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オンライン診察の世界市場 - 2023-2030


Global Online Doctor Consultation Market - 2023-2030

概要 世界のオンライン診察市場は2022年に579億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率9.1%で成長し、2030年には1,143億米ドルに達すると予測されている。高速インターネットの普及、特に高... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のオンライン診察市場は2022年に579億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率9.1%で成長し、2030年には1,143億米ドルに達すると予測されている。高速インターネットの普及、特に高解像度のスマートフォンのカメラや高度なビデオ会議ソフトとの組み合わせにより、オンライン診察の市場は最近進歩している。
コロナウイルスはさらに、遠隔医療や遠隔相談サービス、遠隔モニタリング、接続機器、デジタルヘルスプラットフォーム、健康アプリを含む幅広い概念であるデジタルヘルスの発展にもつながった。関連する健康データを分析し、観察研究やAIによる診断支援に使用されるようなビッグデータ・ベースのシステムで使用することも前提に含まれる。
さらに、スマートフォンやその他の電子機器の需要が増加していることに加え、頻繁に医師の診察を必要とする患者にとって非常に費用対効果が高いこと、医師とのオンライン健康相談が24時間利用可能であること、患者情報のプライバシーが保護され、常に安全かつセキュアに保たれていることなどが、オンライン医師相談市場規模を押し上げている。米国やカナダのような国々での技術進歩の大規模な上昇により、市場は北米地域からの需要の上昇を経験している。
ダイナミクス
費用対効果に優れ、時間を節約できるオンライン医療が市場成長を促進
オンライン医療は安価で、時間効率も非常に高い。頻繁に医師の診察を必要とする個人にとっては、非常に費用対効果が高い。オンライン診察の主な利点は、時間、交通費、診察料の節約である。ひとつ屋根の下で、患者は専門的な医療アドバイス、診察、セカンドビューを受けることができる。利用者は、休憩時間や仕事の前後、あるいはその両方を利用して、簡単に受診の計画を立てることができる。オンライン診察は、患者が忙しくて受診する時間を作れない場合に最適かもしれない。
オンライン診察は、定額制、1回限り、数回分など、さまざまな料金体系から選ぶことができる。このような柔軟性があるため、患者は自分の要望と予算に最も合った支払い方法を選ぶことができる。例えば、遠隔医療プラットフォーム会社Vseeによると、コスト削減のために遠隔医療サービスを提供する医療保険会社が増えるにつれ、オンライン医療相談が急速に人気を集めているという。
研究によると、バーチャル医療は、インフルエンザ、にきび、シカダニによる咬傷、副鼻腔炎、尿路感染症などの一般的な症状の治療に利用できる。患者の時間と利便性は、ビデオ診察によって大幅に削減できる。ビデオ診察は、月会費10ドルという安さもあるが、一般的には40~50ドルで、通常の診察の自己負担額と同じである。その結果、価格や時間の節約といった点が市場の拡大に寄与している。
各社が採用する主要戦略が市場成長を後押し
各社が採用する主要戦略は、市場の成長を後押しする。例えば、プレスリリースによると、2022年7月14日、インドの農村部に特化した医師の診察のためのオンラインプラットフォームであるClinixがMediBuddyに買収された。同社のプレスリリースによると、MediBuddyによるClinixの買収により、事業規模を拡大し、サービスエリアをインド内陸部まで拡大することが可能になるという。
報道によると、クリニクスはオンライン診察予約のプロセスについて人々を教育する仕組みを確立した。さらに、クリニックスは多くの場所にキオスクを設置し、eクリニックの役割を果たしている。
さらに、2022年12月22日には、チェックミーというエジプトのヘルステック企業が、医療予約アプリDoctorOnlineの株式の過半数を取得した。同チームによると、この買収取引によりチェックミーの市場価値は2000万ドルに増加し、これは今後数ヶ月間に起こるであろう多くの出来事の最初のものに過ぎない。新興企業や中小企業の投資ニーズをより良く支援するために、市場を統合し、この分野の成長を促進することが、チームの主な責務であると考えている。したがって、上記の要因の助けを借りて、市場は成長するだろう。
法的・倫理的懸念が市場成長を制限する
オンライン診察には、医療上の過失、守秘義務、法的責任など、倫理的・法的な問題が多く含まれる。例えば、ハッカーやフィッシング詐欺師は常にネットワークに侵入し、オープンなウェブサイトに保管されている患者の機密情報を盗む方法を探しています。
オンライン診察とは、コンピューター・ネットワークを介した個人的な医療データのやり取りを指す。データ漏洩や不正アクセスの可能性は依然として存在し、こうしたやり取りを安全にする努力にもかかわらず、患者のプライバシーや機密性を危険にさらす可能性がある。前述の問題は、結果的に市場の拡大を阻害している。
セグメント分析
世界のオンライン診察市場は、プラットフォームタイプ、配信モード、適応症、サービス、地域によって区分される。
モバイルアプリケーションがオンライン診察市場シェアの約61.07%を占める
モバイルアプリケーション分野は、スマートフォンの利用増加によって牽引されるでしょう。例えば、携帯電話技術は現在も急速に進歩しており、より強力なプロセッサ、より優れたカメラ、より長持ちするバッテリー、より高速なインターネット接続などをもたらしている。こうした改良は携帯電話をより魅力的で便利なものにし、消費者が頻繁に新しいバージョンに乗り換える動機となっている。
スマートフォンを使えば、ユーザーは外出先から情報、ソーシャル・ネットワーキング、オンライン・ショッピング、バンキング、その他さまざまなサービスやアプリケーションに簡単にアクセスできる。インターネットに簡単にアクセスできるようになったことで、人々の生活や働き方はすっかり変わってしまった。
さらに、COVID-19の大流行は、オンライン診察アプリの普及を加速させた。戸締まりや社会的距離を縮める措置により、対面での診察が困難または危険になったため、バーチャル・ヘルスケア・サービスが急増した。モバイルアプリの中には、患者がバイタルサインや症状、服薬を追跡できる健康モニタリング機能を統合したものもある。これらのアプリは医療記録を電子的に保存することもでき、患者と医師が健康情報にアクセスし共有することを容易にする。このように、上記の要因がこのセグメントの成長を後押ししている。
地理的普及率
北米が2022年の市場シェアの約48.4%を占める
慢性疾患の負担増と最新医療技術の普及により、オンライン診察は米国で急速に発展している医療要素である。オンライン診察の採用により、ケア管理、患者のQOL、医療費の支出が改善されている。さらに、モバイル技術に対する需要の高まり、在宅医療を導入する患者の増加、医療費の増加、病院受診の減少、主要プレイヤーの戦略などが、同地域での市場拡大を後押しすると予測されている。
例えば、2022年8月3日、Coviuバーチャルケアプラットフォームは現在米国でアクセス可能である。また、国際的な成長を追い求める同社は、グローバルスタッフ50人から次の12ヶ月で人員を3倍に増やす意向だ。Coviuのオンライン・ヘルス・プラットフォームには、安全なビデオ会議、アプリ・ストア、遠隔患者モニタリング、グループ・オンライン・ヘルス・セッションや電話相談を可能にする新機能がすべて含まれている。その結果、前述の要素が同地域での市場拡大を支えている。
競合他社の状況
オンライン医師相談市場の主な世界的プレーヤーは、MyUSADr、Teladoc Health, Inc、PlushCare、Doctor On Demand、HealthTap、In、Health Management Corporation、DocOnline、Practo、Spire Healthcare Group、American Well、HotDocなどである。
COVID-19の影響分析
COVID-19危機の間、オンライン医療相談は医療の重要な側面となった。パンデミック(世界的大流行)の最中、人々は病院や診療所を訪れることなく、緊急性のないさまざまな病気に対して医療支援を求めたため、遠隔医療サービスの需要が急増した。対面診療を減らすことで、オンライン診察は患者と医療従事者の双方にとってウイルス感染のリスクを下げるのに役立った。
複雑なネットワークを利用することで、オンライン診察は医療コミュニティの専門知識の交換を可能にする。これは、評価や、危機やパンデミック時の緊急医療アドバイスなどに役立つ。Practoの調査によると、2020年3月以降、オンライン医療相談は500%急増し、COVID-19により5千万人のインド人が医療を受けるためにインターネットを利用している。
プラットフォームタイプ別
- ウェブサイト
- モバイル・アプリケーション
配信モード別
- 音声通話
- ビデオ通話
- チャット
適応症別
- 婦人科
- 性科学
- 一般医師
- 皮膚科
- 消化器内科
- 体重管理
- 糖尿病相談
- 小児科
- その他
サービス別
- 疾患別
- 健康診断
- カウンセリング
- 健康教育
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2022年10月、ポピュレーション・サービシズ・インターナショナル(PSI)によると、低所得地域の人々が健康について賢明な判断を下し、医療制度を効果的に利用できるよう支援する新しいデジタル・ヘルス・サービスがベトナムで開始された。
- 2022年9月、サンゴバンの従業員が質の高い医療サービスを利用できるMediBuddyは、フランスの多国籍企業との提携を発表した。この下部組織であるグラインドウェル・ノートン・リミテッドは、年1回の健康診断と、無制限のオンライン診察が受けられるMediBuddy Goldを受けることになります。
- 2022年10月、インドとアジア太平洋(APAC)全域で事業を展開するSISグループ企業は、安全、資金物流、施設管理のマーケットリーダーである。SISグループ企業はインドとアジア太平洋(APAC)で事業を展開し、安全、資金ロジスティクス、施設管理のマーケットリーダーである。
レポートを購入する理由
- プラットフォームタイプ、デリバリーモード、適応症、サービス、地域に基づく世界のオンライン医師相談市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。
- オンライン診察市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルとして利用可能な製品マッピング。
世界のオンライン診察市場レポートは約53の表、54の図と195ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Platform Type
3.2. Snippet by Delivery Mode
3.3. Snippet by Indication
3.4. Snippet by Services
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The strategies adopted by the companies
4.1.1.2. Cost-effective and time-saving
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Legal and Ethical Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing use of Artificial Intelligence
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Platform Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform Type
7.2. Websites *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Mobile Applications
8. By Delivery Mode
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Delivery Mode
8.2. Audio Call *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Video Call
8.4. Chat
9. By Indication
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
9.2. Gynecology *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Sexology
9.4. General Physician
9.5. Dermatology
9.6. Gastroenterology
9.7. Weight Management
9.8. Diabetes Consultation
9.9. Pediatrics
9.10. Others
10. By Services
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Services
10.2. Disease-Specific*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Health Assessment
10.4. Counseling
10.5. Health Education
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. MyUSADr*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. ProductPortfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Teladoc Health, Inc
13.3. PlushCare
13.4. Doctor On Demand
13.5. HealthTap, In
13.6. Health Management Corporation
13.7. DocOnline
13.8. Practo
13.9. Spire Healthcare Group
13.10. American Well
13.11. HotDoc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Online Doctor Consultation Market reached US$ 57.9 billion in 2022 and is expected to reach US 114.3 billion by 2030 growing with a CAGR of 9.1% during the forecast period 2023-2030. The rising popularity of high-speed internet, especially when combined with high-resolution smartphone cameras and sophisticated video conferencing software, the market for online doctor consultations has recently advanced.
The coronavirus additionally led to the development of digital health, a broad concept that includes telehealth and teleconsultation services, remote monitoring, connected equipment, digital health platforms, and health apps. Analysing relevant health data and using it in big data-based systems, such as those used for observational research and AI-assisted diagnosis support, are also included in the premise.
Additionally, increasing demand of smart phones and other electronic gadgets, in addition to being incredibly cost-effective for patients who require frequent doctor visits, online health consultations with doctors are available around-the-clock, and the privacy of patient information is safeguarded and always kept safe and secure, are driving up the online doctor consultation market size. Due to the massive rise in technological advancements in countries like the U.S. and Canada, the market is experincing an rise in demand from North American regions.
Dynamics
Cost-effective and Time-saving Online Healthcare Helps Drive the Market Growth
Online healthcare is inexpensive and very time-efficient. For individuals who require frequent doctor visits, it is extremely cost-effective. The main advantages of online consultation are savings on time, travel expenses, and visitation charges. Under one roof, patients can receive professional medical advice, consultations, and second views. Users can easily plan the visit for a break, before or after work, or both. Online consultations may be the best choice if patients are too busy to make time to see a doctor.
Online doctors can choose from a variety of price systems, including subscription-based programs, one-time consultations, and special deals for several sessions. Patients are able to select the payment method that best fits their demands and their budget because to this flexibility. For instance, according to Vsee telemedicine platform company, stated that, as more health insurers offer telemedicine services to reduce costs, online medical consultations are quickly gaining popularity.
According to studies, virtual care can be used to treat common conditions like the flu, acne, bites from deer ticks, sinusitis, and urinary tract infections. Patient time and convenience can be greatly reduced through video doctor consultations. They can be as cheap as a $10 monthly membership, but commonly run between $40 and $50, the same as the co-pay for a regular doctor's appointment. As a result, considerations like price and time savings contribute to the market's expansion.
Key Startegies Adopted by the Companies Helps to Drive the Market Growth
Key startegies adopted by the companies helps to drive the market growth. For instance, on July 14, 2022, An online platform for doctor consultations that specializes in rural India, Clinix, has been acquired by MediBuddy, according to a press release. The company's press release claims that the acquisition of Clinix by MediBuddy will enable them to scale up their operations and extend their service areas to rural India's interior.
According to reports, Clinix has established a mechanism for educating people about the booking processes for online doctor appointments. Additionally, the corporation had installed kiosks in a number of locations that effectively serve as e-clinics where people can consult a doctor online for their basic healthcare requirements with the assistance of the facilitator.
Additionally, on December 22, 2022, an Egyptian healthtech company called CheckMe acquired the majority of shares in the medical appointment booking app DoctorOnline. According to the team, this acquisition deal increases CheckMe's market value to $20 million, and this is only the first of many that will happen over the coming months. To better help startups and SME's in their investment needs, the team thinks it is their primary responsibility to consolidate the market and foster growth in the area. Thus help of above factors the market will grow.
Legal and Ethical Concerns will restrict the market growth
Online doctor consultation involves a number of ethical and legal questions, including those of medical negligence, confidentiality, and liability. For instance, hackers and phishing scammers are always looking for ways to break into networks and steal confidential patient information kept on open websites.
Online consultation refers to the exchange of private medical data across computer networks. There is still a chance of data breaches or unauthorized access, which could endanger patient privacy and confidentiality despite efforts to secure these interactions. The aforementioned issues consequently inhibit market expansion.
Segment Analysis
The global online doctor consultation market is segmented based on platform type, delivery mode, indication, services and region.
The Mobile Applications Accounted for Approximately 61.07% of the Online Doctor ConsultationMarket Share
The mobile applications segment will be driven by the increasing use of smartphones. For instance, mobile phone technology is still advancing quickly, bringing with it more potent processors, better cameras, longer-lasting batteries, and faster internet connectivity. These improvements make cellphones more desirable and useful, which motivates consumers to frequently switch to newer versions.
Smartphones enable users to easily access information, social networking, online shopping, banking, and a variety of other services and applications while they are on the go. The ease with which one can access the internet has completely changed how people live and work.
Additionally, the COVID-19 pandemic has accelerated the adoption of online doctor consultation apps. Lockdowns and social distancing measures made in-person visits challenging or unsafe, leading to a surge in virtual healthcare services. Some mobile apps integrate health monitoring features, allowing patients to track vital signs, symptoms, and medications. These apps may also store medical records electronically, making it easier for patients and doctors to access and share health information. Thus above factors helps to drive the segment growth.
Geographical Penetration
North America Accounted for Approximately 48.4% of the Market Share in 2022
Due of the growing burden of chronic diseases and the widespread adoption of modern healthcare technologies, online doctor consultation is a rapidly developing component of healthcare in the United States. Online doctor consultation adoption has improved care management, patients' quality of life, and spending on healthcare. Furthermore, rising demand for mobile technologies, higher patient adoption of home care, increased healthcare expenditure, reduction in hospital visits, and key players' strategies are projected to boost the market's expansion in the region.
For instance, on August 03, 2022, The Coviu virtual care platform is currently accessible in the US. It also intends to treble its headcount over the following 12 months from a global staff of 50 as it chases international growth. Secure video conferencing, an app store, remote patient monitoring, and new capabilities that enable group online health sessions and phone consultations are all included in Coviu's online health platform. As a result, the aforementioned elements support market expansion in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the online doctor consultation market MyUSADr, Teladoc Health, Inc, PlushCare, Doctor On Demand, HealthTap, In, Health Management Corporation, DocOnline, Practo, Spire Healthcare Group, American Well, HotDoc and others.
COVID-19 Impact Analysis
During the COVID-19 crisis, online medical consultations have become a crucial aspect of healthcare. People sought medical assistance for a range of non-emergency diseases without physically visiting hospitals or clinics during the pandemic, which caused a spike in demand for telemedicine services. By reducing face-to-face contact, online consultations helped lower the risk of viral transmission for both patients and healthcare professionals.
Using complex networks, online doctor consultations enable the medical community to exchange specialized knowledge. This aids in evaluations, urgent medical advice during a crisis or pandemic, and more. Online medical consultations have surged 500% since March 2020, according to a Practo research, as five crore Indians are now using the internet to obtain healthcare due to COVID-19.
By Platform Type
• Websites
• Mobile Applications
By Delivery Mode
• Audio Call
• Video Call
• Chat
By Indication
• Gynecology
• Sexology
• General Physician
• Dermatology
• Gastroenterology
• Weight Management
• Diabetes Consultation
• Pediatrics
• Others
By Services
• Disease-Specific
• Health Assessment
• Counseling
• Health Education
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In October 2022, A new digital health service has been launched in Vietnam, according to Population Services International (PSI), to assist people in low-income regions in making wise decisions about their health and navigating the healthcare system effectively.
• In September 2022, Saint-Gobain's employees access to high-quality healthcare services, MediBuddy announced a partnership with the French multinational company. This sub-entity organization, Grindwell Norton Limited, will receive annual health checks and MediBuddy Gold, which offers unlimited online doctor consultations.
• In October 2022, With operations throughout India and Asia-Pacific (APAC), SIS Group Enterprises is a market leader in safety, funds logistics, and facility management. It has just announced a partnership with Practo, India's top integrated healthcare provider, to provide employees with specialized corporate health and wellness programs.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global online doctor consultation market segmentation based on platform type, delivery mode, indication, services and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of online doctor consultation market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global online doctor consultation market report would provide approximately 53 tables, 54 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Platform Type
3.2. Snippet by Delivery Mode
3.3. Snippet by Indication
3.4. Snippet by Services
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The strategies adopted by the companies
4.1.1.2. Cost-effective and time-saving
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Legal and Ethical Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing use of Artificial Intelligence
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Platform Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform Type
7.2. Websites *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Mobile Applications
8. By Delivery Mode
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Delivery Mode
8.2. Audio Call *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Video Call
8.4. Chat
9. By Indication
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
9.2. Gynecology *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Sexology
9.4. General Physician
9.5. Dermatology
9.6. Gastroenterology
9.7. Weight Management
9.8. Diabetes Consultation
9.9. Pediatrics
9.10. Others
10. By Services
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Services
10.2. Disease-Specific*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Health Assessment
10.4. Counseling
10.5. Health Education
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Delivery Mode
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Services
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. MyUSADr*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. ProductPortfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Teladoc Health, Inc
13.3. PlushCare
13.4. Doctor On Demand
13.5. HealthTap, In
13.6. Health Management Corporation
13.7. DocOnline
13.8. Practo
13.9. Spire Healthcare Group
13.10. American Well
13.11. HotDoc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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