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家畜識別の世界市場 - 2023-2030


Global Livestock Identification Market - 2023-2030

概要 家畜識別の世界市場は2022年に36億7000万米ドルに達し、2030年には79億4000万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは10.12%で成長する見込みである。 家畜の福祉に対する倫理的配慮が、個... もっと見る

 

 

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2024年2月9日 US$4,350
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サマリー

概要
家畜識別の世界市場は2022年に36億7000万米ドルに達し、2030年には79億4000万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは10.12%で成長する見込みである。
家畜の福祉に対する倫理的配慮が、個々の家畜の健康、栄養、生活条件のより良い管理を可能にする識別システムの採用を促進している。研究機関、テクノロジー企業、農業セクターの協力により、家畜識別のイノベーションが促進され、より高度で効率的なソリューションの開発が進んでいる。
2023年10月、西アフリカのベナンにある江戸州は、畜産業界が直面する問題を解決する歴史的な取り組みである、全国家畜識別トレーサビリティ・システム(NAITS)の導入を発表した。農作物農家と畜産農家の融和を図り、価格を保証することで、この最新システムは国内の畜産業を発展させることを目的としている。
牛の生産と健康記録を追跡するための識別ソリューションの利用が増加しているため、市場シェアの半分以上を牛が占めている。同様に、ヨーロッパが家畜識別市場を支配し、最大の市場シェアを獲得している。2022年9月、アヴリルの動物飼料部門であるサンダースは、フランスの畜産生産者向けに600万ユーロ(590万ドル)の1回限りの救済プログラムを導入した。このプログラムは、フランスの畜産業の長期的な存続を支援するために、農場の移転、設置、開発を奨励することを目的としている。
畜産農場数の増加
家畜識別市場の成長を促進する主な要因のひとつは、世界の畜産農場数の増加である。漁業・畜産・酪農省畜産・酪農局が実施した第20回家畜センサスによると、インド全体の家畜数は5億3676万頭で、2012年の家畜センサスで4.8%増加した。牛、鶏、豚、その他の家畜を飼育する農場はますます増えており、これらの家畜を追跡、管理、生涯にわたって監督するために、効果的で信頼できる識別システムが必要とされている。
家畜を飼育するすべての農場では、個々の家畜の追跡、健康モニタリング、正確な記録管理のために強力な識別方法が必要です。したがって、RFIDタグ、耳タグ、または電子識別システムなどの最新の識別技術は、農場管理目的、規制遵守、およびサプライチェーンにおけるトレーサビリティの促進のために必要である。
政府規制
家畜識別市場の成長は、特に動物の健康と食品の安全性に関する政府の規制によって大きく左右される。これらのガイドラインは世界中で厳格に遵守されており、すべてのサプライ・チェーンは、すべての家畜を識別するだけでなく、出所まで遡る手段を持たなければならない。これらの指令のポイントは、病気の予防、起こりうるアウトブレイクの回避、そして消費者に届く家畜由来の製品の品質と標準の確保にある。
強力な家畜識別システムを導入することで、当局や関係者による家畜の追跡、健康記録、出所の特定が容易になる。2023年11月、ウガンダ政府はマケレレ大学と協力し、電子家畜識別・トレーサビリティ・システムを立ち上げた。このシステムの目的は、家畜を農場から最終目的地まで追跡することである。
RFIDタグやリーダーなどの電子識別装置の高コスト
家畜識別市場は、RFIDタグやリーダーなどの電子識別デバイスに関わる高コストという形で大きなハードルに直面している。小規模な畜産農家や資源に乏しい畜産農家は、RFIDタグやリーダー、関連インフラを購入する際、経済的な課題を抱えている。
これらのシステムを採用しようとする畜産農家は、RFIDタグやリーダのコストから大きな経済的負担に直面し、ソフトウェア統合などのインフラ要件はさらにコストをエスカレートさせる。農家はまた、これらの電子識別デバイスのメンテナンス、交換、アップグレードにかかる経常費用の予算を組まなければならず、これが全体的な所有コストを増大させるため、この種の技術への投資意欲を阻害している。
セグメント分析
世界の家畜識別市場は、提供、デバイスのライフサイクル、家畜、技術、地域に基づいてセグメント化される。
牛の生産と健康記録を追跡するための識別ソリューションの使用の増加
家畜識別市場は、世界の農業部門で重要な役割を果たしている牛によって支配されている。食肉、乳製品、その他の貴重な資源を提供する牛の能力により、これらの家畜の効果的な識別および追跡システムを維持することが最も重要になっている。畜牛産業は、主に疾病管理、トレーサビリティ対策、合理化されたサプライチェーン管理の必要性から、強固な家畜識別慣行に依存している。
