世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本での直接販売


Direct Selling in Japan

直販は、顧客基盤の高齢化や、パンデミック以降の社会行動の変化による採用機会の喪失により、引き続き逆風に直面している。一方、COVID-19の影響から社会が回復し、人々を結びつけるイベントが開催されたため、2... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年2月13日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
35 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

直販は、顧客基盤の高齢化や、パンデミック以降の社会行動の変化による採用機会の喪失により、引き続き逆風に直面している。一方、COVID-19の影響から社会が回復し、人々を結びつけるイベントが開催されたため、2023年に売上が増加したプレーヤーもいた。2023年5月8日、日本政府はCOVID-19を季節性感染症と同じ5類感染症に再分類すると発表した。

ユーロモニター・インターナショナルの日本のダイレクトセリングレポートは、業界を牽引する主要トレンドと動向に関する洞察を提供しています。本レポートでは、業界の洞察力を提供するため、すべての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれる。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品家電・エレクトロニクス直販、飲料・タバコ直販、ファッション直販、食品直販、健康・美容直販、家庭用品直販、その他製品直販。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* ダイレクトセリング市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Direct Selling in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Face-to-face events return post-pandemic
Investigations by Consumer Affairs Agency damage reputation of direct selling
Online presence is becoming more important to compete
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New regulation will impact future advertising for direct sellers
Direct selling a key retail channel for emerging concepts such as CBD
Yakult Honsha will continue to lead and launch new products
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Category: Value 2018-2023
Table 2 Direct Selling by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Direct Selling Forecasts by Category: Value 2023-2028
Table 6 Direct Selling Forecasts by Category: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 13 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 14 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 26 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 27 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 30 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 36 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Direct selling continues to face headwinds due to the ageing of the customer base, and the loss of recruitment opportunities due to changes in social behaviour since the pandemic. On the other hand, some players saw rising sales in 2023, as society recovered from the effects of COVID-19, and events were organised to bring people together. On 8 May 2023, the Japanese government announced that it would reclassify COVID-19 as a class 5 infectious disease, which is the same classification as seasona...

Euromonitor International's Direct Selling in Japan report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Appliances and Electronics Direct Selling, Drinks and Tobacco Direct Selling, Fashion Direct Selling, Foods Direct Selling, Health and Beauty Direct Selling, Home Products Direct Selling, Other Products Direct Selling.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Direct Selling market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Direct Selling in Japan
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Face-to-face events return post-pandemic
Investigations by Consumer Affairs Agency damage reputation of direct selling
Online presence is becoming more important to compete
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New regulation will impact future advertising for direct sellers
Direct selling a key retail channel for emerging concepts such as CBD
Yakult Honsha will continue to lead and launch new products
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Category: Value 2018-2023
Table 2 Direct Selling by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Direct Selling Forecasts by Category: Value 2023-2028
Table 6 Direct Selling Forecasts by Category: % Value Growth 2023-2028
RETAIL IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Private label development key for retailers to stay competitive
New regulation on stealth marketing (Endorsements and Testimonials in Advertising) impacts e-commerce and direct selling
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Hatsu Uri (“First Sales”) at New Year
Valentine’s Day
White Day
Mother’s Day
Father’s Day
Summer bargains
Halloween
Black Friday and Cyber Monday
Christmas and year-end bargains
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 13 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 14 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 15 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 18 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 19 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 26 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 27 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 28 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 29 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 30 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 33 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 34 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 36 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2020-2023
Table 40 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 54 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 58 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る