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建設・農業・鉱山機械のバッテリー市場 2024-2034


Battery Markets in Construction, Agriculture & Mining Machines 2024-2034

建設・農業・鉱業(CAM)業界における電化が進んでいる。建設業界では現在、多くの生産用電気機械が稼動しており、農業や鉱業も間もなくこれに続く。このような電動化の進展は、セルメーカーやバッテリーパッ... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年4月25日 US$7,000
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サマリー

建設・農業・鉱業(CAM)業界における電化が進んでいる。建設業界では現在、多くの生産用電気機械が稼動しており、農業や鉱業も間もなくこれに続く。このような電動化の進展は、セルメーカーやバッテリーパックメーカーにとって新たな市場機会をもたらす。本レポートによると、CAM産業全体のバッテリー需要は、2034年には53.6GWhに達すると予想されている。これは、2034年には78億米ドルの産業に相当し、10年間のCAGRは27.1%である。
 
CAMマシンの電動化には、10kWhから2MWhまでの幅広いバッテリーサイズと、幅広い性能、安全性、寿命の要件が必要である。従来、バッテリー開発では、自動車メーカーが航続距離の長いEVを製造したり、バッテリーパックを物理的に小型軽量化したりできるように、重量密度と体積密度を高めることが優先されてきた。ほとんどのCAMマシンのサイズと重量は、エネルギー密度が問題ではないことを意味する。既存のディーゼル・マシンの多くは、バランスと安定性のためにコンクリート・バラストを利用している。したがって、EV CAMマシンの優先順位とニーズは、コスト、安全性、寿命により重点を置いている。このレポートでは、CAMマシンが必要とするバッテリーの要件と、既存および今後のバッテリー技術がどのようにその要件を満たすことができるかを詳しく見ていきます。
 
電気CAM装置のバッテリーサイズ 出典:IDTechEx
 
CAM市場におけるNMC/LFP
世界のバッテリー市場は現在、NMC(ニッケルマンガンコバルト)とLFP(リン酸第一鉄リチウム)正極が主流で、リチウムを電荷担体とし、グラファイト負極を使用しています。これはCAM市場でも変わらない。Forsee、Accelera、CATLなどのターンキー・バッテリー・パック・メーカーの製品は、NMCとLFPのオプションが主流である。これらの技術は、100-200Wh/kgの範囲のパックレベルのエネルギー密度、300-400Wh/Lの範囲の体積エネルギー密度を提供し、多くのアプリケーションを満たすのに十分なサイクル寿命を持つ。
 
「建設・農業・鉱山機械のバッテリー市場 2024-2034」は、CAM市場全体でLFPとNMCが使用されていることを発見した。また、機械がLFPとNMCのどちらを使用する可能性が高いかに影響する傾向があることも分かった。どちらのケミストリも非常に優れたエネルギー密度を提供するが、NMCは体積密度が高いため、物理的に小さなパックを作ることができ、2トンショベルなどの小型機械に組み込むのが容易である。一方、LFPは一般的に密度が低いが、NMCより安価である。このため、重量と体積の増加を許容でき、コスト削減が評価される大型機械では、LFPがより一般的な選択肢となる。エネルギー密度とコスト圧力に加えて、LFPとNMCの選択は地理的な影響も受ける可能性がある。
 
LFPとNMCに加え、今後数年間で電池市場に登場する技術は他にも数多くある。本レポートでは、IDTechExが追加された8種類のバッテリー化学物質の利点と欠点を分析し、その性能特性と欠点をCAM市場全体の15車種のニーズに合わせている。
 
LTOと運搬トラック
チタン酸リチウム(LTO)は、黒鉛に代わる負極技術であるが、正極はNMCまたはLFPのままである。LTOは黒鉛負極のセルほどエネルギー密度は高くないが、非常に安定した堅牢な化学物質である。サイクル寿命が非常に長く、急速充電にも対応している。エネルギー密度が低いため、すべてのEV CAMマシンに適合するわけではないが、密度の低さを克服できるマシンは、充電と長寿命という大きなメリットを享受できる。
 
運搬トラックは、LTOバッテリーの利点を活用できる機械の代表例である。運搬トラックは1日20時間稼働する必要があり、ダウンタイムはほとんどありません。10年以上の寿命があり、その後12,000回以上のサイクルが要求される運搬トラックは、電化が困難な車両である。しかし、LTOがその一助となるだろう。LTOバッテリーはわずか3分で充電でき、ダウンタイムを最小限に抑えることができる。寿命も問題ではなく、ABBのようなパックメーカーは、寿命が尽きるまで4万サイクルはもつと見積もっている。
 
シリコン負極電池と農業
黒鉛負極にシリコンを添加することは、電池会社が電池のエネルギー密度を高めようとしている方法の一つである。シリコンは合金化反応によってリチウムを貯蔵するため、非常に高いエネルギー密度が期待できるが、寿命に関する課題も生じる。シリコンはリチウム化すると膨張し、充放電サイクルによって膨張が繰り返されると、時間とともに負極が劣化する。現在の先進的なシリコン・セル(重量比10~50%のシリコンを使用)の例では、1,000サイクルを超えるサイクル寿命に苦労している。多くのCAM用途では、これでは不十分である。機械はその寿命の間に何度も交換が必要になる可能性があり、総所有コストが高くなりすぎる。
 
