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電子タバコの市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


E-Cigarette Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の電子タバコ市場は、2021年に204億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.5%で、2027年までに300億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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110 英語

 

サマリー

世界の電子タバコ市場は、2021年に204億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.5%で、2027年までに300億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

電子タバコは、従来のタバコよりも毒性が低いとされるバッテリー駆動の機器です。e-cigs、e-vapingデバイス、VAPEペン、電子タバコとしても知られ、これらのタバコは、加熱コイル、バッテリー、e-リキッドカートリッジという3つの主要コンポーネントで構成されています。これらのコンポーネントは、ユーザーに気化したニコチンやフレーバー溶液の投与量を提供するのに役立ちます。電子タバコは、従来のタバコの害に対する意識の高まりから、特に若年層や青少年の間で人気が高まっています。しかし、電子タバコの人体への影響については、研究者がまだ評価中であり、明らかになっていない。

市場の推進要因

消費者のタバコ製品禁煙への意欲と、電子タバコが従来のタバコに代わる安全な代替品であるという認識により、世界中で電子タバコの需要が高まっています。これに伴い、メーカーは、異なる強さのニコチンを提供し、ユーザーがカートリッジを補充することを可能にする新世代の電子タバコを導入しています。さらに、大手メーカーは、小規模および国内のベンダーを買収したり、提携を結んだりしています。例えば、日本たばこ産業(JTI)は、新製品の開発とヴェポライザーの世界的な商品化のために、英国の電子タバコブランドE-Litesを買収しています。また、これらのプレイヤーは、進化する消費者の嗜好に対応して、タバコ、フルーツ、植物性など、幅広い種類のフレーバーを導入しています。さらに、電子タバコの機能を向上させるために、デザインや使用する技術の開発も行っています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、電子タバコの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供します。当レポートでは、製品、フレーバー、操作モード、流通チャネルに基づき市場を分類しています。

製品別の内訳

モジュール式電子タバコ
充電式電子タバコ
次世代電子タバコ
使い捨て電子タバコ

次世代電子タバコは、技術の大幅なアップグレードとバッテリーの長寿命化により、現在最も人気のある製品タイプとなっています。

フレーバー別構成比。

タバコ
ボタニカル
果実
甘い
飲料
その他

中でもタバコは、従来のタバコと同じような味わいが楽しめるため、消費者に最も好まれるフレーバーです。

動作モード別構成比。

自動巻線電子タバコ
手動式電子タバコ

現在、自動巻きの電子タバコは、喫煙者にとって使い勝手の良い選択肢として登場し、実際のタバコのような感覚を与えてくれるため、市場を席巻しています。

販売チャネル別構成比。

電子タバコ専門店
オンライン
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
タバコ屋
その他

現在、電子タバコの流通は、禁煙者の利用が多いことから、電子タバコの専門店が中心となっています。電子タバコ専門店では、店員が中心となってお客様に商品情報を提供し、禁煙の相談に乗ることも少なくありません。

地域別構成比。

アジア太平洋地域
ヨーロッパ
北アメリカ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、北米が世界市場全体の過半数を占め、市場をリードしています。

競合の状況。

市場の競争環境は、価格と品質で競争する複数のメーカーの存在によって特徴付けられています。主なプレイヤーは以下の通りです。

フィリップ モリス インターナショナル インク
アルトリア・グループInc.
ブリティッシュアメリカンタバコPLC
日本たばこ産業株式会社
インペリアル・タバコ・グループ
インターナショナル・ベイパー・グループ
ニコテック・エルエルシー
NJOY株式会社
レイノルズ・アメリカン社
VMRプロダクツ LLC
株式会社MCIG
ITCリミテッド
J WELL France 本レポートで回答した主な質問事項

電子タバコの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
電子タバコの世界市場における主要な地域市場は?
COVID-19は世界の電子タバコ市場にどのような影響を与えたか?
製品に基づく市場の内訳は?
フレーバー別の市場構成は?
動作モードによる市場のブレークアップは?
販売チャネル別の市場構成は?
世界の電子タバコ産業のバリューチェーンにおける各ステージとは?
世界の電子タバコ産業の主要な推進要因や課題は何ですか?
世界の電子タバコ産業の構造及び主要プレイヤーは?
世界の電子タバコ産業における競争の程度はどの程度か?
世界の電子タバコ産業における利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Cigarette Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Flavor
5.6 Market Breakup by Mode of Operation
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup Product
6.1 Modular E-Cigarette
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rechargeable E-Cigarette
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Next-Generation E-Cigarette
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Disposable E-Cigarette
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Tobacco
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Botanical
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Fruit
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Sweet
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Beverage
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Mode of Operation
8.1 Automatic E-Cigarette
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Manual E-Cigarette
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialist E-Cig Shops
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Online
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Supermarkets and Hypermarkets
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Tobacconist
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Philip Morris International
15.3.2 Altria Group Inc.
15.3.3 British American Tobacco PLC
15.3.4 Japan Tobacco, Inc.
15.3.5 Imperial Tobacco Group
15.3.6 International Vapor Group
15.3.7 Nicotek Llc,
15.3.8 Njoy Inc.
15.3.9 Reynolds American Inc.
15.3.10 Vmr Flavours Llc.
15.3.11 MCIG Inc.
15.3.12 ITC Limited
15.3.13 J Well France

