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米国医療機器メーカー市場規模・シェア・動向分析レポート:用途別(整形外科機器、心血管機器、神経機器、薬物送達機器、眼科機器、腎臓・泌尿器機器)、セグメント別予測、2025年~2030年


U.S. Medical Device Manufacturers Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Orthopedic Devices, Cardiovascular Devices, Neurology Devices, Drug Delivery Devices, Ophthalmic Devices, Nephrology & Urology Devices), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

米国医療機器メーカー市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の医療機器メーカー市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率5.9%を記録し、2030年には3,601億ドルに... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月14日 US$5,950
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137 英語

 

サマリー

米国医療機器メーカー市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の医療機器メーカー市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率5.9%を記録し、2030年には3,601億ドルに達すると予測されている。この地域市場は、国の高い医療費によって大きく牽引されている。老年人口の増加と慢性疾患の有病率の上昇も、予測期間中の市場成長を増大させると予想される。

COVID-19パンデミックは、手袋、注射器、マスク、PPEキット、赤外線体温計、パルスオキシメーター、検査キットなどの医療消耗品や患者補助具の需要を激増させる引き金となった。この結果、既存プレーヤーだけでなく新規参入者にも絶大なビジネスチャンスがもたらされた。しかし、パンデミックはまた、肥満手術、関節置換手術、美容整形手術などの選択的手術の大幅な減少をもたらし、前述の手術で使用される医療機器の成長を制限した。2021年半ば以降は、選択的手術の再開に向けた政府の好意的な取り組みにより、市場の回復が期待できる。

米国では、医療機器の研究開発への投資が増加しており、先端技術の採用率も高いことから、医療機器メーカーにとって絶好のビジネス環境となっている。同国における低侵襲手術の採用増加も市場を牽引している。さらに、座りっぱなしのライフスタイルが原因で引き起こされる病気と相まって、不慮の事故によるケースの増加が、予測期間中の市場成長を促進するだろう。

米国には、米国のメディケア制度のような有利な償還政策がある。ボストン・サイエンティフィック社は、メディケア・メディケイド・サービスセンター(CMS)と提携し、CコードでカバーされるAPC(Ambulatory Payment Classifications)に該当するすべての機器に対する償還を提供している。このような有利な償還構造は市場の成長を促進すると予想されるが、常に進化する規制の性質上、突然の改正が行われる可能性があり、市場に大きな影響を与える可能性がある。

米国医療機器メーカー市場レポート ハイライト

- その他セグメントが市場をリードし、2024年の売上高の35.7%を占めた。このセグメントは主に、体外診断、医療用画像診断、歯科、耳鼻咽喉科(ENT)、創傷治療、一般外科で使用される機器で構成されている。

