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データ品質ツール市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Data Quality Tools Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

データ品質ツールの世界市場は、2021年に14億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.6%を示し、2027年までに40億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
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146 英語

 

サマリー

データ品質ツールの世界市場は、2021年に14億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.6%を示し、2027年までに40億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

データ品質ツールとは、データセットを分析し、問題を特定し解決するために意味のある情報に変換するために使用される様々なソフトウェアアプリケーションのことを指します。このツールは、データの検証、標準化、モニタリング、エンリッチメント、クレンジング、マッチング、解析、データプロファイリングなどの機能を実行します。消費者行動、製品、サプライヤー、財務、マーケティングに関連するデータ処理に使用されます。また、組織内の様々な部門にまたがる情報の正確性、完全性、一貫性を強化するのにも役立ちます。このため、これらのツールは、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、情報技術(IT)、電気通信、ヘルスケア、小売、製造業など、さまざまな業界で幅広く活用されています。

情報技術(IT)産業の著しい成長は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。さらに、世界中でデジタル化の流れが生まれ、大量のデジタルビジネスデータが作成されるようになったことも、市場の成長に拍車をかけています。これに伴い、組織における構造化プロセスの構築、タスクの管理、問題の追跡、ワークフローの効率維持のために、データ統合システムおよびモバイルデバイス管理(MDM)製品と組み合わせたデータ品質ツールの普及も、市場成長に寄与しています。さらに、ヘルスケアやライフサイエンス分野での製品利用の増加も、成長を促す要因として作用しています。患者記録、在庫、病院システム、管理情報、財務データなどを管理するために、データ品質ツールの利用が拡大しています。これとは別に、クラウドベースのデータ品質ツールの開発や、モノのインターネット(IoT)との統合が進んでいることも、市場成長にプラスの影響を与えています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、データ品質ツールの世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、データタイプ、機能、コンポーネント、展開タイプ、組織規模、業種に基づき、市場を分類しています。

データタイプ別内訳。

顧客データ
製品データ
財務データ
コンプライアンスデータ
その他

機能別構成比。

データバリデーション
データの標準化
データのエンリッチメントとクレンジング
データモニタリング
その他

コンポーネント別構成比

ソフトウェア
サービス
プロフェッショナルサービス
マネージドサービス

デプロイメントタイプ別構成比。

クラウド型
オンプレミス

組織規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

業種別構成比。

銀行・金融サービス・保険
通信・IT
小売・Eコマース
ヘルスケア・ライフサイエンス
製造業
政府機関
エネルギーと公益事業
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況

本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、Ataccama Corporation (Adastra Corporation), Experian PLC, International Business Machines, Informatica LLC, Information Builders Inc, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc, Syncsort Incorporated, Talend Inc, Tamr Inc, Trianz Inc. 本レポートでお答えする主要質問

データ品質ツールの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場はどこか?
COVID-19はデータ品質ツールの世界市場にどのような影響を与えたか?
データタイプに基づく市場の内訳は?
機能別の市場構成は?
コンポーネント別の市場構成は?
デプロイメントタイプに基づく市場のブレークアップは?
組織規模別の内訳は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
データ品質ツールの世界市場の構造および主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Data Quality Tools Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Data Type
6.1 Customer Data
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Product Data
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Financial Data
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Compliance Data
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Functionality
7.1 Data Validation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Data Standardization
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Data Enrichment and Cleansing
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Data Monitoring
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Component
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Professional Services
8.2.2.2 Managed Services
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Type
9.1 Cloud-based
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 On-premises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Organization Size
10.1 Small and Medium Enterprises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Large Enterprises
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Vertical
11.1 Banking, Financial Services and Insurance
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Telecommunication and IT
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Retail and E-Commerce
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Healthcare and Life Science
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Manufacturing
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Government
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Energy and Utilities
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
11.8 Media and Entertainment
11.8.1 Market Trends
11.8.2 Market Forecast
11.9 Others
11.9.1 Market Trends
11.9.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Indicators
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Ataccama Corporation (Adastra Corporation)
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.2 Experian PLC
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.2.3 Financials
17.3.2.4 SWOT Analysis
17.3.3 International Business Machines
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Informatica LLC
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.5 Information Builders Inc.
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.6 Microsoft Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.6.4 SWOT Analysis
17.3.7 Oracle Corporation
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 Financials
17.3.7.4 SWOT Analysis
17.3.8 SAP SE
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 SAS Institute Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 SWOT Analysis
17.3.10 Syncsort Incorporated
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.11 Talend Inc.
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.12 Tamr Inc.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.13 Trianz Inc.
17.3.13.1 Company Overview
17.3.13.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global data quality tools market reached a value of US$ 1.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 18.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Data quality tools refer to various software applications that are used for analyzing datasets and converting them into meaningful information to identify and resolve problems. The tools perform functions such as data validation, standardization, monitoring, enrichment, cleansing, matching, parsing and data profiling. They are used by the organizations for processing data related to consumer behavior, products, suppliers, finances and marketing. They also aid in enhancing the accuracy, completeness and consistency of the information across various departments in the organization. Owing to this, these tools find extensive applications across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), information technology (IT), telecommunications, healthcare, retail and manufacturing.

Significant growth in information technology (IT) industry is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the emerging trend of digitization across the globe, which has led to the creation of large volumes of digital business data, is also providing a boost to the market growth. In line with this, widespread adoption of data quality tools that are combined with data integration systems and mobile device management (MDM) products to create structured processes, manage tasks, track problems and maintain workflow efficiency in the organization, is also contributing to the market growth. Additionally, increasing product utilization in the healthcare and life science sectors is acting as another growth-inducing factor. Data quality tools are being increasingly used to maintain patient records, inventory, hospital systems, administration information and financial data. Apart from this, the development of cloud-based data quality tools and increasing integration with the Internet of Things (IoT) is also impacting the market growth positively.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global data quality tools market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on data type, functionality, component, deployment type, organization size and vertical.

Breakup by Data Type:

Customer Data
Product Data
Financial Data
Compliance Data
Others

Breakup by Functionality:

Data Validation
Data Standardization
Data Enrichment and Cleansing
Data Monitoring
Others

Breakup by Component:

Software
Services
Professional Services
Managed Services

Breakup by Deployment Type:

Cloud-based
On-premises

Breakup by Organization Size:

Small and Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Vertical:

Banking, Financial Services and Insurance
Telecommunication and IT
Retail and E-Commerce
Healthcare and Life Science
Manufacturing
Government
Energy and Utilities
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Ataccama Corporation (Adastra Corporation), Experian PLC, International Business Machines, Informatica LLC, Information Builders Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Syncsort Incorporated, Talend Inc., Tamr Inc. and Trianz Inc., Key Questions Answered in This Report:

How has the global data quality tools market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global data quality tools market?
What is the breakup of the market based on the data type?
What is the breakup of the market based on the functionality?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment type?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global data quality tools market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Data Quality Tools Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Data Type
6.1 Customer Data
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Product Data
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Financial Data
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Compliance Data
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Functionality
7.1 Data Validation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Data Standardization
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Data Enrichment and Cleansing
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Data Monitoring
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Component
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Professional Services
8.2.2.2 Managed Services
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Type
9.1 Cloud-based
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 On-premises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Organization Size
10.1 Small and Medium Enterprises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Large Enterprises
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Vertical
11.1 Banking, Financial Services and Insurance
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Telecommunication and IT
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Retail and E-Commerce
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Healthcare and Life Science
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Manufacturing
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Government
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Energy and Utilities
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
11.8 Media and Entertainment
11.8.1 Market Trends
11.8.2 Market Forecast
11.9 Others
11.9.1 Market Trends
11.9.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Indicators
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Ataccama Corporation (Adastra Corporation)
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.2 Experian PLC
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.2.3 Financials
17.3.2.4 SWOT Analysis
17.3.3 International Business Machines
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Informatica LLC
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.5 Information Builders Inc.
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.6 Microsoft Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.6.4 SWOT Analysis
17.3.7 Oracle Corporation
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 Financials
17.3.7.4 SWOT Analysis
17.3.8 SAP SE
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 SAS Institute Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 SWOT Analysis
17.3.10 Syncsort Incorporated
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.11 Talend Inc.
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.12 Tamr Inc.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.13 Trianz Inc.
17.3.13.1 Company Overview
17.3.13.2 Product Portfolio

 

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2024/11/28 10:27

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