世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

電気自動車用電池セル・パック向け材料 2023-2033年


Materials for Electric Vehicle Battery Cells and Packs 2023-2033

電気自動車(EV)は、これまで内燃機関自動車市場で典型的であったものとは大きく異なる材料需要を生み出します。サプライチェーンの混乱が続き、バッテリー技術が急速に進化する中、今後数年間に需要が高まる... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年4月24日 US$6,500
電子ファイル(1-5ユーザライセンス)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
187 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

電気自動車(EV)は、これまで内燃機関自動車市場で典型的であったものとは大きく異なる材料需要を生み出します。サプライチェーンの混乱が続き、バッテリー技術が急速に進化する中、今後数年間に需要が高まる材料は大きく変化する。本レポートでは、電気自動車、バス、トラック、バン、二輪車、三輪車、マイクロカーなどの市場における27種類の材料について、2021年から2033年の市場需要を把握するために、電池化学、エネルギー密度、デザインの進化を深掘りしています。
 
エネルギー密度の向上や車両1台あたりの材料使用量の削減といったトレンドにもかかわらず、急成長するEV市場により、EV用バッテリー材料の需要は12倍以上に増加し、2033年から2021年の間に市場価値は26%のCAGRを示すと予想されます。
 
バッテリーセル材料
電池化学は進化を続けています。最終的な目標は常にエネルギー密度の向上ですが、電池のコストやサプライチェーンの多様性などの要因により、一般的なNMC(ニッケルマンガンコバルト)以外の化学物質への需要が生じています。NMCは最も高いエネルギー密度を提供しますが、これをさらに向上させ、コバルトの使用を避けるために、従来のNMC 111/523からNMC 811のような高ニッケル品へと移行しています。コバルトはより高価な材料であり、採掘方法にも問題があるため、地理的な制約を受けながら供給されています。高ニッケル化により、ニッケルの需要は増加するものの、これらの懸念は緩和されます。
 
LFP(リン酸鉄リチウム)ケミストリーを使用する電池は、NMCよりもエネルギー密度が低いおかげで、2018年から2019年にかけてEV市場からほぼ撤退した。しかし、セル供給の多様化とコスト削減の必要性から、特にローレンジからミッドレンジの市場セグメントで、LFPの採用が大きく復活しています。LFPの採用によるエネルギー密度の低下は、充填効率の向上により多少相殺されています。LFPの採用が進むと、ニッケルやコバルトなどの材料に対する需要も緩和される。
 
正極の化学的性質に加え、負極にも進化が見られます。エネルギー密度を向上させるため、負極にシリコンをわずかな割合で配合し、セル内のグラファイト強度を低下させているものもあります。将来的には、シリコンの含有量を大幅に増やし、シリコンドミナントアノードが注目されるようになることが予想されます。
その他、集電体、バインダーなど、電池セルの動作に不可欠な材料がいくつかあります。本レポートでは、リチウム、ニッケル、コバルト、鉄、マンガン、銅、アルミニウム、グラファイト、シリコン、リン、電解液、バインダー、ケーシング、導電性添加剤、セパレーターなどの材料について、2033年までの電池材料需要予測を掲載しています。
 
エネルギー密度の向上にもかかわらず、多くのセル素材が急激な需要の伸びを示し、市場シェアは大きく異なる。
出典:IDTechEx
 
電池パック素材
バッテリーセルのエネルギー密度を高めることは重要ですが、パック全体の構造もバッテリーのエネルギー密度を高める大きな道です。市場では、セルを梱包する材料の量を徐々に減らし、パックの重量と体積のうちセルが占める割合を高めてきました。この点での変化は、セルからパックへの設計の採用であり、モジュール性を排除し、すべてのセルを直接パックすることにあります。しかし、EV市場の急成長に伴い、電池パックに使用される材料の多くは、材料が減少する分、需要が増加します。
 
細胞をパックに詰めるための材料は、2015年から50%以上減少しています。
出典:IDTechEx
 
熱管理は、細胞を最適な動作温度に保つために重要であり、コールドプレートや冷却ホースなどの部品が必要です。また、セルと冷却構造との間の熱伝達を助けるために、サーマルインターフェース材料が必要です。また、セル間やバッテリーパック外への熱暴走を防ぐため、受動的な防火材が必要です。これらの熱管理材料や部品の統合方法は、特にセルからパックへの設計の採用により簡素化されつつありますが、需要の増加に伴い、重要な動作部品であることに変わりはないでしょう。
 
軽量化のための重要な手段として、従来のアルミニウムや鋼鉄に代わって複合材料やポリマーを採用することが挙げられます。バッテリー構造の多くはアルミニウムで作られていますが、軽量化とより複雑な形状を実現するために、多くのメーカーが複合材料のエンクロージャーリッドを採用しています。利用可能な材料の利点を組み合わせるために、マルチマテリアルバッテリーエンクロージャーを推進する動きがあります。複合材やポリマーの筐体では、EMIシールドや防火対策を考慮する必要がありますが、これは後から追加することも、素材自体に組み込むことも可能です。
 
本レポートでは、アルミニウム、スチール、銅、アルミニウム、炭素繊維強化ポリマー、ガラス繊維強化ポリマー、熱インターフェース材料、防火材料、電気絶縁、コールドプレート、冷却水ホースなどのバッテリーパック用材料を予測しています。

 