- 心臓病学用機器は、予測期間中に最も速いCAGR 7.7%を記録すると予想されている。

- 2023年5月に発表されたCDCの記事によると、心臓血管疾患による死亡は33秒に1人という高い死亡率であることから、心臓に関連する疾患の予防、早期診断、効果的な治療に貢献できる革新的な医療機器に対する大きな市場需要が生じている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.セグメントの定義
1.2.1.用途
1.2.2.推定と予測のタイムライン
1.3.調査方法
1.4.情報収集
1.4.1.購入データベース
1.4.2.GVRの内部データベース
1.4.3.二次情報源
1.4.4.一次調査
1.4.5.一次調査の詳細
1.4.5.1.アメリカでの一次インタビューデータ
1.5.情報またはデータ分析
1.5.1.データ分析モデル
1.6.市場形成と検証
1.7.モデルの詳細
1.7.1.商品フロー分析(モデル1)
1.7.2.アプローチ1:商品フローアプローチ
1.7.3.出来高価格分析(モデル2)
1.7.4.アプローチ2:出来高価格分析
1.8.二次資料リスト
1.9.一次資料リスト
1.10.目的
第2章要旨
2.1.市場展望
2.2.セグメントの展望
2.2.1.アプリケーション展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 米国医療機器メーカー米国の医療機器メーカー市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場系統の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連・付随市場の展望
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場促進要因分析
3.2.1.1.老年人口の増加
3.2.1.2.低侵襲手術の高い採用率
3.2.1.3.スポーツや交通事故の増加
3.2.1.4.市場プレーヤーの地理的リーチの拡大
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.2.1.製品リコールの増加
3.2.2.2.社会的・倫理的問題
3.2.2.3.承認手続きの遅さ
3.3.米国医療機器メーカー市場分析ツール
3.3.1.産業分析 - ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーパワー
3.3.1.2.買い手の力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入の脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.技術的ランドスケープ
3.3.2.3.経済的ランドスケープ
第4章.米国の医療機器メーカー市場用途別推定と動向分析
4.1.アプリケーション市場シェア、2024年および2030年
4.2.セグメントダッシュボード
4.3.米国医療機器メーカーのアプリケーション別市場展望
4.4.以下の市場規模・予測および動向分析、2018年~2030年
4.4.1.整形外科機器
4.4.1.1.2018年から2030年までの市場推定・予測 (億米ドル)
4.4.2.心血管機器
4.4.2.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
4.4.3.神経機器
4.4.3.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
4.4.4.薬物送達デバイス
4.4.4.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
4.4.5.眼科用デバイス
4.4.5.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
4.4.6.腎臓・泌尿器機器
4.4.6.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
4.4.7.その他
4.4.7.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Billion)
第5章.競争環境
5.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
5.2.企業/競合の分類
5.3.ベンダーランドスケープ
5.3.1.主要企業の市場シェア分析、2024年
5.3.2.ストライカー
5.3.2.1.会社概要
5.3.2.2.業績
5.3.2.3.製品ベンチマーク
5.3.2.4.戦略的イニシアティブ
5.3.3.カーディナル・ヘルス
5.3.3.1.会社概要
5.3.3.2.業績
5.3.3.3.製品ベンチマーク
5.3.3.4.戦略的イニシアティブ
5.3.4.イーライリリー・アンド・カンパニー
5.3.4.1.会社概要
5.3.4.2.業績
5.3.4.3.製品ベンチマーク
5.3.4.4.戦略的イニシアティブ
5.3.5.インテュイティブ・サージカル
5.3.5.1.会社概要
5.3.5.2.業績
5.3.5.3.製品ベンチマーク
5.3.5.4.戦略的イニシアティブ
5.3.6.エドワーズライフサイエンス株式会社
5.3.6.1.会社概要
5.3.6.2.業績
5.3.6.3.製品ベンチマーク
5.3.6.4.戦略的イニシアティブ
5.3.7.BD
5.3.7.1.会社概要
5.3.7.2.業績
5.3.7.3.製品ベンチマーク
5.3.7.4.戦略的イニシアティブ
5.3.8.ダナハー
5.3.8.1.会社概要
5.3.8.2.業績
5.3.8.3.製品ベンチマーク
5.3.8.4.戦略的イニシアティブ
5.3.9.3M
5.3.9.1.会社概要
5.3.9.2.業績
5.3.9.3.製品ベンチマーク
5.3.9.4.戦略的イニシアティブ
5.3.10.アボット
5.3.10.1.会社概要
5.3.10.2.業績
5.3.10.3.製品ベンチマーク
5.3.10.4.戦略的イニシアティブ
5.3.11.バクスター
5.3.11.1.会社概要
5.3.11.2.業績
5.3.11.3.製品ベンチマーク
5.3.11.4.戦略的イニシアティブ
5.3.12.B.ブラウンSE
5.3.12.1.会社概要
5.3.12.2.業績
5.3.12.3.製品ベンチマーク
5.3.12.4.戦略的イニシアティブ
5.3.13.GEヘルスケア
5.3.13.1.会社概要
5.3.13.2.業績
5.3.13.3.製品ベンチマーク
5.3.13.4.戦略的イニシアティブ
5.3.14.ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス
5.3.14.1.会社概要
5.3.14.2.業績
5.3.14.3.製品ベンチマーク
5.3.14.4.戦略的イニシアティブ
5.3.15.メドトロニック
5.3.15.1.会社概要
5.3.15.2.業績
5.3.15.3.製品ベンチマーク
5.3.15.4.戦略的イニシアティブ
5.3.16.ボストン・サイエンティフィック社
5.3.16.1.会社概要
5.3.16.2.業績
5.3.16.3.製品ベンチマーク
5.3.16.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. Medical Device Manufacturers Market Growth & Trends

The U.S. medical device manufacturers market size is expected to reach USD 360.1 billion by 2030, registering a CAGR of 5.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The regional market is significantly driven by the high healthcare expenditure of the country. The increasing geriatric population coupled with the rising prevalence of chronic diseases is also expected to augment the market growth over the forecast period.

The COVID-19 pandemic triggered a drastic rise in demand for medical consumables and patient aids, such as gloves, syringes, masks, PPE kits, infrared thermometers, pulse oximeter, testing kits, etc. This resulted in an immense opportunity for the existing players as well as new entrants. However, the pandemic also resulted in a massive reduction in elective procedures, such as bariatric surgeries, joint replacement surgeries, cosmetic surgeries, etc., thus restricting the growth of medical devices used in the aforementioned procedures. The market recovery can be expected from mid-2021 onwards with favorable government initiatives to re-launch elective procedures.

Growing investments in medical device R&D along with the high adoption rate of advanced technology in the U.S., create the perfect business environment for medical device manufacturers in the country, providing them with lucrative opportunities to accelerate their business operations. Increasing adoption of minimally invasive surgeries in the country is also driving the market. In addition, rising cases of accidental injuries coupled with diseases caused due to sedentary lifestyle will propel the market growth over the forecast period.

The U.S. has favorable reimbursement policies such as the U.S. Medicare system. Boston Scientific Corp., in association with the Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS), offers reimbursement for all devices that fall under Ambulatory Payment Classifications (APCs), covered under C-codes. These favorable reimbursement structures are expected to fuel market growth; however, the ever-evolving nature of regulations may lead to abrupt amends, which may significantly impact the market.