しかし、シリコンアノードは農業の分野では利用できるかもしれない。大型の農業機械の中には、毎年数週間しか畑に行かないものもある。さらに、荒れた地形やぬかるんだ地形での作業や、重機を引っ張っての圃場での作業は、エネルギッシュな作業である。本レポートによると、電気トラクターは、建設や鉱業における同サイズの機械よりも約50%多くのエネルギーを必要とするため、シリコン陽極技術の追加エネルギー密度は非常に価値がある可能性がある。
 
このIDTechExレポートは、CAMセクターの200以上の電気機械とターンキーバッテリーパックサプライヤーの200近くの製品を組み合わせたデータベースを調査している。このレポートでは、15の異なるタイプの機械の個々のニーズと、NMC、LFP、LTO、ナトリウムイオン、ソリッドステートバッテリー、シリコン負極バッテリー、リチウムメタルバッテリーなど10種類のバッテリー技術のメリットを考察しています。これらの組み合わせにより、建設、農業、鉱業の各分野の機械に最適なバッテリーを推奨している。レポートの最後には、CAM市場におけるこれらの技術の成長を予測し、今後10年間の市場規模と分布を評価しています。
 
主要な側面
本レポートは、建設、農業、鉱業向けバッテリー市場に関する重要な市場情報を提供します。内容は以下の通りです:
  • CAM EVの概要
  • 車両動向と性能分析
  • 市販のバッテリー製品とサプライヤーのコア技術のベンチマーク
  • リチウムイオン電池とそれ以外の電池の概要とCAMへの適用性
  • 電池の需要と収益に関する10年間の詳細な予測

 



