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中国香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場:2024-2027年


China Hong kong Probiotic Food Supplements Market: 2024-2027

概要 中国・香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場は、2023年に10億6,028万米ドルを記録し、2027年には18億6,535万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2027年)の年平均成長率は15.46%である。... もっと見る

 

 

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2024年9月23日 US$3,175
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218 英語

 

サマリー

概要
中国・香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場は、2023年に10億6,028万米ドルを記録し、2027年には18億6,535万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2027年)の年平均成長率は15.46%である。
プロバイオティクス・サプリメント市場に影響を及ぼしているもう一つの傾向として、消費者のナチュラル・オーガニック製品へのシフトが挙げられる。多くの消費者は、クリーンなラベルや天然成分への嗜好に沿った製品を求めている。このため、オーガニックのプロバイオティクス・サプリメントや、人工添加物や保存料を含まない製品の利用が増加している。
例えば、2022年9月、ネスレヘルスサイエンスは、中国のオフライン小売市場で、子供の成長と免疫の健康をターゲットにした2つの新しいプロバイオティクスを発表した。ガーデン・オブ・ライフ」ブランドで販売されるこの製品には、ラクタセイバシラス・ラムノサスGG、ラクタセイバシラス・ラムノサスHN001、ビフィドバクテリウム・アニマリスBB-12、ビフィドバクテリウム・ラクティスHN019などの菌株が含まれている。この新発売は、中国における子どもたちの健康とウェルネスを向上させることを目的としている。
ドライバー
健康意識の高まりとライフスタイルの変化
消費者の間で予防医療に対する傾向が高まっており、腸内細菌叢を健康に保つことが健康全般に不可欠と考えられている。プロバイオティクス・サプリメントは、消化器系の健康をサポートし、免疫系を強化し、さらには精神衛生を改善する可能性があるとして、その役割がますます認識されるようになっている。中国と香港では、都市化とペースの速いライフスタイルが食生活のアンバランスとストレスレベルの上昇を招き、胃腸の問題を引き起こしている。プロバイオティクスのサプリメントは、腸内環境の改善に便利なソリューションを提供するため、多忙な都市住民の間で人気がある。
例えば、AB-LIFEは2024年2月、中国の著名なサプリメント会社ワンダーラボと提携し、アジアでのプレゼンスを拡大した。この提携により、ワンダーラボ社の特徴である「リトル・グリーン・ボトル」パッケージの、コレステロール改善と体重管理をターゲットとしたプロバイオティクス製品Shape100が発売された。Shape100は3つの細菌株をブレンドし、スタチンに代わる科学的裏付けのある代替品を提供するもので、栄養とウェルネスに対するWonderlab社の革新的アプローチと一致している。
高齢化人口の増加
高齢者は、病気を回避し、既存の症状を管理するために、予防的な健康管理を採用するようになってきている。プロバイオティクスのサプリメントは、バランスの取れた腸内細菌叢をサポートすることで全体的な健康を維持し、感染症を予防するのに役立つため、このアプローチの一部となっている。高齢者層は一般的に可処分所得が多く、プロバイオティクスを含む健康・ウェルネス製品に積極的に支出する。こうした経済力が市場への影響力を高め、メーカー各社がこの層をターゲットとした製品を開発することを後押ししている。
市場では、骨の健康の改善、炎症の軽減、栄養吸収の促進など、高齢者特有のニーズに対応するよう設計された特殊なプロバイオティクス製剤の開発が進んでいる。例えば、2021年4月、スウェーデンのプロバイオティクス・サプライヤーであるProbi社と中国の製薬大手Sinopharm社は、中国市場にプロバイオティクス・サプリメントを導入するために提携した。シノファームは、免疫の健康、骨の健康、鉄分の吸収をターゲットとした3種類のサプリメントを発売する予定で、いずれもプロビの臨床的に立証された菌株をベースにしている。
阻害要因
厳しい規制要件
中国と香港の両政府は、プロバイオティクスに対して厳格な品質管理措置を実施している。製品は高い細菌数基準を満たし、有害な汚染物質を含んではならない。こうした厳しい品質要件は、製造コストと時間を増加させ、市場に出回る製品数を制限する可能性がある。