ページTOPに戻る


目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. 本レポートの新着情報
1.2. 本レポートで検討されている素材
1.3. EV用電池の需要市場シェア予測(GWh)
1.4. カソードケミストリー:ニッケルアップ、コバルトダウン、そしてLFPの復活
1.5. EV用リチウムイオン用正極材市場シェア(2015年~2033年)
1.6. リチウムイオン電池の年表 - 技術と性能
1.7. 正極材インテンシティ(kg/kWh)
1.8. 素材強度はどのように変化するか?
1.9. シリコンの約束
1.10. EV用負極材需要予測 2021-2033 (kg)
1.11. EV用電池セル材料需要予測 2021-2033 (kg)
1.12. EV向けバッテリーセル材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
1.13. セルフォーマット市場シェア
1.14. 重量エネルギー密度とセル/パック比
1.15. セルとパックのエネルギー密度比較
1.16. 電池パックの部品構成
1.17. サーマルインターフェイスの材料動向
1.18. バッテリーサーマルマネジメント戦略市場シェア
1.19. 複合材料によるエネルギー密度の向上
1.20. 断熱材比較
1.21. 電気相互接続:アルミニウム、銅、絶縁の予測 2021-2033 (kg)
1.22. 防火材料市場のシェア
1.23. 電池パック材料予測 2021-2033 (kg)
1.24. EV向けバッテリーパック材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
1.25. 電池セル・パック材料合計の材料別予測 2021-2033 (kg)
1.26. 電池セル・パック材料の総市場価値予測 2021-2033 (US$)
2. イントロダクション
2.1. 電気自動車の定義
2.2. ドライブトレイン仕様
2.3. 電気自動車用電池材料
2.4. 本レポートで検討されている素材
3. リチウムイオン電池の化学
3.1. リチウムイオン電池とは?
3.2. リチウム電池の化学物質
3.3. なぜリチウムなのか?
3.4. リチウムイオン正極のベンチマーク
3.5. リチウムイオン二次電池のベンチマーク
3.6. カソードケミストリー:ニッケルアップ、コバルトダウン、そしてLFPの復活
4. セルコストとエネルギー密度
4.1. 化学エネルギー密度の比較
4.2. リチウムイオン電池の年表 - 技術と性能
4.3. 素材価格の変動による影響
4.4. 素材価格の影響
4.5. BEV用電池セル・パック価格予測 2020-2033 ($/kWh)
4.6. リチウムイオンバッテリー技術、市場、寿命の終わり
5. リチウムイオン電池セル用材料
5.1. はじめに
5.1.1. 素材価格の変動による影響
5.1.2. 原材料の不確実性
5.1.3. 電池リサイクルの推進要因と阻害要因
5.1.4. 素材強度はどのように変化するか?
5.1.5. 非活性物質濃度(ケーシングを除く)
5.2. 原材料
5.2.1. リチウムイオン電池に使用されている元素について
5.2.2. リチウムイオンサプライチェーン
5.2.3. 原材料リチウムイオンに不可欠な
5.2.4. 原材料の供給が代替化学物質のドライバーに?
5.2.5. リチウムイオン原料の地域別分布
5.3. 正極材
5.3.1. カソード開発
5.3.2. 正極材インテンシティ(kg/kWh)
5.3.3. EV用リチウムイオン用正極材市場シェア(2015年~2033年)
5.3.4. 正極材需要予測 2021-2033 (kg)
5.3.5. 価格の前提
5.3.6. 臨界正極材の価値予測 2021-2033 (US$)
5.3.7. リチウム
5.3.8. コバルト
5.3.9. ニッケル
5.4. 負極材料
5.4.1. 負極材料
5.4.2. EV用負極材需要予測 2021-2033 (kg)
5.4.3. 陽極材価格
5.4.4. EV用負極材の市場価値予測 2021-2033 (US$)
5.4.5. グラファイト
5.4.6. シリコン
5.5. 電解質、セパレータ、バインダ、導電性添加物
5.5.1. 細胞の中には何が入っているのか?
5.5.2. はじめにをリチウムイオン電解液に
5.5.3. 電解質技術の概要
5.5.4. はじめにをセパレーターに
5.5.5. ポリオレフィン用セパレーター
5.5.6. はじめにをバインダーに
5.5.7. バインダー - 水系と非水系
5.5.8. 導電性付与剤
5.5.9. スペシャルティカーボンブラックの分析
5.5.10. カーボンナノチューブによるリチウムイオン電池の実現
5.5.11. なぜナノカーボンを使うのか?
5.5.12. カーボンナノチューブの主な関係
5.5.13. MWCNTsの市場拡大
5.5.14. カーボンナノチューブ
5.5.15. エネルギー貯蔵におけるグラフェンの可能性について
5.5.16. グラフェンの主なプレーヤー - エネルギーストレージ
5.5.17. リチウムイオン電池セル内の集電体について
5.5.18. カレントコレクターマテリアル
5.6. 電池セル材料総予測
5.6.1. EV用電池セル材料需要予測 2021-2033 (kg)
5.6.2. EV向けバッテリーセル材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
6. セル・パック設計
6.1. はじめに
6.1.1. 細胞の種類
6.1.2. セルフォーマット市場シェア
6.1.3. セルフォーマットの比較
6.1.4. リチウムイオンバッテリー:セルからパックへ
6.1.5. パックデザイン
6.2. セル・ツー・パック、セル・ツー・シャーシ、ラージセルフォーマット:デザイン・発表
6.2.1. セル・ツー・パックとは?
6.2.2. セル・トゥ・パックの推進要因と課題
6.2.3. Cell-to-chassis/bodyとは何ですか?
6.2.4. サービス/リペアとリサイクル性
6.2.5. BYD Blade セル・ツー・パック
6.2.6. BYD セル・ツー・ボディ
6.2.7. CATL セルからパック、セルからシャーシへ
6.2.8. GMウルティウム
6.2.9. リープモーター セルからシャーシへ
6.2.10. LG モジュールを取り外す
6.2.11. ニオハイブリッドケミストリー セル・ツー・パック
6.2.12. 私たちの次のエネルギー:エアリス
6.2.13. ステランティス セル・ツー・パック
6.2.14. SVOLT - ドラゴンアーマーバッテリー
6.2.15. テスラ 細胞から身体へ
6.2.16. VW セルツーパック
6.2.17. セルとパック、セルとボディのデザイン概要
6.2.18. 重量エネルギー密度とセル/パック比
6.2.19. 体積エネルギー密度とセル・パック比
6.2.20. Cell-to-pack&Cell-to-bodyデザインの展望
6.3. エネルギー密度と材料利用
6.3.1. 乗用車のパックエネルギー密度(291モデル)
6.3.2. 乗用車のパックエネルギー密度の推移
6.3.3. 乗用車のセルエネルギー密度の推移
6.3.4. セルとパックのエネルギー密度比較
6.3.5. セル・パックエネルギー密度予測 2020-2033 (Wh/kg)
6.3.6. 電池パックの部品構成
6.3.7. 梱包資材の削減量(kg/kWh)
7. パック成分
7.1. EV用バッテリーパック用サーマルインターフェース材料
7.1.1. はじめにをEV用熱界面材料に
7.1.2. TIMパックとモジュールの概要
7.1.3. TIMアプリケーション - パックとモジュール
7.1.4. セル形式によるTIMアプリケーション
7.1.5. EVに搭載されるTIMの主要特性について
7.1.6. EVバッテリーのギャップパッド
7.1.7. パッドからギャップフィラーへの切り替え
7.1.8. EVバッテリーの熱伝導性接着剤について
7.1.9. 素材オプションと市場比較
7.1.10. TIMケミストリー比較
7.1.11. Theシリコンe Dilemma for the Automotive Market
7.1.12. 熱伝導性接着剤へのギャップフィラー
7.1.13. 熱伝導率シフト
7.1.14. TCAの条件
7.1.15. 1台あたりのTIM需要
7.1.16. EV用電池のTIM予測(kg)
7.1.17. その他のTIMの用途
7.2. コールドプレートとクーラントホース
7.2.1. サーマルシステムアーキテクチャ
7.2.2. EV用クーラント液
7.2.3. はじめにEV用バッテリーの熱対策へ
7.2.4. OEMによるバッテリーサーマルマネジメント戦略
7.2.5. バッテリーサーマルマネジメント戦略市場シェア
7.2.6. セル・トゥ・パック設計におけるサーマルマネージメント
7.2.7. セル間ヒートスプレッダーまたはクーリングプレート
7.2.8. 進化したコールドプレートデザイン
7.2.9. コールドプレートのデザイン例
7.2.10. デュポン - 複合材/金属ハイブリッド冷却板
7.2.11. L&L Products - 新しいコールドプレートの設計を可能にする構造用接着剤
7.2.12. シニアフレクソニクス-バッテリーコールドプレート材料選択
7.2.13. EV用クーラントホース
7.2.14. クーラントホースの材質
7.2.15. 代替ホース素材
7.2.16. 熱対策部品質量予測 2021-2033 (kg)
7.3. バッテリーエンクロージャー
7.3.1. バッテリーエンクロージャーの素材と競合
7.3.2. スチールからアルミへ
7.3.3. 複合エンクロージャーへ向けて?
7.3.4. コンポジットエンクロージャーのEV事例(1件)
7.3.5. コンポジットエンクロージャーのEV事例(2件)
7.3.6. コンポジット・エンクロージャー開発プロジェクト (1)
7.3.7. コンポジット・エンクロージャー開発プロジェクト (2)
7.3.8. フェノール樹脂の代替品
7.3.9. ポリマーはハウジングに適しているのか?
7.3.10. SABIC社製プラスチックインテンシブバッテリーパック
7.3.11. SMCとRTM/LCMの比較
7.3.12. バッテリートレイおよびリッド用SMC - LyondellBasell
7.3.13. Advanced Composites forバッテリーエンクロージャー - INEOS Composites
7.3.14. ポリアミド6ベースのエンクロージャー
7.3.15. コンチネンタルストラクチュラルプラスチックス - ハニカム技術
7.3.16. 複合部品 - TRB 軽量構造物
7.3.17. 防火性能を持つ複合材料
7.3.18. その他の複合エンクロージャー材料サプライヤー (1)
7.3.19. その他の複合エンクロージャー材料サプライヤー (2)
7.3.20. 複合エンクロージャーのEMI遮蔽について
7.3.21. 構造電池の課題
7.3.22. 複合部品に防火性能を付加する
7.3.23. Metal Foams forバッテリーエンクロージャー?
7.3.24. バッテリーエンクロージャーの素材まとめ
7.3.25. 複合材料によるエネルギー密度の向上
7.3.26. コンポジットエンクロージャーの費用対効果
7.3.27. Battery Enclosure Material Forecasts2021-2033 (kg)
7.4. 防火材料
