デジタルトランスフォーメーションの世界市場 - 2023-2030Global Digital Transformation Market - 2023-2030 概要 世界のデジタルトランスフォーメーション市場は、2022年に5,787億米ドルに達し、2030年には3,035億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは23.0%で成長する。 デジタルトランスフォーメー... もっと見る
サマリー概要世界のデジタルトランスフォーメーション市場は、2022年に5,787億米ドルに達し、2030年には3,035億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは23.0%で成長する。 デジタルトランスフォーメーションは、企業がグローバルに成長し、市場の変化に効果的に対応するのに役立つ。組織は、競争上の優位性を得るためにこれらの技術を活用するデジタルトランスフォーメーションを採用している。進化する消費者の期待と嗜好は、企業がシームレスでパーソナライズされたデジタル体験を提供する必要性を促進し、これがデジタルトランスフォーメーションの市場成長をさらに後押しする。 主要企業による製品投入の増加は、予測期間中の市場成長を後押しする。例えば、シーメンスAGは2022年6月29日、デジタルトランスフォーメーションを加速するオープンデジタルビジネスプラットフォーム、シーメンスxceleratorを発表した。このプラットフォームには、シーメンスおよび認定サードパーティが提供するモノのインターネット(IoT)対応のハードウェア、ソフトウェア、デジタルサービスの厳選されたポートフォリオが含まれる。 北米におけるデジタルトランスフォーメーションの採用拡大が、予測期間2023-2030年の地域市場の成長を後押しする。例えば、2021年10月26日、PepsiCoは北米でデジタルハブを立ち上げ、デジタル化を加速させた。ダラスを拠点とするハブは、北米ペプシコ・フーズと北米ペプシコ・ビバレッジのニーズを満たすことに重点を置いたグローバル・ソリューションの開発をサポートしている。 ダイナミクス 5GとIoTがデジタルトランスフォーメーションの推進に貢献 クラウド・コンピューティングは、組織に拡張性と柔軟性のあるインフラ・リソースを提供する。これにより、企業は需要の変化に迅速に対応し、業務を拡大し、デジタル・ソリューションをより効率的に展開することができる。最近のレポートで発表されたデータによると、クラウド・コンピューティングの導入は急速に拡大しており、クラウドに特化した支出は2020年まで一般的なIT支出の6倍以上のペースで成長すると予想されている。大企業は、特定のSaaSソリューションの導入や、新システムのクラウドファースト戦略の採用に成功している。 Ericsson India Limitedが2023年に発表したレポートによると、世界的に5Gの採用が増加している。インドでは、2023年までに3,100万人の消費者が5G携帯電話に切り替えると予測されている。5GとIoTは、製造、輸送、ヘルスケア、農業など、いくつかの業界を変えつつある。これらの技術を利用することで、企業は生産性を向上させ、業務を合理化し、創造性を育むことができ、デジタルトランスフォーメーションの市場成長を後押しする。 モバイル・デバイスとアプリの利用拡大 スマートフォンやタブレットは、ユーザーに常時接続性を提供し、デジタルサービスへのシームレスなアクセスを可能にする。多くの企業が、デジタル戦略において「モバイル・ファースト」アプローチを採用している。このアプローチでは、モバイル・ユーザー・エクスペリエンスに主眼を置いたデジタル・ソリューション、プラットフォーム、サービスの開発を優先する。デジタルトランスフォーメーションの取り組みの中心は、多くの場合、モバイルデバイス向けのプロセスの最適化である。 ケピオス社のデータによると、2023年第4四半期には世界で53億人がインターネットを利用しており、これは世界総人口の約65.7%に相当する。世界で使用されている携帯電話の約84%。Eコマース、特にモバイル・ショッピングの成長は、小売セクターのデジタル変革を推進し、予測年における市場成長を後押ししている。 データ・プライバシーとセキュリティへの懸念の欠如 サイバー攻撃に対する消費者の懸念の高まりは、デジタルトランスフォーメーション市場の成長を妨げる主な要因である。データ・プライバシーの問題に対する一般消費者の意識の高まりと、データの扱い方に対する消費者の意識の高まりが、デジタル・トランスフォーメーション市場の成長を阻害している。こうした懸念に対処できない企業の中には、評判を落とし、顧客の信頼を失い、デジタルサービスの採用を妨げる危険性がある。 2020年に行われた製薬技術調査のデータによると、デジタル・プライバシーとデータ・セキュリティは主要企業の最大の関心事となっている。アジア太平洋地域では、回答者の約50%が、デジタル・プライバシーとデータ・セキュリティが2020年における主な懸念事項であると述べている。データ侵害に起因するセキュリティ事故は、組織に深刻な風評被害をもたらす。評判の悪化は、顧客の減少、ビジネス機会の損失、市場全体の成長への悪影響をもたらす。 セグメント分析 世界のデジタルトランスフォーメーション市場は、コンポーネント、展開モデル、技術組織の規模、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 主要企業によるデジタルトランスフォーメーションサービスの採用が世界的に拡大 デジタルトランスフォーメーション市場は、コンポーネントに基づいてソリューションとサービスに分けられる。世界のデジタルトランスフォーメーション市場では、サービス分野が市場シェアの1/3を占めている。デジタルトランスフォーメーションは、プロセス、テクノロジー、組織文化の包括的な変化を伴う。多くの企業はこのプロセスを複雑だと感じており、課題を乗り切るためには専門的な知識が必要となる。デジタルトランスフォーメーション・サービス・プロバイダーは、この変革の旅を通じて組織を導くために必要な知識と経験を提供する。 市場の主要プレーヤーは、事業拡大のためにM&A戦略をとっている。例えば、2023年11月9日、インドのITサービス企業であるInfosysとAWSは、金融機関にデジタルトランスフォーメーションサービスを提供するために提携した。両社は3年間のパートナーシップを締結し、市場参入戦略への共同投資や欧州、中東、アフリカ全域への機能提供を行う。 地理的浸透 北米におけるデジタルトランスフォーメーション・ソリューションの採用拡大 北米は、人工知能とモノのインターネット(IoT)の技術的進歩の高まりにより、世界のデジタルトランスフォーメーション市場で最大の市場シェアを占めている。米国では高速インターネットとモバイル接続の導入が進んでおり、デジタルトランスフォーメーションの地域市場成長を後押ししている。北米では銀行セクターでデジタルトランスフォーメーションの導入が進んでいる。例えば、グローバル金融技術ソリューションの卓越したプロバイダーであるベリトランは、2023年10月23日、ラスベガスで開催されたMoney20/20において、コミュニティ銀行と信用組合のデジタル変革をサポートするバンキング・エクスペリエンス・パッケージを発表した。 同地域の主要プレーヤーは、デジタル・トランスフォーメーションに対する消費者からの需要の高まりに対応するため、北米でのデジタル・トランスフォーメーション事業を拡大している。例えば、2021年8月6日、ITサービスおよびソフトウェア・エンジニアリング企業のGFTは、北米におけるデジタルトランスフォーメーション・サービスを拡大した。同社は、デジタル・トランスフォーメーション・サービスを提供するために、ウォーターフォール型の方法論ではなく、アジャイル型の開発アプローチに従っている。 競争環境 市場の主なグローバルプレーヤーには、Microsoft、IBM、SAP SE oracle、Google、Cognizant、Hewlett Packard Enterprise Development LP、Adobe、Accenture、HCL Technologies Limitedが含まれる。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行は、企業がリモートワーク、消費者行動の変化、伝統的なビジネスモデルの崩壊に適応しようとしたため、デジタル技術の採用を加速させた。企業は、敏捷性と回復力を強化するためにデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを加速させた。リモートワークへの突然のシフトは、リモートでのコラボレーション、コミュニケーション、生産性を可能にするテクノロジーへの投資の増加を促した。デジタルトランスフォーメーションへの取り組みは、仮想コラボレーションのためのソリューションの導入と最適化に重点を置いた。 実店舗の閉鎖と対面サービスの制限により、eコマースとデジタル・プラットフォームの導入が急増した。消費者の嗜好の変化に対応するため、企業はデジタル・チャネル、オンライン販売、非接触型サービスに投資した。グローバル・サプライチェーンの混乱により、企業はサプライチェーンの可視性、回復力、最適化のためのデジタル・ソリューションへの投資を促された。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 地政学的な出来事は、世界経済の不確実性を助長する。不確実な経済情勢は、デジタルトランスフォーメーション・イニシアチブを含むテクノロジー投資に関する企業の意思決定に影響を与える。地政学的緊張や紛争は、グローバル・サプライチェーンの混乱につながる。デジタルトランスフォーメーション市場は様々な技術や部品に依存しており、サプライチェーンの混乱はこれらの技術の入手可能性やコストに影響を与える。 特定の業界は、地政学的な出来事から直接的な影響を受けた。例えば、紛争に巻き込まれた地域と強い結びつきを持つ業界や、紛争によって経済的困難に直面している業界は、デジタルトランスフォーメーション戦略と投資を見直す。組織はテクノロジーへの投資を再評価し、事業の継続性と回復力に不可欠な分野に優先順位をつける。俊敏性、リモート・コラボレーション、業務効率を高めるデジタルトランスフォーメーションへの取り組みが注目されるようになる。 コンポーネント別 - ソリューション - サービス別 導入モデル別 - オンプレミス - クラウド テクノロジー別 - 産業用ロボット - モノのインターネット - 3Dプリンティング/積層造形 - 高度なヒューマン・マシン・インターフェース - ビッグデータと分析 - 機械学習 - 人工知能 - その他 組織規模別 - 中小企業(SMEs) - 大企業 エンドユーザー別 - 銀行・金融サービス・保険(BFSI) - ヘルスケア - 通信・IT - 自動車 - 教育 - 小売・消費財 - メディア・娯楽 - 製造業 - 政府機関 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年2月7日、エネルギー管理とオートメーションのデジタルトランスフォーメーションにおける主要なキープレーヤーであるシュナイダーエレクトリックは、産業ビジネスにおけるデジタルトランスフォーメーションの戦略的プランニングと実装を加速させるための産業デジタルトランスフォーメーションコンサルティングとデプロイメントサービスを開始した。 - 2023年5月15日、HCLTechはデジタルトランスフォーメーションを推進するためにSAPとの提携を拡大した。この提携により、HCLTechはSAP SuccessFactors Human Experience Management Suiteの顧客およびグローバル戦略サービスパートナーとなった。 - 2022年10月25日、コグニザントはクアルコム・テクノロジーズ・インクと提携し、アトランタに5Gエクスペリエンス・センターを開設し、デジタルトランスフォーメーションのために顧客を招待した。これは、コグニザントの5G、IoT、クラウド、データ分析における経験とクアルコム・テクノロジーズを組み合わせたものである。 レポートを購入する理由 - コンポーネント、展開モデル、技術組織の規模、エンドユーザー、地域に基づく世界のデジタルトランスフォーメーション市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - デジタルトランスフォーメーション市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のデジタルトランスフォーメーション市場レポートは、約77表、86図、228ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Deployment Model 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by Organization Size 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. 5G and IoT Contribute to the Advancement of Digital Transformation 4.1.1.2. Growing Usage of Mobile Devices and Apps 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Data Privacy and Security Concerns 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Services 8. By Deployment Model 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Model 8.2. On-Premise* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Cloud 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Industrial Robotics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Internet of Things 9.4. 