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インドのフレーバー市場産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年予測


India Flavors Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのフレーバー市場は、2021年にINR 3,569 Croreの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.0%を示し、2027年には5,978クロアに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,299
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122 英語

 

サマリー

インドのフレーバー市場は、2021年にINR 3,569 Croreの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.0%を示し、2027年には5,978クロアに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、弊社では、様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

香料は、菓子類から健康食品に至るまで、様々な製品の香りや味を高めるために広く使用されている添加物化合物を指します。フレーバーは、誘導体に基づいて、自然界と同一のもの、人工的なもの、および天然のものに分類されます。一般的に使用される天然香料には、スパイス、ハーブ、樹皮、花などがあり、化学添加物には、エチルマルトール、ジアセチル、プロピオン酸エチルなどが含まれます。フレーバーは、焼き菓子、乳製品、飲料、スナック菓子、医薬品などに広く利用されている。また、パーソナルケア製品、化粧品、ペットフード、動物飼料など、食品以外の用途にも使用されています。

インド香料の市場動向。
食品加工産業の拡大と、包装された調理済み食品や飲料の需要の増加が、主にインドのフレーバー市場を牽引しています。また、ベーカリーや製菓、アイスクリーム、スムージー、エナジードリンクなどにおけるフレーバー原料の利用が増加していることも、同国の市場成長を促進しています。さらに、都市化の進展と西洋の食文化の浸透が、香料需要をさらに高めている。特にミレニアル世代の消費者の間で、麺類、スープ、ケーキミックス、RTDティーやコーヒー、ジュースなど、加工食品や保存可能な食品の人気が高まっていることが、インドのフレーバー市場を活性化させています。また、インド食品安全基準局(FSSAI)が、加工食品に使用される香料の品質に関して、いくつかの厳しい基準を導入したことも、成長を促す重要な要因となっています。さらに、クイックサービスレストラン(QSR)の増加やカフェ文化の台頭が、フレーバーの需要をさらに高めています。さらに、化学ベースの香料が健康に与える悪影響に対する消費者の懸念が高まっていることも、天然素材ベースの香料の採用を後押ししています。これに伴い、100%植物由来の成分を含むビーガンやオーガニックなど、より健康的な製品の登場が、今後数年間、インドのフレーバー市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドのフレーバー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、形態、用途に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ネイチャーアイデンティカル
人工物
ナチュラル

形態別内訳。

液体
乾燥

用途別構成比。

飲料
セイボリーおよびスナック
コンフェクショナリー製品
ベーカリー製品
乳製品・冷菓
その他

地域別構成比

南インド
北インド
西・中央インド
東インド

競合の状況
本レポートでは、Doehler India Pvt.Ltd, Firmenich Aromatics (India) Private Limited, Flavaroma Flavors and Fragrances Private Limited, Givaudan (India) Private Limited (Givaudan SA), Gupta & Company (P) Limited, International Flavors and Fragrances India Pvt. Ltd, Kerry Ingredients India (P) Ltd, Keva Flavours Pvt. Ltd. など主要企業の競合環境も分析している。(S. H. KELKAR & Co. Ltd.), MANE Flavor & Fragrance Manufacturer, Oriental Aromatics Limited, Sacheerome Private Limited, Symrise Private Limited (Symrise AG), Synthite Industries Ltd., Ultra International Limited.本レポートで回答した主な質問
インドのフレーバー市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
インドのフレーバー産業における主要な地域市場はどこか?
COVID-19はインドのフレーバー業界にどのような影響を与えたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
形状に基づく市場の内訳は?
用途別の市場構成は?
インドのフレーバー産業のバリューチェーンにおける各段階は?
インドのフレーバー産業における主要な推進要因と課題は何か?
インドフレーバー産業の構造と主要プレイヤーは?
インドフレーバー業界の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Flavors Market
5.1 Market Performance
5.2 Impact of COVID-19
5.3 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Nature Identical
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Artificial
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Natural
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form
7.1 Liquid
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dry
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Beverages
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.1.3 Market Breakup by Product Type
8.1.4 Market Breakup by Key Players
8.2 Bakery Products
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.2.3 Market Breakup by Product Type
8.2.4 Market Breakup by Key Players
8.3 Confectionery Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.3.3 Market Breakup by Product Type
8.3.4 Market Breakup by Key Players
8.4 Dairy and Frozen Desserts
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.4.3 Market Breakup by Product Type
8.4.4 Market Breakup by Key Players
8.5 Savories and Snacks
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.5.3 Market Breakup by Product Type
8.5.4 Market Breakup by Key Players
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Breakup by States
9.1.3 Market Forecast
9.2 West and Central India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Breakup by States
9.2.3 Market Forecast
9.3 South India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Breakup by States
9.3.3 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Breakup by States
9.4.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Strengths
10.2 Weaknesses
10.3 Opportunities
10.4 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.1 Key Players
13.1 Profile of Key Players
13.3.1 Doehler India Pvt. Ltd.
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2 Firmenich Aromatics (India) Private Limited
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 Flavaroma Flavors and Fragrances Private Limited
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.4 Givaudan (India) Private Limited (Givaudan SA)
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.5 Gupta & Company (P) Limited
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.6 International Flavors and Fragrances India Pvt. Ltd.
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 Kerry Ingredients India (P) Ltd.
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8 Keva Flavours Pvt. Ltd. (S. H. KELKAR & Co. Ltd.)
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.9 MANE Flavor & Fragrance Manufacturer
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.10 Oriental Aromatics Limited
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 Sacheerome Private Limited
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.12 Symrise Private Limited (Symrise AG)
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.13 Synthite Industries Ltd.
13.3.13.1 Company Overview
13.3.13.2 Product Portfolio
13.3.14 Ultra International Limited
13.3.14.1 Company Overview
13.3.14.2 Product Portfolio