7.4.1. EVの熱暴走と火災について
7.4.2. バッテリー火災と関連リコール(自動車用)
7.4.3. 自動車火災事故:OEMと原因
7.4.4. EVの火災はICEと比較すると
7.4.5. EV火災の深刻度
7.4.6. EVの火災:いつ起こるのか?
7.4.7. レギュレーション
7.4.8. What are防火材料?
7.4.9. 熱伝導性か熱絶縁性か?
7.4.10. 防火材料:主なカテゴリー
7.4.11. 素材比較
7.4.12. 密度-熱伝導率 - 熱絶縁性
7.4.13. 素材別市場占有率
7.4.14. 防火材料 Forecast2019-2033 (kg)
7.4.15. 防火材料
7.5. コンプレッションパッド/フォーム
7.5.1. コンプレッションパッド/フォーム
7.5.2. ポリウレタン製コンプレッションパッド
7.5.3. ロジャースコンプレッションパッド
7.5.4. 圧縮と防火 (1)
7.5.5. 圧縮と防火(2)
7.5.6. サンゴバン
7.5.7. のプレーヤーがいます。コンプレッションパッド/フォーム
7.5.8. EVでの使用例:フォード・マスタング・マッハE
7.5.9. コンプレッションパッド/フォーム Forecast2021-2033 (kg)
7.6. セル電気絶縁
7.6.1. セル間電気絶縁
7.6.2. 電気絶縁用フィルム
7.6.3. Avery Dennison - バッテリー用テープ
7.6.4. 誘電体塗料
7.6.5. 断熱材比較
7.6.6. 断熱性の高いセルtoセル発泡体
7.6.7. セル間電気絶縁 Forecast2021-2033 (kg)
7.7. 電気相互接続と絶縁
7.7.1. はじめにto バッテリーインターコネクト
7.7.2. インターコネクトにおけるアルミニウムと銅の比較
7.7.3. バスバー絶縁材料
7.7.4. テスラ モデルS P85D
7.7.5. Nissan Leaf24kWh: Cell Connection
7.7.6. Nissan Leaf24kWh
7.7.7. BMW i3 94Ah
7.7.8. ヒュンダイE-GMP
7.7.9. VW ID4
7.7.10. テスラ 4680
7.7.11. バッテリーインターコネクトの材料量:kg/kWh 概要
7.7.12. 電気相互接続:アルミニウム、銅、絶縁の予測 2021-2033 (kg)
7.8. 電池パック材料予測
7.8.1. 電池パック材料予測 2021-2033 (kg)
7.8.2. 電池パック素材価格の前提
7.8.3. EV向けバッテリーパック材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
8. 電池材料・構造例
8.1. 例オートモーティブ
8.1.1. アウディe-tron
8.1.2. アウディe-tronジーティー
8.1.3. BMW i3
8.1.4. BYDブレード
8.1.5. シボレー・ボルト
8.1.6. ファラデー・フューチャー FF91
8.1.7. フォード マスタング マッハE/トランジット/F150 バッテリー
8.1.8. ヒュンダイ コナ
8.1.9. ヒュンダイE-GMP
8.1.10. ジャガー・I-PACE
8.1.11. メルセデスEQS
8.1.12. MG ZS EV
8.1.13. MG セル・ツー・パック
8.1.14. リマックテクノロジー
8.1.15. リヴィアンR1T
8.1.16. テスラモデル3/Y円筒型NCA
8.1.17. テスラモデル3/YプリズムLFP
8.1.18. テスラ モデルS P85D
8.1.19. テスラ モデルS プレイド
8.1.20. テスラ 4680パック
8.1.21. トヨタ プリウスPHEV
8.1.22. トヨタRAV4 PHEV
8.1.23. VW MEBプラットフォーム
8.2. 例大型車、商用車、その他車両
8.2.1. アカソル(ボルグワーナー)
8.2.2. マイクロバスト )REE
8.2.3. ジョン・ディーア(ラウンドアバウト)
8.2.4. ロメオパワー
8.2.5. スーパーバイクバッテリーホルダー
8.2.6. バーティカルエアロスペース
8.2.7. ボルタボックス
8.2.8. ゼロテック
8.2.9. XING モビリティ
9. 予想と仮定
9.1. EV材料予測:方法論と前提条件
9.2. IDTechExモデルデータベース
9.3. Average Battery Capacity Forecast: Car,2W, 3W, Microcar, Bus, Van, and Truck
9.4. EV用電池の需要市場シェア予測(GWh)
9.5. 正極材需要予測 2021-2033 (kg)
9.6. 価格の前提
9.7. 臨界正極材の価値予測 2021-2033 (US$)
9.8. EV用負極材需要予測 2021-2033 (kg)
9.9. 陽極材価格
9.10. EV用負極材の市場価値予測 2021-2033 (US$)
9.11. EV用電池セル材料需要予測 2021-2033 (kg)
9.12. EV向けバッテリーセル材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
9.13. 電池パック材料予測 2021-2033 (kg)
9.14. EV向けバッテリーパック材料の市場価値予測 2021-2033 (US$)
9.15. 電池セル・パック材料合計の材料別予測 2021-2033 (kg)
9.16. 電池パック素材価格の前提
9.17. Total Battery Cell andパック Materials Forecast by Vehicle Type2021-2033 (kg)
9.18. 電池セル・パック材料の総市場価値予測 2021-2033 (US$)

