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アジア太平洋地域のコンシューマー・エレクトロニクス


Consumer Electronics in Asia Pacific

アジア太平洋地域のコンシューマー・エレクトロニクス業界は、ここ数年の厳しい状況を経て、2024年には小売販売台数でプラス成長を記録するまでに回復した。日本ではインフレと円安が引き続き業績に影響を及ぼし... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年10月1日 US$1,450
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サマリー

アジア太平洋地域のコンシューマー・エレクトロニクス業界は、ここ数年の厳しい状況を経て、2024年には小売販売台数でプラス成長を記録するまでに回復した。日本ではインフレと円安が引き続き業績に影響を及ぼしたが、インドでは健全な成長が続き、中国では2年ぶりの販売増となった。TWSイヤホンが引き続き成長のペースを握る一方、スマートフォンが販売全体を支配している。

ユーロモニター・インターナショナルのアジア太平洋地域のコンシューマー・エレクトロニクスに関するグローバル・ブリーフィングは、新興地域、主要成長カテゴリーとトレンド、業界の喫緊の課題とホワイトスペースに関する洞察を提供する。主要企業やブランドを特定し、新製品開発、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。スマートフォン、ウルトラブック、有機ELテレビなどの最新イノベーションから、ノートパソコン、ホームオーディオ、シネマシステム、車内エンターテインメントなどの既存技術に至るまで、Euromonitor Internationalはコンスーマーエレクトロニクス業界の一貫した鋭いスナップショットを提供しています。予測は、今後5年間の市場の変化と成功の基準を示しています。

対象製品コンピュータと周辺機器, 車内エンターテインメント, 家庭内コンシューマーエレクトロニクス, ポータブルコンシューマーエレクトロニクス.

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Introduction
Regional overview
Leading companies and brands
Forecast projections
Country snapshots

 

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Summary

After a difficult couple of years, the Asia Pacific consumer electronics industry returned to recording positive growth in its retail unit volume sales in 2024. While inflation and a depreciating yen continued to impact the performance in Japan, India kept on recording healthy growth and China registered a sales increase after two years of decline. TWS earbuds continue to set the pace in terms of growth, while smartphones dominate overall sales.

Euromonitor International's Consumer Electronics in Asia Pacific global briefing offers insight on emerging geographies, key growth categories and trends as well as pressing industry issues and white spaces. It identifies the leading companies and brands, and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be it new product developments, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. From the latest innovations such as Smartphones, Ultrabooks and OLED TVs to existing technologies such as Laptops, Home Audio and Cinema Systems and In-Car Entertainment, Euromonitor International offers a consistent yet incisive snapshot of the Consumer Electronics industry. Forecasts illustrate how the market is set to change and the criteria for success over the next five years.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Introduction
Regional overview
Leading companies and brands
Forecast projections
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