クラフトワインの世界市場 - 2023-2030Global Craft Wine Market - 2023-2030 市場概要 世界のクラフトワイン市場は2022年に382.8億米ドルに達し、2030年には523.9億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は4.0%と予測される。 クラフトワイン... もっと見る
サマリー市場概要世界のクラフトワイン市場は2022年に382.8億米ドルに達し、2030年には523.9億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は4.0%と予測される。 クラフトワインのような健康的で高品質な飲料に対する消費者の志向の高まりが、予測期間中のクラフトワイン市場の成長を促進すると予想される。低酸性ワインに対する消費者の需要の高まりと、脳の健康に役立つ抗酸化物質の存在は、市場成長を促進するその他の要因である。 市場ダイナミクス クラフトワインの健康効果が市場成長を後押し 米国心臓協会(AHA)によると、クラフトワインは髪と肌に良い。健康的な体重を維持し、血液の形成を助ける。赤ブドウの皮にはタンニンが含まれており、悪玉コレステロールを減らし、善玉コレステロール値を上げるのに役立ち、健康な血管に有益である。レスベラトロールが含まれているため、クラフトワインの消費は心臓病の予防に役立つ。レスベラトロールには抗酸化作用と抗炎症作用があり、ガン、糖尿病、アルツハイマー病などの病気を予防する。 世界的なクラフトワインの消費拡大 ワイン市場展望によると、世界のワイン消費量は2026年までに2,260万トリックに達すると予想されている。ワインの消費量はウイスキーやビールよりも増加している。世界的なデータベースであるInternational Wines And Spirit (IWSR)によると、ドイツ、スウェーデン、イギリスなどの一部の国では、2022年にワインの消費量が急増した。ポルトガル、イタリア、フランスなどの一部の国では、一人当たりのワイン消費量が最も多く、一人当たり年間35リットル以上であった。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行はクラフトワイン業界に大きな影響を与え、小規模ワイナリーやブドウ園が直面するいくつかの課題をもたらした。COVID-19の大流行により、小規模ワイナリーやブドウ園の売上と収益は減少した。これは、テイスティング・ルームの閉鎖、観光客の減少、レストランやバーの収容人数の減少など、様々な要因が重なったためである。 パンデミックは出荷や物流にも影響を及ぼし、ワイナリーの遅延や輸送コストの増加につながった。パンデミックは、ブドウなどの原材料、包装資材、設備へのアクセスを含むサプライチェーン全体に影響を及ぼしている。パンデミックは、小規模ワイナリーやブドウ園のコスト増にもつながっている。これには、消毒、安全プロトコル、包装資材に関する追加費用が含まれる。このような要因が、Covid 19のパンデミックにおけるクラフトワイン市場の成長を妨げている。 ウクライナ・ロシア戦争 ロシア・ウクライナ戦争は、ワイン産業の世界的な販売と生産にマイナスの影響を与えた。インフレは、コルク、ボトル、ラベル、樽、パッケージング、パレット、機械など、ワインビジネスのあらゆる側面に影響を与える。2021年、スペインはロシアに2,420万ユーロ、ウクライナに1,620万ユーロのワインを輸出したが、2022年にはロシア・ウクライナ戦争によりワイン輸出が停止した。ワイン産業はエネルギー危機とインフレ率の上昇に苦しんでいる。 人工知能の影響分析 2022年6月20日、精度と予測可能性を向上させるIoT技術&AIアルゴリズムの新たなアップデートにより、エクソクル企業であるwinely社は、大型ワインタンクの発酵分析における歴史的なブレークスルーを発表した。自動化とロボット技術の進歩は、ワイナリーの効率を改善し、人件費を削減する可能性がある。これにより、小規模のワイナリーは、スタッフを増員することなく業務を改善できる可能性がある。モバイル・テクノロジーやリモート・テクノロジーの利用が拡大すれば、ワイナリーは新たな市場に参入し、さまざまな場所にいる消費者とつながりを持てるようになる可能性があります。この新しいアップグレードは、ワイナリー製品で定評のある包括的なリアルタイムのデータ分析と視覚化に加え、新しいセンサーと現行のワイナリーセンサーの両方に、最も過酷なタンク条件下での膨大な圧力にも耐えられる、より高い圧力機能を提供します。 セグメント分析 世界のクラフトワイン市場は、タイプ、フレーバー、パッケージング、流通チャネル、地域に区分される。 自然発酵ワインへの需要の高まり タイプ別に見ると、クラフトワイン市場はスパークリングワイン、スティルワイン、その他に区分される。 スティルワインはブドウの自然発酵によって製造される。スティルワインには、赤ワイン、白ワイン、ロゼなどさまざまな風味がある。スティルワインはテーブルワインの一種で、炭酸ガス、発泡性、発泡性を残さない醸造方法を用いて製造される。ブドウの果皮は発酵の前か後に分離される。ワインのアルコール度数は10~14%である。 地理的分析 アジア太平洋地域におけるクラフトワイン消費の増加 地域別に見ると、世界のクラフトワイン市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。 アジア太平洋地域のクラフトワイン市場は、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されている。Wine Australiaのレポートによると、アジア太平洋地域のワイン消費量は世界のワイン消費量の1/5以上である。ワインの消費量が最も伸びている国はインドで、成長率は約7%である。グローバル企業は、インドや中国のような国からのクラフトワインの輸入を増やすためにこの地域に投資しており、予測期間中、アジア太平洋地域におけるクラフトワインの消費はさらに増加すると予想される。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Willamette Valley Wine、A Blooming Hill Vineyard and Winery、Chateau Niagara Winery、ALDI Inc.