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北米グランピング市場規模・シェア・動向分析レポート:宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ユルト、ツリーハウス)、年齢層別(18~32歳、33~50歳、51~65歳、65歳以上)、予約モード別、国別、セグメント別予測、2025~2030年


North America Glamping Market Size, Share & Trends Analysis Report By Accommodation (Cabins & Pods, Tents, Yurts, Treehouses), By Age Group (18 - 32 Years, 33 - 50 Years, 51 - 65 Years, Above 65 Years), By Booking Mode, By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

北米グランピング市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のグランピング市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率12.6%を記録し、2030年には17億9910万米ドルに達す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月7日 US$3,950
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110 英語

 

サマリー

北米グランピング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のグランピング市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率12.6%を記録し、2030年には17億9910万米ドルに達すると予測されている。サービスオプションの継続的な拡張と変更により、グランピング産業は、海外旅行よりも国内旅行を選ぶ旅行者の間で人気が高まると予想される。さらに、Airbnbや世界各国の政府が後押しするその他の宣伝活動のおかげで、ステイケーションの人気は高まっており、今後もそうなると予測されている。

インターネットの台頭、数多くの電子商取引技術、観光流通分野のデジタル仲介業者の結果、スカイスキャナーやKayak.comのようなメタ検索エンジンが開発された。これらはオンライン旅行のショップボットとして機能し、業界内にすでに存在する仲介業者、特に情報やインフラを提供するグローバルな流通ネットワークや流通ベースのオンライン旅行会社の影響を受けやすくしている。(OTA)である。

さらに、最近のカップルや家族、グループは、仕事や家庭の用事から解放された休日に、自分へのご褒美が必要だと気づいている。最近では、週末を利用して近隣の観光地へ小旅行に出かける人も多い。これもまた、近い将来、グランピング業界を刺激する要因のひとつだろう。

グランピングとホスピタリティ業界の主要企業は、サービスもアメニティもない自然の中で、完全に自立したバックカントリー/バックパッキングを提供している。例えば、Tentrr社は、設備の整ったキャンプ場と設備のないキャンプ場の両方を自社の販売プラットフォームで展開しているが、ジョージア州のジキル島近くに位置するプライベートアイランドでグランピングサイトを提供している。島のグランピング・サイトには広々とした豪華なテントがあり、プライベート・シェフのサービスなどの設備が整っている。

リラクゼーションとストレス解消が市場成長の主な原動力であることは広く認知されているが、健康的なライフスタイルとエコツーリズムへのニーズが、アクティブでアウトドアなライフスタイルへの消費者需要を高めており、予測期間中、グランピング市場は恩恵を受けるだろう。消費者の多くは、形のある製品よりも、没入感のある体験にまとまった金額を費やしたいと考えている。

グランピング産業は、倫理的な意識と、企業によるより大きな倫理的配慮を求める消費者の要求が高まるにつれて、2023年から2030年にかけて拡大すると予想される。予測期間中、ミレニアル世代の人口増加が市場に好影響を与えると予想される。今日のミレニアル世代は、行く先々でユニークで地元に根ざした個人的な出会いを求めてお金を使うことを厭わない。

自分が選んだ目的地についてもっと知りたいという欲求から、その場所のツアーに参加する旅行者が増えている。グランピング・サイトに滞在する観光客は、ユニークで非常に親密な体験をするために、従来のツアー・パッケージよりもパーソナライズされたプライベート・ツアーを好むことが多い。個人旅行では、友人や家族と自分のペースで旅をすることができる。

例えば、トリップアドバイザーの調査によると、家族向けの旅行が最も急成長している。このような旅行の予約は、2021年には200%近く増加し、アメリカ人の場合は291%増加した。今日のミレニアル世代は、行く先々でユニークで、ローカルで、個人的な出会いを求めてお金を使うことを厭わない。

北米グランピング市場レポートハイライト

- 2024年にはキャビンとポッドセグメンテーションが38%の最大シェアを占める。キャビンやポッドタイプの宿泊施設は、安全なドアや窓のロックなどの設備が整っているため、最も好まれるグランピングタイプとなっている。アウトドア・アクティビティの人気が高まる中、旅行愛好家はグランピング・サービス・プロバイダーが提供する贅沢なサービスに強く惹かれている。

- 18~32歳のセグメントは2024年に44%以上の収益シェアを占める。ミレニアル世代における旅行・観光トレンドの高まりが、この年齢層の市場需要に拍車をかけている。

- 2024年のグランピング市場シェアは米国が83.35%で最大。このビジネスは過去10年間、この地域で増加傾向にある。ニッチなセグメントとして始まったが、グランピングの利点に関する消費者意識の高まりとステイケーションのトレンドが相まって、ここ数年で牽引力を増している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次資料と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場情報とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブサマリー
2.1.市場概要
2.2.宿泊施設の展望
2.3.年齢層の見通し
2.4.予約モードの見通し
2.5.地域別の見通し
2.6.競合状況のスナップショット
第3章.北米グランピング市場-産業展望
3.1.市場系統の展望
3.2.業界バリューチェーン分析
3.2.1.予約モード分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.予約/購入決定に影響を与える要因
4.4.消費者のサービス導入傾向
4.5.考察と提言
第5章.北米のグランピング市場宿泊施設の推定と動向分析
5.1.北米のグランピング市場:宿泊施設別主要なポイント
5.2.宿泊施設の動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.宿泊施設別市場推定・予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.1.キャビン&ポッド
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
5.3.2.テント
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.3.ユルト
5.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.4.ツリーハウス
5.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.5.その他
5.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.北米のグランピング市場年齢層別推計と動向分析
6.1.北米のグランピング市場:年齢層別主要なポイント
6.2.年齢層の動き分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.年齢層別市場推定&予測、2018年〜2030年(百万米ドル)
6.3.1.18~32歳
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
6.3.2.33 - 50歳
6.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.3.51 - 65歳
6.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.4.65歳以上
6.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.北米のグランピング市場予約モードの推定と動向分析
7.1.北米のグランピング市場:予約モード別主要なポイント
7.2.予約モードの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
7.3.2018年~2030年の予約モード別市場推定・予測(USD Million)
7.3.1.直接予約
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.2.旅行代理店
7.3.2.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.3.オンライン旅行代理店
7.3.3.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章.北米のグランピング市場地域別推計と動向分析
8.1.北米のグランピング市場地域別展望
8.2.地域別マーケットプレイス主なポイント
8.3.2018年~2030年の国別市場推定と予測(百万米ドル)
8.3.1.北米
8.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.1.2.米国
8.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
8.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
8.3.1.3.カナダ
8.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
8.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第9章.北米のグランピング市場競合分析
9.1.主要市場参加者による最近の動向と影響分析
9.2.企業分類
9.3.参加企業の概要
9.4.財務実績
9.5.サービスベンチマーク
9.6.各社の市場シェア分析、2024年(%)
9.7.企業ヒートマップ分析
9.8.戦略マッピング
9.9.企業プロフィール
9.9.1.THE LAST BEST BEEF LLC(ザ・リゾート・アット・ポーズアップ)
9.9.1.1.会社概要
9.9.1.2.業績
9.9.1.3.サービスポートフォリオ
9.9.1.4.戦略的イニシアティブ
9.9.2.コネストガ・ランチ
9.9.2.1.会社概要
9.9.2.2.業績
9.9.2.3.サービスポートフォリオ
9.9.2.4.戦略的イニシアティブ
9.9.3.キャピトルリーフ・リゾート
9.9.3.1.会社概要
9.9.3.2.業績
9.9.3.3.サービスポートフォリオ
9.9.3.4.戦略的イニシアティブ
9.9.4.アリラ・リゾート、ベンタナ・ビッグサー
9.9.4.1.会社概要
9.9.4.2.業績
9.9.4.3.サービスポートフォリオ
9.9.4.4.戦略的イニシアティブ
9.9.5.ウェストゲート・リゾート(ウェストゲート・リバーランチ)
9.9.5.1.会社概要
9.9.5.2.業績
9.9.5.3.サービスポートフォリオ
9.9.5.4.戦略的イニシアティブ
9.9.6.リトル・アロー・アウトドア・リゾート
9.9.6.1.会社概要
9.9.6.2.業績
9.9.6.3.サービスポートフォリオ
9.9.6.4.戦略的イニシアティブ
9.9.7.ハットピア・アディロンダック
9.9.7.1.会社概要
9.9.7.2.業績
9.9.7.3.サービスポートフォリオ
9.9.7.4.戦略的イニシアティブ
9.9.8.グリフィン・ランチ
9.9.8.1.会社概要
9.9.8.2.業績
9.9.8.3.サービスポートフォリオ
9.9.8.4.戦略的イニシアティブ
9.9.9.ダントン・ホット・スプリングス
9.9.9.1.会社概要
9.9.9.2.業績
9.9.9.3.サービスポートフォリオ
9.9.9.4.戦略的イニシアティブ
9.9.10.アンダー・キャンバス
9.9.10.1.会社概要
9.9.10.2.業績
9.9.10.3.サービスポートフォリオ
9.9.10.4.戦略的イニシアティブ
9.9.11.ヴィレッジキャンプ
9.9.11.1.会社概要
9.9.11.2.業績
9.9.11.3.サービスポートフォリオ
9.9.11.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

