空間コンピューティングの世界市場 - 2023-2030Global Spatial Computing Market - 2023-2030 概要 世界の空間コンピューティング市場は、2022年に818億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率23.5%で成長し、2030年には2698億米ドルに達すると予測されている。 小売、不動産、観光などの... もっと見る
サマリー概要世界の空間コンピューティング市場は、2022年に818億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率23.5%で成長し、2030年には2698億米ドルに達すると予測されている。 小売、不動産、観光などの主要産業における空間コンピューティングの応用拡大が、予測期間中の市場成長を後押しする。また、空間コンピューティング分野における拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術的進歩は、人々がデジタル世界と物理世界をどのように認識し、相互作用するかに革命的な革命を巻き起こした。この発展は、市場の成長をさらに後押しする。 小売業における空間コンピューティングの採用が拡大していることも、市場の成長を後押ししている。例えば、2023年8月28日、Auki Labs社は、小売業務を効率化し、高度なインストアショッパーマーケティング体験を可能にする空間コンピューティングプラットフォームのパブリックベータ版を発表した。新たに発表されたプラットフォームは、北米と欧州の小売業者向けに提供される。 北米の主要企業は、予測期間を通じて市場成長を強化するためにM&A戦略を採用している。例えば、2022年4月21日、Blackrock Neurotech社は、空間コンピューティングソフトウェア企業であるMindX社を買収し、フルスタックブレインコンピュータインターフェース製品を商品化した。この買収により、革新的な機能を備えたフルスタックの統合BCI製品を提供できるようになる。 ダイナミクス 成長するヘルスケア・医療業界 空間コンピューティングは医療トレーニングや教育に利用され、医療専門家がリスクのない仮想環境で手術や医療処置を実践できるようにする。これにより、トレーニング体験が向上し、学習が加速され、医療行為の改善に貢献する。空間コンピューティングは、遠隔診察や遠隔医療を可能にする。医師は遠隔地から患者と対話し、病状を診断することで、遠隔地や緊急時の医療サービスへのアクセスを提供する。 バーチャル・リアリティは、患者を落ち着かせ、気を紛らわせる環境に没入させ、医療処置中の痛みの知覚を軽減することで、疼痛管理に利用されている。バーチャルリアリティ療法は、ストレスや不安の軽減に役立つ。例えば、空間コンピューティングのリーディング・カンパニーであるXRHealth社は2023年8月2日、バーチャル・リアリティ療法が患者のストレスや不安を34%軽減するのに役立つと発表した。同社のVR技術は治療介入に使用され、その結果、患者の73%でストレスが減少した。 技術の進歩 より強力なプロセッサー、高解像度ディスプレイ、高度なセンサーなど、空間コンピューティングのハードウェアコンポーネントにおける技術進歩により、空間コンピューティングデバイスはよりリアルで応答性の高い体験を提供できるようになる。空間コンピューティングのハードウェアの技術的進歩は、消費者と企業の双方を引き付け、最新機器への投資を促す。 さらに、空間コンピューティングのハードウェアは、より良いユーザー体験をもたらす。仮想現実や拡張現実のデバイスでは、乗り物酔いの軽減、待ち時間の短縮、トラッキング精度の向上など、より快適で魅力的な体験が可能になる。技術の進歩により、仮想現実や拡張現実アプリケーション向けに、より没入感のある高品質なコンテンツの作成が可能になります。これには、インタラクティブなストーリーテリング、リアルなシミュレーション、実物そっくりのグラフィックが含まれ、空間コンピューティングの魅力をより多くの人々にアピールする。 高コスト 仮想現実(VR)ヘッドセットや拡張現実(AR)メガネなどの空間コンピューティング・ハードウェアの開発・製造コストは高い。高コストが、特に消費者市場での普及を制限している。空間コンピューティングの成功は、没入感のある魅力的なコンテンツの有無に大きく依存する。コンテンツのエコシステムが限られていると、ハードウェアへの投資を正当化できるだけの魅力的なアプリケーションがない可能性があるため、ユーザーによる普及が妨げられる。 空間コンピューティング技術、特に拡張現実の使用は、これらのデバイスが現実世界と人々の相互作用をキャプチャして分析するため、プライバシーに関する懸念を引き起こす。ユーザーや規制当局は、個人データの悪用やプライバシー侵害の可能性を懸念している。シームレスでリアルな体験を提供する空間コンピューティングハードウェアとソフトウェアの開発は、技術的に困難である。乗り物酔い、遅延、トラッキングの不正確さといった問題は、ユーザーの満足度に悪影響を与える。 セグメント分析 世界の空間コンピューティング市場は、ソリューション、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザー、地域によって区分される。 高まるハードウェアソリューションの重要性 ソリューションセグメントに基づき、空間コンピューティング市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに分けられる。世界の空間コンピューティング市場では、ハードウェア・セグメントが最大の市場シェアを占めている。カメラ、センサー、プロセッサーなどのハードウェアコンポーネントの急速な技術革新により、より強力で高性能な空間コンピューティングデバイスが誕生した。ハードウェアソリューションと空間コンピューティングにおける技術進歩の高まりは、予測期間中の市場成長を後押しする。 空間コンピューティングに対する消費者の需要を満たすために、市場の主要プレーヤーは新製品を市場に投入した。例えば、2023年06月05日、アップルは、デジタルコンテンツを物理的世界とシームレスに融合させる画期的な空間コンピュータ、Apple Vision Proを発表した。従来のディスプレイの枠を超えたアプリのための無限のキャンバスを作り出し、自然な入力によって制御される完全な3Dユーザー・インターフェースを導入する。 地理的普及率 北米における技術の高い普及率が空間コンピューティングの市場成長を後押し 北米は、空間コンピューティング技術の研究開発と採用が拡大しているため、世界の空間コンピューティング市場で最大の市場シェアを占めている。米国は、マイクロソフト、グーグル、アップル、フェイスブック(メタ)などの主要プレーヤーによる研究開発活動の増加により、この地域で支配的な国となっている。 同地域の主要プレーヤーの中には、事業拡大のためにM&A戦略をとる者もいる。例えば、2021年7月1日、ノース・ペン学区(NPSD)は、高校生を対象とした北米初の空間コンピューティング・プログラムを開始するため、Notion TheoryおよびUnityとの協業を発表した。このコースでは、ノース・ペンの高校生に拡張現実と仮想現実の開発体験を提供する。この新しく開始されたプログラムを通じて、生徒は拡張現実と仮想現実アプリケーションの開発と公開の方法を学ぶことができる。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、Apple Inc.、Avegant Corporation、Blippar Group Limited、DAQRI、Google LLC、HTC Corporation、Lenovo Group Limited、Magic Leap Inc.、Marxent、Microsoft Corporationが含まれる。 COVID-19の影響分析 パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、センサーやプロセッサーなど空間コンピューティングデバイスに不可欠なハードウェア部品の生産と流通に影響を与えた。空間コンピューティング市場の多くの企業は、パンデミックの初期段階におけるロックダウン、制限、優先順位の転換により、製品の発売や開発の遅れに直面した。 経済的な不確実性とロックダウンは個人消費の減少につながり、特に消費者市場における空間コンピューティングデバイスの導入に影響を与えた。パンデミックにより、空間コンピューティング企業が自社の製品やイノベーションを紹介する場である、対面イベント、見本市、会議が制限された。空間コンピューティングはリモートワークやコラボレーションに応用できる可能性を秘めているが、リモートワークへの突然の移行は、これらの技術を統合しようとしている企業にとって新たな課題を生み出した。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシアとウクライナの紛争は、空間コンピューティングデバイスに必要な部品や材料のサプライチェーンを混乱させる。これにはプロセッサー、センサー、その他のハードウェア部品が含まれる。サプライチェーンの混乱は生産の遅れとコスト増につながった。地政学的な緊張と不確実性は金融市場の変動につながる。空間コンピューティング市場に関わる企業は、為替レートの変動や投資の不確実性に関する課題に直面している。 地政学的な対立は、新興技術の開発と成長に不可欠な国際的な協力と協調を緊張させる。空間コンピューティングは、異なる国の企業間のパートナーシップを伴うが、紛争はそのような協力関係を阻害する。各国政府は、空間コンピューティングデバイスやコンポーネントを含む技術関連製品に輸出入規制を課している。この規制は、空間コンピューティング技術の世界的な取引に影響を与える。 ソリューション別 - ハードウェア - ソフトウェア - サービス テクノロジー別 - 人工知能 - 拡張現実 - バーチャルリアリティ - 複合現実 - モノのインターネット - デジタル・ツインズ - その他 アプリケーション別 - エンターテインメント - 設計・製造 - 会議・交流 - 物流 - その他 エンドユーザー別 - ヘルスケア - 教育 - 建設 - 航空宇宙・防衛 - 自動車 - BFSI - IT & テレコム - エネルギー・公益事業 - 製造業 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年10月4日、クアルコムはmetaを搭載した新しい空間コンピューティング・プラットフォームを発表した。この新しいプラットフォームは、次世代のMR、VR、スマートグラスを可能にする。同社は、複合現実(MR)、仮想現実(VR)デバイス、スマートグラスの次の進化を支援する。 - 2023年8月28日、ヒューマン・コンピュータ・インタラクション技術の主要企業であるロキッドは、空間コンピューティング・プラットフォーム「rokid studio」を市場に投入した。この新しいプログラムにより、ユーザーは自然な動作入力と音声コマンドを使用して、真の空間AR体験を探求することができる。 - 2021年10月25日、ボッシュは北米のカーネギーメロン大学(CMU)と協力し、空間コンピューティングの研究を強化した。ボッシュ・リサーチはCMUとの共同研究に300万米ドルを投資した。 