 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

この調査レポートでは、電気自動車用電池セル、パック向け材料、アルミニウム、スチール、銅、アルミニウム、炭素繊維強化ポリマー、ガラス繊維強化ポリマー、熱インターフェース材料、防火材料、電気絶縁、コールドプレート、冷却水ホースなどのバッテリーパック用材料について詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 市場予測
  • ソフカス用燃料
  • Sofcsの商用・産業用アプリケーション
  • C&Iアプリケーションの主要プレーヤー
  • ソフカスへの住宅用アプリケーション
  • Sofcsの海上アプリケーション
  • ソフテックパワードビークル
  • 固体酸化物電解
  • 会社概要
 
Report Summary
Electric vehicles (EVs) generate material demands that are very different to those historically typical of combustion engine vehicle markets. With ongoing supply chain disruption and rapidly evolving battery technology, the materials that will be in demand over the coming years will vary significantly. This report takes a deep dive into battery chemistry, energy density, and design evolution in order to determine the market demand from 2021-2033 for 27 different materials in markets such as electric cars, buses, trucks, vans, two-wheelers, three-wheelers, and microcars.
Despite trends towards increased energy density and less use of materials per vehicle, thanks to the rapidly growing EV market, the demand for EV battery materials will grow over 12-fold with market value exhibiting a 26% CAGR between 2033 and 2021.
 
Battery Cell Materials
Battery chemistry continues to evolve. The ultimate goal has always been towards higher energy density, but other factors such as cell cost and supply chain diversity have created demand for alternative chemistries outside of typical NMC (nickel manganese cobalt). NMC chemistries provide the highest energy density, and to further improve this and avoid the use of cobalt, have transitioned to higher nickel variants such as NMC 811 over the previous NMC 111/523. Cobalt is a more costly material and has a very geographically constrained supply with questionable mining practices, the trend to higher nickel chemistries alleviates these concerns, albeit increasing demand for nickel.
 
Batteries using LFP (lithium iron phosphate) chemistries nearly exited the EV market in 2018-2019 thanks to their lower energy density than NMC. However, the need for a greater variety in cell supply and the ability to reduce costs has seen a huge resurgence in LFP adoption, especially in the lower- to mid-range market segments. The energy density hit of using LFP has been somewhat offset by improvements in packing efficiency. The greater adoption of LFP mitigates some of the demand for materials such as nickel, and cobalt.
 
In addition to the cathode chemistry, there has also been evolution in the anode. Some have been incorporating small percentages of silicon into anodes to improve energy density, resulting in a decrease in graphite intensity in the cell. In the future we can expect to see adoption of much greater silicon contents with silicon dominant anodes gaining interest.
 
There are several other materials critical to the operation of a battery cell, such as the collector foils, binders, and more. This report contains forecasts for battery cell material demand to 2033 for materials including: lithium, nickel, cobalt, iron, manganese, copper, aluminum, graphite, silicon, phosphorous, electrolyte, binder, casing, conductive additive, and the separator.
 
Despite energy density improvements, many cell materials will exhibit rapid growth in demand with significantly differing market shares. Source: IDTechEx
 
Battery Pack Materials
Increasing the energy density of battery cells is important, but the construction of the pack as a whole is also a great avenue to improve battery energy density. The market has gradually reduced the amount of materials used to package the cells, increasing the ratio of the pack's weight and volume that is accounted for by the cells. The step change in this regard is the adoption of cell-to-pack designs where the modular nature is removed in favor of packing all the cells directly together. Despite the reduction in materials this causes, the rapid growth of the EV market means that many of the materials used in a battery pack will see increased demand.
 

The materials used to package cells into a pack have reduced by over 50% since 2015. Source: IDTechEx
 
Thermal management is crucial to keeping cells at an optimal operating temperature and requires components such as cold plates and coolant hoses. Thermal interface materials are required to aid in heat transfer between the cells and the cooling structure. Preventing thermal runaway from propagating between the cells and outside the battery pack requires passive fire protection materials. How these thermal management materials and components are integrated is becoming simplified, especially with adoption of cell-to-pack designs, but will remain as critical operating components with increased demand.
 
A key avenue for weight saving is the adoption of composites and polymers over traditional aluminum and steel. Much of the battery structure is made from aluminum, but many have adopted composite enclosure lids to reduce weight and form more complex shapes. There is a push towards multi-material battery enclosures to combine the benefits of the materials available. A key consideration for composite or polymer enclosures is EMI shielding and fire protection, this can be added later or integrated into the material itself.
 
This report forecasts materials for battery packs including aluminum, steel, copper, aluminum, carbon fiber reinforced polymer, glass fiber reinforced polymer, thermal interface materials, fire protection materials, electrical insulation, cold plates, and coolant hoses.
 
Report Metrics Details
Historic Data 2021 - 2022
CAGR The global market for battery cell and pack materials will exceed US$230 billion by 2033 representing a CAGR of 26%.
Forecast Period 2023 - 2033
Forecast Units kg, US$
Regions Covered Worldwide
Segments Covered Cars, buses, vans, trucks, two wheelers, three wheelers, microcars.