North America Glamping Market Growth & Trends

The North America glamping market size is anticipated to reach USD 1,799.1 million by 2030, registering a CAGR of 12.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. With ongoing expansions and modifications to service options, the glamping industry is expected to gain popularity among travelers who choose domestic trips over international ones. Additionally, thanks to Airbnb and other advertising efforts backed by governments worldwide, the popularity of staycations is rising and is predicted to do so in the future.

As a result of the rise of the internet, numerous e-commerce technologies, and digital intermediaries in the tourism distribution sector, meta-search engines like Skyscanner and Kayak.com have been developed. They act as shopbots for online travel, frequently increasing the susceptibility of already-existing intermediaries in the industry, especially global distribution networks that provide information and infrastructure and distribution-based online travel companies. (OTAs).

Furthermore, recent couples, families, and groups of people have realized that they need to treat themselves on their days off from work and family obligations, whereas in the past staycations were primarily used for special occasions. Nowadays, a lot of people opt for short weekend trips to neighboring destinations, which is another reason why people prefer to travel within the boundaries of cities. This is yet another factor that will stimulate the glamping industry in the foreseeable future.

Key players in the glamping and hospitality industry offer backcountry/backpacking in nature where there are no services or amenities and it is completely self-sustaining. For instance, Tentrr, which consists of both equipped and unequipped campsites on its distribution platform, offers a glamping site on a private island located near Georgia’s Jekyll Island. The glamping site on the island has a spacious luxury tent, and it features amenities like the services of a private chef.

Although it's widely acknowledged that relaxation and de-stressing are the primary forces behind market growth, the need for a healthy lifestyle and eco-tourism has increased consumer demand for an active and outdoor lifestyle, which will benefit the glamping market over the forecast period. Most consumers would rather spend a sizable sum of money on immersive experiences than on tangible products.

The glamping industry is expected to expand between 2023 and 2030 as ethical consciousness and consumer demand for greater ethical consideration from companies increase. During the course of the forecast period, it is expected that the rising millennial population will favorably affect the market. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.

Due to their desire to learn more about their chosen destinations, a growing number of tourists choose to take tours of those locations. Tourists who stay at glamping sites frequently prefer personalized and private tours over traditional tour packages for unique and highly intimate experiences. On private and individualized trips, people can travel at their own pace with their friends and family.

For instance, a Tripadvisor survey found that trips geared toward families are growing the fastest. Bookings for these trips increased by nearly, 200% in 2021, and by 291% for Americans. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.