近年、技術の進歩は畜牛セクターにおける家畜識別の分野に革命をもたらしました。2021年6月、Dvara e-Dairy Solutions Pvt.Ltd.はIFFCO東京損害保険と提携し、人工知能(AI)を活用した保険向けデジタル家畜識別ソリューションを提供すると発表した。
地理的普及
ヨーロッパの膨大な畜産人口
欧州の畜産業は多様で確立されており、牛、羊、ヤギ、豚などさまざまな種が含まれる。EUには相当数の畜産人口がいる。Eurostatによると、2020年のEUの農場では、ヒツジとヤギが7,500万頭、ウシ(牛または水牛)が7,600万頭、ブタが1億4,600万頭いると予想されている。このような広範な家畜の効率的な管理とモニタリングの必要性が、識別ソリューションの需要をさらに高めている。
さらに、欧州連合(EU)には、家畜のトレーサビリティと識別に関する厳しい規制と基準がある。これらの規制は、食品の安全性、家畜の健康、農産物の全体的な品質を確保するためのものである。こうした政策が、欧州全域の農家や家畜所有者による高度な家畜識別技術の採用を後押ししている。
COVID-19インパクト分析
牛の識別市場は、COVID-19の発生によって大きな影響を受けている。識別技術の製造と流通は、世界的なサプライチェーンの混乱によって複雑化し、これらのシステムの入手しやすさと迅速な設置に影響を与えている。農家の支出の優先順位も、パンデミックの経済的不確実性の影響を受けている。
酪農家による新しい識別技術の導入と統合は、パンデミックによる封鎖と移動制限によって妨げられ、畜産関連活動の通常業務に支障をきたしている。その結果、家畜識別市場の成長は全体的に鈍化している。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
家畜識別市場は、ロシアとウクライナの紛争、特に被災地において大きな影響を受けている。家畜の管理などの農業関連業務は紛争によって中断され、識別システムの確立と維持が困難になっている。
改良された家畜識別技術の導入は、経済的不安定や物流の途絶といった戦争関連の懸念によって妨げられている。暴力や家畜の移動に直面すると、農民や家畜の所有者は、高度な識別技術にお金をかけることよりも、基本的な生存の必要性を満たすことのほうを重要視するようになるかもしれない。
提供方法
- ハードウェア
o 電子識別タグ
 GPSタグ
 RFIDタグ
- 耳タグ
- 脚タグ
- 背中タグ
o 視覚識別タグ
 ワンピースタグ
 ツーピースタグ
 ブリスケットタグ
o リーダー&アプリケーター
その他
- ソフトウェア
o オンクラウド
o 家畜記録管理ソフトウェア
- サービス
o データ分析
o メンテナンスとサポート
デバイスのライフサイクル別
- 短い
- 長い
家畜別
- 家畜
- 家禽
- 豚
- その他
技術別
- RFID
- バーコード
- GPS
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2022年5月、インドでは、ケララ州政府が牛の膨大なデータベースを構築し、動物のトレーサビリティを強化するため、牛の無線周波数識別システムを開始した。
- 2022年11月、ナイジェリアは牛産業向けに、国家動物識別トレーサビリティ・システム(NAITS)を導入した。初回イベントにおいて、農業・農村開発大臣のモハマド・アブバカル博士は、このシステムの目標は、牛の密猟などの業界の問題に対処することであると述べた。
- 2020年10月、ラクタネット・カナダはカナダの酪農家向けにDairyTraceと呼ばれる全国規模の乳牛追跡プログラムを導入した。DairyTraceは、動物衛生上の緊急事態が発生した場合にカナダの酪農業界を保護するものである。これは、すべての乳牛のトレーサビリティデータを集中管理する全国的なシステムとして構築された。
- 2021年6月、Dvara Holdingsのポートフォリオ会社であるDvara E-Dairy Solutions Pvt Ltdは、口輪の身元に基づいて牛を識別するAI搭載のデジタルタグ「Surabhi e-Tag」の発売を宣言した。牛の口輪写真は、Surabhiスマートフォンアプリケーションを使って収集され、高解像度写真に保存され、明確なデジタルIDになる。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Merck & Co., Inc.、Datamars、Nedap Livestock Management、Schippers Export EU BV、Livestock Improvement Corporation Ltd、CAISLEY International、Kupsan Tag Company、Luoyang Laipson Information Technology Co., Ltd.、Leader Products、LAIPSON INFORMATION TECHNOLOGY CO., LTD.