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目次

1. 要旨
1.1. 主な調査結果
1.2. 機械電化の利点/障壁
1.3. 建設機械の概要
1.4. 農業機械の概要
1.5. 鉱山機械の概要
1.6. 異なるマシンタイプに対応するバッテリーサイジング
1.7. さまざまなマシンサイズに対応するバッテリーケミストリ
1.8. バッテリーサイクル寿命要件
1.9. バッテリーの性能要件
1.10. EV建設機械に必要なバッテリーパック
1.11. EV農業機械に必要なバッテリーパック
1.12. EVマイニングマシンに必要なバッテリーパック
1.13. バッテリー・コスト要件
1.14. ターンキー・バッテリー・パックのサプライヤー分析
1.15. 化学物質別のサイクル寿命とエネルギー密度
1.16. リチウム電池の化学物質
1.17. バッテリー技術の主な違い
1.18. バッテリー技術の比較
1.19. 建設機械に最適なバッテリー技術
1.20. 農業機械に最適なバッテリー技術
1.21. 鉱山機械に最適なバッテリー技術
1.22. 2024~2034年の地域別電池総需要(GWh)
1.23. 産業別電池総需要(GWh) 2024年~2034年
1.24. 2024~2034年の化学別電池総需要(GWh)
2. 電動カム装置の紹介
2.1. 電気建設機械
2.1.1. 建設用電気自動車の概要
2.1.2. 電化のための主要建設機械
2.1.3. 機械電化の利点/障壁
2.1.4. 主要建設OEMの電化活動(1)
2.1.5. 主要建設OEMの電化活動(2)
2.1.6. ミニショベルOEM
2.1.7. Example Electric Mini-Excavator - Caterpillar 301.9
2.1.8. 中型/大型掘削機OEM
2.1.9. 掘削機の例 - John Deere 145 X-Tier
2.1.10. コンパクトローダー / スキッドステア / ダンプカー
2.1.11. コンパクトローダーOEM
2.1.12. コンパクトローダーの例 - Bobcat S7X and T7X
2.1.13. バックホーローダーOEM
2.1.14. バックホーローダーの例 - CASE Construction 580EV
2.1.15. ホイールローダーOEM
2.1.16. ホイールローダーの例 - LuiGong 856E Max および 856HE MAX
2.1.17. テレハンドラー
2.1.18. JCB 525-60E 電動テレハンドラー
2.1.19. 移動式クレーンOEM
2.1.20. XCMG XCT25EVおよびXCA60EV PHEVトラッククレーン
2.1.21. その他の建設車両
2.2. 電気式農業機械
2.2.1. 電化のための主要農業車両
2.2.2. 主要農業OEMの電化活動
2.2.3. サブコンパクトトラクターOEM
2.2.4. 電動サブコンパクトトラクターの例:ソリスSV26
2.2.5. 小型トラクターOEM
2.2.6. 電動コンパクトトラクターの例リジトラック SKE 40 電動
2.2.7. ユーティリティ・トラクターOEM
2.2.8. 電動ユーティリティ・トラクターの例ケース IH ファーモール 75C 電動式
2.2.9. その他の農業車両
2.3. 電気鉱山機械
2.3.1. 電動化のための主要鉱山車種
2.3.2. 主要鉱業OEMの電化活動
2.3.3. 運搬トラックOEM
2.3.4. 電気式運搬車の例XEMC SF31904
2.3.5. ダンプトラックOEM
2.3.6. 電動ダンプトラックの例:XCMG XDR80TE
2.3.7. ホイールローダーOEM
2.3.8. 電動ホイールローダーの例Batt Mobile Equipment BIT210およびBME220
2.3.9. アンダーグラウンドローダーOEM
2.3.10. 電動アンダーグラウンドローダーの例:サンドビック - ToroおよびArtisanモデル
2.3.11. アンダーグラウンドトラックOEM
2.3.12. 電動坑内作業車の例:エピロック・マイントラック MT42 SG
2.3.13. 鉱業用軽自動車OEM
2.3.14. 電動鉱業軽車両の例:ロキオンR100、R200、R400
2.3.15. その他の鉱山車輌
3. カム装置のバッテリー要件
3.1. 異なるマシンタイプに対応するバッテリーサイジング
3.2. 50トン以下のEVマシンのバッテリーサイジング
3.3. 最も一般的なバッテリーパックのサイジング
3.4. バッテリー容量とランタイム
3.5. 掘削機用バッテリーのサイジング
3.6. バッテリー電源要件
3.7. バッテリー放電率
3.8. バッテリー充電率
3.9. バッテリー電圧
3.10. バッテリー電圧ビン詰め
3.11. バッテリー電圧建設機械
3.12. 異なるマシンサイズにおけるバッテリー化学
3.13. 各業界における代表的な電池化学の選択
3.14. 地域別電池化学
3.15. バッテリーの寿命要件
3.16. さまざまなEV CAMマシンに必要な代表的なバッテリーパック - 建設業
3.17. さまざまなCAMマシンに必要な代表的バッテリーパック - 農業分野
3.18. さまざまなCAMマシンに必要な代表的なバッテリーパック - 鉱業
3.19. バッテリーの性能要件
3.20. バッテリー・コスト要件
4. ターンキー・バッテリー・サプライヤーとその技術
4.1. 製品ベンチマークとトレンド
4.1.1. CAM用バッテリー
4.1.2. ターンキー電池パック・サプライヤーの紹介と要点
4.1.3. サプライヤーとその製品 - 北米
4.1.4. サプライヤーとその製品 - ヨーロッパ (1)
4.1.5. サプライヤーとその製品 - ヨーロッパ (2)
4.1.6. サプライヤーとその製品 - 中国
4.1.7. サプライヤーとその製品 - その他
4.1.8. さまざまな化学物質の入手可能性
4.1.9. 異なるセル・フォーム・ファクターの利用可能性
4.1.10. ターンキーサプライヤーのLTOとナトリウムイオン
4.1.11. ベンチマーキング
4.1.12. ベンチマーキング - 重量エネルギー密度に最適なパック
4.1.13. ベンチマーキング - 体積エネルギー密度のベストパック
4.1.14. ベンチマーキング - 重量パワー密度に最適なパック
4.1.15. ベンチマーキング - 体積パワー密度に最適なパック
4.1.16. ベンチマーキング - 充電に最適なパック
4.1.17. ベンチマーキング - 長寿のためのベストパック
4.1.18. ベンチマーキング - 最大容量のモジュール/パック
4.1.19. ラゴーン・プロット - 細胞化学のハイライト
4.1.20. ラゴーン・プロット - セルのフォームファクターを強調表示
4.1.21. エネルギー密度、サイクル寿命、化学的性質
4.1.22. エネルギー密度、充電速度、化学反応
4.1.23. エネルギー密度、充電速度、化学反応(NMCとLFP)
4.1.24. 熱管理
4.1.25. 熱管理オプション
4.2. サプライヤー事例
4.2.1. タスクに適したバッテリーを作る
4.2.2. ノースボルト
4.2.3. フォーシー・パワー
4.2.4. CATL
4.2.5. ABB
4.2.6. ボルグワーナー
4.2.7. ホットスワップ
4.3. 熱管理
4.3.1. 熱管理概要
4.3.2. 空冷
