合成開口レーダー市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Synthetic Aperture Radar Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 合成開口レーダーの世界市場は、2021年に34億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年には66億4千万米ドルの市場に達すると予測しています。C... もっと見る
サマリー合成開口レーダーの世界市場は、2021年に34億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年には66億4千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。合成開口レーダー(SAR)は、レーダーシステムから能動的にデータを収集し、高解像度の画像を生成するために使用される画像技術である。アクティブセンサーを使用して、地表からマイクロ波信号を送受信する。現在、氷山の調査や、敏感な湿地帯への油流出経路の追跡から湿地帯のマッピングまで、さまざまな用途で活用されている。また、生息地や水位、水分の変化を検出したり、地震や陥没穴の開口後の自然や人為的な妨害の影響を分析するなど、好ましくない環境条件でも利用することができます。 合成開口レーダーの市場動向。 SARは科学者、地質学者、研究者によって広く利用されており、電磁波(EM)信号の送受信を通じて、さまざまな物体や環境の反射率を高い空間分解能で遠隔マッピングし、研究しています。このことは、気候変動、環境悪化、災害監視に関する懸念の高まりと相まって、変化する生態系への影響を評価するためにSARを使用する主な要因の1つとなっています。さらに、SAR技術は農業分野でも採用され、表面の粗さの違いを識別し、畑の耕作、土壌耕うん、作物の収穫を改善するために利用されています。さらに、いくつかの国の政府機関は、近代的な農業慣行の導入を奨励しており、これが市場の成長に寄与しています。さらに、SAR装置は地球表面に関する詳細な情報を提供できるため、従来の光学イメージング技術や観測衛星を凌駕する支持を得ています。このほか、地政学的緊張の高まりや安全保障への懸念の高まりから、世界中の防衛機関が監視、偵察、精密照準のためにSAR衛星を利用しており、これが市場成長の原動力となっています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の合成開口レーダー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、モード、周波数帯域、プラットフォーム、アプリケーションに基づき市場を分類しています。 コンポーネント別構成比 アンテナ レシーバー トランスミッター モード別構成比。 シングルモード マルチモード 周波数帯別構成比。 Xバンド Lバンド Cバンド Sバンド K、Ku、Kaバンド VHF/UHF帯 その他 プラットフォーム別構成比 エアボーン 地上 アプリケーション別構成比。 防衛 商業 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 エアバスSE、アゼルサン、BAEシステムズ、コブハム、ゼネラル・アトミックス、イスラエル航空宇宙産業、L3ハリステクノロジー、レオナルド、ロッキードマーチン、ノースロップグラマン、レイセオンテクノロジー、サーブ、タレスグループなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問 合成開口レーダーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の合成開口レーダー市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? コンポーネントに基づく市場の内訳は? モード別の市場構成は? 周波数帯に基づく市場のブレークアップは? プラットフォーム別の市場ブレークアップは? アプリケーション別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 合成開口レーダーの世界市場の構造、主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Synthetic Aperture Radar Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Antenna 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Receiver 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Transmitter 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Mode 7.1 Single Mode 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Multi-Mode 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Frequency Band 8.1 X Band 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 L Band 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 C Band 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 S Band 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 K, Ku, Ka Band 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 VHF/UHF Band 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Platform 9.1 Airborne 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Ground 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Defense 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Commercial 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Airbus SE 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Aselsan A.?. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 BAE Systems plc 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Cobham Limited 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 General Atomics 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Israel Aerospace Industries 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 L3Harris Technologies Inc. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.8 Leonardo S.p.A. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Lockheed Martin Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Northrop Grumman Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Raytheon Technologies Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Saab AB 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Thales Group 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global synthetic aperture radar market reached a value of US$ 3.42 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.64 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 11.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Synthetic Aperture Radar Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Antenna 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Receiver 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Transmitter 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Mode 7.1 Single Mode 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Multi-Mode 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Frequency Band 8.1 X Band 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 L Band 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 C Band 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 S Band 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 K, Ku, Ka Band 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 VHF/UHF Band 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Platform 9.1 Airborne 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Ground 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Defense 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Commercial 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Airbus SE 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Aselsan A.?. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 BAE Systems plc 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Cobham Limited 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 General Atomics 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 Israel Aerospace Industries 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 L3Harris Technologies Inc. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.8 Leonardo S.p.A. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Lockheed Martin Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Northrop Grumman Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Raytheon Technologies Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Saab AB 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Thales Group 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(radar)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|