モバイルエッジコンピューティングの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、アプリケーション別(位置情報サービス、ビデオ監視、統合通信、最適化ローカルコンテンツ配信、データ分析、環境監視)、組織規模別(大企業、中小企業)、地域分析、2022-2029年Global Mobile Edge Computing Market Size study & Forecast, by Component (Hardware, Software) by Application (Location-based Services, Video Surveillance, Unified Communication, Optimized Local Content Distribution, Data Analytics and Environmental Monitoring) by Organization Size (Large Enterprises, Small and medium Sized Enterprises) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のモバイルエッジコンピューティング市場は、2021年に約6億2027万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には35.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。モバイルエッジコンピューティングは、... もっと見る
サマリー世界のモバイルエッジコンピューティング市場は、2021年に約6億2027万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には35.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。モバイルエッジコンピューティングは、マルチアクセスコンピューティングとしても知られており、エッジデバイスやアプリケーションが生成する大量のデータを、撮影場所に最も近い場所でほぼリアルタイムに処理することとして定義することができます。MECの応用により、データが生成され、収集され、クラウドで分析されるまでの距離が短縮されます。処理は、クラウドネットワーク内のワイヤレスデバイスの助けを借りて、仮想的に行われます。業界全体における自動化支出の増加と、リアルタイムの自動意思決定ソリューションへのニーズの高まりが、市場成長を促進する主な要因となっています。産業界における自動化支出の増加は、世界のモバイルエッジコンピューティング市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2020年の世界の産業オートメーション市場は1750億米ドルと評価され、2025年まで約9%の年間平均成長率(CAGR)で市場が成長すると予測されています。さらに、2025年には、世界の産業用オートメーション市場の規模は2,650億米ドルに達すると予測されています。また、拡張現実技術の出現と、自律走行および接続された自動車インフラの増加が、予測期間中、市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。しかし、高い導入コストとインフラの制約が、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。 モバイルエッジコンピューティングの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、この地域で必要な技術インフラとともに主要な市場プレイヤーを利用できるため、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、さまざまな産業における自動化の進展や、同地域における大手企業の浸透といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです: アドリンク・テクノロジー社(台湾) アドバンテック株式会社(台湾(台湾) Artesyn Embedded Technologies Inc.(米国・カリフォルニア州) ブロケード・コミュニケーションズ・システムズ(米国カリフォルニア州)(Brocade Communications Systems, Inc. Huawei Technologies Co.(中国・深圳) Juniper Networks, Inc. ノキア株式会社(フィンランド、エスポー) Saguna Networks Ltd.(イスラエル) Vapor IO, Inc.(米国・テキサス州) Vasona Networks, Inc.(米国・カリフォルニア州) 市場における最近の動向 2020年5月、IBMはRed Hatと共同で、5Gのための新しいエッジコンピューティング・ソリューションを発表しました。これらの新しいオファリングは、データセンターから複数のパブリッククラウド、エッジまで異なる場所で稼働するRed Hat OpenShiftエンタープライズKubernetesプラットフォーム上で動作します。 世界のモバイルエッジコンピューティング市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 報告対象セグメント コンポーネント、アプリケーション、組織規模、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: コンポーネント別 ハードウェア ソフトウェア アプリケーション別 位置情報サービス ビデオ監視 ユニファイド・コミュニケーション ローカルコンテンツ配信の最適化 データアナリティクス 環境モニタリング 組織規模別 大企業 中小企業(SMEs) 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million) 1.2.1. Mobile Edge Computing Market, by Region, 2019-2029 (USD Million) 1.2.2. Mobile Edge Computing Market, by Component, 2019-2029 (USD Million) 1.2.3. Mobile Edge Computing Market, by Application, 2019-2029 (USD Million) 1.2.4. Mobile Edge Computing Market, by Organization Size, 2019-2029 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mobile Edge Computing Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mobile Edge Computing Market Dynamics 3.1. Mobile Edge Computing Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing automation spending across the industries 3.1.1.2. Growing need for real-time automated decision-making solutions 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High deployment cost along with infrastructural limitations 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing emergence of extended reality technology 3.1.3.2. Rise in autonomous and connected automobile infrastructure Chapter 4. Global Mobile Edge Computing Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Mobile Edge Computing Market, by Component 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mobile Edge Computing Market by Component, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Million) 6.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hardware 6.4.2. Software Chapter 7. Global Mobile Edge Computing Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Mobile Edge Computing Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Million) 7.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Location-based Services 7.4.2. Video Surveillance 7.4.3. Unified Communication 7.4.4. Optimized Local Content Distribution 7.4.5. Data Analytics 7.4.6. Environmental Monitoring Chapter 8. Global Mobile Edge Computing Market, by Organization Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Mobile Edge Computing Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2019-2029 (USD Million) 8.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Large Enterprises 8.4.2. Small and medium Sized Enterprises Chapter 9. Global Mobile Edge Computing Market, Regional Analysis 9.1. Mobile Edge Computing Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Mobile Edge Computing Market 9.2.1. U.S. Mobile Edge Computing Market 9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Mobile Edge Computing Market 9.3. Europe Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.3.1. U.K. Mobile Edge Computing Market 9.3.2. Germany Mobile Edge Computing Market 9.3.3. France Mobile Edge Computing Market 9.3.4. Spain Mobile Edge Computing Market 9.3.5. Italy Mobile Edge Computing Market 9.3.6. Rest of Europe Mobile Edge Computing Market 9.4. Asia-Pacific Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.4.1. China Mobile Edge Computing Market 9.4.2. India Mobile Edge Computing Market 9.4.3. Japan Mobile Edge Computing Market 9.4.4. Australia Mobile Edge Computing Market 9.4.5. South Korea Mobile Edge Computing Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Mobile Edge Computing Market 9.5. Latin America Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.5.1. Brazil Mobile Edge Computing Market 9.5.2. Mexico Mobile Edge Computing Market 9.5.3. Rest of Latin America Mobile Edge Computing Market 9.6. Rest of The World Mobile Edge Computing Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Adlink Technology Inc. (Taiwan) 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Advantech Co., Ltd. (Taiwan) 10.2.3. Artesyn Embedded Technologies Inc. (California, US) 10.2.4. Brocade Communications Systems, Inc. (California, US) 10.2.5. Huawei Technologies Co., Ltd. (Shenzhen, China) 10.2.6. Juniper Networks, Inc. (California, US) 10.2.7. Nokia Corporation (Espoo, Finland) 10.2.8. Saguna Networks Ltd. (Israel) 10.2.9. Vapor IO, Inc. (Texas, US) 10.2.10. Vasona Networks, Inc. (California, US) Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Mobile Edge Computing Market is valued approximately USD 620.27 Million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 35.20% over the forecast period 2022-2029. Mobile Edge Computing also known as multi-access computing, can be defined as the near-real-time processing of large amounts of data produced by edge devices and applications closest to where it's captured. The application of MEC reduces the distance between where data is produced, collected, and analyzed in the cloud. Processing is performed done virtually with the help of wireless devices within a cloud network. The rising automation spending across the industries and growing need for real-time automated decision-making solutions are key factors driving the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million) 1.2.1. Mobile Edge Computing Market, by Region, 2019-2029 (USD Million) 1.2.2. Mobile Edge Computing Market, by Component, 2019-2029 (USD Million) 1.2.3. Mobile Edge Computing Market, by Application, 2019-2029 (USD Million) 1.2.4. Mobile Edge Computing Market, by Organization Size, 2019-2029 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mobile Edge Computing Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mobile Edge Computing Market Dynamics 3.1. Mobile Edge Computing Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing automation spending across the industries 3.1.1.2. Growing need for real-time automated decision-making solutions 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High deployment cost along with infrastructural limitations 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing emergence of extended reality technology 3.1.3.2. Rise in autonomous and connected automobile infrastructure Chapter 4. Global Mobile Edge Computing Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Mobile Edge Computing Market, by Component 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mobile Edge Computing Market by Component, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Million) 6.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hardware 6.4.2. Software Chapter 7. Global Mobile Edge Computing Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Mobile Edge Computing Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Million) 7.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Location-based Services 7.4.2. Video Surveillance 7.4.3. Unified Communication 7.4.4. Optimized Local Content Distribution 7.4.5. Data Analytics 7.4.6. Environmental Monitoring Chapter 8. Global Mobile Edge Computing Market, by Organization Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Mobile Edge Computing Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Mobile Edge Computing Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2019-2029 (USD Million) 8.4. Mobile Edge Computing Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Large Enterprises 8.4.2. Small and medium Sized Enterprises Chapter 9. Global Mobile Edge Computing Market, Regional Analysis 9.1. Mobile Edge Computing Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Mobile Edge Computing Market 9.2.1. U.S. Mobile Edge Computing Market 9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Mobile Edge Computing Market 9.3. Europe Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.3.1. U.K. Mobile Edge Computing Market 9.3.2. Germany Mobile Edge Computing Market 9.3.3. France Mobile Edge Computing Market 9.3.4. Spain Mobile Edge Computing Market 9.3.5. Italy Mobile Edge Computing Market 9.3.6. Rest of Europe Mobile Edge Computing Market 9.4. Asia-Pacific Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.4.1. China Mobile Edge Computing Market 9.4.2. India Mobile Edge Computing Market 9.4.3. Japan Mobile Edge Computing Market 9.4.4. Australia Mobile Edge Computing Market 9.4.5. South Korea Mobile Edge Computing Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Mobile Edge Computing Market 9.5. Latin America Mobile Edge Computing Market Snapshot 9.5.1. Brazil Mobile Edge Computing Market 9.5.2. Mexico Mobile Edge Computing Market 9.5.3. Rest of Latin America Mobile Edge Computing Market 9.6. Rest of The World Mobile Edge Computing Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Adlink Technology Inc. (Taiwan) 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Advantech Co., Ltd. (Taiwan) 10.2.3. Artesyn Embedded Technologies Inc. (California, US) 10.2.4. Brocade Communications Systems, Inc. (California, US) 10.2.5. Huawei Technologies Co., Ltd. (Shenzhen, China) 10.2.6. Juniper Networks, Inc. (California, US) 10.2.7. Nokia Corporation (Espoo, Finland) 10.2.8. Saguna Networks Ltd. (Israel) 10.2.9. Vapor IO, Inc. (Texas, US) 10.2.10. Vasona Networks, Inc. (California, US) Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
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