、House of Saka、Koi Zen Cellars、LGI Wines、Auscraft Wine、CRFT Wines、Clover Hill Wines、Scotch Church Road Vineyard、Treasury Wine Estate、Castle Group、Accolade Wines、E. & J. Gallo Wineryなどがある。 レポートを購入する理由 - 世界のクラフトワイン市場をタイプ、フレーバー、パッケージング、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドや共同開発を分析することで商機を見極める。 - クラフトワイン市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のクラフトワイン市場レポートは、約75の表、69の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Sparkling Wine* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Still Wine 7.4. Others 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. White Wine* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Red Wine 8.4. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Glass Bottles* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Plastic Bottles 9.4. Cans 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. On-trade* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Off-trade 10.3.1. Supermarkets/Hypermarkets 10.3.2. Specialty Stores 10.3.3. Online Retailers 10.3.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Willamette Valley Wine* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. A Blooming Hill Vineyard and Winery 13.3. Chateau Niagara Winery 13.4. ALDI Inc. 13.5. House of Saka 13.6. Koi Zen Cellars 13.7. LGI Wines 13.8. Auscraft Wine 13.9. CRFT Wines 13.10. Clover Hill Wines 13.11. Scotch Church Road Vineyard 13.12. Treasury Wine Estate 13.13. Castle Group 13.14. Accolade Wines 13.15. E. & J. Gallo Winery LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Flavor 3.3. Snippet by Packaging 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Sparkling Wine* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Still Wine 7.4. Others 8. By Flavor 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 8.2. White Wine* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Red Wine 8.4. Others 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 9.2. Glass Bottles* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Plastic Bottles 9.4. Cans 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. On-trade* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Off-trade 10.3.1. Supermarkets/Hypermarkets 10.3.2. Specialty Stores 10.3.3. Online Retailers 10.3.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Willamette Valley Wine* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Grade Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. A Blooming Hill Vineyard and Winery 13.3. Chateau Niagara Winery 13.4. ALDI Inc. 13.5. House of Saka 13.6. Koi Zen Cellars 13.7. LGI Wines 13.8. Auscraft Wine 13.9. CRFT Wines 13.10. Clover Hill Wines 13.11. Scotch Church Road Vineyard 13.12. Treasury Wine Estate 13.13. Castle Group 13.14. Accolade Wines 13.15. E. & J. Gallo Winery LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の飲料分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(wine)の最新刊レポートよくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|