 



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. What's New in This Report?
1.2. Materials Considered in this Report
1.3. EV Battery Demand Market Share Forecast (GWh)
1.4. Cathode Chemistry: Nickel Up, Cobalt Down, and LFP Resurgence
1.5. Cathode Market Share for Li-ion in EVs (2015-2033)
1.6. Li-ion Timeline - Technology and Performance
1.7. Cathode Material Intensities (kg/kWh)
1.8. How Does Material Intensity Change?
1.9. The Promise of Silicon
1.10. Anode Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
1.11. Battery Cell Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
1.12. Battery Cell Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
1.13. Cell Format Market Share
1.14. Gravimetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
1.15. Cell vs Pack Energy Density
1.16. Component Breakdown of a Battery Pack
1.17. Thermal Interface Material Trends
1.18. Battery Thermal Management Strategy Market Share
1.19. Energy Density Improvements with Composites
1.20. Insulation Materials Comparison
1.21. Electrical Interconnects: Aluminum, Copper, and Insulation Forecast 2021-2033 (kg)
1.22. Fire Protection Material Market Shares
1.23. Battery Pack Materials Forecast 2021-2033 (kg)
1.24. Battery Pack Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
1.25. Total Battery Cell and Pack Materials Forecast by Material 2021-2033 (kg)
1.26. Total Battery Cell and Pack Materials Market Value Forecast 2021-2033 (US$)
2. INTRODUCTION
2.1. Electric Vehicle Definitions
2.2. Drivetrain Specifications
2.3. Battery Materials for Electric Vehicles
2.4. Materials Considered in this Report
3. LI-ION BATTERY CHEMISTRY
3.1. What is a Li-ion Battery?
3.2. Lithium Battery Chemistries
3.3. Why Lithium?
3.4. Li-ion Cathode Benchmark
3.5. Li-ion Anode Benchmark
3.6. Cathode Chemistry: Nickel Up, Cobalt Down, and LFP Resurgence
4. CELL COSTS AND ENERGY DENSITY
4.1. Chemistry Energy Density Comparison
4.2. Li-ion Timeline - Technology and Performance
4.3. Impact of Material Price Volatility
4.4. Impact of Material Price
4.5. BEV Battery Cell and Pack Price Forecast 2020-2033 ($/kWh)
4.6. Li-ion Batteries: Technologies, Markets and End of Life
5. MATERIALS FOR LI-ION BATTERY CELLS
5.1. Introduction
5.1.1. Impact of Material Price Volatility
5.1.2. Raw Material Uncertainty
5.1.3. Drivers and Restraints for Battery Recycling
5.1.4. How Does Material Intensity Change?
5.1.5. Inactive Material Intensities (exc. casings)
5.2. Raw Materials
5.2.1. The Elements Used in Li-ion Batteries
5.2.2. The Li-ion Supply Chain
5.2.3. Raw Materials Critical to Li-ion
5.2.4. Raw Material Supply a Driver for Alternative Chemistries?
5.2.5. Li-ion Raw Material Geographical Distribution
5.3. Cathode Materials
5.3.1. Cathode Development
5.3.2. Cathode Material Intensities (kg/kWh)
5.3.3. Cathode Market Share for Li-ion in EVs (2015-2033)
5.3.4. Cathode Material Demand Forecast 2021-2033 (kg)
5.3.5. Price Assumptions
5.3.6. Critical Cathode Material Value Forecast 2021-2033 (US$)
5.3.7. Lithium
5.3.8. Cobalt
5.3.9. Nickel
5.4. Anode Materials
5.4.1. Anode Materials
5.4.2. Anode Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
5.4.3. Anode Material Prices
5.4.4. Anode Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
5.4.5. Graphite
5.4.6. Silicon
5.5. Electrolytes, Separators, Binders, and Conductive Additives
5.5.1. What is in a Cell?
5.5.2. Introduction to Li-ion Electrolytes
5.5.3. Electrolyte Technology Overview
5.5.4. Introduction to Separators
5.5.5. Polyolefin Separators
5.5.6. Introduction to Binders
5.5.7. Binders - Aqueous vs Non-aqueous
5.5.8. Conductive Agents
5.5.9. Specialty Carbon Black Analysis
5.5.10. Carbon Nanotubes in Li-ion Batteries
5.5.11. Why Use Nanocarbons?
5.5.12. Key Carbon Nanotube Relationships
5.5.13. Market Expansion of MWCNTs
5.5.14. Carbon Nanotubes
5.5.15. Overview of Graphene's Potential in Energy Storage
5.5.16. Main Graphene Players - Energy Storage
5.5.17. Current Collectors in a Li-ion Battery Cell
5.5.18. Current Collector Materials
5.6. Total Battery Cell Materials Forecast
5.6.1. Battery Cell Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
5.6.2. Battery Cell Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
6. CELL AND PACK DESIGN
6.1. Introduction
6.1.1. Cell Types