4.3.3. 液体冷却
4.3.4. 液浸冷却
4.3.5. バッテリー冷却方法の分析
4.4. ハイブリッド用LTOパック
4.4.1. フォーシー・パワーマイクロハイブリッドエンジン
4.4.2. プロベンティア低電圧バッテリー
4.4.3. ハイブリッド車用ハイライオンバッテリーモジュール
4.5. 合併、買収、スピンアウト
4.5.1. プロテラがボルボ・グループに買収される
4.5.2. アメリカン・バッテリー・ソリューションズ社がコマツに買収される
4.5.3. ハイパードライブがターンタイドに買収される
4.5.4. フロイデンベルグがXALTエナジーを買収
4.5.5. コカムがソーラーエッジ社に買収される
4.5.6. アクセラ - カミンズからのスピンアウト
4.5.7. クライゼル、ジョンディア社に買収される
4.5.8. フタビス、ドイツに買収される
4.5.9. ZQuip - ムーグからのスピンアウト
4.5.10. ロメオ・パワー買収と清算
4.5.11. 倒産:ブリティッシュボルトとエナデル
4.5.12. まとめと要点
5. 将来のバッテリー技術とカムへの適用性
5.1. 未来のバッテリー技術の紹介
5.1.1. 標準的なリチウムイオンのエネルギー密度
5.1.2. バッテリー技術の違い
5.1.3. 電気化学の定義1
5.1.4. 電気化学の定義2
5.2. リチウムイオン概要
5.2.1. リチウム電池の化学物質
5.2.2. リチウムイオン代表的技術のバッテリー性能比較オプション
5.2.3. リチウムイオン正極材料 - LCOおよびLFP
5.2.4. リチウムイオン正極材料 - NMC、NCA、LMO
5.2.5. リチウムイオン負極材料 - グラファイトとLTO
5.2.6. リチウムイオン負極材料 - シリコンとリチウム金属
5.2.7. 高ニッケル層状酸化物への移行
5.2.8. 高マンガンカソード - LMO、LMR-NMC
5.2.9. 高マンガンカソード - LMP, LMFP
5.2.10. ハイレベルな性能比較
5.2.11. CAMマシンのためのリチウムイオン技術
5.3. チタン酸リチウムとニオブ酸リチウム
5.3.1. チタン酸リチウム(LTO)の紹介
5.3.2. LTOとグラファイトの比較
5.3.3. チタン酸リチウム→酸化ニオブチタン
5.3.4. CAMマシンにおけるLTO
5.4. シリコン陽極
5.4.1. 定義
5.4.2. シリコンへの期待
5.4.3. 高シリコン含有アノードの価値提案
5.4.4. シリコンの現実
5.4.5. シリコン陽極CAMマシン用
5.5. リチウム金属
5.5.1. リチウム金属アノード
5.5.2. リチウムイオン電池セルの構造 - Liメタル
5.5.3. リチウム金属アノードの難しさ
5.5.4. 固体電解質なしでリチウム金属を可能にする
5.5.5. リチウム金属負極のエネルギー密度
5.5.6. アノードレス・セル設計
5.5.7. アノードレス・リチウム金属電池
5.5.8. CAMマシン用リチウムメタル
5.6. ソリッドステート
5.6.1. 固体電池(SSB)とは何ですか?
5.6.2. 固体電池の価値提案と限界
5.6.3. エネルギー密度の向上
5.6.4. CAMアプリケーション用ソリッドステート
5.7. リチウム硫黄
5.7.1. リチウム硫黄電池 - 導入
5.7.2. リチウムS電池の価値提案
5.7.3. リチウム硫黄電池 - 利点
5.7.4. リチウム硫黄の課題
5.7.5. 商業用Li-Sへの工学的挑戦
5.7.6. Li-Sの課題に対するソリューション
5.7.7. CAM用リチウム硫黄
5.8. ナトリウムイオン(Naイオン)
5.8.1. ナトリウムイオン電池の紹介
5.8.2. ナ・イオン対リチウムイオン
5.8.3. Naイオンの性能比較
5.8.4. Naイオンの評価
5.8.5. Naイオンの評価
5.8.6. Naイオン電池の価値提案
5.8.7. CAMにおけるナトリウムイオンの応用
5.9. アルミニウムイオン
5.9.1. なぜアルミニウム・イオンに関心があるのか?
5.9.2. バッテリー化学の比較
5.9.3. 結論
5.9.4. アルミニウムイオンのCAMへの応用
5.10. 亜鉛系電池(空気亜鉛、亜鉛イオン、臭化亜鉛)
5.10.1. Zn系電池
5.10.2. Zn系電池 - イントロダクション
5.10.3. 亜鉛電池
5.10.4. 空気亜鉛電池
5.10.5. 空気亜鉛二次電池の問題点と解決策
5.10.6. コメントZn系電池
5.10.7. 亜鉛電池のCAMへの応用
5.11. バッテリー技術の概要とCAMとの適合性
5.11.1. バッテリー技術の比較
5.11.2. 建設機械に最適なバッテリー技術
5.11.3. 農業機械に最適なバッテリー技術
5.11.4. 鉱山機械に最適なバッテリー技術
6. 予測
6.1. 予測の方法論ユニットビークル対応市場とEV予測
6.2. Total Electric Vehicle Market (unit sales) by Industry2024 -2034
6.3. 予測の方法論電池の需要と収益の予測
6.4. 予想の前提
6.5. 2024~2034年の地域別電池総需要(GWh)
6.6. 産業別電池総需要(GWh) 2024年~2034年
6.7. Total Battery Demand (GWh) by Machine Type2024 -2034 (1)
6.8. Total Battery Demand (GWh) by Machine Type2024 -2034 (2)
6.9. 2024~2034年の化学別電池総需要(GWh)
6.10. Revenue (US$ Billion) from CAM Battery Market by Region2024 -2034
6.11. Revenue (US$ Billion) from CAM Battery Market by Industry2024 -2034
6.12. Battery Demand (GWh) for Construction by Chemistry2024 -2034
6.13. Battery Demand (GWh) for Agriculture by Chemistry2024 -2034
6.14. Battery Demand (GWh) for Mining by Chemistry2024 -2034
7. 会社概要
7.1. アメリカン・バッテリー・ソリューションズ
7.2. ブルー・ソリューションズ/Bolloré;
7.3. BMZグループ
7.4. BYD: 電気トラック
7.5. キャルビー
7.6. CATL
7.7. コルバス・エナジー(2020年)
7.8. コスライト
7.9. エレクトロバヤ
7.10. フォーシー・パワー
7.11. ゴティオン
7.12. ハイリオン:天然ガスPHEVトラック
7.13. 韓国パワー
7.14. レクランチé:ヘビーデューティーEVバッテリーシステム
7.15. リチオン・テクノロジーズ
7.16. マイクロヴァスト
7.17. ノースボルト
7.18. OBRISTグループ
7.19. 次のエネルギー(ONE)
7.20. プロテラ
7.21. ロメオ・パワー
7.22. ソーラーエッジ
7.23. ヴォルタボックスAG
7.24. ザルト・エナジー/エナジーパワーシステムズ(EPS)
7.25. ゼロテック
7.26. エクシング・モビリティ液浸冷却バッテリー

