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合成開口レーダー市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Synthetic Aperture Radar Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

合成開口レーダーの世界市場は、2021年に34億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年には66億4千万米ドルの市場に達すると予測しています。C... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

合成開口レーダーの世界市場は、2021年に34億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年には66億4千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

合成開口レーダー(SAR)は、レーダーシステムから能動的にデータを収集し、高解像度の画像を生成するために使用される画像技術である。アクティブセンサーを使用して、地表からマイクロ波信号を送受信する。現在、氷山の調査や、敏感な湿地帯への油流出経路の追跡から湿地帯のマッピングまで、さまざまな用途で活用されている。また、生息地や水位、水分の変化を検出したり、地震や陥没穴の開口後の自然や人為的な妨害の影響を分析するなど、好ましくない環境条件でも利用することができます。

合成開口レーダーの市場動向。
SARは科学者、地質学者、研究者によって広く利用されており、電磁波(EM)信号の送受信を通じて、さまざまな物体や環境の反射率を高い空間分解能で遠隔マッピングし、研究しています。このことは、気候変動、環境悪化、災害監視に関する懸念の高まりと相まって、変化する生態系への影響を評価するためにSARを使用する主な要因の1つとなっています。さらに、SAR技術は農業分野でも採用され、表面の粗さの違いを識別し、畑の耕作、土壌耕うん、作物の収穫を改善するために利用されています。さらに、いくつかの国の政府機関は、近代的な農業慣行の導入を奨励しており、これが市場の成長に寄与しています。さらに、SAR装置は地球表面に関する詳細な情報を提供できるため、従来の光学イメージング技術や観測衛星を凌駕する支持を得ています。このほか、地政学的緊張の高まりや安全保障への懸念の高まりから、世界中の防衛機関が監視、偵察、精密照準のためにSAR衛星を利用しており、これが市場成長の原動力となっています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の合成開口レーダー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、モード、周波数帯域、プラットフォーム、アプリケーションに基づき市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

アンテナ
レシーバー
トランスミッター

モード別構成比。

シングルモード
マルチモード

周波数帯別構成比。

Xバンド
Lバンド
Cバンド
Sバンド
K、Ku、Kaバンド
VHF/UHF帯
その他

プラットフォーム別構成比

エアボーン
地上

アプリケーション別構成比。

防衛
商業

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
エアバスSE、アゼルサン、BAEシステムズ、コブハム、ゼネラル・アトミックス、イスラエル航空宇宙産業、L3ハリステクノロジー、レオナルド、ロッキードマーチン、ノースロップグラマン、レイセオンテクノロジー、サーブ、タレスグループなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。本レポートで回答した主な質問
合成開口レーダーの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の合成開口レーダー市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
モード別の市場構成は?
周波数帯に基づく市場のブレークアップは?
プラットフォーム別の市場ブレークアップは?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
合成開口レーダーの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Synthetic Aperture Radar Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Antenna
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Receiver
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Transmitter
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Mode
7.1 Single Mode
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Multi-Mode
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Frequency Band
8.1 X Band
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 L Band
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 C Band
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 S Band
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 K, Ku, Ka Band
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 VHF/UHF Band
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Platform
9.1 Airborne
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Ground
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Defense
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Airbus SE
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Aselsan A.?.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.3 BAE Systems plc
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Cobham Limited
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 General Atomics
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Israel Aerospace Industries
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 L3Harris Technologies Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.8 Leonardo S.p.A.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Lockheed Martin Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Northrop Grumman Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Raytheon Technologies Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis
16.3.12 Saab AB
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 Thales Group
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global synthetic aperture radar market reached a value of US$ 3.42 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.64 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 11.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Synthetic aperture radar (SAR) is an imaging technique used to collect data and produce fine resolution images actively from a radar system. It transmits and receives back microwave signals from the surface of the Earth using active sensors. At present, it is utilized in various applications, ranging from studying icebergs and tracking the paths of oil spills into sensitive marshes to mapping the wetlands. It can also be used in unfavorable environmental conditions to detect changes in habitat, water levels and moisture, and analyze the effects of natural or human disturbances after earthquakes or sinkhole openings.

Synthetic Aperture Radar Market Trends:
SAR is extensively utilized by scientists, geologists, and researchers to remotely map and study the reflectivity of different objects or environments with high spatial resolution through the emission and reception of electromagnetic (EM) signals. This, coupled with rising concerns about climatic changes, environmental degradation, and disaster monitoring, represents one of the key factors driving the use of SAR to assess changing ecological impacts. Apart from this, SAR technology is employed in the agriculture sector to identify differences in surface roughness and improve field plowing, soil tillage, and crop harvesting. Moreover, governing agencies of several countries are encouraging the adoption of modern agricultural practices, which is contributing to the market growth. Furthermore, SAR instruments are gaining traction over conventional optical imaging technology and observation satellites as they can provide detailed information about the surfaces of the Earth. Besides this, due to rising geopolitical tensions and increasing security concerns, defense organizations across the globe are relying on SAR satellites for surveillance, reconnaissance, and precision targeting, which is impelling the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global synthetic aperture radar market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, mode, frequency band, platform and application.

Breakup by Component:

Antenna
Receiver
Transmitter

Breakup by Mode:

Single Mode
Multi-Mode

Breakup by Frequency Band:

X Band
L Band
C Band
S Band
K, Ku, Ka Band
VHF/UHF Band
Others

Breakup by Platform:

Airborne
Ground

Breakup by Application:

Defense
Commercial

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Aselsan A.?., BAE Systems plc, Cobham Limited, General Atomics, Israel Aerospace Industries, L3Harris Technologies Inc., Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Saab AB and Thales Group. Key Questions Answered in This Report:
How has the global synthetic aperture radar market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global synthetic aperture radar market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the mode?
What is the breakup of the market based on the frequency band?
What is the breakup of the market based on the platform?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global synthetic aperture radar market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Synthetic Aperture Radar Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Antenna
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Receiver
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Transmitter
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Mode
7.1 Single Mode
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Multi-Mode
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Frequency Band
8.1 X Band
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 L Band
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 C Band
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 S Band
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 K, Ku, Ka Band
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 VHF/UHF Band
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Platform
9.1 Airborne
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Ground
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Defense
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Airbus SE
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Aselsan A.?.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.3 BAE Systems plc
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Cobham Limited
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 General Atomics
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Israel Aerospace Industries
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 L3Harris Technologies Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.8 Leonardo S.p.A.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Lockheed Martin Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Northrop Grumman Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Raytheon Technologies Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis
16.3.12 Saab AB
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 Thales Group
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis

 

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