North America Glamping Market Report Highlights

• Cabins and Pods segment accounted for the largest share of 38% in 2024. Cabin and pods accommodation has been the most preferred glamping type due to the amenities such as safe door and window locks. With outdoor activities becoming more popular, travel enthusiasts get highly attracted by the luxury services offered by glamping service providers

• 18-32 years’ segment accounted for a revenue share of over 44% in 2024. Rising trend of travel and tourism in the millennial generation category is fueling the market demand among this age group

• The U.S. had the largest market share of 83.35% in 2024 for the glamping market. This business has been on the rise in the region over the past decade. It started as a niche segment, however, has been gaining traction over the past few years on account of rising consumer awareness related to the benefits of glamping combined with the staycation trends



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Information & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Accommodation Outlook
2.3. Age Group Outlook
2.4. Booking Mode Outlook
2.5. Regional Outlook
2.6. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. North America Glamping Market - Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Booking Mode Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Affecting Booking/Buying Decisions
4.4. Consumer Service Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. North America Glamping Market: Accommodation Estimates & Trend Analysis
5.1. North America Glamping Market, By Accommodation: Key Takeaways
5.2. Accommodation Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, by accommodation, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Cabins & Pods
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Tents
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Yurts
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Treehouses
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.5. Others
5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. North America Glamping Market: Age Group Estimates & Trend Analysis
6.1. North America Glamping Market, By Age Group: Key Takeaways
6.2. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by age group, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. 18 - 32 years
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. 33 - 50 years
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. 51 - 65 years
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. Above 65 years
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. North America Glamping Market: Booking Mode Estimates & Trend Analysis
7.1. North America Glamping Market, By Booking Mode: Key Takeaways
7.2. Booking Mode Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
7.3. Market Estimates & Forecasts, by booking mode, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. Direct Booking
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Travel Agents
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Online Travel Agencies
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. North America Glamping Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. North America Glamping Market: Regional Outlook
8.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
8.3. Market Estimates & Forecasts, by country, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.1. North America
8.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.1.2. U.S.
8.3.1.2.1. Key country dynamics
8.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.1.3. Canada
8.3.1.3.1. Key country dynamics
8.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. North America Glamping Market: Competitive Analysis
9.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
9.2. Company Categorization
9.3. Participant’s Overview
9.4. Financial Performance
9.5. Service Benchmarking
9.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
9.7. Company Heat Map Analysis
9.8. Strategy Mapping
9.9. Company Profiles
9.9.1. THE LAST BEST BEEF LLC (The Resort at Paws Up)
9.9.1.1. Company Overview
9.9.1.2. Financial Performance
9.9.1.3. Service Portfolios
9.9.1.4. Strategic Initiatives
9.9.2. Conestoga Ranch
9.9.2.1. Company Overview
9.9.2.2. Financial Performance
9.9.2.3. Service Portfolios
9.9.2.4. Strategic Initiatives
9.9.3. Capitol Reef Resort
9.9.3.1. Company Overview
9.9.3.2. Financial Performance
9.9.3.3. Service Portfolios
9.9.3.4. Strategic Initiatives
9.9.4. Ventana Big Sur, an Alila Resort
9.9.4.1. Company Overview
9.9.4.2. Financial Performance
9.9.4.3. Service Portfolios
9.9.4.4. Strategic Initiatives
9.9.5. Westgate Resorts (Westgate River Ranch)
9.9.5.1. Company Overview
9.9.5.2. Financial Performance
9.9.5.3. Service Portfolios
9.9.5.4. Strategic Initiatives
9.9.6. LITTLE ARROW OUTDOOR RESORT
9.9.6.1. Company Overview
9.9.6.2. Financial Performance
9.9.6.3. Service Portfolios
9.9.6.4. Strategic Initiatives
9.9.7. Huttopia Adirondacks
9.9.7.1. Company Overview
9.9.7.2. Financial Performance
9.9.7.3. Service Portfolios
9.9.7.4. Strategic Initiatives
9.9.8. The Griffin Ranch
9.9.8.1. Company Overview
9.9.8.2. Financial Performance
9.9.8.3. Service Portfolios
9.9.8.4. Strategic Initiatives
9.9.9. Dunton Hot Springs
9.9.9.1. Company Overview
9.9.9.2. Financial Performance
9.9.9.3. Service Portfolios
9.9.9.4. Strategic Initiatives
9.9.10. Under Canvas
9.9.10.1. Company Overview
9.9.10.2. Financial Performance
9.9.10.3. Service Portfolios
9.9.10.4. Strategic Initiatives
9.9.11. VILLAGE CAMP
9.9.11.1. Company Overview
9.9.11.2. Financial Performance
9.9.11.3. Service Portfolios
9.9.11.4. Strategic Initiatives

 

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