 

 

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Summary

この調査レポートは、2024-2034年の​建設・農業・鉱山機械のバッテリー市場について詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 電動カム装置の紹介
  • カム装置のバッテリー要件
  • ターンキーバッテリーのサプライヤーと技術
  • 将来のバッテリー技術
  • 予測
  • 会社概要
 
Report Summary
Electrification in the construction, agriculture, and mining (CAM) industries is growing. The construction industry now has many production electric machines, with agriculture and mining soon to follow. With this growth in electrification comes a new market opportunity for cell manufacturers and battery pack makers. In total, this report finds that battery demand across all CAM industries is expected to reach 53.6 GWh in 2034. This equates to an industry valued at US$7.8 billion in 2034, representing a 10-year CAGR of 27.1%.
 
Electrifying CAM machines requires a wide range of battery sizes, from 10kWh to 2MWh, and a wide range of performance, safety and longevity requirements. Traditionally, the priority in battery development has been increasing gravimetric and volumetric densities, allowing auto-makers to build EVs with longer range, or physically smaller and lighter battery packs. The size and weight of most CAM machines means energy density is not a concern. Lots of existing diesel machines even utilize concrete ballast for balance and stability. Hence the priorities and needs of EV CAM machines are more focused on cost, safety, and longevity. This report takes a close look at the battery requirements that CAM machines have and how the existing and upcoming battery technologies can meet those demands.
 
Electric CAM Equipment Battery Sizes. Source: IDTechEx
 
NMC/LFP Across the CAM Market
The global battery market is currently dominated by NMC (nickel manganese cobalt) and LFP (lithium ferrous phosphate) cathodes with lithium as the charge carrier and a graphite anode. This is no different in the CAM markets. The products from turnkey battery pack manufacturers like Forsee, Accelera, and CATL are dominated by NMC and LFP options. These technologies offer pack level energy densities in the range of 100-200Wh/kg, volumetric energy densities in the 300-400Wh/L range, and enough cycle life to meet many applications.
 
"Battery Markets in Construction, Agriculture & Mining Machines 2024-2034" finds that LFP and NMC are used throughout the CAM markets. The report also finds that there are trends which impact whether a machine is more likely to use LFP or NMC. Although both chemistries offer very good energy density, the extra volumetric density of NMC means that it can make physically smaller packs, which can be easier to integrate in smaller machines, such as 2-tonne excavators. LFP on the other hand is typically less dense, but cheaper than NMC. This makes it a more common choice for larger machines, where the additional weight and volume can be tolerated and the cost savings are appreciated. In addition to energy density and cost pressures, the choice of LFP or NMC might also be impacted be geography, with some regions having better availability than others.
 
In addition to LFP and NMC, there are many other technologies coming to the battery market over the next few years. In this report IDTechEx analyzes the benefits and drawbacks of eight additional battery chemistries, and aligns their performance attributes and drawbacks with the needs of 15 vehicle types across the CAM markets.
 
LTO and Haul Trucks
Lithium titanate (LTO) is an alternative anode technology, replacing the graphite but keeping either an NMC or LFP cathode. LTO doesn't have as high energy density as cells with a graphite anode, however, it is a very stable and robust chemistry. It can provide very high cycle life and supports very quick re-charging. Its lack of energy density means that it is not compatible with all EV CAM machines, but those that can manage the lack of density stand to benefit from its significant charging and longevity advantages.
 
Haul trucks are a prime example of a machine that could leverage the advantages of an LTO battery. Haul trucks need to operate for 20 hours per day, with very little downtime. Combined with a life expectancy of more than ten years, and subsequently a requirement of more than 12,000 cycles, haul trucks are a tough vehicle to electrify. However, LTO could help. LTO batteries can be charged in as little as three minutes, minimizing downtime. Longevity is also not an issue, with pack manufacturers like ABB estimating that their packs will last 40,000 cycles before end of life.
 
Silicon Anode Cells and Agriculture
Adding silicon to the graphite anode is one way in which battery companies are looking to increase the energy density of cells. Silicon stores lithium through an alloying reaction, which gives it the potential for very high energy density, but also creates challenges around longevity. As the silicon becomes lithiated it swells, and over time the repeated swelling caused by charge and discharge cycles causes the anode to deteriorate. Current examples of advanced silicon cells (with 10-50% silicon by weight) struggle to exceed cycle lives of more than 1,000 cycles. For many CAM applications this is simply insufficient. The machines could need multiple replacements over their lifetimes making the total cost of ownership too high.
 
However, silicon anodes could have a place within agriculture. Some large farming machines only see the fields for a few weeks each year, meaning even over a 10-20 year lifespan they will require far fewer charge and discharge cycles than say an excavator. Additionally, operating over rough/muddy terrain, pulling heavy equipment through the field is energetic work. This report finds that electric tractors need approximately 50% more energy than equivalently sized machines in construction and mining, making the additional energy density of silicon anode technologies potentially very valuable.
 
This IDTechEx report examines a database of over 200 electric machines from the CAM sectors, combined with nearly 200 products from turnkey battery pack suppliers. It considers the individual needs of 15 different machine types, and the merits of ten battery technologies, including; NMC, LFP, LTO, sodium-ion, solid-state batteries, silicon anode batteries, lithium-metal batteries, and more. These combine to give recommendations for the best battery fit for each of the machines across construction, agriculture and mining industries. The report concludes with forecasts for the growth of these technologies within the CAM market, evaluating the market size and distribution over the next 10 years.
 
Key aspects
This report provides critical market intelligence on battery markets for construction, agriculture, and mining. This includes:
  • An overview of CAM EVs
  • Vehicle trends and performance analysis
  • Benchmarking of off-the-shelf battery products and suppliers' core technologies
  • An overview of Li-ion and beyond Li-ion batteries, and their applicability to CAM
  • Granular 10-year forecasts for battery demand and revenue


