エチオピアのコンシューマーヘルスConsumer Health in Ethiopia 2022年、コンシューマーヘルスは、高いインフレ率に後押しされ、現在の金額ベースでは大きな成長を遂げた。2022年のGDPは堅調な伸びを示したものの、11月に停戦が実現したとはいえ、内戦など多くの課題に直面して... もっと見る
サマリー2022年、コンシューマーヘルスは、高いインフレ率に後押しされ、現在の金額ベースでは大きな成長を遂げた。2022年のGDPは堅調な伸びを示したものの、11月に停戦が実現したとはいえ、内戦など多くの課題に直面している。低所得層や農村部に住む人々の間では、パッケージ化されていないハーブや伝統的な治療薬の使用が依然として広まっています。そのため、パッケージされた健康食品の需要は、主に中・高所得の都市部の消費者に限られています。Euromonitor Internationalのエチオピアの消費者健康レポートでは、国レベルの市場規模と形状について包括的なガイドを提供します。2018年から2022年の最新の小売販売データを提供し、成長を促進する部門を特定することができます。2027年までの予測では、市場がどのように変化していくかを説明しています。 製品のカバー範囲アレルギーケア、ハーブ/伝統製品、OTC、小児用コンシューマーヘルス、スポーツ栄養、ビタミンと栄養補助食品、体重管理およびウェルビーイング。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由は? * コンシューマーヘルス市場の詳細な情報を得ることができます。 * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する。 * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する。 * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展していくかを評価することができます。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において、40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を推進するための信頼できる情報資源を開発する独自の能力をもっています。 目次Consumer Health in EthiopiaEuromonitor International February 2023 List Of Contents And Tables CONSUMER HEALTH IN ETHIOPIA EXECUTIVE SUMMARY Consumer health in 2022: The big picture Country background Socioeconomic trends Logistics/infrastructure OTC registration and classification Vitamins and dietary supplements registration and classification What next for consumer health? MARKET DATA Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2018-2022 Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2019-2022 Table 5 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2017-2022 Table 6 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2022 Table 7 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2022-2027 Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER ANALGESICS 2022 Developments Prospects and Opportunities Category Data Table 9 Sales of Analgesics by Category: Value 2017-2022 Table 10 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 11 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2018-2022 Table 12 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2019-2022 Table 13 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2022-2027 Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2022-2027 COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES Table 15 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2017-2022 Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 17 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2018-2022 Table 18 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2019-2022 Table 19 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2022-2027 DIGESTIVE REMEDIES Table 21 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2017-2022 Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 23 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2018-2022 Table 24 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2019-2022 Table 25 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2022-2027 Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2022-2027 DERMATOLOGICALS Table 27 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2017-2022 Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 29 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2018-2022 Table 30 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2019-2022 Table 31 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2022-2027 WOUND CARE Table 33 Sales of Wound Care by Category: Value 2017-2022 Table 34 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 35 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2018-2022 Table 36 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2019-2022 Table 37 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2022-2027 Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2022-2027 VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS Table 39 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2017-2022 Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 41 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2018-2022 Table 42 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2019-2022 Table 43 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2022-2027 Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2022-2027 WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING SPORTS NUTRITION HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS Table 45 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2017-2022 Table 46 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2017-2022 Table 47 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2022-2027 Table 48 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2022-2027
SummaryConsumer health witnessed strong growth in current value terms in 2022, largely fuelled by a high rate of inflation. Despite seeing solid GDP growth in 2022 the country faces numerous challenges including civil war, albeit a ceasefire was achieved in November. The use of unpackaged herbal/traditional remedies remains widespread among the low-income majority and those living in rural areas. Demand for packaged consumer health thus largely remains limited to mid- and high-income urban consumers. Table of ContentsConsumer Health in EthiopiaEuromonitor International February 2023 List Of Contents And Tables CONSUMER HEALTH IN ETHIOPIA EXECUTIVE SUMMARY Consumer health in 2022: The big picture Country background Socioeconomic trends Logistics/infrastructure OTC registration and classification Vitamins and dietary supplements registration and classification What next for consumer health? MARKET DATA Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2018-2022 Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2019-2022 Table 5 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2017-2022 Table 6 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2022 Table 7 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2022-2027 Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER ANALGESICS 2022 Developments Prospects and Opportunities Category Data Table 9 Sales of Analgesics by Category: Value 2017-2022 Table 10 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 11 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2018-2022 Table 12 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2019-2022 Table 13 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2022-2027 Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2022-2027 COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES Table 15 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2017-2022 Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 17 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2018-2022 Table 18 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2019-2022 Table 19 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2022-2027 DIGESTIVE REMEDIES Table 21 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2017-2022 Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 23 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2018-2022 Table 24 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2019-2022 Table 25 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2022-2027 Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2022-2027 DERMATOLOGICALS Table 27 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2017-2022 Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 29 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2018-2022 Table 30 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2019-2022 Table 31 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2022-2027 WOUND CARE Table 33 Sales of Wound Care by Category: Value 2017-2022 Table 34 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 35 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2018-2022 Table 36 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2019-2022 Table 37 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2022-2027 Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2022-2027 VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS Table 39 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2017-2022 Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 41 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2018-2022 Table 42 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2019-2022 Table 43 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2022-2027 Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2022-2027 WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING SPORTS NUTRITION HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS Table 45 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2017-2022 Table 46 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2017-2022 Table 47 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2022-2027 Table 48 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2022-2027
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よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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