U.S. Medical Device Manufacturers Market Report Highlights

• The others segment led the market and accounted for 35.7% of the revenue in 2024. The segment primarily comprises devices used in IVD diagnostics, medical imaging, dental, ear-nose-and-throat (ENT), wound care, and general surgery.

• Cardiology devices are expected to register the fastest CAGR of 7.7% over the forecast period.

• Heart diseases are one of the leading causes of mortality in the U.S. According to a CDC article published in May 2023, the high mortality, with one death due to cardiovascular disease every 33 seconds, creates a substantial market demand for innovative medical devices that can contribute to the prevention, early diagnosis, & effective treatment of heart-related conditions.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Application
1.2.2. Estimates and forecasts timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased database
1.4.2. GVR’s internal database
1.4.3. Secondary sources
1.4.4. Primary research
1.4.5. Details of primary research
1.4.5.1. Data for primary interviews in the U.S.
1.5. Information or Data Analysis
1.5.1. Data analysis models
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Model Details
1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
1.7.2. Approach 1: Commodity flow approach
1.7.3. Volume price analysis (Model 2)
1.7.4. Approach 2: Volume price analysis
1.8. List of Secondary Sources
1.9. List of Primary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Application outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. U.S. Medical Device Manufacturers Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Growing geriatric population
3.2.1.2. High adoption of minimally invasive procedures
3.2.1.3. Increase in the number of sports and road accidents
3.2.1.4. Increasing geographic reach of market players
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Increase in the number of product recalls
3.2.2.2. Social and ethical issues
3.2.2.3. Slow approval procedures
3.3. U.S. Medical Device Manufacturers Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Technological landscape
3.3.2.3. Economic Landscape
Chapter 4. U.S. Medical Device Manufacturers Market: Application Estimates & Trend Analysis
4.1. Application Market Share, 2024 & 2030
4.2. Segment Dashboard
4.3. U.S. Medical Device Manufacturers Market by Application Outlook
4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
4.4.1. Orthopedic Devices
4.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.2. Cardiovascular Devices
4.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.3. Neurology Devices
4.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.4. Drug Delivery Devices
4.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.5. Ophthalmic Devices
4.4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.6. Nephrology and Urology Devices
4.4.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
4.4.7. Others
4.4.7.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Competitive Landscape
5.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
5.2. Company/Competition Categorization
5.3. Vendor Landscape
5.3.1. Key company market share analysis, 2024
5.3.2. Stryker
5.3.2.1. Company overview
5.3.2.2. Financial performance
5.3.2.3. Product benchmarking
5.3.2.4. Strategic initiatives
5.3.3. Cardinal Health
5.3.3.1. Company overview
5.3.3.2. Financial performance
5.3.3.3. Product benchmarking
5.3.3.4. Strategic initiatives
5.3.4. Eli Lily and Company
5.3.4.1. Company overview
5.3.4.2. Financial performance
5.3.4.3. Product benchmarking
5.3.4.4. Strategic initiatives
5.3.5. Intuitive Surgical
5.3.5.1. Company overview
5.3.5.2. Financial performance
5.3.5.3. Product benchmarking
5.3.5.4. Strategic initiatives
5.3.6. Edwards Lifesciences Corporation
5.3.6.1. Company overview
5.3.6.2. Financial performance
5.3.6.3. Product benchmarking
5.3.6.4. Strategic initiatives
5.3.7. BD
5.3.7.1. Company overview
5.3.7.2. Financial performance
5.3.7.3. Product benchmarking
5.3.7.4. Strategic initiatives
5.3.8. Danaher
5.3.8.1. Company overview
5.3.8.2. Financial performance
5.3.8.3. Product benchmarking
5.3.8.4. Strategic initiatives
5.3.9. 3M
5.3.9.1. Company overview
5.3.9.2. Financial performance
5.3.9.3. Product benchmarking
5.3.9.4. Strategic initiatives
5.3.10. Abbott
5.3.10.1. Company overview
5.3.10.2. Financial performance
5.3.10.3. Product benchmarking
5.3.10.4. Strategic initiatives
5.3.11. Baxter
5.3.11.1. Company overview
5.3.11.2. Financial performance
5.3.11.3. Product benchmarking
5.3.11.4. Strategic initiatives
5.3.12. B. Braun SE
5.3.12.1. Company overview
5.3.12.2. Financial performance
5.3.12.3. Product benchmarking
5.3.12.4. Strategic initiatives
5.3.13. GE HealthCare
5.3.13.1. CompanOverviewew
5.3.13.2. Financial performance
5.3.13.3. Product benchmarking
5.3.13.4. Strategic initiatives
5.3.14. Johnson & Johnson Services, Inc.
5.3.14.1. CompanOverviewew
5.3.14.2. Financial performance
5.3.14.3. Product benchmarking
5.3.14.4. Strategic initiatives
5.3.15. Medtronic
5.3.15.1. Company overview
5.3.15.2. Financial performance
5.3.15.3. Product benchmarking
5.3.15.4. Strategic initiatives
5.3.16. Boston Scientific Corporation
5.3.16.1. CompanOverviewew
5.3.16.2. Financial performance
5.3.16.3. Product benchmarking
5.3.16.4. Strategic initiatives

 

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