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key Report Findings
1.2. Advantages of / Barriers to Machine Electrification
1.3. Construction Machines Overview
1.4. Agriculture Machines Overview
1.5. Mining Machines Overview
1.6. Battery Sizing for Different Machine Types
1.7. Battery Chemistries for Different Machine Sizes
1.8. Battery Cycle Life Requirements
1.9. Battery Performance Requirements
1.10. Battery Pack Requirements for EV Construction Machines
1.11. Battery Pack Requirements for EV Agriculture Machines
1.12. Battery Pack Requirements for EV Mining Machines
1.13. Battery Cost Requirements
1.14. Turnkey Battery Pack Suppliers Analysis
1.15. Cycle Life vs Energy Density for Different Chemistries
1.16. Lithium Battery Chemistries
1.17. Key Differences Between Battery Technologies
1.18. Battery Technology Comparison
1.19. Best Fit Battery Technologies for Construction Machines
1.20. Best Fit Battery Technologies for Agriculture Machines
1.21. Best Fit Battery Technologies for Mining Machines
1.22. Total Battery Demand (GWh) by Region 2024 - 2034
1.23. Total Battery Demand (GWh) by Industry 2024 - 2034
1.24. Total Battery Demand (GWh) by Chemistry 2024 - 2034
2. INTRODUCTION TO ELECTRIC CAM EQUIPMENT
2.1. Electric Construction Equipment
2.1.1. Overview of Electric Construction Vehicles
2.1.2. Key Construction Machine Types for Electrification
2.1.3. Advantages of / Barriers to Machine Electrification
2.1.4. Electrification Activity of Major Construction OEMs (1)
2.1.5. Electrification Activity of Major Construction OEMs (2)
2.1.6. Mini Excavator OEMs
2.1.7. Example Electric Mini-Excavator - Caterpillar 301.9
2.1.8. Medium / Large Excavator OEMs
2.1.9. Example Excavator - John Deere 145 X-Tier
2.1.10. Compact Loaders / Skid Steer / Dumpers
2.1.11. Compact Loaders OEMs
2.1.12. Example Compact Loader - Bobcat S7X and T7X
2.1.13. Backhoe Loaders OEMs
2.1.14. Example Backhoe Loader - CASE Construction 580EV
2.1.15. Wheel Loaders OEMs
2.1.16. Example Wheel Loader - LuiGong 856E Max and 856HE MAX
2.1.17. Telehandlers
2.1.18. JCB 525-60E Electric Telehandler
2.1.19. Mobile Cranes OEMs
2.1.20. XCMG XCT25EV and XCA60EV PHEV Truck Cranes
2.1.21. Other Construction Vehicles
2.2. Electric Agricultural Equipment
2.2.1. Key Agriculture Vehicles for Electrification
2.2.2. Electrification Activity of Major Agriculture OEMs
2.2.3. Sub-compact Tractor OEMs
2.2.4. Example Electric Sub-compact Tractor: Solis SV26
2.2.5. Compact Tractor OEMs
2.2.6. Example Electric Compact Tractor: Rigitrac SKE 40 Electric
2.2.7. Utility Tractor OEMs
2.2.8. Example Electric Utility Tractor: Case IH Farmall 75C Electric
2.2.9. Other Agriculture Vehicles
2.3. Electric Mining Equipment
2.3.1. Key Mining Vehicle Types for Electrification
2.3.2. Electrification Activity of Major Mining OEMs
2.3.3. Haul Truck OEMs
2.3.4. Example Electric Haul Truck: XEMC SF31904
2.3.5. Dump Truck OEMs
2.3.6. Example Electric Dump Truck: XCMG XDR80TE
2.3.7. Wheel Loader OEMs
2.3.8. Example Electric Wheel Loader: Batt Mobile Equipment BIT210 and BME220
2.3.9. Underground Loader OEMs
2.3.10. Example Electric Underground Loader: Sandvik - Toro and Artisan Models
2.3.11. Underground Truck OEMs
2.3.12. Example Electric Underground Truck: Epiroc Minetruck MT42 SG
2.3.13. Mining Light Vehicle OEMs
2.3.14. Example Electric Mining Light Vehicle: Rokion R100, R200, and R400
2.3.15. Other Mining Vehicles
3. BATTERY REQUIREMENTS FOR CAM EQUIPMENT
3.1. Battery Sizing for Different Machine Types
3.2. Battery Sizing for EV Machines Smaller Than 50-tonne
3.3. Most Common Battery Pack Sizing
3.4. Battery Capacity and Runtimes
3.5. Battery Sizing for Excavators
3.6. Battery Power Requirements
3.7. Battery Discharge Rate
3.8. Battery Charging Rates
3.9. Battery Voltages
3.10. Battery Voltages Binned
3.11. Battery Voltages in Construction Machines
3.12. Battery Chemistries in Different Machine Sizes
3.13. Typical Battery Chemistry Choices in Different Industries
3.14. Battery Chemistry by Region
3.15. Battery Lifetime Requirements
3.16. Typical Battery Pack Requirements for Different EV CAM Machines - Construction
3.17. Typical Battery Pack Requirements for Different CAM Machines - Agriculture
3.18. Typical Battery Pack Requirements for Different CAM Machines - Mining
3.19. Battery Performance Requirements
3.20. Battery Cost Requirements
4. TURNKEY BATTERY SUPPLIERS AND THEIR TECHNOLOGIES
4.1. Product Benchmarking and Trends
4.1.1. Batteries for CAM
4.1.2. Introduction to Turnkey Battery Pack Suppliers and Key Takeaways
4.1.3. Suppliers and their Offerings - North America
4.1.4. Suppliers and their Offerings - Europe (1)
4.1.5. Suppliers and their Offerings - Europe (2)
4.1.6. Suppliers and their Offerings - China
4.1.7. Suppliers and their Offerings - Other
4.1.8. Availability of Different Chemistries
4.1.9. Availability of Different Cell Form Factors
4.1.10. LTO and Sodium-ion from the Turnkey Suppliers
4.1.11. Benchmarking
4.1.12. Benchmarking - Best Packs for Gravimetric Energy Density
4.1.13. Benchmarking - Best Packs for Volumetric Energy Density
4.1.14. Benchmarking - Best Packs for Gravimetric Power Density
4.1.15. Benchmarking - Best Packs for Volumetric Power Density
4.1.16. Benchmarking - Best Packs for Charging Power
4.1.17. Benchmarking - Best Packs for Longevity
4.1.18. Benchmarking - Largest Capacity Modules/Packs
4.1.19. Ragone Plot - Highlighting Cell Chemistries
4.1.20. Ragone Plot - Highlighting Cell Formfactors
4.1.21. Energy Density, Cycle Life and Chemistry
4.1.22. Energy Density, Charging Speed and Chemistry
4.1.23. Energy Density, Charging Speed and Chemistry (NMC and LFP)
4.1.24. Thermal Management
4.1.25. Thermal Management Options
4.2. Supplier Case Studies
