![]() インドのプロバイオティクス市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測India Probiotics Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのプロバイオティクス市場は、2021年に26億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.50%を示し、2027年までに77億インドルピーに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る
サマリーインドのプロバイオティクス市場は、2021年に26億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.50%を示し、2027年までに77億インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。プロバイオティクスは生きた微生物成分を含み、腸の健康維持に役立つ。一般的なプロバイオティクス製品には、豆腐、ヨーグルト、飲料、栄養補助食品などがあります。プロバイオティクスは、消化管内の有害細菌の増殖を防ぎ、栄養吸収や便通を良くし、2型糖尿病のリスクを減らし、消化器系の健康を高め、免疫力を高めるなどの効果がある。また、下痢、過敏性腸症候群、大腸がん、便秘などの消化器系疾患の治療と予防にも役立ちます。 インドのプロバイオティクス市場動向。 多くの消化器系疾患が蔓延していることに対する消費者の懸念の高まりが、主にインドにおけるプロバイオティクスの需要を牽引しています。また、腸内環境の改善や免疫力の向上など、プロバイオティクスがもたらす多くの関連効果に対する認識が高まっていることも、同国における市場の成長を後押ししています。このほか、慢性的な消化器系疾患にかかりやすい老年人口の拡大も、大きな成長促進要因として作用しています。さらに、高カロリーの食事から機能性食品・飲料へと消費者の嗜好が変化していることも、プロバイオティクスの需要をさらに高めています。さらに、働く女性の人口が拡大し、女性の健康増進に注目が集まっていることも、アシドフィルス菌、ラムノサス菌、ビフィドバクテリウム菌など、特殊なプロバイオティクスの採用に拍車をかけている。これとは別に、消費者の多忙な勤務体系や座りがちなライフスタイルのために、すぐに食べられる製品のバリエーションが目立つようになってきており、保存しやすく、携帯可能で、柔軟な包装材料によるプロバイオティクス豆腐、ヨーグルト、飲料の需要をさらに高めている。さらに、乳製品、アレルゲン、砂糖を含まないいくつかの製剤とともに、栄養補助食品部門の拡大がインドのプロバイオティクス市場にプラスの影響を及ぼしている。このほか、コロナウイルス病の蔓延により、免疫強化剤、栄養補助食品、栄養強化食品に対する消費者の志向が高まっています。このことは、今後数年間、インドのプロバイオティクス市場をさらに押し上げると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、インドのプロバイオティクス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプおよび流通チャネルに基づいて市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 プロバイオティック カルド プロバイオティクスドリンク プロバイオティクスヨーグルト 流通チャネル別構成比。 コンビニエンスストア スーパーマーケットおよびハイパーマーケット 専門店 オンライン その他 地域別構成比 北インド 西・中央インド 南インド 東インド 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主なプレイヤーとして、Epigamia (Drums Food International), Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Heritage Foods Limited, Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt.Ltd., Milkmantra Dairy Pvt.Ltd., Milky Mist Dairy, Nestlé India Ltd. などがいます。(ネスレSA)、ヤクルト(ダノン・インディアPvt.Ltd.)本レポートで回答した主な質問 インドのプロバイオティクス市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか? COVID-19はインドのプロバイオティクス業界にどのような影響を与えたか? 製品タイプに基づく市場の内訳は? 流通チャネルに基づく市場の内訳は? インドのプロバイオティクス産業における主要な地域市場とは? インドのプロバイオティクス産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは? インドのプロバイオティクス産業における主要な推進要因と課題は何か? インドのプロバイオティクス産業の構造と主要なプレイヤーは? インドプロバイオティクス業界の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Probiotics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Volume Trends 5.2.2 Value Trends 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Distribution Channel 5.6 Market Breakup by Region 5.7 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Probiotic Curd 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Breakup by Packaging Type 6.1.3 Market Breakup by Distribution Channel 6.1.4 Market Breakup by Key Players 6.1.5 Market Forecast 6.2 Probiotic Drinks 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Breakup by Flavors 6.2.3 Market Breakup by Packaging Type 6.2.4 Market Breakup by Distribution Channel 6.2.5 Market Breakup by Key Players 6.2.6 Market Forecast 6.3 Probiotic Yoghurt 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Breakup by Flavors 6.3.3 Market Breakup by Packaging Type 6.3.4 Market Breakup by Distribution Channel 6.3.5 Market Breakup by Key Players 6.3.6 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Convenience Stores 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Supermarkets and Hypermarkets 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Specialty Stores 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Online 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Region 8.1 North India 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Breakup by States 8.1.3 Market Forecast 8.2 West and Central India 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Breakup by States 8.2.3 Market Forecast 8.3 South India 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Breakup by States 8.3.3 Market Forecast 8.4 East India 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Breakup by States 8.4.3 Market Forecast 9 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.2 Weaknesses 11.3 Opportunities 11.4 Threats 10 Value Chain Analysis 11 Porters Five Forces Analysis 11.1 Overview 11.2 Bargaining Power of Buyers 11.3 Bargaining Power of Suppliers 11.4 Degree of Competition 11.5 Threat of New Entrants 11.6 Threat of Substitutes 12 Price Analysis 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Market Breakup by Key Players 13.3 Profile of Key Players 13.3.1 Epigamia (Drums Food International) 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.2 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.3 Heritage Foods Limited 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.4 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.5 Milkmantra Dairy Pvt. Ltd. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.6 Milky Mist Dairy 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.7 Nestle India Limited (Nestle SA) 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.8 Yakult (Danone India Pvt Ltd.) 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio
SummaryThe India probiotics market reached a value of INR 2.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 7.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 20.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Probiotics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Volume Trends 5.2.2 Value Trends 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Distribution Channel 5.6 Market Breakup by Region 5.7 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Probiotic Curd 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Breakup by Packaging Type 6.1.3 Market Breakup by Distribution Channel 6.1.4 Market Breakup by Key Players 6.1.5 Market Forecast 6.2 Probiotic Drinks 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Breakup by Flavors 6.2.3 Market Breakup by Packaging Type 6.2.4 Market Breakup by Distribution Channel 6.2.5 Market Breakup by Key Players 6.2.6 Market Forecast 6.3 Probiotic Yoghurt 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Breakup by Flavors 6.3.3 Market Breakup by Packaging Type 6.3.4 Market Breakup by Distribution Channel 6.3.5 Market Breakup by Key Players 6.3.6 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Convenience Stores 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Supermarkets and Hypermarkets 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Specialty Stores 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Online 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Region 8.1 North India 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Breakup by States 8.1.3 Market Forecast 8.2 West and Central India 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Breakup by States 8.2.3 Market Forecast 8.3 South India 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Breakup by States 8.3.3 Market Forecast 8.4 East India 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Breakup by States 8.4.3 Market Forecast 9 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.2 Weaknesses 11.3 Opportunities 11.4 Threats 10 Value Chain Analysis 11 Porters Five Forces Analysis 11.1 Overview 11.2 Bargaining Power of Buyers 11.3 Bargaining Power of Suppliers 11.4 Degree of Competition 11.5 Threat of New Entrants 11.6 Threat of Substitutes 12 Price Analysis 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Market Breakup by Key Players 13.3 Profile of Key Players 13.3.1 Epigamia (Drums Food International) 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.2 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.3 Heritage Foods Limited 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.4 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.5 Milkmantra Dairy Pvt. Ltd. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.6 Milky Mist Dairy 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.7 Nestle India Limited (Nestle SA) 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.8 Yakult (Danone India Pvt Ltd.) 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio
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よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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