6.1.2. Cell Format Market Share
6.1.3. Cell Format Comparison
6.1.4. Li-ion Batteries: from Cell to Pack
6.1.5. Pack Design
6.2. Cell-to-pack, cell-to-chassis and Large Cell Formats: Designs and Announcements
6.2.1. What is Cell-to-pack?
6.2.2. Drivers and Challenges for Cell-to-pack
6.2.3. What is Cell-to-chassis/body?
6.2.4. Servicing/ Repair and Recyclability
6.2.5. BYD Blade Cell-to-pack
6.2.6. BYD Cell-to-body
6.2.7. CATL Cell-to-pack and Cell-to-chassis
6.2.8. GM Ultium
6.2.9. Leapmotor Cell-to-chassis
6.2.10. LG Removing the Module
6.2.11. Nio Hybrid Chemistry Cell-to-pack
6.2.12. Our Next Energy: Aeris
6.2.13. Stellantis Cell-to-pack
6.2.14. SVOLT - Dragon Armor Battery
6.2.15. Tesla Cell-to-body
6.2.16. VW Cell-to-pack
6.2.17. Cell-to-pack and Cell-to-body Designs Summary
6.2.18. Gravimetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
6.2.19. Volumetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
6.2.20. Outlook for Cell-to-pack & Cell-to-body Designs
6.3. Energy Density and Material Utilization
6.3.1. Passenger Cars: Pack Energy Density (291 models)
6.3.2. Passenger Cars: Pack Energy Density Trends
6.3.3. Passenger Cars: Cell Energy Density Trends
6.3.4. Cell vs Pack Energy Density
6.3.5. Cell and Pack Energy Density Forecast 2020-2033 (Wh/kg)
6.3.6. Component Breakdown of a Battery Pack
6.3.7. Reduction of Pack Materials (kg/kWh)
7. PACK COMPONENTS
7.1. Thermal Interface Materials for EV Battery Packs
7.1.1. Introduction to Thermal Interface Materials for EVs
7.1.2. TIM Pack and Module Overview
7.1.3. TIM Application - Pack and Modules
7.1.4. TIM Application by Cell Format
7.1.5. Key Properties for TIMs in EVs
7.1.6. Gap Pads in EV Batteries
7.1.7. Switching to Gap Fillers from Pads
7.1.8. Thermally Conductive Adhesives in EV Batteries
7.1.9. Material Options and Market Comparison
7.1.10. TIM Chemistry Comparison
7.1.11. The Silicone Dilemma for the Automotive Market
7.1.12. Gap Filler to Thermally Conductive Adhesives
7.1.13. Thermal Conductivity Shift
7.1.14. TCA Requirements
7.1.15. TIM Demand per Vehicle
7.1.16. TIM Forecast for EV Batteries (kg)
7.1.17. Other Applications for TIMs
7.2. Cold Plates and Coolant Hoses
7.2.1. Thermal System Architecture
7.2.2. Coolant Fluids in EVs
7.2.3. Introduction to EV Battery Thermal Management
7.2.4. Battery Thermal Management Strategy by OEM
7.2.5. Battery Thermal Management Strategy Market Share
7.2.6. Thermal Management in Cell-to-pack Designs
7.2.7. Inter-cell Heat Spreaders or Cooling Plates
7.2.8. Advanced Cold Plate Design
7.2.9. Examples of Cold Plate Design
7.2.10. DuPont - Hybrid Composite/metal Cooling Plate
7.2.11. L&L Products - Structural Adhesive to Enable a New Cold Plate Design
7.2.12. Senior Flexonics - Battery Cold Plate Materials Choice
7.2.13. Coolant Hoses for EVs
7.2.14. Coolant Hose Material
7.2.15. Alternate Hose Materials
7.2.16. Thermal Management Component Mass Forecast 2021-2033 (kg)
7.3. Battery Enclosures
7.3.1. Battery Enclosure Materials and Competition
7.3.2. From Steel to Aluminium
7.3.3. Towards Composite Enclosures?
7.3.4. Composite Enclosure EV Examples (1)
7.3.5. Composite Enclosure EV Examples (2)
7.3.6. Projects for Composite Enclosure Development (1)
7.3.7. Projects for Composite Enclosure Development (2)
7.3.8. Alternatives to Phenolic Resins
7.3.9. Are Polymers Suitable Housings?
7.3.10. Plastic Intensive Battery Pack from SABIC
7.3.11. SMC vs RTM/LCM
7.3.12. SMC for Battery Trays and Lids - LyondellBasell
7.3.13. Advanced Composites for Battery Enclosures - INEOS Composites
7.3.14. Polyamide 6-based Enclosure
7.3.15. Continental Structural Plastics - Honeycomb Technology
7.3.16. Composite Parts - TRB Lightweight Structures
7.3.17. Composites with Fire Protection
7.3.18. Other Composite Enclosure Material Suppliers (1)
7.3.19. Other Composite Enclosure Material Suppliers (2)
7.3.20. EMI Shielding for Composite Enclosures
7.3.21. Challenges with Structural Batteries
7.3.22. Adding Fire Protection to Composite Parts
7.3.23. Metal Foams for Battery Enclosures?
7.3.24. Battery Enclosure Materials Summary
7.3.25. Energy Density Improvements with Composites
7.3.26. Cost Effectiveness of Composite Enclosures
7.3.27. Battery Enclosure Material Forecasts 2021-2033 (kg)
7.4. Fire Protection Materials
7.4.1. Thermal Runaway and Fires in EVs