2024年1月15日、Consumer Council Organizationによると、厳しい規制要件が中国のプロバイオティクス食品サプリメント市場を大幅に抑制している。このような警戒感は、昨年、未熟児がプロバイオティクス粉ミルクのビフィズス菌による敗血症で死亡し、米国食品医薬品局(FDA)が警告を発したような国際的な事件にも起因している。このような事件により、プロバイオティクス・サプリメントの安全性に対する社会的関心が高まっている。
セグメント分析
中国と香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場は、成分、用量、用途、年齢、流通チャネルに基づいてセグメント化される。
中国と香港における胃腸用健康食品の需要拡大
胃腸健康製品、特にプロバイオティクス食品サプリメントの需要は、中国と香港で急速に増加している。世界保健機関(WHO)の報告書によると、これらの地域では消化器系疾患が健康上の最大の関心事のひとつとなっており、プロバイオティクスの使用を含む予防的健康対策への関心が高まっている。
中国では、食生活の変化や健康全般への関心の高まりから、プロバイオティクス・サプリメントの消費量が大幅に増加している。中国栄養学会(CNS)は、消化器系の健康増進におけるプロバイオティクスの役割を強調しており、これが消費者の関心をさらに高めている。その結果、基本的な栄養を超えた健康上のメリットを提供する天然食品や機能性食品へのシフトが顕著になり、プロバイオティクスは腸内細菌叢のバランスを改善するための人気商品となっている。
胃腸の健康アプリケーション・セグメントは、予測期間2024-2031年の間に市場の50%以上を占め、支配的なセグメントになると予想されている。14年6月、ジュンレバオは新製品N-15プロバイオティクスを発売した。この製品は特許を取得した特殊なプロバイオティクスN1115を含み、耐酸性、耐胆塩性を持ち、生きたまま腸管に到達し、腸内細菌叢の恒常性を維持することができる。この新製品には、ショ糖、香料、色素は含まれていない。
持続可能性分析
中国と香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場では、環境と健康への影響を重視する消費者と規制の増加により、持続可能性が重要な焦点になりつつある。これらの地域の企業は、原材料の持続可能な調達、包装廃棄物の最小化、生産プロセスの二酸化炭素排出量の削減に注力している。中国食品医薬品監督管理局(CFDA)のデータによると、プロバイオティクス・サプリメント・メーカーによる環境に優しいパッケージの使用は30%増加している。
さらに、市場の持続可能性への取り組みは、生物多様性とそのプロバイオティクス菌株への影響に対する意識の高まりによって推進されている。香港消費者委員会(Hong Kong Consumer Council)によると、消費者の45%が健康食品を購入する際、企業の持続可能性に関する取り組みを考慮している。このため、持続可能な農法への投資が増え、効果的で環境に優しいプロバイオティクス菌株の研究が進んでいる。
満たされていないニーズ
中国と香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場には、特に製品の多様性と消費者の認識に関して、満たされていないニーズがいくつかある。消費者は、消化器系の健康だけでなく、ストレス管理、皮膚の健康、免疫サポートなど、特定の健康問題に対応するプロバイオティクスを求めるようになってきている。
中国栄養学会(Chinese Nutrition Society)の調査によると、消費者の60%がより専門的なプロバイオティクス製品に関心を持っているが、現在の市場で提供されている製品は一般的すぎると認識されている。このことは、ターゲットを絞ったプロバイオティクス・サプリメントの開発というイノベーションの大きなチャンスを示している。さらに、プロバイオティクスの利点と適切な使用法に関する消費者教育にはかなりのギャップがある。
多くの消費者は、プロバイオティクスの菌株の違いや、それぞれの健康効果について理解していないため、購入を決定する際に混乱を招きかねない。香港消費者委員会(Hong Kong Consumer Council)によると、55%の消費者が自分のニーズに合ったプロバイオティクス・サプリメントの選び方が分からないと回答している。このことは、消費者が十分な情報を得た上で決断し、プロバイオティクス・サプリメントのメリットを最大限に享受できるようにするため、教育を強化し、製品表示を明確にする必要性を強調している。
競争状況
同市場の世界的な主要企業には、STP - Mineral Therapy、Be Pure、Vita Green Health Products Co Ltd.、GenieBiome Ltd.、Health Bankなどがある。
成分別
乳酸菌
レンサ球菌
ビフィズス菌
その他
用量別
錠剤
カプセル
液体
粉末
その他
チュアブル&グミ
ソフトジェル
その他
用途別
胃腸の健康
腸内細菌叢/マイクロバイオームバランス
消化
便秘
鼓腸
下痢
リーキーガット
炎症
免疫系
その他
グルテン過敏症
腹痛
GERD/ヘリコバクター・ピロリ菌
抗生物質関連下痢/抗生物質治療後
腸内フローラ/腸内マイクロバイオーム修復
その他
膣の健康
尿路の健康
腎臓結石
尿路結石
その他
口腔の健康
老化防止
アレルギー・喘息
骨と関節の健康
変形性関節症
骨粗鬆症/低骨密度
炎症
脳/精神の健康
睡眠
認知
気分
うつ病
集中力
心臓血管の健康
循環
エネルギー/疲労軽減
代謝症候群/血糖値
肝臓の健康
エネルギー
免疫力/呼吸器感染症
栄養吸収
皮膚・髪・爪
アトピー性皮膚炎・湿疹
にきび
酒さ
育毛・脱毛
皮膚マイクロバイオーム
その他
スポーツ
女性の健康
妊孕性
更年期障害
妊娠
Pcos
膣の健康と健康 膣マイクロバイオーム
膣感染症(Bv/Vvc)
妊娠経過
その他
男性の健康と妊孕性
体重管理
小児の健康
疝痛
便秘
逆流性食道炎
アトピー性皮膚炎
その他
その他
年齢別
乳児
小児
大人
シニア
流通チャネル別
スーパーマーケット/ハイパーマーケット
薬局・ドラッグストア
コンビニエンスストア
オンライン小売業者
その他の流通チャネル
主な動き
2024年1月、香港消費者委員会は政府に対し、プロバイオティクスを含む栄養補助食品を規制する法律を制定するよう要請した。この要請は、同協議会が市販されている40種類のプロバイオティクス製品を調査した結果を受けたものである。その結果、消費者の安全性と製品の有効性を確保するため、より厳格な監視の必要性が浮き彫りになった。
2024年4月、ADMは同社の有胞子性プロバイオティクスDE111(枯草菌)が中国の国家衛生委員会(NHC)により正式に承認されたと発表した。この承認により、中国の厳しい品質・安全基準を満たしたDE111を中国の顧客が入手できるようになった。このプロバイオティクスの厳格な評価により、その有効性と安全性が消費者に保証される。
2024年2月、AB-LIFEは中国の著名な栄養補助食品会社であるワンダーラボ社と提携し、アジアでのプレゼンスを拡大した。この提携により、ワンダーラボ社の特徴である「リトル・グリーン・ボトル」パッケージの、コレステロール改善と体重管理をターゲットとしたプロバイオティクス製品Shape100が発売された。Shape100は3つの細菌株をブレンドし、スタチンに代わる科学的裏付けのある代替品を提供するもので、栄養と健康に対するWonderlab社の革新的なアプローチと一致している。
レポートを購入する理由
成分、用量、用途、年齢、流通チャネルに基づく中国+香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
中国+香港のプロバイオティクス食品サプリメント市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
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中国+香港のプロバイオティクス食品サプリメントレポートは、約30表、55図、218ページを提供します。
ターゲットオーディエンス2024
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.成分別スニペット
3.2.用量別スニペット
3.3.用途別スニペット
3.4.年齢別スニペット
3.5.流通チャネル別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.健康意識の高まりとライフスタイルの変化
4.1.1.2.高齢化人口の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.厳しい規制要件
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.DMI意見書
6.成分別
6.1.はじめに
6.1.1.成分別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.1.2.市場魅力度指数(成分別
6.2.乳酸菌
6.2.1.はじめに
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.溶連菌
6.4.ビフィズス菌
6.5.その他
7.用量別
7.1.はじめに
7.1.1.用量別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数、用量別
7.2.錠剤
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.カプセル
7.4.液体
7.5.粉末
7.6.その他
7.6.1.チュアブル&グミ
7.6.2.ソフトジェル
7.6.3.その他
8.用途
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.胃腸の健康
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.2.3.腸内細菌叢/マイクロバイオーム・バランス
8.2.4.消化
8.2.5.便秘
8.2.6.鼓腸
8.2.7.下痢
8.2.8.リーキーガット
8.2.9.炎症
8.2.10.免疫システム
8.2.11.その他
8.2.11.1.グルテン過敏症
8.2.11.2.腹痛
8.2.11.3.GERD/ヘリコバクター・ピロリ菌
8.2.11.4.抗生物質関連下痢/抗生物質治療後
8.2.11.5.腸内フローラ/腸内マイクロバイオームの回復
8.2.11.6.その他
8.3.膣の健康
8.4.尿路の健康
8.4.1.腎臓結石
8.4.2.尿路結石
8.4.3.その他
8.5.口腔衛生
