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日本における健康と美容のスペシャリスト


Health and Beauty Specialists in Japan

2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ5類感染症に再分類すると発表した。その結果、感染対策に関する判断は原則として個人や企業に委ねられることになった。この変化と、その結果認識さ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年2月13日 US$990
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サマリー

2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性インフルエンザと同じ5類感染症に再分類すると発表した。その結果、感染対策に関する判断は原則として個人や企業に委ねられることになった。この変化と、その結果認識されたリスクの軽減は、日本の消費者をCOVID-19以前の行動に戻すよう促した。この再分類により、健康と美容の専門家の売上回復が続いた。

Euromonitor Internationalの日本の健康・美容専門店に関する調査レポートは、業界を牽引する主要トレンドと動向についての洞察を提供しています。本レポートでは、業界の洞察力を提供するため、すべての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・個人消費財小売店などが含まれる。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品美容専門店、ヘルスケア・パーソナルケア専門店、眼鏡専門店、薬局。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* ヘルス&ビューティースペシャリスト市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Health and Beauty Specialists in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Physical outlets regain momentum post-COVID-19, and competition intensifies both online and offline
Increased activities outside the home generate demand for OTC products
Online offerings increase
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Unique private label launches could be key to retain consumers
Continued development of private label lines targeted towards Gen Z expected
Femtech and femcare likely to be the next trends in health and beauty specialists
CHANNEL DATA
Table 1 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2018-2023
Table 4 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 5 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 6 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 7 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 8 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 9 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 10 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2023-2028
Table 12 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 14 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 27 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 29 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 31 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 32 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 33 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 36 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 42 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 43 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 44 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 45 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 46 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 49 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 51 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 53 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 54 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 60 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 61 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 63 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 64 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 65 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

On 8 May 2023, the Japanese government announced that it would reclassify COVID-19 as a class 5 infectious disease, which is the same classification as seasonal flu. As a result, decisions regarding infection control are now left to individuals and businesses as a general rule. This shift and the resultant perceived reduction of risk pushed consumers in Japan to return to their pre-COVID-19 behaviours. Due to the reclassification, the recovery of sales in health and beauty specialists continued...

Euromonitor International's Health and Beauty Specialists in Japan report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Beauty Specialists, Health and Personal Care Stores, Optical Goods Stores, Pharmacies.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Health and Beauty Specialists market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Health and Beauty Specialists in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Physical outlets regain momentum post-COVID-19, and competition intensifies both online and offline
Increased activities outside the home generate demand for OTC products
Online offerings increase
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Unique private label launches could be key to retain consumers
Continued development of private label lines targeted towards Gen Z expected
Femtech and femcare likely to be the next trends in health and beauty specialists
CHANNEL DATA
Table 1 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2018-2023
Table 4 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 5 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 6 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 7 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 8 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 9 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 10 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2023-2028
Table 12 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 14 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 27 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 29 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 31 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 32 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 33 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 36 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 42 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 43 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 44 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 45 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 46 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 49 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 51 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 53 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 54 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 60 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 61 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 63 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 64 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 65 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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