世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マレーシアの蒸留酒


Spirits in Malaysia

2023年は蒸留酒にとって困難な年であり、オン・トレードの数量ベースでは売上が大幅に減少し、オフ・トレードの数量ベースでは停滞した。高インフレとマレーシア・リンギ安の顕在化により、2023年の蒸留酒価格は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年7月9日 US$1,075
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
32 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2023年は蒸留酒にとって困難な年であり、オン・トレードの数量ベースでは売上が大幅に減少し、オフ・トレードの数量ベースでは停滞した。高インフレとマレーシア・リンギ安の顕在化により、2023年の蒸留酒価格は大幅に上昇した。こうした価格上昇と一般的な生活費の上昇が相まって、消費者は蒸留酒への支出を控えるようになった。引き続き購入する消費者にとっては...

この調査レポートはマレーシアの蒸留酒を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データ(2019-2023年)を提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品ブランデーとコニャック、リキュール、ノンアルコール・スピリッツ、その他のスピリッツ、ラム、テキーラ(およびメスカル)、ウィスキー、ホワイト・スピリッツ

データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* スピリッツ市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Spirits in Malaysia
Euromonitor International
July 2024

List Of Contents And Tables

SPIRITS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Price rises dampen demand for spirits in 2023
High-end products add interest to the market but shochu/soju remains a more significant sales driver
Players experience significant challenges in 2023 as demand falls and government introduces new import restrictions
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New taxes could impact some entertainment venues but developing cocktail culture could present new sales opportunities
Increase in international tourist arrivals should boost on-trade sales of spirits
New shopping present new sales opportunities while increasing demand likely to lead to fiercer competition
CATEGORY BACKGROUND
Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology
Summary 1 Benchmark Brands 2023
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Spirits by Category: Total Value 2018-2023
Table 3 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2018-2023
Table 5 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2018-2023
Table 6 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2018-2023
Table 7 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2018-2023
Table 8 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 10 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 11 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 12 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2018-2023
Table 15 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2023
Table 16 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2023
Table 17 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2023
Table 18 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2023-2028
Table 19 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2023-2028
Table 20 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2023-2028
ALCOHOLIC DRINKS IN MALAYSIA
EXECUTIVE SUMMARY
Alcoholic drinks in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
On-trade vs off-trade split
What next for alcoholic drinks?
MARKET BACKGROUND
Legislation
Legal purchasing age and legal drinking age
Drink driving
Advertising
Smoking ban
Opening hours
On-trade establishments
Summary 2 Number of On-trade Establishments by Type 2017-2023
TAXATION AND DUTY LEVIES
Summary 3 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2023
OPERATING ENVIRONMENT
Contraband/parallel trade
Duty free
Cross-border/private imports
KEY NEW PRODUCT LAUNCHES
Outlook
MARKET INDICATORS
Table 22 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2018-2023
MARKET DATA
Table 23 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2018-2023
Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2018-2023
Table 25 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2018-2023
Table 26 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2018-2023
Table 27 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2023
Table 28 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2023
Table 29 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2023
Table 30 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2023
Table 31 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2019-2023
Table 32 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2018-2023
Table 33 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2023
Table 34 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2023-2028
Table 35 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2023-2028
Table 36 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2023-2028
Table 37 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 4 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

2023 was a difficult year for spirits with sales declining sharply in on-trade volume terms and stagnating in off-trade volume terms. High inflation and a weakening of the Malaysian ringgit manifests led to a significant increase in the prices of spirits in 2023, with this coming off the back of significant price growth in 2022. These price rises combined with a general increase in the cost of living pushed consumers to cut back on spending on spirits. For those consumers which continued to buy...

Euromonitor International's Spirits in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2019-2023), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Brandy and Cognac, Liqueurs, Non Alcoholic Spirits, Other Spirits, Rum, Tequila (and Mezcal), Whiskies, White Spirits.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Spirits market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Spirits in Malaysia
Euromonitor International
July 2024

List Of Contents And Tables

SPIRITS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Price rises dampen demand for spirits in 2023
High-end products add interest to the market but shochu/soju remains a more significant sales driver
Players experience significant challenges in 2023 as demand falls and government introduces new import restrictions
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New taxes could impact some entertainment venues but developing cocktail culture could present new sales opportunities
Increase in international tourist arrivals should boost on-trade sales of spirits
New shopping present new sales opportunities while increasing demand likely to lead to fiercer competition
CATEGORY BACKGROUND
Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology
Summary 1 Benchmark Brands 2023
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Spirits by Category: Total Value 2018-2023
Table 3 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2018-2023
Table 5 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2018-2023
Table 6 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2018-2023
Table 7 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2018-2023
Table 8 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 10 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 11 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 12 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2018-2023
Table 15 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2023
Table 16 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2023
Table 17 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2023
Table 18 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2023-2028
Table 19 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2023-2028
Table 20 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2023-2028
ALCOHOLIC DRINKS IN MALAYSIA
EXECUTIVE SUMMARY
Alcoholic drinks in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
On-trade vs off-trade split
What next for alcoholic drinks?
MARKET BACKGROUND
Legislation
Legal purchasing age and legal drinking age
Drink driving
Advertising
Smoking ban
Opening hours
On-trade establishments
Summary 2 Number of On-trade Establishments by Type 2017-2023
TAXATION AND DUTY LEVIES
Summary 3 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2023
OPERATING ENVIRONMENT
Contraband/parallel trade
Duty free
Cross-border/private imports
KEY NEW PRODUCT LAUNCHES
Outlook
MARKET INDICATORS
Table 22 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2018-2023
MARKET DATA
Table 23 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2018-2023
Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2018-2023
Table 25 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2018-2023
Table 26 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2018-2023
Table 27 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2023
Table 28 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2023
Table 29 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2023
Table 30 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2023
Table 31 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2019-2023
Table 32 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2018-2023
Table 33 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2023
Table 34 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2023-2028
Table 35 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2023-2028
Table 36 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2023-2028
Table 37 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 4 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る