モバイルデバイス管理(MDM)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Mobile Device Management (MDM) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のモバイルデバイス管理(MDM)市場は、2021年に66億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.6%を示し、2027年までに287億米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る
サマリー世界のモバイルデバイス管理(MDM)市場は、2021年に66億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.6%を示し、2027年までに287億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。モバイルデバイス管理(MDM)とは、組織全体のノートパソコン、スマートフォン、タブレットなどのモバイル端末を管理し、セキュリティを確保するために、管理者や経営者を支援するためのソフトウェアアプリケーションのことを指します。MDMはエンタープライズモビリティ管理(EMM)の重要なコンポーネントであり、ユーザーが個人所有のデバイスで公式データ、文書、アプリケーションにアクセスできるようにするものです。MDMは、ハードウェアやアプリケーションの在庫管理、トラブルシューティングのためのリモートコントロール、オペレーティングシステム(OS)構成とモバイルコンテンツの管理など、さまざまな機能を実行することができます。そのため、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、通信、小売、ヘルスケア、製造、自動車など、さまざまな業界で幅広く利用されています。 クラウドベースのサービスが広く採用されていることと、世界中でデジタル化が進んでいることが、市場の成長を促進する主な要因となっています。クラウドベースのMDMソリューションは、デジタル資産へのアクセスを向上させるとともに、情報技術(IT)チームが単一のコンソールを通じて複数のOSプラットフォームを効率的に管理・同期することを可能にします。また、BYOD(Bring-your-Own-Devices:自分のデバイスを持ち込む)の普及も、市場の成長を後押ししています。この傾向は、データ漏洩や企業ネットワークへの脆弱性のリスクを高めるため、企業データを保護するためにMDMなどの高度なシステムの採用に注力する企業が増えています。さらに、ワークフローの自動化や組織内の異なるチームや部署のコラボレーションに対する需要の高まりが、市場の成長にプラスの影響を与えています。その他、人工知能(AI)とMDMソリューションの統合や、IT分野における広範な研究開発(R&D)活動などが、今後数年間で市場を牽引すると予測されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のモバイルデバイス管理(MDM)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、展開タイプ、組織規模、業種に基づいて分類しています。 タイプ別内訳 ソリューション サービス デプロイメントタイプ別構成比。 オンプレミス クラウド型 組織規模別構成比。 大企業 中堅・中小企業 業種別構成比。 BFSI 製造業 ヘルスケア 通信 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 また、業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、AirWatch (VMware), Blackberry, Cisco Systems Inc, Citrix Systems Inc, IBM Corporation, Microsoft Corporation, Mobile Iron Inc, SAP SE, Sophos Ltd, SOTI Inc.などが挙げられます。本レポートで回答した主な質問 モバイルデバイス管理の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域別市場は? COVID-19は世界のモバイルデバイス管理市場にどのような影響を与えたか? タイプ別の市場の内訳は? 展開タイプに基づく市場の内訳は? 組織規模別の内訳は? 業種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? モバイルデバイス管理の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Device Management Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Solutions 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Type 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Large Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Small and Medium-Sized Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Vertical 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Manufacturing 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Communication 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AirWatch (VMware) 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 Blackberry 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Cisco Systems Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Citrix Systems Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 IBM Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Microsoft Corporation 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Mobile Iron Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.8 SAP SE 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Sophos Ltd. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 SOTI Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio
SummaryThe global mobile device management (MDM) market reached a value of US$ 6.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 28.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 27.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Device Management Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Solutions 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Type 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Large Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Small and Medium-Sized Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Vertical 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Manufacturing 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Communication 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AirWatch (VMware) 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 Blackberry 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Cisco Systems Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Citrix Systems Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 IBM Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Microsoft Corporation 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Mobile Iron Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.8 SAP SE 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Sophos Ltd. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 SOTI Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(mobile)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|