8.6.アンチ/ヘルシーエイジング
8.7.アレルギー/喘息
8.8.骨と関節の健康
8.8.1.変形性関節症
8.8.2.骨粗鬆症/低ミネラル骨密度
8.8.3.炎症
8.9.脳/精神の健康
8.9.1.睡眠
8.9.2.認知
8.9.3.気分
8.9.4.抑うつ
8.9.5.集中力
8.10.心臓血管の健康
8.11.循環
8.12.エネルギー/疲労軽減
8.13.代謝症候群/血糖値
8.14.肝臓の健康
8.15.エネルギー
8.16.免疫力/呼吸器感染症
8.17.栄養吸収
8.18.皮膚・毛髪・爪
8.18.1.アトピー性皮膚炎と湿疹
8.18.2.にきび
8.18.3.酒さ
8.18.4.育毛/脱毛
8.18.5.皮膚マイクロバイオーム
8.18.6.その他
8.19.スポーツ
8.20.女性の健康
8.20.1.妊孕性
8.20.2.更年期障害
8.20.3.妊娠
8.20.4.PCOS
8.20.5.膣の健康と健康 膣マイクロバイオーム
8.20.6.膣感染症(Bv/Vvc)
8.20.7.妊娠経過
8.20.8.その他
8.21.男性の健康と妊孕性
8.22.体重管理
8.23.小児の健康
8.23.1.疝痛
8.23.2.便秘
8.23.3.逆流
8.23.4.アトピー性皮膚炎
8.23.5.その他
8.24.その他
9.年齢別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、年齢別
9.1.2.市場魅力度指数、年齢別
9.2.乳幼児
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.子供
9.4.大人
9.5.シニア
10.流通チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
10.2.スーパーマーケット/ハイパーマーケット* 2.1.
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.薬局・ドラッグストア
10.4.コンビニエンスストア
10.5.オンライン小売業者
10.6.その他の流通チャネル
11.持続可能性分析
11.1.環境分析
11.2.経済分析
11.3.ガバナンス分析
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.STP-ミネラル療法 *.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと内容
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.純粋であること
13.3.ビタ・グリーン・ヘルス・プロダクツ
13.4.ジニバイオーム社
13.5.ヘルスバンク(※リストはありません)
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
The China and Hong Kong probiotic food supplement market recorded a value of US$ 1,060.28 million in 2023 and is expected to reach a value of US$ 1,865.35 million in 2027, growing at a CAGR of 15.46% during the forecast period (2024-2027).
The consumer shift towards natural and organic products is another trend influencing the probiotic supplement market. Many consumers are seeking out products that align with their preferences for clean labels and natural ingredients. This has led to an increase in the availability of organic probiotic supplements and products free from artificial additives and preservatives.
For instance, in September 2022, Nestlé Health Science introduced two new probiotics targeting children's growth and immune health in China's offline retail market. Sold under the Garden of Life brand, the products feature strains including Lacticaseibacillus rhamnosus GG, Lacticaseibacillus rhamnosus HN001, Bifidobacterium animalis BB-12, and Bifidobacterium lactis HN019. This launch aims to enhance children's health and wellness in China.
Drivers
Increasing Health Awareness and Lifestyle Changes
There is a growing trend among consumers towards preventive healthcare, where maintaining a healthy gut flora is seen as essential for overall health. Probiotic supplements are increasingly recognized for their role in supporting digestive health, boosting the immune system, and even potentially improving mental health​. Urbanization and the fast-paced lifestyle in China and Hong Kong are leading to dietary imbalances and increased stress levels, contributing to gastrointestinal issues. Probiotic supplements offer a convenient solution for improving gut health, making them a popular choice among busy urban populations.
For instance, in February 2024, AB-LIFE expanded its presence in Asia by teaming up with Wonderlab, a prominent dietary supplement company in China. The collaboration introduced Shape100, a probiotic product targeting cholesterol improvement and weight management, in Wonderlab's signature "Little Green Bottle" packaging. Shape100 blends three bacterial strains, offering a scientifically backed alternative to statins, aligning with Wonderlab's innovative approach to nutrition and wellness.
Growing Aging Population
Older adults are increasingly adopting preventive healthcare practices to avoid illnesses and manage existing conditions. Probiotic supplements are a part of this approach, as they help maintain overall health and prevent infections by supporting a balanced gut microbiota​. The elderly population generally has more disposable income and is willing to spend on health and wellness products, including probiotics. This economic power enhances their influence on the market, encouraging manufacturers to develop specifically targeting this demographic.
The market is seeing the development of specialized probiotic formulations designed to meet the specific needs of older adults, such as improving bone health, reducing inflammation, and enhancing nutrient absorption. For instance, in April 2021, Swedish probiotic supplier Probi and China's pharmaceutical giant Sinopharm partnered to introduce probiotic supplements to the Chinese market. Sinopharm will launch three supplements targeting immune health, bone health, and iron absorption, all based on Probi’s clinically substantiated strains.
Restraints
Stringent Regulatory Requirements
Both China and Hong Kong enforce rigorous quality control measures for probiotics. Products must meet high standards for bacterial counts and must not contain harmful contaminants. These stringent quality requirements can increase production costs and time, potentially limiting the number of products available in the market.
On January 15, 2024, according to the Consumer Council Organization, Stringent regulatory requirements are significantly restraining the probiotic food supplements market in China. This caution stems, in part, from international incidents such as the warning issued last year by the United States Food and Drug Administration (FDA) after a premature baby died of sepsis caused by Bifidobacterium from a probiotic formula. Such incidents have heightened public concern over the safety of probiotic supplements.
Segment Analysis
The China and Hongkong probiotic food supplements market is segmented based on ingredient, dosage, application, age and distribution channel.
Growing Demand for Gastrointestinal Health Products in China and Hong Kong
The demand for gastrointestinal health products, particularly probiotic food supplements, is rapidly increasing in China and Hong Kong. According to a report by the World Health Organization (WHO), digestive disorders are among the top health concerns in these regions, prompting a growing interest in preventive health measures, including the use of probiotics.
In China, there has been a significant increase in the consumption of probiotic supplements due to changing dietary habits and a greater focus on overall well-being. The Chinese Nutrition Society (CNS) has emphasized the role of probiotics in enhancing digestive health, which has further fuelled consumer interest. As a result, there is a noticeable shift towards natural and functional foods that offer health benefits beyond basic nutrition, with probiotics becoming a popular choice for improving gut flora balance.
Gastrointestinal health application segment is expected to be the dominant segment with over 50% of the market during the forecast period 2024-2031. In June 14, Junlebao launched a new product N-15 probiotics. It is understood that this product contains special patented probiotics N1115, which have acid resistance and bile salt resistance, and can reach the intestinal tract alive to maintain the homeostasis of intestinal flora. The new product does not contain sucrose, flavors, or pigments.
Sustainability Analysis
Sustainability is becoming a key focus in the probiotic food supplements market in China and Hong Kong, driven by increasing consumer and regulatory emphasis on environmental and health impacts. Companies in these regions are concentrating on sustainably sourcing raw materials, minimizing packaging waste, and reducing the carbon footprint of their production processes. Data from the China Food and Drug Administration (CFDA) shows a 30% rise in the use of eco-friendly packaging by probiotic supplement manufacturers.