 

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Summary

The India flavors market reached a value of INR 3,569 Crore in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 5,978 Crore by 2027, exhibiting a CAGR of 9.0% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Flavors refer to additive compounds that are widely used to enhance the smell and taste of numerous products ranging from confectionery items to health supplements. Based on the derivates, flavors are categorized into nature identical, artificial, and natural variants. Some of the commonly used natural ingredients of flavors include spices, herbs, barks, flowers, etc., whereas chemical additives comprise of ethyl maltol, diacetyl, ethyl propionate, etc. Flavors are extensively utilized in baked goods, dairy products, beverages, packaged snack items, pharmaceuticals, etc. Apart from this, they are also adopted for non-food applications, including personal care products, cosmetics, pet food, animal feed, etc.

India Flavors Market Trends:
The expanding food processing industry, along with the increasing demand for packaged, ready-to-eat food items and beverages, is primarily driving the India flavors market. Moreover, the rising utilization of flavoring ingredients in bakery and confectionery items, ice-creams, smoothies, energy drinks, etc., is also propelling the market growth in the country. Additionally, the elevating levels of urbanization and increasing penetration of numerous western food trends are further augmenting the demand for flavoring agents. The escalating popularity of processed and shelf-stable food products, such as noodles, soups, cake mix, RTD tea and coffee, juices, etc., particularly among the millennial consumers, is catalyzing the market for flavors in India. Besides this, the introduction of several stringent norms by the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) regarding the quality of flavors used in processed food products is acting as another significant growth-inducing factor. Additionally, the elevating number of quick-service restaurants (QSRs) and the emerging café culture are further bolstering the demand for flavors. Moreover, the rising consumer concerns towards the negative health impact of chemical-based flavoring agents are propelling the adoption of natural ingredients-based flavors. In line with this, the emergence of various healthier product variants, including vegan and organic flavors, that contain 100% plant-based derivatives is expected to drive the India flavors market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India flavors market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, form and application.

Breakup by Product Type:

Nature Identical
Artificial
Natural

Breakup by Form:

Liquid
Dry

Breakup by Application:

Beverages
Savouries and Snacks
Confectionery Products
Bakery Products
Dairy and Frozen Desserts
Others

Breakup by Region:

South India
North India
West and Central India
East India

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Doehler India Pvt.Ltd, Firmenich Aromatics (India) Private Limited, Flavaroma Flavors and Fragrances Private Limited, Givaudan (India) Private Limited (Givaudan SA), Gupta & Company (P) Limited, International Flavors and Fragrances India Pvt. Ltd, Kerry Ingredients India (P) Ltd, Keva Flavours Pvt. Ltd. (S. H. KELKAR & Co. Ltd.), MANE Flavor & Fragrance Manufacturer, Oriental Aromatics Limited, Sacheerome Private Limited, Symrise Private Limited (Symrise AG), Synthite Industries Ltd, Ultra International Limited. Key Questions Answered in This Report:
How has the India flavors market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the India flavors industry?
What has been the impact of COVID-19 on the India flavors industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the form?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the India flavors industry?
What are the key driving factors and challenges in the India flavors industry?
What is the structure of the India flavors industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the India flavors industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Flavors Market
5.1 Market Performance
5.2 Impact of COVID-19
5.3 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Nature Identical
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Artificial
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Natural
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Form
7.1 Liquid
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dry
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Beverages
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.1.3 Market Breakup by Product Type
8.1.4 Market Breakup by Key Players
8.2 Bakery Products
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.2.3 Market Breakup by Product Type
8.2.4 Market Breakup by Key Players
8.3 Confectionery Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.3.3 Market Breakup by Product Type
8.3.4 Market Breakup by Key Players
8.4 Dairy and Frozen Desserts
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.4.3 Market Breakup by Product Type
8.4.4 Market Breakup by Key Players
8.5 Savories and Snacks
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.5.3 Market Breakup by Product Type
8.5.4 Market Breakup by Key Players
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Breakup by States
9.1.3 Market Forecast
9.2 West and Central India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Breakup by States
9.2.3 Market Forecast
9.3 South India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Breakup by States
9.3.3 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Breakup by States
9.4.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Strengths
10.2 Weaknesses
10.3 Opportunities
10.4 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.1 Key Players
13.1 Profile of Key Players
13.3.1 Doehler India Pvt. Ltd.
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2 Firmenich Aromatics (India) Private Limited
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 Flavaroma Flavors and Fragrances Private Limited
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.4 Givaudan (India) Private Limited (Givaudan SA)
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.5 Gupta & Company (P) Limited
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.6 International Flavors and Fragrances India Pvt. Ltd.
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 Kerry Ingredients India (P) Ltd.
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8 Keva Flavours Pvt. Ltd. (S. H. KELKAR & Co. Ltd.)
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.9 MANE Flavor & Fragrance Manufacturer
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.10 Oriental Aromatics Limited
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 Sacheerome Private Limited
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.12 Symrise Private Limited (Symrise AG)
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.13 Synthite Industries Ltd.
13.3.13.1 Company Overview
13.3.13.2 Product Portfolio
13.3.14 Ultra International Limited
13.3.14.1 Company Overview
13.3.14.2 Product Portfolio

 

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