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アジア太平洋地域(APAC)オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Asia-Pacific (APAC) Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

アジア太平洋地域(APAC)オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 アジア太平洋地域のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラ... もっと見る

 

 

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サマリー

アジア太平洋地域(APAC)オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

アジア太平洋地域のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店舗で支払いが発生しないことが条件)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、直販など)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売を指します。
- アジア太平洋地域のオンライン小売市場の2021年の総売上は1,248,238.5百万ドルで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は24.1%でした。
- 2021年のアジア太平洋地域のオンライン小売市場では、オンライン専門店が売上に占める割合が最も大きく、このチャネルによる売上は916,439.7mドルで、市場全体の73.4%に相当する金額でした。
- オンライン小売市場は、中国、日本、インドの堅牢な技術インフラによって支えられており、高速インターネットが利用可能であることに加え、技術に精通した顧客が相当数存在することが確認されています。

スコープ
- アジア太平洋地域のオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮する。
- ファイブフォース分析により、アジア太平洋地域のオンライン小売市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要プレイヤーのグローバルな事業展開と財務実績を明らかにします。
- アジア太平洋地域のオンライン小売市場の将来的な成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせます。

購入の理由
- 2021年のアジア太平洋地域のオンライン小売市場の市場規模は?
- 2026年、アジア太平洋地域のオンライン小売市場の規模はどうなるか?
- アジア太平洋地域のオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の同市場の推移は?
- アジア太平洋地域のオンライン小売市場を構成する主なセグメントは何か?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. JD.com Inc
8.2. Vipshop Holdings Ltd
8.3. Gwangju Shinsegae Co. Ltd.
8.4. ZOZO Inc
8.5. Alibaba Group Holding Limited
8.6. Amazon.com, Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Asia-Pacific online retail sector value: $ billion, 2016–21
Table 2: Asia–Pacific online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Asia-Pacific online retail sector category segmentation: $ billion, 2016-2021
Table 4: Asia–Pacific online retail sector geography segmentation: $ billion, 2021
Table 5: Asia-Pacific online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Asia-Pacific online retail sector value forecast: $ billion, 2021–26
Table 7: JD.com Inc: key facts
Table 8: JD.com Inc: Annual Financial Ratios
Table 9: JD.com Inc: Key Employees
Table 10: Vipshop Holdings Ltd: key facts
Table 11: Vipshop Holdings Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Vipshop Holdings Ltd: Key Employees
Table 13: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: key facts
Table 14: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: Annual Financial Ratios
Table 15: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: Key Employees
Table 16: ZOZO Inc: key facts
Table 17: ZOZO Inc: Annual Financial Ratios
Table 18: ZOZO Inc: Key Employees
Table 19: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 20: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 21: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 22: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 23: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 24: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 25: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 26: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 27: Asia-Pacific exchange rate, 2017–21

 

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Summary

Asia-Pacific (APAC) Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Asia-Pacific industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Asia-Pacific online retail market had total revenues of $1,248,238.5m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 24.1% between 2017 and 2021.
- Online Specialists account for the largest proportion of sales in the Asia-Pacific online retail market in 2021, sales through this channel generated $916,439.7m, equivalent to 73.4% of the market's overall value.
- The online retail market is supported by the China, Japan, and India’s robust technology infrastructure, which ensures the availability of high-speed Internet as well as a significant number of tech-savvy customers.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Asia-Pacific
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Asia-Pacific
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Asia-Pacific online retail market with five year forecasts

Reasons to Buy
- What was the size of the Asia-Pacific online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Asia-Pacific online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Asia-Pacific online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Asia-Pacific's online retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. JD.com Inc
8.2. Vipshop Holdings Ltd
8.3. Gwangju Shinsegae Co. Ltd.
8.4. ZOZO Inc
8.5. Alibaba Group Holding Limited
8.6. Amazon.com, Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Asia-Pacific online retail sector value: $ billion, 2016–21
Table 2: Asia–Pacific online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Asia-Pacific online retail sector category segmentation: $ billion, 2016-2021
Table 4: Asia–Pacific online retail sector geography segmentation: $ billion, 2021
Table 5: Asia-Pacific online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Asia-Pacific online retail sector value forecast: $ billion, 2021–26
Table 7: JD.com Inc: key facts
Table 8: JD.com Inc: Annual Financial Ratios
Table 9: JD.com Inc: Key Employees
Table 10: Vipshop Holdings Ltd: key facts
Table 11: Vipshop Holdings Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Vipshop Holdings Ltd: Key Employees
Table 13: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: key facts
Table 14: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: Annual Financial Ratios
Table 15: Gwangju Shinsegae Co. Ltd.: Key Employees
Table 16: ZOZO Inc: key facts
Table 17: ZOZO Inc: Annual Financial Ratios
Table 18: ZOZO Inc: Key Employees
Table 19: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 20: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 21: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 22: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 23: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 24: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 25: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 26: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 27: Asia-Pacific exchange rate, 2017–21

 

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