Additionally, the market’s sustainability efforts are propelled by a greater awareness of biodiversity and its influence on probiotic strains. According to the Hong Kong Consumer Council, 45% of consumers take a company’s sustainability practices into account when purchasing health supplements. This has led to more investment in sustainable agricultural methods and research into probiotic strains that are both effective and eco-friendly.
Unmet Needs
In the probiotic food supplements market in China and Hong Kong, there are several unmet needs, particularly concerning product diversity and consumer awareness. Consumers are increasingly seeking probiotics that address specific health concerns such as stress management, skin health, and immune support, beyond just digestive wellness.
A survey by the Chinese Nutrition Society found that 60% of consumers are interested in more specialized probiotic products, but the current market offerings are perceived as too generic. This indicates a significant opportunity for innovation in developing targeted probiotic supplements. Additionally, there is a considerable gap in consumer education regarding the benefits and proper use of probiotics.
Many consumers lack understanding of the different probiotic strains and their specific health benefits, which can lead to confusion when making purchasing decisions. According to the Hong Kong Consumer Council, 55% of consumers are uncertain about how to select the right probiotic supplement for their needs. This underscores the need for enhanced education and clearer product labelling to empower consumers to make informed decisions and maximize the benefits of probiotic supplements.
Competitive Landscape
The major global players in the market include STP – Mineral Therapy, Be Pure, Vita Green Health Products Co Ltd., GenieBiome Ltd and Health Bank.
By Ingredient
Lactobacillus
Streptococcus
Bifidobacterium
Others
By Dosage
Tablet
Capsules
Liquid
Powder
Others
Chewables & Gummies
Soft Gels
Others
By Application
Gastrointestinal Health
Gut Microbiota/Microbiome Balance
Digestion
Constipation
Bloating
Diarrhea
Leaky Gut
Inflammation
Immune System
Others
Gluten sensitivity
Abdominal Pain
GERD/Helicobacter pylori
Antibiotic-Associated Diarrhea/Post-Antibiotic Treatment
Gut Flora/Gut Microbiome Restoration
Others
Vaginal Health
Urinary Tract Health
Kidney Stones
UTIs
Others
Oral Health
Anti/Healthy Ageing
Allergies/Asthma
Bone & Joint Health
Osteoarthritis
Osteoporosis/Low Mineral Bone Density
Inflammation
Brain/Mental Health
Sleep
Cognition
Mood
Depression
Focus
Cardiovascular Health
Circulation
Energy/Fatigue Reduction
Metabolic Syndrome/Blood Glucose
Liver Health
Energy
Immunity/Respiratory Infections
Nutrient Absorption
Skin-Hair-Nails
Atopic Dermatitis & Eczema
Acne
Rosacea
Hair Growth/Hair Loss
Skin Microbiome
Others
Sports
Women’s Health
Fertility
Menopause
Pregnancy
Pcos
Vaginal Health & Health Vaginal Microbiome
Vaginal Infections (Bv/Vvc)
Pregnancy Outcomes
Others
Men’s Health & Men's Fertility
Weight Management
Paediatric Health
Colic
Constipation
Regurgitation
Atopic Dermatitis
Others
Others
By Age
Infant
Children
Adults
Seniors
By Distribution Channels
Supermarkets/Hypermarkets
Pharmacies and Drug Stores
Convenience Stores
Online Retailers
Other Distribution Channels
Key Developments
In January, 2024, Hong Kong Consumer Council urged the government to establish legislation to regulate dietary supplements, including probiotics. This appeal follows the Council's review of 40 commercially available probiotic products. The findings highlight the need for stricter oversight to ensure consumer safety and product efficacy.
In April 2024, ADM announced that its spore-forming probiotic DE111 (Bacillus subtilis) has been officially approved by the National Health Commission (NHC) in China. This approval allows Chinese customers access to DE111, which meets China's stringent quality and safety standards. The probiotic's rigorous evaluation assures consumers of its efficacy and safety.
In February 2024, AB-LIFE expanded its presence in Asia by teaming up with Wonderlab, a prominent dietary supplement company in China. The collaboration introduced Shape100, a probiotic product targeting cholesterol improvement and weight management, in Wonderlab's signature "Little Green Bottle" packaging. Shape100 blends three bacterial strains, offering a scientifically backed alternative to statins, aligning with Wonderlab's innovative approach to nutrition and wellness.
