WiGigの市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測WiGig Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のWiGig市場は、2021年に22億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.60%を示し、2027年までに66億3000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る
サマリー世界のWiGig市場は、2021年に22億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.60%を示し、2027年までに66億3000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。WiGigとは、携帯機器や家電製品など幅広い機器に使用されている、短距離の高速通信を行う無線技術のことです。混雑した環境下での干渉を軽減するため、容量の拡大や機器間の通信の集中化などのメリットがある。さらに、Wi-Fi機器は混雑していない周波数帯域に広いチャンネルでアクセスし、毎秒数ギガビット(GB)の速度で効率よくデータを送信することができます。その結果、現在、ゲーム、マルチメディアストリーミング、パーソナルコンピューター(PC)ドッキング、汎用ネットワーキング、ファイル転送、高速でデータ量の多い接続を必要とするエンタープライズアプリケーションなどで世界的に利用されています。 WiGigの市場動向。 公衆無線LANは、デジタルデバイドの解消、モノのインターネット(IoT)ベースの都市サービスの実現、住民・学生・訪問者・観光客へのアメニティ提供など、さまざまなスマートシティ目標の達成に貢献します。このことは、各国の政府機関によるスマートシティ開発への投資の増加と相まって、市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。これとは別に、WiGigデバイスは、従業員が有線接続の手間をかけずに多数のデバイスから作業を完了できるようにするために、さまざまな企業で利用されています。また、オフィス内の効率的なネットワーキング、大容量ファイルの転送、帯域幅を必要とするアプリケーションのシームレスな実行、会議室や講堂の大型スクリーンへのグラフィックスやオーディオの超低遅延な投影にも利用されています。さらに、WiGig製品は、便利な公共キオスクサービスや、スマートフォン、ノートパソコン、プロジェクター、タブレットなどの機器間のワイヤレスドッキングに利用されています。また、高解像度(HD)映画の高速ダウンロード、複数の超HDビデオの同時ストリーミング、没入型ゲーム、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)体験などにも広く採用されています。このことは、デジタルメディアに対する消費者の支出の増加と相まって、市場の成長に寄与しています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、WiGig世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、プロトコル、技術タイプ、企業規模、最終使用産業に基づき、市場を分類しています。 製品別の内訳。 ネットワーク機器 コンシューマーエレクトロニクス プロトコル別構成比。 802.11ac 802.11ad 技術タイプ別構成比。 システムオンチップ(SoC) 集積回路チップ(IC) 企業規模別構成比。 中小企業 大企業 最終使用産業別内訳。 BFSI ヘルスケア IT・通信 小売 メディア・エンターテイメント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、Blu Wireless、Broadcom Inc.、Cisco Systems Inc.、Intel Corporation、Marvell Technology Inc.、NXP Semiconductors N.V.、Panasonic Corporation、Peraso Technologies Inc.、Qualcomm Technologies Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sivers Semiconductors AB、Tensorcom Inc.本レポートで回答した主な質問 WiGigの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のWiGig市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? 製品に基づく市場の内訳は? プロトコル別の市場構成は? 技術タイプ別の市場構成は? 企業規模別の市場ブレークアップは? 最終用途産業別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける各ステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? WiGigの世界市場構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global WiGig Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Networking Devices 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Consumer Electronics 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Protocol 7.1 802.11ac 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 802.11ad 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology Type 8.1 System-on-Chip (SoC) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Integrated Circuit Chip (IC) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Small and Medium-sized Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Large Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 IT and Telecom 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Retail 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Media and Entertainment 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Blu Wireless 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Broadcom Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Cisco Systems Inc. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Intel Corporation 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Marvell Technology Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 NXP Semiconductors N.V. 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Panasonic Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Peraso Technologies Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Qualcomm Technologies Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Sivers Semiconductors AB 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.12 Tensorcom Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global WiGig market reached a value of US$ 2.24 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.63 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 18.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global WiGig Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Networking Devices 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Consumer Electronics 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Protocol 7.1 802.11ac 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 802.11ad 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology Type 8.1 System-on-Chip (SoC) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Integrated Circuit Chip (IC) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Small and Medium-sized Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Large Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Healthcare 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 IT and Telecom 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Retail 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Media and Entertainment 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Blu Wireless 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Broadcom Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Cisco Systems Inc. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Intel Corporation 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Marvell Technology Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 NXP Semiconductors N.V. 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Panasonic Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Peraso Technologies Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Qualcomm Technologies Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Sivers Semiconductors AB 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.12 Tensorcom Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
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