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WiGigの市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


WiGig Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のWiGig市場は、2021年に22億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.60%を示し、2027年までに66億3000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のWiGig市場は、2021年に22億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.60%を示し、2027年までに66億3000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

WiGigとは、携帯機器や家電製品など幅広い機器に使用されている、短距離の高速通信を行う無線技術のことです。混雑した環境下での干渉を軽減するため、容量の拡大や機器間の通信の集中化などのメリットがある。さらに、Wi-Fi機器は混雑していない周波数帯域に広いチャンネルでアクセスし、毎秒数ギガビット(GB)の速度で効率よくデータを送信することができます。その結果、現在、ゲーム、マルチメディアストリーミング、パーソナルコンピューター(PC)ドッキング、汎用ネットワーキング、ファイル転送、高速でデータ量の多い接続を必要とするエンタープライズアプリケーションなどで世界的に利用されています。

WiGigの市場動向。
公衆無線LANは、デジタルデバイドの解消、モノのインターネット(IoT)ベースの都市サービスの実現、住民・学生・訪問者・観光客へのアメニティ提供など、さまざまなスマートシティ目標の達成に貢献します。このことは、各国の政府機関によるスマートシティ開発への投資の増加と相まって、市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。これとは別に、WiGigデバイスは、従業員が有線接続の手間をかけずに多数のデバイスから作業を完了できるようにするために、さまざまな企業で利用されています。また、オフィス内の効率的なネットワーキング、大容量ファイルの転送、帯域幅を必要とするアプリケーションのシームレスな実行、会議室や講堂の大型スクリーンへのグラフィックスやオーディオの超低遅延な投影にも利用されています。さらに、WiGig製品は、便利な公共キオスクサービスや、スマートフォン、ノートパソコン、プロジェクター、タブレットなどの機器間のワイヤレスドッキングに利用されています。また、高解像度(HD)映画の高速ダウンロード、複数の超HDビデオの同時ストリーミング、没入型ゲーム、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)体験などにも広く採用されています。このことは、デジタルメディアに対する消費者の支出の増加と相まって、市場の成長に寄与しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、WiGig世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、プロトコル、技術タイプ、企業規模、最終使用産業に基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳。

ネットワーク機器
コンシューマーエレクトロニクス

プロトコル別構成比。

802.11ac
802.11ad

技術タイプ別構成比。

システムオンチップ(SoC)
集積回路チップ(IC)

企業規模別構成比。

中小企業
大企業

最終使用産業別内訳。

BFSI
ヘルスケア
IT・通信
小売
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Blu Wireless、Broadcom Inc.、Cisco Systems Inc.、Intel Corporation、Marvell Technology Inc.、NXP Semiconductors N.V.、Panasonic Corporation、Peraso Technologies Inc.、Qualcomm Technologies Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sivers Semiconductors AB、Tensorcom Inc.本レポートで回答した主な質問
WiGigの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のWiGig市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品に基づく市場の内訳は?
プロトコル別の市場構成は?
技術タイプ別の市場構成は?
企業規模別の市場ブレークアップは?
最終用途産業別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
WiGigの世界市場構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global WiGig Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Networking Devices
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Consumer Electronics
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Protocol
7.1 802.11ac
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 802.11ad
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology Type
8.1 System-on-Chip (SoC)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Integrated Circuit Chip (IC)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Small and Medium-sized Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End Use Industry
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Healthcare
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Retail
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Media and Entertainment
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Blu Wireless
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Broadcom Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Cisco Systems Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Intel Corporation
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Marvell Technology Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 NXP Semiconductors N.V.
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Panasonic Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Peraso Technologies Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Qualcomm Technologies Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Sivers Semiconductors AB
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.12 Tensorcom Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global WiGig market reached a value of US$ 2.24 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.63 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 18.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

WiGig refers to a wireless technology used in a wide range of devices, such as handheld equipment and consumer electronics, for short-range, high-speed transmission. It offers the benefits of expanded capacity and focused communication between devices to reduce interference in crowded environments. Moreover, it allows Wi-Fi devices to access the uncongested frequency band with wide channels and transmit data efficiently at a multi-gigabit (GB) per second speed. As a result, it is currently being used in gaming, multimedia streaming, personal computer (PC) docking, general-purpose networking, file transferring, and enterprise applications requiring high speed, data-intensive connections worldwide.

WiGig Market Trends:
Public Wi-Fi helps achieve various smart city objectives, which include bridging the digital divide, enabling internet of things (IoT) based city services, and providing amenities for residents, students, visitors, and tourists. This, in confluence with rising investments in smart city developments by governing agencies of numerous countries, represents one of the key factors impelling the market growth. Apart from this, WiGig devices are utilized in different businesses for enabling employees to complete work from a multitude of devices without the hassle of a wired connection. They are also utilized for efficient in-office networking, transferring large files, running bandwidth-heavy applications seamlessly, and projecting graphics and audio to a large screen in a conference room or auditorium with very low latency. Furthermore, WiGig products find usage in convenient public kiosk services and wireless docking between devices like smartphones, laptops, projectors, and tablets. They are also widely being adopted for fast download of high definition (HD) movies, simultaneous streaming of multiple, ultra-HD videos, and immersive gaming, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences. This, coupled with increasing consumer spending on digital media, is contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global WiGig market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, protocol, technology type, enterprise size and end use industry.

Breakup by Product:

Networking Devices
Consumer Electronics

Breakup by Protocol:

802.11ac
802.11ad

Breakup by Technology Type:

System-on-Chip (SoC)
Integrated Circuit Chip (IC)

Breakup by Enterprise Size:

Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises

Breakup by End Use Industry:

BFSI
Healthcare
IT and Telecom
Retail
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blu Wireless, Broadcom Inc., Cisco Systems Inc., Intel Corporation, Marvell Technology Inc., NXP Semiconductors N.V., Panasonic Corporation, Peraso Technologies Inc., Qualcomm Technologies Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sivers Semiconductors AB and Tensorcom Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global WiGig market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global WiGig market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the protocol?
What is the breakup of the market based on the technology type?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global WiGig market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global WiGig Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Networking Devices
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Consumer Electronics
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Protocol
7.1 802.11ac
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 802.11ad
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology Type
8.1 System-on-Chip (SoC)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Integrated Circuit Chip (IC)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Small and Medium-sized Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End Use Industry
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Healthcare
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Retail
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Media and Entertainment
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Blu Wireless
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Broadcom Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Cisco Systems Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Intel Corporation
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Marvell Technology Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 NXP Semiconductors N.V.
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Panasonic Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Peraso Technologies Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Qualcomm Technologies Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Sivers Semiconductors AB
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.12 Tensorcom Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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