Why Purchase the Report?
To visualize the China + Hongkong probiotic food supplement market segmentation based on ingredient, dosage, application, age, and distribution channel, as well as understand key commercial assets and players.
Identify commercial opportunities by analysing trends and co-development.
Excel data sheet with numerous data points of China + Hongkong probiotic food supplement market-level with all segments.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The China + Hongkong probiotic food supplement report would provide approximately 30 tables, 55 figures and 218 pages.
Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Ingredient
3.2. Snippet by Dosage
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Age
3.5. Snippet by Distribution Channel
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Health Awareness and Lifestyle Changes
4.1.1.2. Growing Aging Population
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Regulatory Requirements
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. By Ingredient
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient
6.2. Lactobacillus*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Streptococcus
6.4. Bifidobacterium
6.5. Others
7. By Dosage
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage
7.2. Tablet*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Capsules
7.4. Liquid
7.5. Powder
7.6. Others
7.6.1. Chewables & Gummies
7.6.2. Soft Gels
7.6.3. Others
8. Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Gastrointestinal Health*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Gut Microbiota/Microbiome Balance
8.2.4. Digestion
8.2.5. Constipation
8.2.6. Bloating
8.2.7. Diarrhea
8.2.8. Leaky Gut
8.2.9. Inflammation
8.2.10. Immune System
8.2.11. Others
8.2.11.1. Gluten sensitivity
8.2.11.2. Abdominal Pain
8.2.11.3. GERD/Helicobacter pylori
8.2.11.4. Antibiotic-Associated Diarrhea/Post-Antibiotic Treatment
8.2.11.5. Gut Flora/Gut Microbiome Restoration
8.2.11.6. Others
8.3. Vaginal Health
8.4. Urinary Tract Health
8.4.1. Kidney Stones
8.4.2. UTIs
8.4.3. Others
8.5. Oral Health
8.6. Anti/Healthy Ageing
8.7. Allergies/Asthma
8.8. Bone & Joint Health
8.8.1. Osteoarthritis
8.8.2. Osteoporosis/Low Mineral Bone Density
8.8.3. Inflammation
8.9. Brain/Mental Health
8.9.1. Sleep
8.9.2. Cognition
8.9.3. Mood
8.9.4. Depression
8.9.5. Focus
8.10. Cardiovascular Health
8.11. Circulation
8.12. Energy/Fatigue Reduction
8.13. Metabolic Syndrome/Blood Glucose
8.14. Liver Health
8.15. Energy
8.16. Immunity/Respiratory Infections
8.17. Nutrient Absorption
8.18. Skin-Hair-Nails
8.18.1. Atopic Dermatitis & Eczema
8.18.2. Acne
8.18.3. Rosacea
8.18.4. Hair Growth/Hair Loss
8.18.5. Skin Microbiome
8.18.6. Others
8.19. Sports
8.20. Women’s Health
8.20.1. Fertility
8.20.2. Menopause
8.20.3. Pregnancy
8.20.4. PCOS
8.20.5. Vaginal Health & Health Vaginal Microbiome
8.20.6. Vaginal Infections (Bv/Vvc)
8.20.7. Pregnancy Outcomes
8.20.8. Others
8.21. Men’s Health & Men's Fertility
8.22. Weight Management
8.23. Pediatric Health
8.23.1. Colic
8.23.2. Constipation
8.23.3. Regurgitation
8.23.4. Atopic Dermatitis
8.23.5. Others
8.24. Others
9. By Age
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age
9.2. Infant*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Children
9.4. Adults
9.5. Seniors
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Supermarkets/Hypermarkets*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Pharmacies and Drug Stores
10.4. Convenience Stores
10.5. Online Retailers
10.6. Other Distribution Channels
11. Sustainability Analysis
11.1. Environmental Analysis
11.2. Economic Analysis
11.3. Governance Analysis
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. STP-Mineral Therapy *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Be Pure
13.3. Vita Green Health Products Co Ltd.
13.4. GenieBiome Ltd
13.5. Health Bank (*LIST NOT EXHAUSTIVE)
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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