 

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Summary

The global e-cigarette market reached a value of US$ 20.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 30 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

E-cigarettes are battery-powered devices that are considered less toxic than traditional cigarettes. Also known as e-cigs, e-vaping devices, vape pens and electronic cigarettes, these cigarettes consist of three main components, namely, a heating coil, battery and an e-liquid cartridge. These components help in delivering dosages of vaporized nicotine or flavored solutions to the users. E-cigarettes are gaining popularity, especially among young adults and adolescents, due to the rising awareness about the harmful effects of traditional tobacco-based cigarettes. However, researchers are still assessing the impact of e-cigarettes on the human body, which is not yet known.

Market Drivers:

The willingness of consumers to quit smoking tobacco products and their perception of e-cigarettes as a safer alternative to traditional cigarettes have led to the increased demand for these devices across the globe. In line with this, the manufacturers are introducing new-generation e-cigarettes which offer different strengths of nicotine and allow the users to refill the cartridge. Moreover, the leading manufacturers are acquiring or entering into partnerships with small and domestic vendors. For instance, Japan Tobacco International (JTI) acquired the UK-based e-cigarette brand E-Lites to develop new products and to commercialize its vaporizers worldwide. These players are also introducing an extensive range of flavors, such as tobacco, fruits and botanicals, in response to the evolving consumer preferences. Further, they are developing the designs of and technology used in e-cigarettes to improve their functioning.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global e-cigarette market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, flavor, mode of operation and distribution channel.

Breakup by Product:

Modular E-Cigarette
Rechargeable E-Cigarette
Next-Generation E-Cigarette
Disposable E-Cigarette

Next-generation e-cigarettes currently represent the most popular product type in the market as they provide significant technology upgrades and extended battery life.

Breakup by Flavor:

Tobacco
Botanical
Fruit
Sweet
Beverage
Others

Amongst these, tobacco is the most preferred flavor among consumers since it offers a similar taste as that of conventional cigarettes.

Breakup by Mode of Operation:

Automatic E-Cigarette
Manual E-Cigarette

At present, automatic e-cigarettes dominate the market since these cigarettes have emerged as a user-friendly option for smokers and gives them the feel of an actual cigarette.

Breakup by Distribution Channel:

Specialist E-Cig Shops
Online
Supermarkets and Hypermarkets
Tobacconist
Others

Presently, e-cigarettes are majorly distributed through specialty e-cigarette shops as the majority of customers are individuals who have quit smoking. The staff of these shops plays a central role in providing customers with product information and many provide smoking cessation advice.

Breakup by Region:

Asia Pacific
Europe
North America
Middle East and Africa
Latin America

Region-wise, North America enjoys the leading position in the market, accounting for majority of the total global market.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market is characterized by the presence of several manufacturers who compete in terms of price and quality. Some of the key players are:

Philip Morris International Inc.
Altria Group Inc.
British American Tobacco PLC
Japan Tobacco, Inc.
Imperial Tobacco Group
International Vapor Group
Nicotek LLC
NJOY Inc.
Reynolds American Inc.
VMR Products LLC
MCIG Inc.
ITC Limited
J WELL France Key Questions Answered in This Report:

How has the global e-cigarette market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global e-cigarette industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global e-cigarette market?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the flavor?
What is the breakup of the market based on the mode of operation?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the global e-cigarette industry?
What are the key driving factors and challenges in the global e-cigarette industry?
What is the structure of the global e-cigarette industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global e-cigarette industry?
What are the profit margins in the global e-cigarette industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Cigarette Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Flavor
5.6 Market Breakup by Mode of Operation
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup Product
6.1 Modular E-Cigarette
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rechargeable E-Cigarette
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Next-Generation E-Cigarette
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Disposable E-Cigarette
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Tobacco
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Botanical
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Fruit
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Sweet
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Beverage
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Mode of Operation
8.1 Automatic E-Cigarette
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Manual E-Cigarette
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialist E-Cig Shops
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Online
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Supermarkets and Hypermarkets
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Tobacconist
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Philip Morris International
15.3.2 Altria Group Inc.
15.3.3 British American Tobacco PLC
15.3.4 Japan Tobacco, Inc.
15.3.5 Imperial Tobacco Group
15.3.6 International Vapor Group
15.3.7 Nicotek Llc,
15.3.8 Njoy Inc.
15.3.9 Reynolds American Inc.
15.3.10 Vmr Flavours Llc.
15.3.11 MCIG Inc.
15.3.12 ITC Limited
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