7.4.2. Battery Fires and Related Recalls (automotive)
7.4.3. Automotive Fire Incidents: OEMs and Causes
7.4.4. EV Fires Compared to ICEs
7.4.5. Severity of EV Fires
7.4.6. EV Fires: When Do They Happen?
7.4.7. Regulations
7.4.8. What are Fire Protection Materials?
7.4.9. Thermally Conductive or Thermally Insulating?
7.4.10. Fire Protection Materials: Main Categories
7.4.11. Material comparison
7.4.12. Density vs Thermal Conductivity - Thermally Insulating
7.4.13. Material Market Shares
7.4.14. Fire Protection Materials Forecast 2019-2033 (kg)
7.4.15. Fire Protection Materials
7.5. Compression Pads/Foams
7.5.1. Compression Pads/foams
7.5.2. Polyurethane Compression Pads
7.5.3. Rogers Compression Pads
7.5.4. Compression and Fire Protection (1)
7.5.5. Compression and Fire Protection (2)
7.5.6. Saint-Gobain
7.5.7. Players in Compression Pads/foams
7.5.8. Example use in EVs: Ford Mustang Mach-E
7.5.9. Compression Pads/foams Forecast 2021-2033 (kg)
7.6. Cell Electrical Insulation
7.6.1. Inter-cell Electrical Isolation
7.6.2. Films for Electrical Insulation
7.6.3. Avery Dennison - Tapes for Batteries
7.6.4. Dielectric Coatings
7.6.5. Insulation Materials Comparison
7.6.6. Insulating Cell-to-cell Foams
7.6.7. Inter-cell Electric Isolation Forecast 2021-2033 (kg)
7.7. Electrical Interconnects and Insulation
7.7.1. Introduction to Battery Interconnects
7.7.2. Aluminum vs Copper for Interconnects
7.7.3. Busbar Insulation Materials
7.7.4. Tesla Model S P85D
7.7.5. Nissan Leaf 24kWh: Cell Connection
7.7.6. Nissan Leaf 24kWh
7.7.7. BMW i3 94Ah
7.7.8. Hyundai E-GMP
7.7.9. VW ID4
7.7.10. Tesla 4680
7.7.11. Material Quantity in Battery Interconnects: kg/kWh Summary
7.7.12. Electrical Interconnects: Aluminum, Copper, and Insulation Forecast 2021-2033 (kg)
7.8. Battery Pack Materials Forecasts
7.8.1. Battery Pack Materials Forecast 2021-2033 (kg)
7.8.2. Battery Pack Materials Price Assumptions
7.8.3. Battery Pack Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
8. BATTERY MATERIAL/STRUCTURE EXAMPLES
8.1. Examples: Automotive
8.1.1. Audi e-tron
8.1.2. Audi e-tron GT
8.1.3. BMW i3
8.1.4. BYD Blade
8.1.5. Chevrolet Bolt
8.1.6. Faraday Future FF91
8.1.7. Ford Mustang Mach-E/Transit/F150 battery
8.1.8. Hyundai Kona
8.1.9. Hyundai E-GMP
8.1.10. Jaguar I-PACE
8.1.11. Mercedes EQS
8.1.12. MG ZS EV
8.1.13. MG Cell-to-pack
8.1.14. Rimac Technology
8.1.15. Rivian R1T
8.1.16. Tesla Model 3/Y Cylindrical NCA
8.1.17. Tesla Model 3/Y Prismatic LFP
8.1.18. Tesla Model S P85D
8.1.19. Tesla Model S Plaid
8.1.20. Tesla 4680 Pack
8.1.21. Toyota Prius PHEV
8.1.22. Toyota RAV4 PHEV
8.1.23. VW MEB Platform
8.2. Examples: Heavy duty, Commercial Vehicles, and Other Vehicles
8.2.1. Akasol (BorgWarner)
8.2.2. Microvast & REE
8.2.3. John Deere (Kreisel)
8.2.4. Romeo Power
8.2.5. Superbike Battery Holder
8.2.6. Vertical Aerospace
8.2.7. Voltabox
8.2.8. Xerotech
8.2.9. XING Mobility
9. FORECASTS AND ASSUMPTIONS
9.1. EV Materials Forecast: Methodology & Assumptions
9.2. IDTechEx Model Database
9.3. Average Battery Capacity Forecast: Car, 2W, 3W, Microcar, Bus, Van, and Truck
9.4. EV Battery Demand Market Share Forecast (GWh)
9.5. Cathode Material Demand Forecast 2021-2033 (kg)
9.6. Price Assumptions
9.7. Critical Cathode Material Value Forecast 2021-2033 (US$)
9.8. Anode Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
9.9. Anode Material Prices
9.10. Anode Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
9.11. Battery Cell Material Demand Forecast for EVs 2021-2033 (kg)
9.12. Battery Cell Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
9.13. Battery Pack Materials Forecast 2021-2033 (kg)
9.14. Battery Pack Material Market Value Forecast for EVs 2021-2033 (US$)
9.15. Total Battery Cell and Pack Materials Forecast by Material 2021-2033 (kg)
9.16. Battery Pack Materials Price Assumptions
9.17. Total Battery Cell and Pack Materials Forecast by Vehicle Type 2021-2033 (kg)
9.18. Total Battery Cell and Pack Materials Market Value Forecast 2021-2033 (US$)

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IDTechEx社はどのような調査会社ですか?


IDTechExはセンサ技術や3D印刷、電気自動車などの先端技術・材料市場を対象に広範かつ詳細な調査を行っています。データリソースはIDTechExの調査レポートおよび委託調査(個別調査)を取り扱う日... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/01 10:26

162.23 円

174.76 円

207.97 円

ページTOPに戻る