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有機染料市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Organic Dyes Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

有機染料の世界市場は、2021年に36億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.6%を示し、2027年には51億2000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

有機染料の世界市場は、2021年に36億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.6%を示し、2027年には51億2000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

有機染料は、天然染料としても知られており、構造的に多様な複雑な芳香族化合物を用いて作られています。これらは、生物学的、化学的、光触媒的に高度な安定性を提供し、劣化しにくいという特徴があります。そのため、農業研究、電気めっきなどのプロセスや、繊維、皮革、織物、紙パルプ、化粧品、医薬品など幅広い製品の製造に利用されている。一般的に利用されている有機染料には、酸性染料、バット染料、反応性染料、媒染剤などがある。

有機染料の市場動向。
環境に対する意識の高まりから、環境に優しい製品への需要が大幅に増加していることが、市場の成長を後押しする重要な要因の一つとなっています。これとは別に、人工染料が赤ちゃんに与える有害な影響(嘔吐、チアノーゼ、腹部膨満感など)に対する保護者の意識がかなり高まっています。このことは、世界中の建設業界において、石積み、壁、床タイル、屋根タイルに有機染料を使用する機会が増えていることと相まって、市場の成長に寄与しています。さらに、印刷業界における数々の進歩が、この業界で活動する市場関係者に有利な成長機会を提供しています。このことは、テキスタイルの新しい色や革新的なデザインの導入と相まって、有機染料の売上にプラスの影響を与えています。さらに、メーカーは研究開発(R&D)活動に継続的に資金を投入し、世界中で有機染料の加工と用途拡大のための強固で費用対効果の高い技術を開発しています。また、既存製品の品質向上にも力を注いでおり、市場の成長をさらに後押しすると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、有機染料の世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、供給元、用途に基づき市場を分類しています。

製品別の内訳。


塩基性
反応性
ダイレクト
分散
硫黄
その他

供給元別構成比。

動物
植物
鉱物

アプリケーション別構成比。

塗料・コーティング
テキスタイル
プラスチック
印刷インキ
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
アルベマール、アルタナ、BASF SE、キャボット、DIC、デュポン、フェロ、ハンツマン、Kemira Oyj、キリ・インダストリーズ、ランクセス、東洋インキSCホールディングスの主要企業のプロファイルとともに、業界の競争環境についても調査しています。Ltd.本レポートで回答した主な質問
有機染料の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の有機染料市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品に基づく市場の内訳は?
供給源に基づく市場の内訳は?
用途別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
有機染料の世界市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Organic Dyes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Acid
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Basic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Reactive
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Direct
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Disperse
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Sulphur
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Animal
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Plant
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Minerals
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Paints and Coatings
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Textiles
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Plastics
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Printing Inks
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Albemarle Corporation
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Altana AG
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 BASF SE
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Cabot Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 DIC Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 DuPont de Nemours Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Ferro Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Huntsman Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Kemira Oyj
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Kiri Industries Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Lanxess AG
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Toyo Ink SC Holdings Co. Ltd
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global organic dyes market reached a value of US$ 3.67 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.12 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Organic dyes, also known as natural dyes, are made using complex aromatic compounds with substantial structural diversity. They provide a high degree of biological, chemical, and photocatalytic stability, which is resistant to degradation. As a result, they are utilized in processes like agricultural research and electroplating, and the production of a wide range of products, such as fabric, leather, textile, pulp and paper, cosmetics, and pharmaceuticals. Some of the commonly available organic dyes include acid, vat, reactive, and mordant.

Organic Dyes Market Trends:
A significant increase in the demand for eco-friendly products due to the rising awareness among individuals about environmental concerns represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Apart from this, there is a considerable increase in awareness among parents about the harmful impact of artificial dyes on babies, which may lead to vomiting, cyanosis, and abdominal distension. This, coupled with the rising utilization of organic dyes in the construction industry across the globe for masonry, walls, floor tiles, and roof tiles, is contributing to market growth. Furthermore, the introduction of numerous advancements in the printing industry is offering lucrative growth opportunities to market players operating in the industry. This, in confluence with the introduction of new textile colors and innovative designs in textiles, is positively influencing the sales of organic dyes. Besides this, manufacturers are continuously funding research and development (R&D) activities to develop robust and cost-effective technologies for the processing and widening application of organic dyes around the world. They are also focusing on improving the quality of the existing product, which is projected to impel the growth of the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global organic dyes market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, source and application.

Breakup by Product:

Acid
Basic
Reactive
Direct
Disperse
Sulphur
Others

Breakup by Source:

Animal
Plant
Minerals

Breakup by Application:

Paints and Coatings
Textiles
Plastics
Printing Inks
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Albemarle Corporation, Altana AG, BASF SE, Cabot Corporation, DIC Corporation, DuPont de Nemours Inc., Ferro Corporation, Huntsman Corporation, Kemira Oyj, Kiri Industries Limited, Lanxess AG and Toyo Ink SC Holdings Co. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global organic dyes market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global organic dyes market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the source?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global organic dyes market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Organic Dyes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Acid
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Basic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Reactive
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Direct
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Disperse
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Sulphur
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Animal
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Plant
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Minerals
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Paints and Coatings
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Textiles
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Plastics
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Printing Inks
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Albemarle Corporation
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Altana AG
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 BASF SE
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Cabot Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 DIC Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 DuPont de Nemours Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Ferro Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Huntsman Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Kemira Oyj
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Kiri Industries Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Lanxess AG
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Toyo Ink SC Holdings Co. Ltd
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

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