3D Printing/Additive Manufacturing 9.5. Advanced Human Machine Interface 9.6. Big Data and Analytics 9.7. Machine Learning 9.8. Artificial Intelligence 9.9. Others 10. By Organization Size 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size 10.2. Small and Medium Enterprises (SMEs)* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Large Enterprises 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Banking Financial Services and Insurance (BFSI)* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Healthcare 11.4. Telecommunication and IT 11.5. Automotive 11.6. Education 11.7. Retail and Consumer Goods 11.8. Media and Entertainment 11.9. Manufacturing 11.10. Government 11.11. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Microsoft* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. IBM 14.3. SAP SE 14.4. Oracle 14.5. Google 14.6. Cognizant 14.7. Hewlett Packard Enterprise Development LP 14.8. Adobe 14.9. Accenture 14.10. HCL Technologies Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Deployment Model 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by Organization Size 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. 5G and IoT Contribute to the Advancement of Digital Transformation 4.1.1.2. Growing Usage of Mobile Devices and Apps 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Data Privacy and Security Concerns 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Services 8. By Deployment Model 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Model 8.2. On-Premise* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Cloud 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Industrial Robotics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Internet of Things 9.4. 3D Printing/Additive Manufacturing 9.5. Advanced Human Machine Interface 9.6. Big Data and Analytics 9.7. Machine Learning 9.8. Artificial Intelligence 9.9. Others 10. By Organization Size 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Organization Size 10.2. Small and Medium Enterprises (SMEs)* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Large Enterprises 11. By End-User 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 11.2. Banking Financial Services and Insurance (BFSI)* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Healthcare 11.4. Telecommunication and IT 11.5. Automotive 11.6. Education 11.7. Retail and Consumer Goods 11.8. Media and Entertainment 11.9. Manufacturing 11.10. Government 11.11. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Organization Size 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Microsoft* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. IBM 14.3. SAP SE 14.4. Oracle 14.5. Google 14.6. Cognizant 14.7. Hewlett Packard Enterprise Development LP 14.8. Adobe 14.9. Accenture 14.10. HCL Technologies Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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