世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ホームオーディオとシネマ


Home Audio and Cinema in Hong Kong, China

パンデミック規制終了後の社会再開は、消費者が家庭外エンターテイメントに回帰していることを意味し、ホームシネマやオーディオといった家庭内エンターテイメント・セットアップの必要性が低下していることを意... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年8月29日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
17 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

パンデミック規制終了後の社会再開は、消費者が家庭外エンターテイメントに回帰していることを意味し、ホームシネマやオーディオといった家庭内エンターテイメント・セットアップの必要性が低下していることを意味する。実際、パンデミック規制中はコミュニティ環境での映画鑑賞を十分に体験できなかったため、多くの消費者が再び映画館を訪れるようになった。また、映画鑑賞は香港では人気のある社会的な活動であり、香港の映画館で映画鑑賞をすることは、香港で最も重要な活動である。

この調査レポートは香港のホームオーディオと映画館を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供します。予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品オーディオセパレート, デジタルメディアプレーヤードック, Hi-Fiシステム, ホームシネマとスピーカーシステム, その他のホームオーディオとシネマ, スピーカー.

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* ホームオーディオおよびシネマ市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Home Audio and Cinema in Hong Kong, China
Euromonitor International
August 2023

List Of Contents And Tables

HOME AUDIO AND CINEMA IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Reopening of society means consumers return to out-of-home entertainment and have a lesser need for in-home entertainment setups
Audiophiles primarily drive demand in the category, as the majority of consumers balk at the high price points
Appliances and electronics specialist retailers continue to be the leading retail channel for home audio and cinema
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sluggish sales expected to continue, due to shifting consumer spending priorities
Competitive status quo expected to remain unchanged, with Sony holding its lead
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2020-2023
Table 7 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2019-2023
Table 8 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER ELECTRONICS IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 12 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2018-2023
Table 14 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 16 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2019-2023
Table 17 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2020-2023
Table 18 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2018-2023
Table 19 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2023-2028
Table 20 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The reopening of society after the end of the pandemic restrictions means that consumers are returning to out-of-home entertainment and thus have a lesser need for in-home entertainment setups, such as home cinema and audio. Indeed, this has led to many consumers visiting cinemas again, as they were unable to fully experience watching movies in a community environment for during the pandemic restrictions. Cinema viewing is also considered a popular social activity in Hong Kong, and is an activit...

Euromonitor International's Home Audio and Cinema in Hong Kong, China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Audio Separates, Digital Media Player Docks, Hi-Fi Systems, Home Cinema and Speaker Systems, Other Home Audio and Cinema, Speakers.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Home Audio and Cinema market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Home Audio and Cinema in Hong Kong, China
Euromonitor International
August 2023

List Of Contents And Tables

HOME AUDIO AND CINEMA IN HONG KONG, CHINA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Reopening of society means consumers return to out-of-home entertainment and have a lesser need for in-home entertainment setups
Audiophiles primarily drive demand in the category, as the majority of consumers balk at the high price points
Appliances and electronics specialist retailers continue to be the leading retail channel for home audio and cinema
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sluggish sales expected to continue, due to shifting consumer spending priorities
Competitive status quo expected to remain unchanged, with Sony holding its lead
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2020-2023
Table 7 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2019-2023
Table 8 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER ELECTRONICS IN HONG KONG, CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 12 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2018-2023
Table 14 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 16 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2019-2023
Table 17 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2020-2023
Table 18 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2018-2023
Table 19 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2023-2028
Table 20 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(home)の最新刊レポート


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る