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宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Courier, Express and Parcel (CEP) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の宅配便・エクスプレス・小包市場は、2021年に3,940億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.61%を示し、2027年には5196億米ドルに達すると予測しています。COVID... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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144 英語

 

サマリー

世界の宅配便・エクスプレス・小包市場は、2021年に3,940億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.61%を示し、2027年には5196億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、我々は最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

クーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)とは、陸路、空路、水路を通じて様々な商品や製品を場所を越えて配送するサービスの総称を指します。CEPで配送される荷物は小分けされておらず、通常、重さは合計で約100ポンドです。これらのサービスは、一般的に企業間(B2B)、企業対顧客(B2C)、顧客対顧客(C2C)モデルで運営されており、ユーザーの配送体験を高めるために様々な付加価値サービスと組み合わされています。宅配便と比較すると、エクスプレス配送は通常、様々な高価値の荷物を数日以内に、または事前に合意した日時に配送する時間制限のあるサービスです。

国境を越えた貿易の拡大とともに、電子商取引分野が成長していることも、市場成長の重要な要因の一つです。特に新興国では、国境を越えた貿易ルートの発達により、国際貿易やB2C出荷の導入が進んでいます。さらに、さまざまな電子商取引ポータルサイトを通じたオンラインショッピングを好む消費者が増えていることも、市場の成長に弾みをつけています。Eコマースストアは、宅配便サービスプロバイダーと提携し、国内外に製品を配送しています。さらに、クラウドソーシングを利用した配送モデルでのデジタル技術の活用など、技術の進歩も市場に明るい展望をもたらしています。これらの技術は、サービスプロバイダーが全体的な業務効率を高め、顧客の要求を効果的に満たすのに役立っています。その他、急速な都市化、消費者支出の増加、製造業の著しい成長などが、市場をさらに押し上げると予測されます。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界の宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、サービスタイプ、仕向け地、種類、最終用途分野などに基づいて市場を分類しています。

サービスタイプ別内訳。

B2B(企業間)
B2C(企業対消費者)
C2C(顧客対顧客)

仕向け地別構成比

国内
海外

タイプ別構成比。

航空

地下鉄
道路

最終用途別構成比。

サービス(BFSI-銀行、金融サービス、保険)
卸売・小売業(Eコマース)
製造業、建設業、公益事業
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとして、Aramex PJSC、Deutsche Post AG、Fedex Corporation、La Poste SA、Pos Malaysia Berhad、Poste Italiane SpA.、PostNL NV、Qantas Courier Limited、Royal Mail Group Plc、SF Express Co.Ltd.、SG Holdings Co.Ltd.、Singapore Post Ltd.、United Parcel Service Inc.、ヤマト運輸株式会社、など。本レポートで回答した主な質問
世界の宅配便、エクスプレス、小包市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
主要な地域別市場とは?
COVID-19は世界の宅配便、エクスプレス、小包市場にどのような影響を及ぼしたか?
サービスタイプに基づく市場の内訳は?
仕向け地別の市場構成は?
タイプ別の市場構成は?
最終用途別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の宅配便・エクスプレス・小包市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Courier, Express and Parcel (CEP) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Service Type
6.1 B2B (Business-to-Business)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 C2C (Customer-to-Customer)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Destination
7.1 Domestic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 International
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 Air
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Ship
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Subway
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Road
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use Sector
9.1 Services (BFSI- Banking, Financial Services and Insurance)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Manufacturing, Construction and Utilities
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aramex PJSC
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Deutsche Post AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Fedex Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 La Poste SA
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Pos Malaysia Berhad
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Poste Italiane SpA
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 PostNL NV
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Qantas Courier Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Royal Mail Group Plc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 SF Express Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 SG Holdings Co. Ltd.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Singapore Post Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 United Parcel Service Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis
15.3.14 Yamato Transport Co. Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global courier, express and parcel market reached a value of US$ 394 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 519.6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.61% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Courier, express and parcel (CEP) refer to a collection of services that involves the delivery of various goods and products through land, air or waterways across locations. The packages delivered by CEP are non-palletized and usually weigh around a hundred pounds collectively. These services commonly operate on business-to-business (B2B), business-to-customer (B2C) and customer-to-customer (C2C) model and are combined with various value-added services to enhance the delivery experience for the user. In comparison to courier and parcel services, express deliveries are usually time-bound through which various high-value consignments are delivered in a few days or at a pre-agreed date and time.

The growing e-commerce sector, along with the growing cross-border trade, is one of the key factors driving the growth of the market. The development of cross-border trade channels, especially in the emerging nations, has enhanced the adoption of international trade and B2C shipments. Furthermore, the increasing consumer preference for shopping online through various e-commerce portals is also providing a boost to the market growth. E-commerce stores partner with courier service providers to deliver their products across domestic and international locations. Additionally, technological advancements, including the utilization of digital technologies with crowdsourced delivery models, are also creating a positive outlook for the market. These technologies aid the service providers in increasing their overall operational efficiency and meeting the requirements of the customers effectively. Other factors, including rapid urbanization, rising consumer expenditure capacities and significant growth in the manufacturing sector, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global courier, express and parcel (CEP) market, along with forecast at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on service type, destination, type and end-use sector.

Breakup by Service Type:

B2B (Business-to-Business)
B2C (Business-to-Consumer)
C2C (Customer-to-Customer)

Breakup by Destination:

Domestic
International

Breakup by Type:

Air
Ship
Subway
Road

Breakup by End-Use Sector:

Services (BFSI- Banking, Financial Services and Insurance)
Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
Manufacturing, Construction and Utilities
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Aramex PJSC, Deutsche Post AG, Fedex Corporation, La Poste SA, Pos Malaysia Berhad, Poste Italiane SpA., PostNL NV, Qantas Courier Limited, Royal Mail Group Plc, SF Express Co. Ltd., SG Holdings Co. Ltd., Singapore Post Ltd., United Parcel Service Inc., Yamato Transport Co., etc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global courier, express and parcel market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global courier, express and parcel market?
What is the breakup of the market based on the service type?
What is the breakup of the market based on the destination?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the end-use sector?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global courier, express and parcel market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Courier, Express and Parcel (CEP) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Service Type
6.1 B2B (Business-to-Business)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 C2C (Customer-to-Customer)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Destination
7.1 Domestic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 International
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type
8.1 Air
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Ship
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Subway
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Road
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use Sector
9.1 Services (BFSI- Banking, Financial Services and Insurance)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Manufacturing, Construction and Utilities
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aramex PJSC
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Deutsche Post AG
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Fedex Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 La Poste SA
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Pos Malaysia Berhad
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Poste Italiane SpA
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 PostNL NV
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Qantas Courier Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Royal Mail Group Plc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 SF Express Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 SG Holdings Co. Ltd.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Singapore Post Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 United Parcel Service Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis
15.3.14 Yamato Transport Co. Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis

 

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