レポートを購入する理由
- 提供、デバイスのライフサイクル、家畜、技術、地域に基づく世界の家畜識別市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 家畜識別市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の家畜識別市場レポートは約70の表、63の図、212ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.オファー別スニペット
3.2.デバイス・ライフサイクル別スニペット
3.3.家畜別スニペット
3.4.技術別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.畜産農場数の増加
4.1.1.2.政府の規制
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.RFIDタグやリーダーなどの電子識別デバイスの高コスト
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.オファリング別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), オファリング別
7.1.2.市場魅力度指数(オファリング別
7.2.ハードウェア
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.2.3.電子認識タグ
7.2.3.1.GPSタグ
7.2.3.2.RFIDタグ
7.2.3.2.1.耳タグ
7.2.3.2.2.レッグタグ
7.2.3.2.3.背中のタグ
7.2.4.視覚識別タグ
7.2.4.1.ワンピースタグ
7.2.4.2.ツーピースタグ
7.2.4.3.ブリスケットタグ
7.2.5.リーダー&アプリケーター
7.2.6.その他
7.3.ソフトウェア
7.3.1.オンクラウド
7.3.2.家畜記録管理ソフトウェア
7.4.サービス
7.4.1.データ分析
7.4.2.メンテナンスとサポート
8.デバイスのライフサイクル別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、デバイスライフサイクル別
8.1.2.市場魅力度指数(デバイスライフサイクル別
8.2.ショート*市場
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.ロング
9.家畜別
9.1.はじめに
9.1.1.畜産物別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(家畜別
9.2.牛
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.家禽類
9.4.豚
9.5.その他
10.技術別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別
10.1.2.市場魅力度指数、技術別
10.2.RFID
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.バーコード
10.4.GPS
10.5.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.オファリング別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):デバイスライフサイクル別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 家畜別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.オファリング別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), デバイスライフサイクル別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 家畜別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.ロシア
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.オファリング別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
11.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):デバイスライフサイクル別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、家畜別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), オファリング別
11.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%):デバイスライフサイクル別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 家畜別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), オファリング別
11.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), デバイスライフサイクル別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 家畜別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.メルク社
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと内容
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.データマーズ
13.3.ネダップ家畜管理
13.4.シッパーズ・エクスポートEU BV
13.5.家畜改良事業団
13.6.ケイスリー・インターナショナル
13.7.クプサン・タグ・カンパニー
13.8.洛陽来プソン情報技術有限公司
13.9.リーダー製品
13.10.洛陽莱普星信息技術有限公司
リストは完全ではありません
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Livestock Identification Market reached US$ 3.67 billion in 2022 and is expected to reach US$ 7.94 billion by 2030, growing with a CAGR of 10.12% during the forecast period 2023-2030.
Ethical considerations for the welfare of livestock are driving the adoption of identification systems that enable better management of individual animal health, nutrition, and living conditions. Collaborative efforts among research institutions, technology companies, and the agricultural sector are fostering innovation in livestock identification, leading to the development of more sophisticated and efficient solutions
In October 2023, Edo State, in Benin, a country in West Africa, announced the introduction of the National Animal Identification and Traceability System (NAITS), a historic initiative to solve issues facing the livestock industry. By guaranteeing affordability and fostering harmony between crop farmers and livestock producers, the state-of-the-art system aims to increase domestic livestock production.