レポートを購入する理由 - ソリューション、技術、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づく世界の空間コンピューティング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 空間コンピューティング市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の空間コンピューティング市場レポートは約69表、80図、210ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Solution 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Healthcare and Medical Industry 4.1.1.2. Technological Advancement 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Solution 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution 7.2. Hardware* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Artificial Intelligence* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Augmented Reality 8.4. Virtual Reality 8.5. Mixed Reality 8.6. Internet of Things 8.7. Digital Twins 8.8. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Entertainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Design and manufacturing 9.4. Meetings and interaction 9.5. Logistics 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Healthcare* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Education 10.4. Construction 10.5. Aerospace & Défense 10.6. Automotive 10.7. BFSI 10.8. IT & Telecom 10.9. Energy & Utilities 10.10. Manufacturing 10.11. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Apple Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Avegant Corporation 13.3. Blippar Group Limited 13.4. DAQRI 13.5. Google LLC 13.6. HTC Corporation 13.7. Lenovo Group Limited 13.8. Magic Leap Inc. 13.9. Marxent 13.10. Microsoft Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Solution 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Healthcare and Medical Industry 4.1.1.2. Technological Advancement 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Solution 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution 7.2. Hardware* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Artificial Intelligence* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Augmented Reality 8.4. Virtual Reality 8.5. Mixed Reality 8.6. Internet of Things 8.7. Digital Twins 8.8. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Entertainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Design and manufacturing 9.4. Meetings and interaction 9.5. Logistics 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Healthcare* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Education 10.4. Construction 10.5. Aerospace & Défense 10.6. Automotive 10.7. BFSI 10.8. IT & Telecom 10.9. Energy & Utilities 10.10. Manufacturing 10.11. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Apple Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Avegant Corporation 13.3. Blippar Group Limited 13.4. DAQRI 13.5. Google LLC 13.6. HTC Corporation 13.7. Lenovo Group Limited 13.8. Magic Leap Inc. 13.9. Marxent 13.10. Microsoft Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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