4.2.1. Build the Battery for the Task
4.2.2. Northvolt
4.2.3. Forsee Power
4.2.4. CATL
4.2.5. ABB
4.2.6. BorgWarner
4.2.7. Hot Swapping - Dimaag
4.3. Thermal Management
4.3.1. Thermal Management Overview
4.3.2. Air Cooling
4.3.3. Liquid Cooling
4.3.4. Immersion Cooling
4.3.5. Analysis of Battery Cooling Methods
4.4. LTO Packs for Hybrid Applications
4.4.1. Forsee Power and Kubota - Micro-Hybrid Engine
4.4.2. Proventia Low-Voltage Batteries
4.4.3. Hyliion Battery Module for Hybrids
4.5. Merger, Acquisition & Spinout Activities
4.5.1. Proterra Acquired by Volvo Group
4.5.2. American Battery Solutions Acquired by Komatsu
4.5.3. Hyperdrive Acquired by Turntide
4.5.4. XALT Energy Acquired by Freudenberg
4.5.5. Kokam Acquired by SolarEdge
4.5.6. Accelera - Spinout from Cummins
4.5.7. Kreisel Acquired by John Deere
4.5.8. Futavis Acquired by Deutz
4.5.9. ZQuip - Spinout from Moog
4.5.10. Romeo Power: Acquisition and Liquidation
4.5.11. Bankruptcies: Britishvolt and EnerDel
4.5.12. Summary and Key Takeaways
5. FUTURE BATTERY TECHNOLOGIES AND APPLICABILITY TO CAM
5.1. Introduction to Future Battery Technologies
5.1.1. Typical Li-ion Energy Density
5.1.2. The Key Differences Between Different Battery Technologies
5.1.3. Electrochemistry Definitions 1
5.1.4. Electrochemistry Definitions 2
5.2. Li-ion Overview
5.2.1. Lithium battery chemistries
5.2.2. Li-ion Battery Performance Comparisons of Typical Technology Options
5.2.3. Li-ion cathode materials - LCO and LFP
5.2.4. Li-ion cathode materials - NMC, NCA and LMO
5.2.5. Li-ion anode materials - graphite and LTO
5.2.6. Li-ion anode materials - silicon and lithium metal
5.2.7. Moving to high-nickel layered oxides
5.2.8. High manganese cathodes - LMO, LMR-NMC
5.2.9. High manganese cathodes - LMP, LMFP
5.2.10. High-level performance comparison
5.2.11. Lithium-ion Technologies for CAM Machines
5.3. Lithium Titanates and Niobates
5.3.1. Introduction to lithium titanate oxide (LTO)
5.3.2. Comparing LTO and graphite
5.3.3. Lithium titanate to niobium titanium oxide
5.3.4. LTO in CAM Machines
5.4. Silicon Anodes
5.4.1. Definitions
5.4.2. The promise of silicon
5.4.3. Value proposition of high silicon content anodes
5.4.4. The reality of silicon
5.4.5. Silicon Anodes for CAM machines
5.5. Lithium-Metal
5.5.1. Lithium-metal anodes
5.5.2. Li-ion battery cell structure - Li-metal
5.5.3. Difficulty of Li-metal anodes
5.5.4. Enabling Li-metal without solid-electrolytes
5.5.5. Energy density of lithium-metal anode designs
5.5.6. Anode-less cell design
5.5.7. Anode-less lithium-metal cells
5.5.8. Lithium Metal for CAM Machines
5.6. Solid-State
5.6.1. What is a solid-state battery (SSB)?
5.6.2. Value propositions and limitations of solid state battery
5.6.3. Energy density improvement
5.6.4. Solid-state for CAM Applications
5.7. Lithium-Sulphur
5.7.1. Lithium-sulphur batteries - introduction
5.7.2. Value proposition of Li-S batteries
5.7.3. Lithium-sulphur batteries - advantages
5.7.4. Challenges with lithium-sulphur
5.7.5. Engineering challenges to commercial Li-S
5.7.6. Solutions to Li-S challenges
5.7.7. Lithium Sulfur for CAM Applications
5.8. Sodium-ion (Na-ion)
5.8.1. Introduction to sodium-ion batteries
5.8.2. Na-ion vs Li-ion
5.8.3. Na-ion performance compared
5.8.4. Appraisal of Na-ion
5.8.5. Appraisal of Na-ion
5.8.6. Value proposition of Na-ion batteries
5.8.7. Sodium-ion Applications in CAM
5.9. Aluminium-ion (Al-ion)
5.9.1. Why the interest in aluminium-ion?
5.9.2. Battery chemistries compared
5.9.3. Conclusions
5.9.4. Aluminum-ion Applications in CAM
5.10. Zn-Based Batteries (Zinc-air, Zinc-ion, Zinc-Bromide)
5.10.1. Zn-based batteries
5.10.2. Zn-based batteries - introduction
5.10.3. Zinc-based batteries
5.10.4. Zinc-air batteries
5.10.5. Problems and solutions for rechargeable Zn-air batteries
5.10.6. Remarks on Zn-based batteries
5.10.7. Zinc-based Battery Applications in CAM
5.11. Summary of Battery Technologies and How They Fit with CAM
5.11.1. Battery Technology Comparison
5.11.2. Best Fit Battery Technologies for Construction Machines
5.11.3. Best Fit Battery Technologies for Agriculture Machines
5.11.4. Best Fit Battery Technologies for Mining Machines
6. FORECASTS
6.1. Forecast Methodology: Unit Vehicles Addressable Market and EV Forecasts
6.2. Total Electric Vehicle Market (unit sales) by Industry 2024 - 2034
6.3. Forecast Methodology: Battery Demand and Revenue Forecasts
6.4. Forecast Assumptions
6.5. Total Battery Demand (GWh) by Region 2024 - 2034
6.6. Total Battery Demand (GWh) by Industry 2024 - 2034
6.7. Total Battery Demand (GWh) by Machine Type 2024 - 2034 (1)
6.8. Total Battery Demand (GWh) by Machine Type 2024 - 2034 (2)
6.9. Total Battery Demand (GWh) by Chemistry 2024 - 2034
6.10. Revenue (US$ Billion) from CAM Battery Market by Region 2024 - 2034
6.11. Revenue (US$ Billion) from CAM Battery Market by Industry 2024 - 2034
6.12. Battery Demand (GWh) for Construction by Chemistry 2024 - 2034
6.13. Battery Demand (GWh) for Agriculture by Chemistry 2024 - 2034
6.14. Battery Demand (GWh) for Mining by Chemistry 2024 - 2034
7. COMPANY PROFILES
7.1. American Battery Solutions
7.2. Blue Solutions/Bolloré
7.3. BMZ Group
7.4. BYD: Electric Trucks
7.5. CALB
7.6. CATL
7.7. Corvus Energy (2020)
7.8. Coslight
7.9. Electrovaya
7.10. Forsee Power
7.11. Gotion
7.12. Hyliion: Natural Gas PHEV Truck
7.13. Kore Power
7.14. Leclanché: Heavy-Duty EV Battery Systems
7.15. Lithion Technologies
7.16. Microvast
7.17. Northvolt
7.18. OBRIST Group
7.19. Our Next Energy (ONE)
7.20. Proterra
7.21. Romeo Power
7.22. SolarEdge
7.23. Voltabox AG
7.24. XALT Energy/ EnergyPowerSystems (EPS)
7.25. Xerotech
7.26. XING Mobility: Immersion-Cooled Batteries

 

 

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