Cattle account for over half of the market share due to the increasing use of identification solutions to track cattle production and health records. Similarly, Europe dominates the Livestock Identification market, capturing the largest market share. In September 2022, Avril’s animal feed arm, Sanders, introduced a one-time €6 million ($5.9 million) relief program for French livestock producers. The program seeks to encourage farm transfers, installations, and development to support the long-term viability of French livestock.Dynamics
Increasing Number of Livestock Farms
One major factor driving the livestock identification market's growth is the increasing number of livestock farms in the world. With 536.76 million livestock overall, the livestock population in India has increased by 4.8% during the 2012 Livestock Census, according to the 20th Livestock Census conducted by the Department of Animal Husbandry & Dairying, Ministry of Fisheries, Animal Husbandry and Dairying. More and more farms raising cattle, chickens, pigs, and other livestock require effective and trustworthy identifying systems to track, manage, and oversee these animals over their lives.
Every farm with livestock needs strong identification methods for individual animal tracking, health monitoring, and accurate record keeping. Therefore, modern identification technologies such as RFID tags, ear tags, or electronic identification systems are necessary for farm management purposes, regulatory compliance, and facilitating traceability in the supply chain.
Government Regulations
The growth of the market for livestock identification is greatly driven by government regulations, especially regarding animal health and food safety. These guidelines are strictly followed all over the world and require that all supply chains must have measures of tracing back to their sources as well as identifying all animals. The point of these directives is disease prevention, avoiding possible outbreaks, and ensuring quality and standards in any product derived from livestock reaching consumers.
Implementation of strong livestock identification systems facilitates animal tracking, health records, and source determination by authorities and stakeholders. In November 2023, The government of Uganda collaborated with Makerere University and launched an electronic livestock identification and traceability system. The system's purpose is to track animals from the farm to their final destinations.
High Cost of Electronic Identification Devices Such as RFID Tags and Readers
The livestock identification market is facing a major hurdle in the form of high costs involved in electronic identification devices such as RFID tags and readers. Smaller or resource-constrained livestock producers have a financial challenge to meet when it comes to purchasing RFID tags, readers, and associated infrastructure.
Farmers who wish to adopt these systems face a huge financial burden from the cost of RFID tags and readers; infrastructural requirements such as software integration further escalate the costs. Farmers are also compelled to budget for recurrent expenses on maintenance, replacement, and upgrading of these electronic identification devices which increases the overall cost of ownership thus inhibiting the willingness of farmers to invest in technology of this nature.
Segment Analysis
The global livestock identification market is segmented based on offering, device lifecycle, livestock, technology and region.
Increasing Use of Identification Solutions to Track Cattle Production and Health Records
The livestock identification market is dominated by cattle, which play a vital role in the global agricultural sector. With their ability to provide meat, dairy products, and other valuable resources, maintaining effective identification and tracking systems for these animals becomes of utmost importance. The cattle industry relies on robust livestock identification practices primarily due to the need for disease control, traceability measures, and streamlined supply chain management.
In recent years, technological advancements have revolutionized the field of livestock identification within the cattle sector. In June 2021, Dvara e-Dairy Solutions Pvt. Ltd. announced that it has partnered with IFFCO Tokio General Insurance to offer a digital cattle identity solution for insurance that is powered by artificial intelligence (AI).
Geographical Penetration
Europe's Substantial Livestock Population
The European livestock industry is diverse and well-established, encompassing a range of species such as cattle, sheep, goats, and pigs. The EU has a substantial livestock population. According to Eurostat, On EU farms in 2020, there were an anticipated 75 million sheep and goats, 76 million cattle (cattle or buffalo), and 146 million pigs. The need for efficient management and monitoring of this extensive livestock population further drives the demand for identification solutions.
Moreover, the European Union (EU) has stringent regulations and standards regarding traceability and identification of livestock. These regulations are designed to ensure food safety, animal health, and overall quality of agricultural products. These policies have incentivized the adoption of advanced livestock identification technologies by farmers and livestock owners across Europe.
COVID-19 Impact Analysis
The market for cattle identification has been greatly influenced by the COVID-19 outbreak. The manufacturing and distribution of identifying technologies have been complicated by disruptions in the global supply chain, which has an impact on the accessibility and prompt installation of these systems. Farmers' spending priorities have also been impacted by the pandemic's economic uncertainty.
