インドのバーチャルプロダクション市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、タイプ別(プリプロダクション、ポストプロダクション)、エンドユーズ別(コマーシャル広告、オンラインビデオ)、セグメント別予測、2023年~2030年India Virtual Production Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By Type (Pre-production, Post-production), By End-use (Commercial Ads, Online Videos), And Segment Forecasts, 2023 - 2030 インドのバーチャル・プロダクション市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドのバーチャルプロダクション市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率22.0%を記録し、... もっと見る
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サマリーインドのバーチャル・プロダクション市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドのバーチャルプロダクション市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率22.0%を記録し、2030年には5億710万米ドルに達すると予測されている。バーチャルプロダクションは、映画やエンターテイメント業界に大きなコスト削減メリットを提供する。バーチャルプロダクションのこのコスト削減の利点は、映画制作者の経済的負担を軽減し、より幅広いプロジェクトやクリエイターが高品質のプロダクションを利用できるようにする。その結果、バーチャル・プロダクション市場は、映画製作とエンターテインメントを民主化するその能力によって推進され、独立系映画製作者や小規模スタジオが、以前は大規模なプロダクションにのみ使用されていた高度なツールや没入型環境にアクセスできるようになり、より競争的でダイナミックな業界環境を促進する。 ストリーミング・プラットフォームの急増と、インドにおける高品質コンテンツへの需要の高まりが、バーチャル・プロダクションの急速な拡大に拍車をかけている。これらのプラットフォームは、魅力的で視覚的に美しいコンテンツの継続的なストリームに依存して、加入者を引き付け、維持する。インドの多くの企業が、バーチャル・プロダクション・プロセスの重要な側面であるコンテンツ配信と配信を簡素化し、強化するソリューションを提供している。例えば、Qube Cinemaは2022年10月、映画館をQube Wireの世界規模のクラウド配信プラットフォームにリンクさせるソフトウェア・ソリューション、Virtual WireTapを発表した。この革新的なソフトウェアは、劇場の現在のハードウェアに統合することができ、効率的なクラウドベースのコンテンツ配信のための接続プロセスを合理化します。 インドの豊かで多様な自然景観、史跡、建築物は、バーチャルな世界で忠実に再現できる視覚的に魅惑的な場所の宝庫です。この多様性は、古代の城砦を舞台にした時代劇から、活気ある街並みを背景にした現代的な都市物語まで、さまざまなプロジェクトにおけるバーチャル・プロダクションの魅力を大きく高めている。バーチャル・プロダクションの技術を活用することで、映画制作者はこれらの土地の美しさや文化的豊かさを捉える能力を得ると同時に、プロセスの柔軟性とコスト効率の恩恵を受けることができる。このようにインドは、デジタル世界における多くの創造的ビジョンを実現するための理想的な目的地となっている。 インドの映画製作者たちの間でバーチャル制作技術に対する認識が高まっていることが、革新に火をつけ、さまざまなプロジェクトへの採用を後押ししている。このような関心の高まりは、インド映画業界を根本的に再構築し、ビジュアルクオリティの向上とストーリーテリング能力の向上をもたらしている。バーチャル・プロダクションがより身近になり、理解されるようになると、映画製作者は創造性の限界を押し広げ、かつては伝統的な映画製作手法では困難とされていたストーリーを革新的な方法で語ることができるようになる。このシフトは、インド映画の視覚的魅力を高めるだけでなく、業界がバーチャル・プロダクションが提供する可能性を受け入れ続けることで、世界的な競争に打ち勝つための位置づけにもなっている。 インド・バーチャル・プロダクション市場レポート ハイライト - コンポーネント別では、ソフトウェア分野が2022年の売上高シェア44.3%で市場を独占。バーチャルプロダクションは様々なソフトウェアソリューションに大きく依存しており、バーチャルランドスケープの作成、本物そっくりのCGIの生成、データ統合の監督などの機能に不可欠である。 - タイプ別では、ポストプロダクション・セグメントが2022年の収益シェア54.4%で市場を支配している。ポストプロダクション工程は重要な品質保証段階であり、最終リリース前にバーチャル要素の矛盾や不一致を特定して修正することができる。 - バーチャル・プロダクションの多用途性と有効性により、さまざまなメディア・フォーマットに適用でき、インドで制作されるコンテンツの視覚的魅力とストーリー性を高めることができる。 - マーケティング会社や広告代理店は、バーチャル・プロダクションを使用して、視覚的に魅力的で魅惑的な広告を制作しています。このテクノロジーは、広告キャンペーンにおける革新的なストーリーテリングと目を引くビジュアルを可能にします。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation and Scope 1.2. Research Methodology 1.2.1. Information Procurement 1.3. Information or Data Analysis 1.4. Methodology 1.5. Research Scope and Assumptions 1.6. Market Formulation & Validation 1.7. Country Based Segment Share Calculation 1.8. List of Data Sources Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. India Virtual Production Market Variables, Trends, & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Market Dynamics 3.2.1. Market Driver Analysis 3.2.2. Market Restraint Analysis 3.2.3. Industry Challenge 3.3. India Virtual Production Market Analysis Tools 3.3.1. Industry Analysis - Porter’s 3.3.2. PESTEL Analysis Chapter 4. India Virtual Production Market: Component Estimates & Trend Analysis 4.1. Segment Dashboard 4.2. India Virtual Production Market: Component Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 4.3. Hardware 4.3.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 4.4. Software 4.4.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 4.5. Services 4.5.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 5. India Virtual Production Market: Type Estimates & Trend Analysis 5.1. Segment Dashboard 5.2. India Virtual Production Market: Type Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 5.3. Pre-Production 5.3.1. Pre-Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 5.4. Production 5.4.1. Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 5.5. Post-Production 5.5.1. Post-Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 6. India Virtual Production Market: End-use Estimates & Trend Analysis 6.1. Segment Dashboard 6.2. India Virtual Production Market: End-use Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 6.3. Movie 6.3.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.4. Television 6.4.1. Television Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.5. Commercial Ads 6.5.1. Commercial Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.6. Online Videos 6.6.1. Online Videos Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.7. Others 6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 7. Competitive Landscape 7.1. Company Categorization 7.2. Company Market Positioning 7.3. Participant’s Overview 7.4. Financial Performance 7.5. Product Benchmarking 7.6. Company Heat Map Analysis 7.7. Strategy Mapping 7.8. Company Profiles/Listing 7.8.1. Adobe Inc. 7.8.2. Annapurna Studios 7.8.3. Cineom 7.8.4. Green Rain Studios LLP 7.8.5. Intellistudios (DB Productions) 7.8.6. Liminal - VR/AR Agency 7.8.7. Media.Monks (S4 Capital) 7.8.8. Qube Cinema 7.8.9. TILTLABS 7.8.10. Toonz Media
SummaryIndia Virtual Production Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation and Scope 1.2. Research Methodology 1.2.1. Information Procurement 1.3. Information or Data Analysis 1.4. Methodology 1.5. Research Scope and Assumptions 1.6. Market Formulation & Validation 1.7. Country Based Segment Share Calculation 1.8. List of Data Sources Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. India Virtual Production Market Variables, Trends, & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Market Dynamics 3.2.1. Market Driver Analysis 3.2.2. Market Restraint Analysis 3.2.3. Industry Challenge 3.3. India Virtual Production Market Analysis Tools 3.3.1. Industry Analysis - Porter’s 3.3.2. PESTEL Analysis Chapter 4. India Virtual Production Market: Component Estimates & Trend Analysis 4.1. Segment Dashboard 4.2. India Virtual Production Market: Component Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 4.3. Hardware 4.3.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 4.4. Software 4.4.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 4.5. Services 4.5.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 5. India Virtual Production Market: Type Estimates & Trend Analysis 5.1. Segment Dashboard 5.2. India Virtual Production Market: Type Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 5.3. Pre-Production 5.3.1. Pre-Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 5.4. Production 5.4.1. Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 5.5. Post-Production 5.5.1. Post-Production Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 6. India Virtual Production Market: End-use Estimates & Trend Analysis 6.1. Segment Dashboard 6.2. India Virtual Production Market: End-use Movement Analysis, 2022 & 2030 (USD Million) 6.3. Movie 6.3.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.4. Television 6.4.1. Television Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.5. Commercial Ads 6.5.1. Commercial Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.6. Online Videos 6.6.1. Online Videos Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) 6.7. Others 6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 7. Competitive Landscape 7.1. Company Categorization 7.2. Company Market Positioning 7.3. Participant’s Overview 7.4. Financial Performance 7.5. Product Benchmarking 7.6. Company Heat Map Analysis 7.7. Strategy Mapping 7.8. Company Profiles/Listing 7.8.1. Adobe Inc. 7.8.2. Annapurna Studios 7.8.3. Cineom 7.8.4. Green Rain Studios LLP 7.8.5. Intellistudios (DB Productions) 7.8.6. Liminal - VR/AR Agency 7.8.7. Media.Monks (S4 Capital) 7.8.8. Qube Cinema 7.8.9. TILTLABS 7.8.10. Toonz Media
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よくあるご質問Grand View Research社はどのような調査会社ですか?グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |