸留酒産業における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Tanzania Spirits Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Vodka
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Gin
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Brandy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Rum
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 On-Trade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Off-Trade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Off-Trade Channels
7.2.2.1 Specialty Retailers
7.2.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2.3 Online
7.2.2.4 Others
7.2.3 Market Forecast
8 SWOT Analysis
8.1 Strengths
8.2 Weaknesses
8.3 Opportunities
8.4 Threats
9 Value Chain Analysis
10 Porters Five Forces Analysis
10.1 Overview
10.2 Bargaining Power of Buyers
10.3 Bargaining Power of Suppliers
10.4 Degree of Competition
10.5 Threat of New Entrants
10.6 Threat of Substitutes
11 Price Analysis
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profile of Key Players
12.3.1 Distell (Remgro-capevin Beleggings Ltd)
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.2 East Africa Spirits (T) Limited
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.3 Edward Snell & Company (PTY) Ltd
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.4 La Martiniquaise (Cie Financiere Europ Prise De Participat)
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.5 Mega Beverages Co. Limited
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.6 Pernod Ricard
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT Analysis
12.3.7 Serengeti Breweries Ltd (East African Breweries Ltd)
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.7.3 Financials
12.3.8 Tanzania Breweries Limited (Anheuser-Busch InBev)
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.8.4 SWOT Analysis
12.3.9 William Grant & Sons
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio

 

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Summary

Tanzania spirits market reached a value of US$ 606 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 1,062 Million in 2027, growing at a CAGR of around 10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Spirits refer to distilled alcoholic drinks that are produced from the fermentation of sugar derived from cereal grains and fruits. These beverages are aged adequately in sealed barrels to have desired taste, color, and alcohol content. Some of the common varieties of spirits include whiskey, rum, vodka, gin, brandy, etc. The flavors and aromas of these beverages differ based upon the fermentable material used in the process. Moreover, the alcohol content of the drinks also differs according to their storage period and the container they are placed in. Spirits are widely consumed as rejuvenating and recreational drinks across diverse consumer groups.

Tanzania Spirits Market Trends:
The elevating levels of urbanization, coupled with the changing consumer preferences towards alcoholic beverages, are primarily driving the demand for spirits in Tanzania. Moreover, the growing number of breweries and wineries in the country is also acting as a significant growth-inducing factor. Besides this, the emerging trend of socializing and casual drinking, particularly among millennials and working professionals, is further augmenting the market growth in the country. Additionally, the improving consumer living standards, along with the escalating demand for premium beverages for unique and innovative drinking experiences are positively influencing the market for spirits in Tanzania. In line with this, numerous product manufacturers are launching flavored alcohols and mixed beverages to cater to diverse consumer tastes and preferences. Moreover, the wide availability of raw materials and cheap labor in Tanzania, which aid in attracting foreign investors, has led to the rising production of high-quality products at affordable prices. Besides this, various brick-and-mortar alcohol shops in the country are adopting online retail platforms for increasing their product sales and reaching out to a larger consumer base. Additionally, the emergence of value-added product variants, involving bio-degradable packaging solutions and sustainable methods in the manufacturing process, is expected to drive the Tanzania spirits market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Tanzania spirits market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Whiskey
Vodka
Gin
Brandy
Rum
Others

Breakup by Distribution Channel:

On-Trade
Off-Trade
Specialty Retailers
Supermarkets and Hypermarkets
Online
Others

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Distell (Remgro-capevin Beleggings Ltd.), East Africa Spirits (T) Limited (EASTL), Edward Snell & Company (PTY) Ltd., La Martiniquaise (Cie Financiere Europ Prise De Participat), Mega Beverages Co. Limited, Pernod Ricard, Serengeti Breweries Limited (East African Breweries Limited), Tanzania Breweries Limited (Anheuser-Busch InBev) and William Grant & Sons. Key Questions Answered in This Report:
How has the Tanzania spirits market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Tanzania spirits industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the Tanzania spirits industry?
What are the key driving factors and challenges in the Tanzania spirits industry?
What is the structure of the Tanzania spirits industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the Tanzania spirits industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Tanzania Spirits Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Vodka
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Gin
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Brandy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Rum
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 On-Trade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Off-Trade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Off-Trade Channels
7.2.2.1 Specialty Retailers
7.2.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2.3 Online
7.2.2.4 Others
7.2.3 Market Forecast
8 SWOT Analysis
8.1 Strengths
8.2 Weaknesses
8.3 Opportunities
8.4 Threats
9 Value Chain Analysis
10 Porters Five Forces Analysis
10.1 Overview
10.2 Bargaining Power of Buyers
10.3 Bargaining Power of Suppliers
10.4 Degree of Competition
10.5 Threat of New Entrants
10.6 Threat of Substitutes
11 Price Analysis
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profile of Key Players
12.3.1 Distell (Remgro-capevin Beleggings Ltd)
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.2 East Africa Spirits (T) Limited
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.3 Edward Snell & Company (PTY) Ltd
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.4 La Martiniquaise (Cie Financiere Europ Prise De Participat)
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.5 Mega Beverages Co. Limited
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.6 Pernod Ricard
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT Analysis
12.3.7 Serengeti Breweries Ltd (East African Breweries Ltd)
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.7.3 Financials
12.3.8 Tanzania Breweries Limited (Anheuser-Busch InBev)
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.8.4 SWOT Analysis
12.3.9 William Grant & Sons
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio

 

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