Farmer adoption and integration of new identifying technology have been impeded by the pandemic's lockdowns and movement restrictions, which have disrupted the usual operation of livestock-related activities. As a result, the market for livestock identification has grown more slowly overall.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The market for livestock identification has been significantly impacted by the conflict between Russia and Ukraine, especially in the afflicted areas. Agriculture-related operations, such as managing cattle, have been disrupted by the conflict, making it difficult to establish and maintain identifying systems.
The implementation of improved livestock identification technologies has been impeded by war-related concerns, such as economic instability and logistical interruptions. When faced with violence and displacement, farmers and livestock owners may put more importance on meeting their fundamental survival needs than on spending money on advanced identification techniques.
By Offering
• Hardware
o Electronic Identification Tags
 GPS Tags
 RFID Tags
• Ear Tags
• Leg Tags
• Back Tags
o Visual Identification Tags
 One-piece Tags
 Two-Piece Tags
 Brisket Tags
o Readers & Applicators
o Others
• Software
o On-Cloud
o Livestock Record-Keeping Software
• Services
o Data Analytics
o Maintenance and Support
By Device Lifecycle
• Short
• Long
By Livestock
• Cattle
• Poultry
• Swine
• Others
By Technology
• RFID
• Barcode
• GPS
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In May 2022, in India, the Kerala govt launched a radio-frequency identification system for cattle to build a sizable database of its cattle and enhance animal traceability.
• In November 2022, for the cattle industry, Nigeria introduced the National Animal Identification and Traceability System, or NAITS. During the inaugural event, Dr. Mohammad Abubakar, Minister of Agriculture and Rural Development, stated that the system's goals are to address issues in the industry, such as cattle rustling.
• In October 2020, Lactanet Canada introduced a nationwide dairy cattle tracking program called DairyTrace for Canadian dairy farmers. DairyTrace would safeguard the Canadian dairy industry in the case of an animal health emergency. It was created as a centralized national system for the administration of all dairy cow traceability data.
• In June 2021, Dvara E-Dairy Solutions Pvt Ltd, a portfolio company of Dvara Holdings declared the launch of "Surabhi e-Tag", an AI-powered digital tag to identify cattle based on muzzle identity. Cattle's muzzle photos are gathered using the Surabhi smartphone application and saved in high-definition photos as a distinct digital identity.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Merck & Co., Inc., Datamars, Nedap Livestock Management, Schippers Export EU BV, Livestock Improvement Corporation Ltd, CAISLEY International, Kupsan Tag Company, Luoyang Laipson Information Technology Co., Ltd, Leader Products, LAIPSON INFORMATION TECHNOLOGY CO., LTD.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global livestock identification market segmentation based on offering, device lifecycle, livestock, technology, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Livestock Identification market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global livestock identification market report would provide approximately 70 tables, 63 figures and 212 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Offering
3.2. Snippet by Device Lifecycle
3.3. Snippet by Livestock
3.4. Snippet by Technology
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Number of Livestock Farms
4.1.1.2. Government Regulations
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Electronic Identification Devices Such as RFID Tags and Readers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Offering
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering
7.2. Hardware*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Electronic Identification Tags
7.2.3.1. GPS Tags
7.2.3.2. RFID Tags
7.2.3.2.1. Ear Tags
7.2.3.2.2. Leg Tags
7.2.3.2.3. Back Tags
7.2.4. Visual Identification Tags
7.2.4.1. One-piece Tags
7.2.4.2. Two-Piece Tags
7.2.4.3. Brisket Tags
7.2.5. Readers & Applicators
7.2.6. Others
7.3. Software
7.3.1. On-Cloud
7.3.2. Livestock Record-Keeping Software
7.4. Services
7.4.1. Data Analytics
7.4.2. Maintenance and Support
8. By Device Lifecycle
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Device Lifecycle
8.2. Short*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Long
9. By Livestock
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Livestock
9.2. Cattle*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Poultry
9.4. Swine
9.5. Others
10. By Technology
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
10.2. RFID*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Barcode
10.4. GPS
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Lifecycle
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Livestock
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Merck & Co., Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Datamars
13.3. Nedap Livestock Management
13.4. Schippers Export EU BV
13.5. Livestock Improvement Corporation Ltd
13.6. CAISLEY International
13.7. Kupsan Tag Company
13.8. Luoyang Laipson Information Technology Co., Ltd
13.9. Leader Products
13.10. LAIPSON INFORMATION TECHNOLOGY CO., LT
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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