世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

グルテンフリーのオーツ麦市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Gluten-Free Oats Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のグルテンフリーオーツ市場は、2021年に254.3百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR13.1%を示し、2027年には551.8百万米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のグルテンフリーオーツ市場は、2021年に254.3百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR13.1%を示し、2027年には551.8百万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

オーツは優れた食物繊維源と考えられており、ホールオーツ、オーツグローツ、スチールカットオーツ、ロールドオーツ、インスタントオーツ、オーツ粉、オーツブランなど、様々な形で消費されている。オーツ麦は本来グルテンフリーであり、セリアック病やグルテン不耐症の方にも適しています。しかし、小麦や大麦、ライ麦などのグルテンを含む作物の近くで栽培されているため、グルテンに汚染されている可能性があります。また、グルテンを含む作物を加工している施設で加工する際に汚染される可能性もあります。

セリアック病や生活習慣病の増加が市場を牽引しています。セリアック病を患う人々にとって、厳格なグルテンフリー食は唯一のライフスタイルの選択肢です。特に北米や欧州の先進国では、セリアック病の有病率が高まっており、市場の需要は大きな伸びを示しています。また、先進国、発展途上国を問わず、健康的なライフスタイルの一環として、グルテンフリー食への移行が進んでいます。グルテンフリーのオーツ麦には必須ビタミン、食物繊維、ミネラル、抗酸化植物化合物が豊富に含まれているため、朝食用シリアル、ベーカリー、スナックに配合され、世界市場の成長に強く寄与しています。さらに、グルテンフリーのオーツ麦は発熱量や血糖値が低いため、減量を望む人に好まれています。需要の高まりに対応するため、市場関係者は新たなバリエーションを導入し、多様な製品群を生み出すことにも注力しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のグルテンフリーオーツ市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、用途、最終用途、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ロールドオーツ
スチールカットオーツ
麦ふすま
小麦粉
その他

現在、ロールドオーツは最も人気のある製品タイプです。

用途別構成比。

ブレックファストシリアル
ベーカリー
スナック菓子
その他

用途別には、ベーカリー、ブレックファストシリアル、スナック、その他に分類されます。このうち、朝食用シリアルは最も大きな用途です。

エンドユーザー別内訳。

ホレカ
小売

最終用途別では、HORECAとリテールに分類される。このうち、小売が最大のエンドユーザーである。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンライン
その他

流通チャネル別に、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に市場を二分している。このうち、スーパーマーケットとハイパーマーケットは最も一般的な流通チャネルである。

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
スペイン
その他
アジア太平洋地域
オーストラリア
中国
インド
日本
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
イラン
アラブ首長国連邦
エジプト
その他

競合の状況

世界のグルテンフリーオーツ業界は、大小さまざまなメーカーが存在し、価格や品質の面で競争しているため、断片化されています。代表的なメーカーをいくつか紹介します。

クエーカーオーツ社
ボブズレッドミル ナチュラルフーズ
キンヌッセン・マイリー社
グリーブファームフードリミテッド
アベナフーズ

本レポートは、市場のあらゆる重要な側面を網羅し、深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で世界のグルテンフリーオーツ産業に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の内容となっています。本レポートで回答した主な質問
1.世界のグルテンフリーオーツ市場の成長とは?
2.世界のグルテンフリーオーツ市場のドライバーは何か?
3.世界のグルテンフリーオーツ市場における主要な業界動向は?
4.COVID-19が世界のグルテンフリーオーツ市場に与える影響とは?
5.世界のグルテンフリーオーツ市場の製品タイプ別内訳は?
6.世界のグルテンフリーオーツ市場のアプリケーション別内訳は?
7.世界のグルテンフリーオーツ市場のエンドユーザー別内訳は?
8.グルテンフリーオーツの世界市場の流通チャネル別内訳は?
9.グルテンフリーオーツの世界市場における主要地域は?
10.世界のグルテンフリーオーツ市場の主要企業/プレーヤーは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Gluten-Free Oats Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by End Use
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.13 Porters Five Forces Analysis
5.13.1 Bargaining Power of Buyers
5.13.2 Bargaining Power of Suppliers
5.13.3 Degree of Competition
5.13.4 Threat of New Entrants
5.13.5 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Rolled Oats
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Steel Cut Oats
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oat Bran
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Oat Flour
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Breakfast Cereals
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bakery
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Snacks
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use
8.1 HORECA
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarket and Hypermarket
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Germany
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 United Kingdom
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 France
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 Italy
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Spain
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Others
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Australia
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 China
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 India
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Japan
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Others
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Saudi Arabia
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Iran
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 United Arab Emirates
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
10.5.4 Egypt
10.5.4.1 Market Trends
10.5.4.2 Market Forecast
10.5.5 Others
10.5.5.1 Market Trends
10.5.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Quaker Oats Company
11.3.2 Bob’s Red Mill Natural Foods
11.3.3 Kinnusen Mylly Oy
11.3.4 Glebe Farm Food Limited
11.3.5 Avena Foods

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global gluten-free oats market reached a value of US$ 254.3 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 551.8 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 13.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Oats are considered to be an excellent source of fiber and are consumed in various forms such as whole oats, oat groats, steel-cut oats, rolled oats, instant oats, oat flour, oat bran, etc. Oats are naturally considered to be gluten-free and can be suitable for people with celiac disease or people suffering from gluten-intolerance. However, they can be easily contaminated with gluten, because they may have been grown in fields near wheat and other gluten-containing crops such as barley and rye. They may also get contaminated while processing in the same facility that also processes gluten-containing crops.

The market is primarily driven by the growing prevalence of celiac disease as well as lifestyle-related diseases. For people suffering from celiac disease, a strict gluten-free diet is the only lifestyle choice. With the in gluten creasing prevalence of the celiac disease, especially in developed countries in North America and Europe, the market demand has been witnessing significant growth. Apart from this, a portion of the population, both in the developed as well as the developing economies, are voluntarily shifting toward gluten-free diets as a part of healthy lifestyle choices. Since gluten-free oats are rich in essential vitamins, fiber, minerals and antioxidant plant compounds, the incorporation of the same in breakfast cereals, bakery and snack items has strongly contributed to the market growth globally. Moreover, gluten-free oats have low calorific value and glycemic index, as a result, they are preferred by individuals who wish to lose weight. In response to the growing demand, the market players are also focusing on bringing new variants and creating a diverse product range.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gluten-free oats market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, application, end-use and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Rolled Oats
Steel Cut Oats
Oat Bran
Oat Flour
Others

Currently, rolled oats represent the most popular product type.

Breakup by Application:

Breakfast Cereals
Bakery
Snacks
Others

Based on the application, the market has been segmented into bakery, breakfast cereals, snacks and others. Amongst these, breakfast cereals, represent the largest application.

Breakup by End Use:

HORECA
Retail

On the basis of end-use, the market has been classified into HORECA and retail. Out of these, retail represents the largest end use.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online
Others

Based on the distribution channel, the market has been bifurcated into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online and others. Amongst these, supermarkets and hypermarkets represent the most popular distribution channel.

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Europe
Germany
United Kingdom
France
Italy
Spain
Others
Asia Pacific
Australia
China
India
Japan
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East and Africa
Saudi Arabia
Iran
United Arab Emirates
Egypt
Others

Competitive Landscape:

The global gluten-free oats industry is fragmented with the presence of several small and large manufacturers competing in terms of price and quality. Some of the leading manufacturers are:

Quaker Oats Company
Bob’s Red Mill Natural Foods
Kinnusen Mylly Oy
Glebe Farm Food Limited
Avena Foods

This report provides a deep insight into the market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global gluten-free oats industry in any manner. Key Questions Answered in this Report
1. What is the global gluten free oats market growth?
2. What are the global gluten free oats market drivers?
3. What are the key industry trends in the global gluten free oats market?
4. What is the impact of COVID-19 on the global gluten free oats market?
5. What is the global gluten free oats market breakup by product type?
6. What is the global gluten free oats market breakup by application?
7. What is the global gluten free oats market breakup by end use?
8. What is the global gluten free oats market breakup by distribution channel?
9. What are the major regions in the global gluten free oats market?
10. Who are the key companies/players in the global gluten free oats market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Gluten-Free Oats Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by End Use
5.8 Market Breakup by Distribution Channel
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.13 Porters Five Forces Analysis
5.13.1 Bargaining Power of Buyers
5.13.2 Bargaining Power of Suppliers
5.13.3 Degree of Competition
5.13.4 Threat of New Entrants
5.13.5 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Rolled Oats
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Steel Cut Oats
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oat Bran
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Oat Flour
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Breakfast Cereals
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bakery
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Snacks
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use
8.1 HORECA
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarket and Hypermarket
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Germany
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 United Kingdom
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 France
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 Italy
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Spain
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Others
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Australia
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 China
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 India
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Japan
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Others
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Saudi Arabia
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Iran
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 United Arab Emirates
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
10.5.4 Egypt
10.5.4.1 Market Trends
10.5.4.2 Market Forecast
10.5.5 Others
10.5.5.1 Market Trends
10.5.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Quaker Oats Company
11.3.2 Bob’s Red Mill Natural Foods
11.3.3 Kinnusen Mylly Oy
11.3.4 Glebe Farm Food Limited
11.3.5 Avena Foods

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る