フランスの蒸留酒Spirits in France 2021年は蒸留酒の販売において非典型的な年であり、小幅なプラス成長につながったが、2022年には販売数量が小幅なマイナスに落ち込んだ-パンデミック前のカテゴリーの構造通りである。しかし、これにはもう一つの... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2021年は蒸留酒の販売において非典型的な年であり、小幅なプラス成長につながったが、2022年には販売数量が小幅なマイナスに落ち込んだ-パンデミック前のカテゴリーの構造通りである。しかし、これにはもう一つの非定型的傾向が隠されている。すなわち、パンデミック後のカフェ/バーやナイトクラブの全面的な再開によって恩恵を受けたオン・トレード販売によるオフ・トレード販売のカニバリゼーションである。ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「フランスの蒸留酒」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供している。最新の小売販売データ(2018年~2022年)を提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品ブランデーとコニャック、リキュール、ノンアルコール・スピリッツ、その他のスピリッツ、ラム、テキーラ(およびメスカル)、ウィスキー、ホワイト・スピリッツ データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * スピリッツ市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Spirits in FranceEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables SPIRITS IN FRANCE KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS 2022 is year of decline, in accordance with the structural patterns of the category Premium English gins, flavoured rums, liqueurs and, to a lesser extent vodka, remain the kings of the fiesta Ricard SA maintains its overall lead, while Bacardi-Martini and Brown-Forman France take advantage of gaps in the market PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Ongoing structural drop expected, even in on-trade in the medium term Non/low alcohol spirits does not see as strong success as other categories More mixology, premiumisation and new flavours/ingredients expected CATEGORY BACKGROUND Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology Summary 1 Benchmark Brands 2022 CATEGORY DATA Table 1 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2017-2022 Table 2 Sales of Spirits by Category: Total Value 2017-2022 Table 3 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 4 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2017-2022 Table 5 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2017-2022 Table 6 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2017-2022 Table 7 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2017-2022 Table 8 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 10 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 11 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 12 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 13 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 14 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2017-2022 Table 15 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2018-2022 Table 16 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2018-2022 Table 17 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2022 Table 18 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2022-2027 Table 19 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 Table 21 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2022-2027 ALCOHOLIC DRINKS IN FRANCE EXECUTIVE SUMMARY Alcoholic drinks in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments On-trade vs off-trade split What next for alcoholic drinks? MARKET BACKGROUND Legislation Legal purchasing age and legal drinking age Drink driving Advertising Smoking ban Opening hours On-trade establishments Table 22 Number of On-trade Establishments by Type 2016-2022 TAXATION AND DUTY LEVIES Summary 2 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2022 OPERATING ENVIRONMENT Contraband/parallel trade Duty free Cross-border/private imports KEY NEW PRODUCT LAUNCHES Outlook MARKET INDICATORS Table 23 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2017-2022 MARKET DATA Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2017-2022 Table 25 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2017-2022 Table 26 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 27 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2017-2022 Table 28 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2022 Table 29 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2022 Table 30 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2022 Table 31 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2022 Table 32 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2018-2022 Table 33 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2017-2022 Table 34 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2022 Table 35 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2022-2027 Table 36 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2022-2027 Table 37 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 Table 38 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 3 Research Sources
SummaryWhile 2021 was an atypical year in sales of spirits, leading to small positive growth, volume sales fell into a small negative decline in 2022 – as per the structure of the category pre-pandemic. However, this hides another atypical trend – namely the cannibalisation of off-trade sales by on-trade sales which benefitted from the total reopening of cafés/bars and nightclubs post-pandemic. Table of ContentsSpirits in FranceEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables SPIRITS IN FRANCE KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS 2022 is year of decline, in accordance with the structural patterns of the category Premium English gins, flavoured rums, liqueurs and, to a lesser extent vodka, remain the kings of the fiesta Ricard SA maintains its overall lead, while Bacardi-Martini and Brown-Forman France take advantage of gaps in the market PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Ongoing structural drop expected, even in on-trade in the medium term Non/low alcohol spirits does not see as strong success as other categories More mixology, premiumisation and new flavours/ingredients expected CATEGORY BACKGROUND Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology Summary 1 Benchmark Brands 2022 CATEGORY DATA Table 1 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2017-2022 Table 2 Sales of Spirits by Category: Total Value 2017-2022 Table 3 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 4 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2017-2022 Table 5 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2017-2022 Table 6 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2017-2022 Table 7 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2017-2022 Table 8 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 10 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 11 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 12 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 13 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2017-2022 Table 14 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2017-2022 Table 15 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2018-2022 Table 16 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2018-2022 Table 17 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2019-2022 Table 18 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2022-2027 Table 19 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 Table 21 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2022-2027 ALCOHOLIC DRINKS IN FRANCE EXECUTIVE SUMMARY Alcoholic drinks in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments On-trade vs off-trade split What next for alcoholic drinks? MARKET BACKGROUND Legislation Legal purchasing age and legal drinking age Drink driving Advertising Smoking ban Opening hours On-trade establishments Table 22 Number of On-trade Establishments by Type 2016-2022 TAXATION AND DUTY LEVIES Summary 2 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2022 OPERATING ENVIRONMENT Contraband/parallel trade Duty free Cross-border/private imports KEY NEW PRODUCT LAUNCHES Outlook MARKET INDICATORS Table 23 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2017-2022 MARKET DATA Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2017-2022 Table 25 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2017-2022 Table 26 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2017-2022 Table 27 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2017-2022 Table 28 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2022 Table 29 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2022 Table 30 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2022 Table 31 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2022 Table 32 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2018-2022 Table 33 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2017-2022 Table 34 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2022 Table 35 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2022-2027 Table 36 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2022-2027 Table 37 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2022-2027 Table 38 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 3 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートEuromonitor International社のアルコール分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(spirits)の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |